معرفی و دانلود کتاب سقوط

عکس جلد کتاب سقوط
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سقوط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سقوط

کتاب سقوط، اثری فلسفی از آلبر کاموست، زمانی که ژان باتیست با یک غریبه از زندگی‌اش صحبت می‌کند. ژان خود روایتگر داستان این کتاب است. این کتاب زیباترین و فهم‌ناشده‌ترین کتاب کامو است که به‌صورت مونولوگ دوم شخص نوشته شده است.

آلبر کامو (Alber Camus) یکی از فلاسفهٔ بزرگ قرن بیستم و از جمله نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. او در سال ۱۹۵۷ به خاطر اینکه با صمیمیت روشن‌بینانه‌اش مسئله‌ی وجدان انسان در عصر حاضر را آشکار ساخته است و ارزش‌آفرینی حائز اهمیتی در ادبیات ایجاد کرده است، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او در دانشگاه الجزیره تحصیل کرد و تا پیش از آنکه در سال ۱۹۳۰ گرفتار بیماری سل شود دروازبان تیم فوتبال این دانشگاه بود. آلبر کامو نویسنده، روزنامه‌نگار و فیلسوف مشهور قرن بیستم است که عقایدش منجر به وجود‌آمدن فلسفه‌ی هیچ‌انگاری شده است. او در مقاله انسان‌طاغی اذعان داشته که تمام عمر خود را صرف مقابله با پوچ‌گرایی کرده است و معتقد به آزادی‌های فردی است.

در کتاب سقوط (La chute: recit) می‌خوانیم:
ببخشید آقا، می‌توانم کمکتان کنم؟ البته اگر مزاحم نباشم. می‌ترسم این جناب آقای گوریل که سرنوشت این میکده را به دست گرفته، نفهمد شما چه می‌خواهید. تنها به زبان هلندی صحبت می‌کند. او هرگز متوجه نخواهد شد که شما ژونیورمی‌خواهید، مگر این‌که مرا وکیل خود کنید و اجازه دهید من به جای شما حرف بزنم. خوب، فکر می‌کنم اکنون متوجه شده چه می‌خواهم! این سر تکان دادن‌هایش یعنی منظور مرا فهمیده.
الان مشروبتان آماده می‌شود، به نظر آرام می‌آید، ولی سریع کار می‌کند. عجب شانسی دارید، غُُرغُُر نکرد. وقتی نخواهد سرویس دهد، کافی است غرشی کند‌: در این‌صورت دیگر کسی اصرار نمی‌کند. سلطان خلق‌و‌خوی خویش بودن از امتیازات حیوانات بزرگ است. خوب جناب، من دیگر رفع زحمت می‌کنم، خوشحالم که توانستم کاری برای شما انجام دهم. ممنون، اگر مطمئن بودم که مزاحمتان نیستم، دعوتتان را قبول می‌کردم. خیلی لطف دارید. پس لیوانم را کنار لیوان شما می‌گذارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سقوط
نویسنده
مترجمآناهیتا تدین
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-374-180-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سقوط

Kiana Raad
۱۳۹۷/۱۲/۱۸
چه کتاب‌هایی که تا نصفه خواندم و چه کسانی را که تا نیمه دوست داشتم و چه شهرهایی را که تا نیمه تماشا کردم و چه زن‌ها که تا نیمه در کنار گرفتم. من بی‌صبرانه یا از روی سرگرمی حرکاتی از خود نشان می‌دادم. انسان‌ها به دنبال آن می‌آمدند و می‌خواستند گلاویز شوند، لیکن چیزی در میان نبود و عامل بدبختی هم همین بود. بدبختی برای آنان. زیرا برای من تنها فراموشی بود. من هرگز جز به فکر خود نبوده‌ام.
Hamed Noori
۱۳۹۸/۲/۱
کتاب در اصل ما را به سوی قصدی اصلی که در پس کار هامون داریم میبره. مثلا توضیح میده که ما گاهی که مثلا به معشوقه مون میگیم چون خوشبختی تو خوشبختی منه پس اگه با کس دیگه‌ای هم باشی و خوشبخت باشی من راضی ام. درصورتی که دراصل قصد ما این نبوده در اصل میخوایم به حس این که به به!من چقدر موجود خوب و بی‌نظیریم برسیم.
حامد احمدی
۱۳۹۶/۶/۱۹
این از کتاب‌های خوب است. ولی نه اینکه این کتاب را ناگهان برداریم و بخوانیم.. بلکه باید پیرامون ش کتاب‌های دیگر همین نویسنده و نویسندگان و معاصران ش را خواند، تا چیزی بدست آید. کتاب سختی است و برای اهل ادبیات‌ها، کمتر جاذبه‌های ادبی دارد، بدرد اهل تحقیق می‌خورد.
, مرضیه حمیدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
کتاب جالبی هست، با خواندن این کتاب متوجه میشید که تقریبا همه‌ی انسانها در زندگی احساساتی یکسان تجربه میکنند.
Hamed Noori
۱۳۹۸/۲/۱
به جای خوندن بقیه‌ی رمان‌های کامو این رمان که در اصل یک مقاله‌ی فلسفی توأم با داستان هست رو چند بار بخونین.
مهدی جهرومی
۱۳۹۷/۱/۱۷
خیلی کتاب جالبی هست، شاید همه در پس کارهاشون یک همچین دلایلی داشته باشن که اینجا اعتراف کرده
Faezeh Razi
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
ترجمه افتضاح بود و مرز خطوط مشخص نشده بود و من کاملا از خریداریش پشیمون شدم
Kiana Raad
۱۳۹۷/۱۱/۱۲
کتابی فوق العاده با ترجمه‌ای ضعیف!
زهرا همتیان
۱۴۰۳/۱/۲
فلسفه‌ی کامو نیهیلیسمی است که از آن لذت می‌برید
الهام سلیمانی
۱۴۰۲/۲/۱۰
متاسفانه من دوسش نداشتم و چیز زیادی ازش متوجه نشدم
کاوه عزیزی
۱۳۹۶/۶/۱۳
کتاب فوق العاده اییه.
فائزه احمدی
۱۴۰۲/۳/۸
نگراش این کتاب خیلی خیلی خیلی ضعیفه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب سقوط

برای دریافت کتاب سقوط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.