معرفی و دانلود کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف

عکس جلد کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف

کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف نوشته‌ی ریچل هالیس، یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز در سال 2019 است که به شما در جهت دستیابی به آرزوها و اهداف‌تان، کمک می‌کند. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

کتاب صوتی شرمنده نباش دختر (Girl, Stop Apologizing) برای زنانی نوشته شده که به دنبال هدف هستند نه به دنبال طلا. هر یک از انسان‌ها هدف و انگیزه‌ای در زندگی، برای خود دارند که همیشه در قلب و ذهن‌شان وجود دارد و در طول مسیر زندگی به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند آن‌ها را به سمت اهداف‌شان سوق دهند.

در میان زنان، شاید باشند کسانی که نمی‌دانند هدف در زندگی چیست و دستیابی به آن چگونه است. این زنان جزء آن دسته از انسان‌هایی نیستند که در پی اهداف‌شان باشند، آن‌ها گمان می‌کنند این ویژگی در ذات‌شان وجود ندارد. محیط و فرهنگی که در آن رشد پیدا کرده‌اند در این نگرش آن‌ها تاثیر به سزایی دارد. گاهی افرادی هستند که آرزو می‌کنند کاش اهدافی در زندگی‌شان وجود داشت، هم‌چنین افرادی هستند که امید چندانی نسبت به تحقق خواسته‌های خود ندارند.

هدف ریچل هالیس (Rachel Hollis) نویسنده‌ی کتاب پرفروش خودت باش دختر و کتاب حاضر این است که به شما بگوید زندگی شما به خودتان بستگی دارد، اما ابتدا باید دروغ‌هایی که بر سر راه دستیابی به این حقیقت وجود دارند را شناسایی کنید، پس از این کار این حقیقت قابل‌ باور خواهد بود.

رویا و آرزو داشتن در زندگی منجر به امید برای ادامه‌ی زندگی می‌شود، رویا چیزی است که در هنگام سپری کردن زندگی به سراغ‌تان می‌آید. رویاها و آرزوهایی از قبیل:

- اگر اندام خوبی داشتم عالی می‌شد.
- دوست دارم تمام قرض‌ها و بدهی‌هایم تمام شوند.
- شاید بتوانم شغل دومی هم برای خود داشته باشم.
- ای کاش زندگی‌مان با قسط و چک سپری نمی‌شد.
- ای کاش در طول روز این همه احساس خستگی و ناامیدی نمی‌کردم.
- کاش می‌توانستم تابستان امسال یک تعطیلات خوب داشته باشم.

هر یک از افرادی که در جامعه حضور دارند از مکان‌ها و خانواده‌های گوناگون می‌آیند و رویاهایشان هم همانند مدل موهایشان با یکدیگر متفاوت است. همه افراد در ذهن‌شان برای خود رویایی دارند، اما همه درمورد آن‌ها حتی با خودشان هم سخن نمی‌گویند و باور ندارند که می‌توانند به آن‌ها برسند. همه افرادی که کتاب صوتی شرمنده نباش دختر را می‌شنوند خواسته‌هایی دارند. این خواسته‌ها و نیازها همان رویاهایشان است، اما باید بدانید که رویاها و اهداف دو موضوع کاملاً جدا از هم هستند.

داشتن امید به تنهایی برای تحقق رویاهایتان هیچ ارزشی ندارد، برای دستیابی به موفقیت باید برنامه‌ریزی داشته باشید و آگاهانه عمل کنید. اکنون تصمیم بگیرید که دوست دارید چه شخصی باشید و هرآنچه می‌خواهید را به دست بیاورید.

ساده‌ترین، بهترین و سریع‌ترین راه برای دستیابی به جایگاهی که دوست دارید در آن باشید، این است که از خود هیچ‌گاه ناامید نشوید. زمانی که در مکان شروع یک مسابقۀ طولانی ایستاده‌اید و حس خوبی دارید. فکر گذراندن مسیر و رسیدن به خط پایان بسیار زیبا و هیجان‌انگیز است، اما اگر خودتان را قبول داشته باشید می‌توانید این کار را به آخر برسانید و پیروز شوید. جمله‌ی مشهور در مورد تردید را شنیده‌اید، اینکه تردید درباره‌ی شکست، رویاهای زیادی را نابود می‌کند. اما باور داشتن ‌به خود موجب می‌شود قدرت دوباره‌ و دوباره بلند شدن را به دست بیاورید. باید این جمله‌ی تاثیرگذار را هر روز با خود تکرار کنید و به خودتان یادآوری کنید؛ من همینی‌ام که هستم.

