معرفی و دانلود کتاب سعادت بشری

عکس جلد کتاب سعادت بشری
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سعادت بشری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سعادت بشری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سعادت بشری

کتاب سعادت بشری در قالب مقالات و کلمات قصار، اثر فیلسوف و ریاضیدان قرن هفدهم بلز پاسکال است که به تفکر در باب ماهیت انسان و رابطه‌ی ما با خداوند می‌پردازد.

این کتاب بندهای متعددی دارد و پاسکال در هر یک از آن‌ها درباره‌ی طیف وسیعی از موضوعات مختلف بحث می‌کند. تفکر و اندیشه در دوران مختلف زندگانی، طرح مباحث عمل‌گرایانه در اثبات وجود خداوند، سودمند نبودن علم در مباحث معرفت‌شناسی و خداشناسی، جنبه‌های الهی و بشری دین، تنهایی و غربت انسان در این جهان، از جمله مباحثی‌ هستند که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده است.

بعضی از کتاب‌ها در تمام طول تاریخ باعث تحول جهان شده‌اند و شیوه‌ی نگاه ما به خودمان و دیگران را تغییر داده‌اند. آن‌ها در مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها، انقلاب‌ها و زندگی‌های بسیاری تأثیر زیادی داشته‌اند. سعادت بشری (Human Happiness‬)، یکی از آثاری است که باعث آشنایی ما با کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح‌طلبان و طالع‌بینان می‌گردد.

این کتاب برگزیده‌ای از کتاب «تفکرات» پاسکال محسوب می‌شود. او در «تفکرات»، چندین تناقض فلسفی را بررسی کرده است: بیکرانی و هیچ، ایمان و خرد، درون و ماده، مرگ و زندگی، معنا و پوچی و غیره. چنین به نظر می‌رسد که غیر از جهل، خضوع و گذشت به نتایج دیگری دست نیافت و با ادغام آن‌ها شروط پاسکال را به وجود آورد.

بلز پاسکال (Blaise Pascal) در بخشی از این کتاب، قضیه‌ی معروف «شرط‌بندی بر وجود خداوند» را مطرح کرده و از جنبه‌ای کاملاً عمل‌گرایانه به بررسی فواید اعتقاد به وجود خداوند پرداخته‌ است. پاسکال، ریاضی‌دان، فیزیک‌دان و فیلسوف فرانسوی بود که در سال‌های پایان عمر کوتاهش به الهیات روی آورد.

وی از جمله مهم‌ترین نویسندگان دوره کلاسیک فرانسه محسوب می‌شود و امروزه آثارش به عنوان شاهکار نثر فرانسه در نظر گرفته می‌شوند. مضامین کارهای ادبی پاسکال بیش از همه برای مخالفتش با خردگرایی رنه دکارت و تأکید هم‌ زمان بر این مطلب که فلسفه تجربه‌گرایی برای تعیین حقایق مهم ناکافی است در یادها می‌باشد.

جملات برگزیده‌ی کتاب سعادت بشری:

- انسان بدون ایمان نه بر حقیقت واقف می‌شود و نه بر عدالت.
- حاکم جبار علاقمند است بر همه چیز فارغ از ماهیت آن تسلط یابد.
- یک انسان افلیج ما را نمی‌آزارد اما یک ذهن معیوب این کار را انجام می‌دهد.
- بین ما و بهشت یا جهنم، تنها زندگانی، شکننده‌ترین چیز در جهان، حائل است.
تفکر اندک یا بسیار در مورد مسائل، ما را به انسانی لجوج و متعصب بدل می‌نماید.

در بخشی از کتاب سعادت بشری می‌خوانیم:

‌تسلسل نامحدود اشیاء در خود یا در خداوند، مدت محدود حیات ما را غرق تحیر و شگفتی می‌نماید. عدم تحرک پایدار و ثابت طبیعت، در مقایسه با تغییرات مستمری که در ما روی می‌دهد، نیز همان تأثیر را بر جای می‌نهد و آن چه باعث می‌شود که از شناخت کامل اشیاء عاجز باشیم این است که آن‌ها فی نفسه بسیط هستند، حال آنکه ما مرکب از دو طبیعت متفاوت و متضاد هستیم، روح و جسم. بنابراین بعید است بخشی از وجودمان را بتوان غیر روحانی دانست و حتی اگر ادعا شود که ما یکسره مادی هستیم، باز هم مانع بزرگی بر سر شناخت ما از اشیاء است، زیرا هیچ امری غیرقابل باورتر از این تصور نیست که ماده خود را بشناسد. ما محتملا نمی‌توانیم بدانیم که چگونه ماده می‌تواند خود را بشناسد.

از این رو، اگر ما صرفا ماده هستیم قادر به شناسایی هیچ چیز نخواهیم بود، و اگر ترکیبی از روح و ماده هستیم، نمی‌توانیم دانش کاملی از اشیایی که صرفاً روحانی و یا صرفا مادی هستند، کسب نماییم. به همین جهت است که قریب به اتفاق فیلسوفان در تصورات اشیاء دچار اشتباه می‌شوند، و به شکلی روحانی از اشیاء مادی و به شکلی مادی از اشیاء روحانی سخن می‌گویند، زیرا آن‌ها عمدتاً قائل بر این هستند که مادیان تمایل به زوال دارند، این که میل به کنه خود دارند، این که از انهدام گریزان هستند، از بطلان می‌هراسند، این که واجد فطرت، سازگاری و ناسازگاری هستند و تمام صفاتی که متعلق اشیای غیرمادی است. و هنگامی که از مجردات سخن می‌گویند، به عنوان وجودی [محدود به] مکان به آن‌ها نظر می‌کنند، و تحرک از یک مکان به مکان دیگر را به ایشان نسبت می‌دهند، یعنی کیفیاتی که صرفا متعلق به ماده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سعادت بشری
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-6867-50-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سعادت بشری

amir soltani moghadam
۱۴۰۲/۳/۳
نویسنده این کتاب سعی کرده تا با مشخص کردن وجود یا عدم وجود یا همان ایمان و اعتقاد به خدای یکتا و اعتقاد و ایمان نداشتن به خدای مهربان تاثیر زیادی بر احساسات و تفکرات ما در رسیدن به آرزوهامون دارد
امیر ممتحن
۱۴۰۱/۵/۲۹
هم ترجمه خوب بود و هم مسائل جدی فلسفی را مطرح میکرد. سپاس
احمد مردانی
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
فوق العاده اس این کتاب
کاوه عزیزی
۱۳۹۷/۷/۱۶
یک کتاب عالی و ماندگار درباره دین.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سعادت بشری

برای دریافت کتاب سعادت بشری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.