معرفی و دانلود کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

عکس جلد کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش
قیمت:
72000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش به قلم هاروکی موراکامی، از پرفروش‌ترین کتاب‌های ژاپن به شمار می‌رود و اتفاقات عجیبی که شخصیت اصلی داستان یعنی تسوکورو، با آن‌ها مواجه می‌شود را به تصویر کشیده است. فرار از تنهایی و مرگ در انزوا، در این داستان به وضوح دیده می‌شود.

سوکورو تازاکی که 26 سال سن دارد طراح ایستگاه‌های قطار است و در انزوایی خودخواسته تنها با دوستش سارا رابطه دارد. انزوایی که از گذشته‌اش نشأت می‌گیرد.

در بخش‌های ابتدایی کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش (Colorless tsukuru tazaki and his years of pilgrimage) متوجه می‌شوید که سوکورو تازاکی در دبیرستان چهار دوست صمیمی داشته که هر کدام از آن‌ها در نام فامیل‌شان اسم یک رنگ داشته‌اند جز سوکورو که بی‌رنگ بوده.

او پس از آنکه دوره دبیرستانش را به اتمام رساند برای ادامه‌ی تحصیل به دانشکده‌ی مهندسی توکیو رفته و زمانی که برای دیدار خانواده و دوستان به شهرش بازمی‌گردد با اتفاق عجیب و دردناکی رو به رو می‌شود و متوجه می‌شود که از سوی دوستانش طرد شده و آن‌ها دیگر نمی‌خواهند او را ببینند و ارتباط نزدیکی که گروه پنج نفره‌شان داشته، از بین رفته است.

سوکورو پس از بازگشت به توکیو ماه‌ها آرزوی مرگ می‌کرد تا اینکه با سارا آشنا شد. سارا معتقد بود سوکورو باید به گذشته بازگردد و بفهمد که چرا دوستانش یک‌باره و بدون هیچ توضیحی ترکش کردند.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) نویسنده‌ای ژاپنی است که در داستان‌هایش به روایت دغدغه‌های همه‌گیر، به سبک رئالیسم جادویی می‌پردازد. او که همیشه به وفادار نبودن به ادبیات ژاپن محکوم بوده است، آثارش را بر اساس انگیزه انسان‌ها برای کشف هویت خود، پاسخ به پرسش‌های ذهن، چرایی از دست رفتن روابط و بازیابی آن‌، شکل می‌دهد.

او با بیانی ساده و روان به واکاوی موضوعات پیچیده‌ای مانند ناخودآگاه انسان می‌پردازد و با ایجاد محیطی فراواقعی، مفهوم و حقیقت انسانیت را به چالش می‌کشد.

هاروکی موراکامی برای روایت داستان از زاویه دید سوم شخص دانای محدود استفاده کرده و دیگر از تکنیک‌های پیچیده و تغییر مدام زاویه دید و همچنین نمادین سخن فاصله گرفته، داستان در آستانه‌اش سعی بر شناساندن شخصیت‌های داستانی‌اش به شما را دارد و در ادامه کل بارِ قصه بر روی دوش همین شخصیت‌ها ‌می‌افتد، بدین ترتیب موراکامی با استفاده از تکنیک‌های ساده داستان‌نویسی اثری بسیار جذاب خلق کرده که علاوه بر مخاطب عام توانسته انتظارات منتقدان و خوانندگان حرفه‌ای را نیز برآورده سازد.

در بخشی از کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش می‌خوانیم:

هر وقت به ناگویا برمی‌گشت، هم سوکورو هم دوست‌هاش، کلی حرف داشتند بزنند تا از قصه‌ها عقب نمانند. بعدِ رفتن‌اش از ناگویا، آن چهارتای دیگر همچنان با هم بودند ولی وقتی سوکورو برمی‌گشت، باز می‌شدند همان جمع پنج نفره (البته جز وقت‌هایی که سر یکی دو‌تاشان شلوغ بود و سه چهارتایی دور هم جمع می‌شدند). آن چهارتا برش می‌گرداندند توی جمع خودشان، انگار هیچ فاصله‌ای در زمان اتفاق نیفتاده باشد. دست‌کم، سوکورو کمترین تغییری در حال‌و‌هوای جمع نمی‌دید، هیچ خلأ نامرئی‌یی بین خودش با آن‌ها حس نمی‌کرد و از این بابت خیلی خوشحال بود. برای همین عین خیالش نبود که در توکیو یک دوست هم پیدا نکرده.