روح شما به خوبی می‌داند که شما چه شخصی هستید و چه خصوصیت‌ها و ویژگی‌هایی دارید، به همین دلیل است که مرتبا درِ خانه‌ی قلب شما را می‌زند و تقاضا دارد به حرف‌های او گوش بدهید، روح دقیقا همان چیزی است که شما زمانی که شکست می‌خورید و به نتیجه نمی‌رسید، غمگین می‌شود. چون می‌داند که زندگی بهتری برای شما وجود دارد که لیاقتش را دارید.

انسان‌ در دنیا فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارد و این فرصت را نباید از دست بدهد، شما همین‌طور که هستید متولد شده‌‌اید، وظیفه‌ی شما این نیست که خود را شبیه به کسی کنید که دیگران می‌خواهند، باشید. وظیفه‌ی شما باور داشتن به توانایی‌هایتان است، اینکه بدون ‌شرمندگی خودتان باشید و به جهان نشان دهید که وقتی یک زن بخواهد به اهدافش برسد، چه اتفاقی می‌افتد. زمان آن رسیده تا به همان شخصی تبدیل شوید که واقعاً هستید و از خود به خاطر شخصی که هستید، شرمنده نشوید.

در بخشی از کتاب صوتی شرمنده نباش دختر می‌شنویم:

سال‌ها به زنان می‌گفتم چطور باید پیشرفت کنند، اما دقت نکرده بودم که باوجود انگیزه‌ گرفتن از صحبت‌هایم، بسیاری از آن‌ها پایه‌ی محکمی برای ساختن اهدافشان ندارند. حقیقت این است که انگیزه‌ داشتن برای دستیابی به اهداف کافی نیست. در واقع تا زمانیکه زنان شروع به نوشتن دلایل مشکلاتشان نکرده بودند به نداشتن پایه و اساس دقت نکرده بودم. اگر می‌خواهیم راهی را تا پایان ادامه دهیم، باید کارهای ضروری اولیه را انجام دهیم و باید خودمان را برای پیروز شدن آماده کنیم.

این‌طور در نظر بگیرید که شما یک گلدان هستید، فرض کنید یک گلدان شیشه‌ای بلند هستید و یک نفر داخل شما را پر از آب کرده است. این آب تنها چیزی است که می‌تواند شما را زنده نگه دارد؛ بنابراین شما به عنوان یک گلدانِ پر از آب سرشار از زندگی و انرژی و عشق و لذت و هر حس خوب دیگری هستید. اما ما زنان آن‌قدر که به فکر دیگران هستیم به فکر خودمان نیستیم. ما گلدان درونمان را مدام این‌طرف‌وآن‌طرف می‌گذاریم، بالا و پایین می‌کنیم، آن‌قدر که آب درونش کم‌کم بیرون می‌ریزد و تمام حس‌های خوبمان صرف اطرافیانمان می‌شوند. بخشی از آن را به فرزندانمان می‌دهیم یا به همکارانمان یا والدین و دوستانمان. به تکان دادن خودمان ادامه می‌دهیم و درنهایت... گلدان می‌افتد و می‌شکند. آن‌قدر برای مراقبت و رسیدگی به دیگران تلاش می‌کنیم که در این راه خودمان می‌شکنیم و از بین می‌رویم.

اما اگر شما گلدانی باشید که با اعتماد به پایه‌های محکمش سرِ پا ایستاده است، اگر تمام مواردی را که باعث افتخارتان می‌شوند در نظر بگیرید، درنهایت چه اتفاقی برای آب درون گلدان می‌افتد؟ این آب طغیان می‌کند و به تمام اطرافیان می‌رسد. می‌دانم اغلب این‌طور جملات را می‌شنویم و الآن ممکن است به خودتان بگویید: «باشه، فهمیدم.»

