معرفی و دانلود کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی

عکس جلد کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی
قیمت:
۴۳۰۰۰ 25800 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی

کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی به قلم بهروز اتونی، ابتدا ناخودآگاه شما و قوانین حاکم بر آن را مورد بررسی قرار داده و سپس نقش آن در زندگی و تصمیمات‌تان را شرح می‌دهد.

پیش از آنکه ببینید آیا واقعاً چیزی به عنوانِ «بخت» و «شانس» و «اقبال» وجود دارد، باید از وجود یک چیز غیرقابل انکار، مطمئن باشید و آن، این است که: در زندگی همۀ انسان‌ها، لحظه‌ها، ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌هایی وجود دارد که عجیب و غریب به نظر می‌رسند؛ به گونه‌ای که همیشه فکر و اندیشه‌تان را درگیر خودشان می‌کنند و ذهن شما را در یک گیجی و درماندگی خاص قرار می‌دهد.

نیرویی سترگ و مهیب و فوق‌العاده توانمند و اثرگذاری در لابه‌لای زندگیتان در جریان و حرکت و رفت و آمد است که می‌تواند زندگیتان را به گونه‌ای از کار در آورد و جلوه دهد که برای مابقی که با ذهن محدود خودآگاه می‌اندیشند، غیر منطقی به نظر آید. این نیروی سترگ و مرموز، نیروی ناخودآگاهی معرّفی شده که در اعماقِ روانِ هر انسانی و در سرتاسر طبیعت، در کُنش و جریان است.

این همان نیرویی است که مردم نام شانس و اقبال و از اینگونه نام‌ها بر آن نهاده‌اند. و چه بسیار اتّفاق خوشایند و معنی‌داری می‌تواند برای هر کسی باشد که از نزدیک با شانس و بخت و اقبالِ خودش رو به رو شود و آن را از این به بعد به گونه‌ای حس کند که شریانی در عُمق و ژرفای روانِ خود اوست.

شانس یا بخت و اقبال، همان نیروهای سترگ و سهمگین درون ناخودآگاهی‌ست که سر اصلی آن به طبیعت وصل است و بر همین بنیاد، کل طبیعت با روان آدمی در پیوند است و واکنش‌های متقابل و البته سخت مرموز و مخفی‌ای بر روی یکدیگر دارند.

در بخشی از کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی می‌خوانیم:

اگر بخواهم خیلی صریح و آشکار و غیر تخصصی با شما سخن بگویم، می‌گویم که سرزمین ناخودآگاهی جایگاه و خانۀ «شانس» و «بختِ» شماست. خوش‌شانسی و بختیاری شما در همین سرزمین رقم می‌خورد؛ اقبال شما از همین جاست که می‌تواند، بلند شود.

سرزمین ناخودآگاهی که من ناخودآگاهی همگانی را هم جزیی از این سرزمین می‌دانم، جایگاه استعدادها و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شماست؛ استعدادها و توانایی‌هایی که به شکل بالقوه در این سرزمین قرار دارد و اگر نتوانیم آن‌ها را جذب خودآگاهی کنیم، نابود خواهند شد و نابودی استعداد و توانایی در ادبیات من، یعنی از دست دادن شانس‌های زندگی.

خوب است که در همین‌جا، برای اینکه هم به شما نشان دهم که استعدادها و توانایی‌های شگرف شما در سرزمین ناخودآگاهی جای دارد و هم، عدم توجه شما به آن‌ها، باعث نابودی این استعدادها و توانایی‌های ناب می‌شود، فیلمی سینمایی را با نام: «افسانۀ 1900» برایتان نقد و تحلیل کنم؛ تا با روشنی بیشتری، سخن مرا درک و دریافت کنید؛ امّا پیش از آن، فشردۀ فیلم را بخوانید:

«کشتی اقیانوس‌پیمای نویی، مسافران زیادی را از اروپا به آمریکا و از آمریکا به اروپا، جا به جا می‌کند. در یکی از این سفرها، خدمه سیاه‌پوست موتورخانۀ کشتی، پس از مراسم جشن و شادیی که در سالن درجه یک کشتی برگزار شده بود و مسافرانِ البته ثروتمندِ به شادی پرداخته بودند، به گَشتن و جُستن اشیایی می‌پردازد که ممکن است از مسافرانِ ثروتمند جا مانده باشد: حلقۀ طلایی، زنجیر نقره‌ای، فندک طلایی و...

او روی میزها و زیر میزها را می‌گردد ولی چیز با ارزشی نمی‌یابد تا اینکه، به پیانوی بزرگ سالن می‌رسد و می‌بیند که نوزادی را روی پیانو جا گذاشته و رفته‌اند. او تصمیم می‌گیرد که نوزاد را بزرگ کند، و چون سال 1900 است، نامش را 1900 می‌نهد.

فهرست مطالب کتاب

سرزمین ناخودآگاهی
الف: ناخودآگاهی، کجاست و چگونه جایی‌ست؟
«ناخودآگاهی، حقیقتی در روان، و بیرون از روان»
خودآگاهی
ناخودآگاهی فردی
آستانه
ناخودآگاهی همگانی
ب: ناخودآگاهی جایگاه چیست؟
اصل یگانگی جهان و انسان
ج: جنس و ماهیّت نیروهای درون ناخودآگاهی همگانی و سرزمینِ ناخودآگاهی
الف: پیوند جادویی
ب: منطق جادویی؛ یا منطق غیر علّی
ج: زمان و مکان جادویی
واپسین سخن این جلد و آغازین سخن جلد بعد
کتاب نما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-6268-66-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۳۰۰۰ 25800 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی

Alireza Abedi
۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مفید واقع شد. با مطالعه بیشتر از نویسندهای دیگر میتوان جملاتی را ک مربوط ب خودتون میشه را با درکی عظیم، پی ب جملاتی دیگر برد
فاطمه بهمنی
۱۴۰۰/۱/۱۹
جلد دوم کتاب اگر منتشر میشد عالی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی

برای دریافت کتاب شناخت سرزمین ناخودآگاهی: کلید معمای خوش شانسی و بدشانسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.