سارا با چشم‌های تنگ نگاهش کرد. «توی توکیو یک دوست هم پیدا نکردی؟»

سوکورو گفت «نمی‌دانم چرا، ولی نتوانستم دیگر. فکر کنم من اساساً آدم بِجوشی نیستم. ولی اشتباه نکن این‌جوری هم نبود که همه‌ی درها را روی خودم بسته باشم و این‌ها. اولین‌باری بود که تنها زندگی می‌کردم، خودم بودم و خودم و می‌شد هر کاری که دوست دارم بکنم. از روزهام لذت می‌بردم. خطوط راه‌آهنِ توکیو مثل یک تارعنکبوت سرتاسر شهر پخش است، با یک عالمه ایستگاه که حتا نمی‌شود شمردشان. فقط دیدن‌شان کلی وقت می‌گرفت. دوست داشتم به ایستگاه‌های جورواجور سر بزنم، نگاه کنم ببینم چه‌طور طراحی شده‌اند، با مداد نقشه‌هاشان را بکشم و هر چیز خاصی که به چشمم می‌آمد، یادداشت کنم.»

سارا گفت «پس انگار حسابی خوش می‌گذشته.»

‌با این‌ همه، خود دانشگاه چندان هیجان‌انگیز نبود. اولش بیشتر واحدهای عمومی بود، درس‌ها انگیزه نمی‌دادند و آن‌قدر حوصله‌سربر بودند که کرخ می‌شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-600-229-434-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
72000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

Saba
۱۴۰۱/۶/۱۹
بهترین کتابی بود که این هفته خوندم. حتمااا بهتون پیشنهادش میکنم. متنش روان بود چون ترجمه عالی داشت. موضوعش واقعا جدید بود. خیلی از درون گرا‌ها میتونن با نقش اول کتاب هم ذات پنداری کنن. واقعا از خوندنش راضیم به قدری زیباست که کمتر از ۲۴ ساعت کتابش رو خوندم.
فاطمه ظریف نیا
۱۴۰۲/۲/۵
نویسنده به خوبی حسی که در لحظه داشته رو بیان کرده وداستان جالبی بود. کاملا متفاوت از رمان‌هایی که تا حالا خوندم.
با خوندن اول داستان بیشتر کنجکاو میشی وهرچی جلو تر میری داستان جالب‌تر میشه ولی درآخر داستان مشخص نیست رابطه بین سارا و سوکورو چی میشه
AminAj
۱۴۰۱/۹/۹
وقتی اوایل کتاب ذهنت درگیر دلیل کنار گذاشته شدن سوکورو از گروه میشه نمیتونی کتاب رو کنار بزاری تا دلیلش رو متوجه بشی و این کشش باعث میشه سریع کتاب رو بخونی. من که تقریبا با شروع خوندن بدون وقفه تا انتهاش کتاب رو کنار نذاشتم.
Zohreh .Z.
۱۴۰۰/۵/۳۰
کتاب بسیار جالب و هیجان انگیزی بود
داستان گیرایی داره طوری که بسیار کنجکاو میشین که ببینین چه اتفاقی قراره بیوفته
شامل فلسفه و روانشناسی هم هست، به همه‌ی افرادی که از این سبک کتاب‌ها خوششون میاد پیشنهاد میکنم بخوننش
صنم‌ کازرونیان‌
۱۴۰۱/۶/۱۸
کتاب پر کششی هست داستان دوستان قدیمی که وقتی بعد سال‌ها همدیگر ببینید مثل اینکه هیچ فاصله‌ای نبوده مثل قبل صمیمی
آخر داستان باز هست دوست داشتم داستان نتیجه مشخص داشت
down insta
۱۴۰۰/۴/۱۲
قلم خوبی داره موارکامی اما خیلی از جاها داستان قدرت جذبش رو از دست میده و دوس داری صفحه‌ها رو سریع رد کنی. در ارزش خوندن داره حتما
Naima Akbarpour
۱۳۹۸/۷/۲۰
حس قشنگی داره و خیلی راحت نوشته و خوب ترجمه شده و داستانش هم برای خیلی‌ها حتی خود من هم پیش اومده
کاربر ت
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب خوبی بود، دوست داشتم بدونم سارا هم چی میشه. پیشنهاد میدم.
Mahroo Makhlooghian
۱۳۹۹/۵/۲۱
بهترین کتاب موراکامی از دید من. خوندنش شدیدا توصیه میشه
faezeh 1998_
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اصلا مگه میشه موراکامی چیزی بنویسه و خوب نباشه؟
زهرا آرایی
۱۴۰۱/۷/۱۷
کتاب خوبی بود
خیلی جاها با سوکورو احساس همدلی داشتم
Raha Foroutan
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
پر از راز
و ابهامات حل نشده
جذاب و خوندنی
زینب وحیدی نسب
۱۳۹۹/۸/۱۳
کتاب بسیار مفید و زیبایی بود
لذت بردم
کتایون سرابی
۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بینظیر.... بشدت پیشنهاد میشه...
سمیه شریعتی
۱۳۹۸/۹/۱۰
زیبا و قشنگ پیش میره دوستش داشتم
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش

برای دریافت کتاب سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.