من می‌خواهم به شما بگویم که نه، متوجه نشدید. من شما را به چالش می‌کشم. اگر احساس خوبی ندارید، اگر درد دارید، اگر خسته‌اید، اگر نگرانید، اگر افسرده‌اید یا اگر هر حس ناخوشایند دیگری دارید، پایه و اساس محکمی ندارید و آب درونتان طغیان نمی‌کند. شما خودتان را آمادۀ موفقیت نکرده‌اید، اما می‌توانید این کار را بکنید. در این قسمت مراحلی را معرفی می‌کنم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این کار را بکنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
41 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
بخش اول: بهانه‌هایی که باید کنار گذاشته شوند - بهانه‌ی اول: بقیه‌ی زن‌ها این کار را نمی‌کنند
19 دقیقه
بهانه‌ی اول - بخش دوم
11 دقیقه
بهانه‌ی دوم: من آدمی نیستم که خیلی به دنبال اهدافش باشد
22 دقیقه
بهانه‌ی سوم: زمان کافی ندارم
31 دقیقه
بهانه‌ی چهارم: من برای موفق شدن کافی نیستم
28 دقیقه
بهانه‌ی پنجم: نمی‌توانم رویایم را دنبال کنم و همزمان مادر، دختر و کارمند خوبی باشم
17 دقیقه
بهانه‌ی ششم: از شکست خوردن می‌ترسم
16 دقیقه
بهانه‌ی هفتم: این کار قبلاً انجام شده است
19 دقیقه
بهانه‌ی هشتم: دیگران چه فکری خواهند کرد؟
19 دقیقه
بهانه‌ی نهم: دختران خوب هیاهو به‌پا نمی‌کنند
18 دقیقه
بخش دوم: رفتارهایی که باید یاد بگیرید - رفتار اول: اجازه‌گرفتن را کنار بگذارید.
27 دقیقه
رفتار دوم: یک رؤیا انتخاب کنید و با تمام وجود دنبالش بروید
9 دقیقه
رفتار سوم: جاه‌طلب باشید
18 دقیقه
رفتار چهارم: درخواست کمک کنید
37 دقیقه
رفتار پنجم: برای موفقیت پایه‌ریزی کنید
17 دقیقه
رفتار ششم: به دیگران اجازه ندهید منصرفتان کنند
11 دقیقه
رفتار هفتم: نه‌گفتن را یاد بگیرید
32 دقیقه
بخش سوم: مهارت‌هایی که باید کسب کنید - مهارت اول: برنامه‌ریزی
33 دقیقه
مهارت دوم: اعتمادبه‌نفس
14 دقیقه
مهارت سوم: استقامت
23 دقیقه
مهارت چهارم: اثربخشی
10 دقیقه
مهارت پنجم: مثبت‌اندیشی
13 دقیقه
مهارت ششم: مدیریت
11 دقیقه
نتیجه‌گیری: به خودتان باور داشته باشید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف
نویسنده
مترجمهدیه جامعی
راویراضیه هاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف

مژگان رکنی
۱۴۰۰/۸/۴
این کتاب و کتاب خودت باش دختر از ریچل هالیس که به نظرم باید قبل از این خونده بشه، نقطه‌ی شروع تغییر بزرگ من بودن. دیدگاهم به زندگی عوض شد، و به مرور یاد گرفتم که نیاز به اجازه گرفتن از کسی ندارم؛ و کلی از آموزه‌هایی که تو ذهنمون جا افتاده اشتباهه و نیاز به بازنگری و تغییر داره.
من از دوسال پیش با
کتابهای ریچل هالیس کتابخون شدم. و بعد از اون با کتاب زنان زیرک، رو خودم بیشتر کار کردم و دارم به مستقل شدن نزدیک تر میشم.
از نظر من کتاب خوب، بهترین مشاور و دوست انسانه. برای کسی مثل من که تابحال با روانشناسهای خوبی تو ایران آشنا نشده و تجربه خوبی از مشاوره گرفتن نداره، خوندن کتاب بهترین راه کسب تجربه و اصلاح اشتباهاته. اگر این کتابها رو در زمان مجردی خونده بودم، یقینا انتخاب همسر بهتری داشتم و احتمالا کارمون به جدایی نمیکشید‌.
لطفا تا میتونید کتابهای خوب بخونید و دوستانتون رو هم کتابخون کنید.
گلرخ قربانی اصل
۱۳۹۸/۹/۱۹
این کتاب فوق العاده است. واقعا خط به خط کتاب آدم و به فکر فرو میبره. کلمه به کلمش پر از مفهوم و امید و انگیزه و حس خوبه جوری که من چندبار کل کتاب و گوش دادم و بازم دوباره میخوام گوشش بدم. گویندگی هم بسیار حرفه‌ای و عالی هست. ممنون از کتابراه که این کتاب و در اختیار ما گذاشت😍
فاطمه Fj
۱۴۰۱/۳/۱۴
این کتاب تاثیر خیلی مثبتی در نگرش خانوما ایجاد می‌کنه وریشه اکثر مشکلات شخصی وعدم اعتماد به نفس و حل می‌کنه و بهت این جسارت و می‌ده که خودت حالا در هر جامعه ایی که باشی یا هر مشکلی
که باهاش درگیری خودت باور کنی و تغییری اساسی در زندگیت ایجاد کنی با این که خانوم فرسنگا با ما فاصله دار واز فرهنگ و و
کشوری دیگه است اما بهت این می‌فهمون مشکل خاونما در تمام نقاط دنیا یه شکل وخودتی که می‌تونی به خودت کمک کنی
و اینکه گوینده با صدای دلشین این کتاب و جذاب تر کرد من خودم حین کار کردن این فایل صوتی گوش می‌دم و از کتاب راه بابت این فایل وانتخاب گوینده با این صدای زیبا بیان شیرین سپاسگذارم
سمیه تاجیک
۱۳۹۸/۱۱/۳
من خود کتاب رو خوندم و به صورت صوتی کتاب رو گوش نکردم نمیدونم گوینده‌اش خوبه یا نه ولی خود کتاب جالبه موضوعاتی رو میگه که واقعا شاید کوچک باشه ولی مطمئنا خیلی از روزهای ما خانمها رو داغون کرده و تا مدتها فکر کردن بهش هم باعث خجالتمون میشده ولی وقتی نویسنده ازش حرف میزنه به نظرت اون قدر هم موضوع که بزرگی نبوده فکرت رو مشغول کنه تازه میفهمی فقط تو نیستی که درگیر این افکار مسخره و خجالت آور بودی، به نظرم کتاب خوبی بود البته گاهی طولانی شدن بعضی از خاطرات نویسنده حوصله‌ام رو سر میبرد
عفت پولادوند
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
من اصلا نپسندیدم... تا وسطای بهانه دوم گوش دادم ولش کردم
تم کتاب فمنیستی هست و خیلی زن رو سوق میده به کار بیرون و بچه داری نکردن و... درصورتی که این روش یعنی انسان تک بعد
یه جای کتاب میگه من به همه گفتم شغل عادی دارم و شغلم خاص نیست ولی وقتی همه فهمیدن شغلم خاصه ناراحت شدن و میگفتن که چرا دروغ و
گفتی
خب من که دروغ نگفتم
درصورتی که دروغ گفته بود، این تناقض توی کتاب حالمو داشت بد میکرد اصلا انرژی مثبت نداشت و بنظرم کسایی که خوششون میاد از این تم کتابها حتما به مشاوره برن برای خودساختگی چون مشخصه توی مراحل بدیهی زندگیشون موندن و باید خودشونو نجات بدن
Mary Fth Fth
۱۳۹۹/۲/۱۵
سلام این کتاب بی‌نظیر بود و البته صدای دلنشین خانم راضیه هاشمی که با وجود داشتن کتاب منو جذب شنیدن فایل صوتی کرد این کتاب ارزش چندین بار خوندن رو داره من معمولا هرروز موقع کار کردن، پیاده روی و حتی استراحت اون رو گوش میدادم و البته جای تأسف داره که بعضی کتاب‌های صوتی با صداهای خشک و بی‌روح تهیه و و می‌شن گاهی خوندن کتاب که مقدور نیست رو می‌آورم به فایل صوتی.. لطفا کتاب‌های صوتی با صداهای دلنشین تهیه شود تا بتونیم استفاده کنیم منصرف نشیم صدای خانم هاشمی بی‌نظیر و دلنشین بود با تشکر از شما
راحیل 👩‍🏫
۱۴۰۱/۹/۶
اصلا به درد نمی‌خورد!!!
به نظرم چندان جالب نبود. و نویسنده سواد خیلی بالایی نداره و انتخاب کتاب توسط نیویورک تایمز در ردیف پر فروشترین کتاب دلیل خوب بودن کتاب نیست. و فقط تجربه‌های خودشون رو گفتند و شاخ و برگ دادند و گاها از کلمات رکیک هم استفاده شده که در شأن کتاب و کتابخوان نیست. از صدای گوینده
چندان لذت نبردم. در واقع تصمیم گرفتم، به اینکه نویسنده کی هست بیشتر دقت کنم و تخصص نویسنده رو توو زمینه موضوع کتاب مهم بدونم، و سخنران بودن و مجری و اینکه فقط از تجربه‌های خودش بنویسه و بگه مهم نباشه.
مسعود بی دل
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
مثالهاش در مورد خانم هاست اگه با این مورد مشکل نداشته باشید به درد اقایون هم میخوره
واقعا ارزش خوندن یا گوش دادن داره
Maha E
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
نویسنده این کتاب یک نویسنده و انسان فوق العادیه.
و این کتاب پر از مطالب آموزنده و مفیدیه که به شما حس خوب و شیوه تصمیم گیری و تفکر درست در وجه‌های مختلف زندگی رو هدیه میده.
و مهم تر که یک ترجمه عالی و گویندگی فوق العاده‌ای داره. پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتما با ترجمه خانم هدیه جامعی و گویندگی خانم راضیه هاشمی تهیه کنید.
تهیه این کتاب رو حتما بهتون توصیه میکنم.
Hanieh Tabatabaee
۱۳۹۹/۲/۲۸
من عاشق این نویسنده‌ام خیلی رون مینویسه و بهم ثابت میکنه اکثر حس‌هایی ک درونم هست فقط برای من نیست ممکنه بقیه هم همین مشکلات را داشته باشن، ب نظرم هر دختری باید بخونه کتاب‌های ایشنو
sahar mohammadi
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
یک کتاب بسیار عالی برای خانم های مجرد متاهل و مادرهای عزیز و حتی کادوی عالی از آقایون برای خانم هاریچل هالیس زبانی ساده و روان و شخصیتی ساده و دوست داشتنی داره در همه کتابهاش مخصوصا این کتاب و بدون سانسور تجربه خودش رو با ما به اشتراک گذاشته جا داره اینجا از گوینده عزیز خیلی تشکر کنم که انگار خود ریچل داره حرف میزنه و خیلی شبیه نویسنده کتاب هست
نجمه تقی زاده
۱۴۰۱/۱/۲۷
این کتاب از معدود کتاب‌هایی است که به جرات میتوان گفت هر دختر و زنی باید آن را مطالعه کند چه صوتی و چه خواندنی، این کتاب باعث تغییر دیدگاه‌های اشتباه گذشته که بصورت عادت شکل گرفته و قائل تغییر هستند میشود آفرین به نویسنده با ارزش که بدون هیچ کم و کاستی تمام تجربه‌های خودش را در اختیار تمام دختران و زنان که میخواهند برای خودشان ارزش قائل شوند، میگذارد.
سمیه رشیدی
۱۴۰۲/۲/۲۲
یه کتاب خیلی مفید برای خانوما
مخصوصا بخش دوم کتاب کامل راهکار میده و فقط انگیزشی نیست
من این کتاب رو برای بار دوم گوش میدم و ظروف رو اصلاح میکنم: بخش زمان کافی ندارم واقعا عالیه و منو به خودم آورد
من پول پارتی مشتری ثابت و مشاور ندارم تنها چیزی که دارم زمانه👌
برای دنبال کردن اهدافت منتظر یک روز بخصوص نباش اگه الان نه پس کی؟؟؟
زهرا
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب فوق العاده‌ای هست فقط من یه سوال دارم اون آقایونی که این کتابا رو می‌خرن بعد میان فحش میدن دقیقا برای چی این کتاب رو خریدین این برام سواله واقعا شما دخترین آیا و اینکه اصلا توجه به اسم کتاب میکنید موقع خریدنش حالا اینا هیچی چرا بعدش فحش دادین مخاطب هدف این کتاب مگه شمایین یکی این سوال منو جواب بده ممنون میشم
sarah Sh
۱۳۹۹/۹/۲۵
بااینکه من دوس داشتم راوی کتاب خانم الهه پرسون میبودمثل نسخه قبلی خودت باش دختر که عالی بود اما بخاطر خوندن متن کتاب دیدم ارزششو داره حالا اگه کسی دیگه بخوادبرام بگه وخواستم تشکرکنم بابت گذاشتن کتاب.. به دوستان پیشنهادمیکنم کتاب روبخرن که محتواش از نسخه قبل نویسنده خیلی مفیدتره😍
مشاهده همه نظرات 277

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف

برای دریافت کتاب صوتی شرمنده نباش دختر: یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.