معرفی و دانلود کتاب صوتی صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صوتی صد سال تنهایی
قیمت:
142000 تومان - 14.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صد سال تنهایی

کتاب صوتی صد سال تنهایی اثر شگفت‌انگیز گابریل گارسیا مارکز، میلیون‌ها نفر را در جهان شیفته و مجذوب خود کرده است و زندگی چندین نسل از خانواده بوئندیا را روایت می‌کند. این کتاب در سال 1982 توانست جایزه‌ی نوبل را برای مارکز به ارمغان بیاورد.

خلاصه‌ای از کتاب صوتی صد سال تنهایی:

گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) رمان خود را با اعدام سرهنگ آئورلیانو بوئندیا شروع می‌کند و کتاب روند خود را با مرگ و ناپدید شدن شخصیت‌های دیگر داستان ادامه می‌دهد که این مرگ و میرها موجب جذابیت بیشتر می‌شود. کتاب صوتی صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) داستان زندگی 6 نسل از اشخاص خانواده بوئندیا که در دهکده خیالی ماکوندو زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشد. این خانواده سال‌های بسیار زیادی است که هیچ‌گونه ارتباطی با جهان بیرون از روستای خودشان نداشته‌اند و فقط با کولی‌هایی که هر چند وقت یکبار برای آنان کالا می‌آورند و آنان را با فناوری‌های روز آشنا می‌کردند، ارتباط داشتند. مارکز در خلال اینکه مخاطب را با اشخاص این خانواده آشنا می‌کند، از اتفاقات، رویدادها، درگیری‌ها و کشمکش‌های آن‌ها در مقابل میل به تنهایی و نیاز به عشق نیز سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی صد سال تنهایی:

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که مارکز در کتاب صوتی صد سال تنهایی مسائل و مشکلات وطن خود را به تصویر کشیده‌ است. کلیه نسخه‌های چاپ اول این کتاب که به زبان اسپانیایی بود در همان هفته‌ی اول به فروش رفت و در حال حاضر به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این کتاب نمونه‌ای درخشان در سبک رئالیسم جادویی است؛ بنابراین، رویدادهای حیرت‌انگیزی که در رمان صد سال تنهایی اتفاق می‌افتد، دور از ذهن نیست و مخاطب باید ذهن خود را برای قبول این مسئله آماده کند. صد سال تنهایی در لیست مطالعه‌ی بسیاری از افراد کتاب‌خوان قرار دارد اما مطالعه‌ی آن نیازمند قبول بعضی از منطق‌های حاکم بر داستان است. در این رمان ما ناظر صعود دختری به نام رمدیوس به آسمان، به قتل رسیدن کلیه پسران سرهنگ آئورلیانو بوئندیا توسط اشخاص ناشناس به صورت هدف گلوله قرار دادن پیشانی آن‌ها و نوزادی که طعمه‌ی مورچه‌ها می‌شود و رویدادهای عجیب دیگری هستیم.

گابریل گارسیا مارکز کیست؟

مارکز بدون شک برجسته‌ترین و درخشان‌ترین نویسنده‌ی کشور کلمبیا است و مردم کشورش از روی علاقه به او لقب گابو را داده‌اند، لقبی که حتی برای کتاب‌خوان‌های ایرانی هم نامی آشنا است. این نویسنده در سال 1928 و در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا چشم به جهان گشود. او ایام کودکی خود را در این دهکده و در کنار مادر بزرگش سپری کرد. نخستین نوشته‌هایش در روزنامه‌اى به نام خوونتود که مخصوص شاگردان دبیرستانى بود، چاپ شد. او به پیشنهاد والدینش به تحصیل در رشته‌ی حقوق روی آورد اما پس از مدتی متوجه شد برای این رشته ساخته‌ نشده است. در سال 1947 در کنار تحصیل به روزنامه‌نگاری روی آورد و در روزنامه آزادی‌خواه ال‌اسپکتادور مشغول به کار شد.

مارکز در سال 1965 شروع به نگارش رمان بی‌نظیر صد سال تنهایی کرد و نگارش آن 15 ماه طول کشید. وی به واسطه‌ی موفقیت‌های این رمان توانست در سال 1982 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بشود. مارکز آثار ماندگار دیگری مانند از عشق و شیاطین دیگر، عشق در سال‌های وبا، پاییز پدر سالار، کسی که به سرهنگ نامه می‌نویسند و... را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. گابریل گارسیا مارکز در سال‌های پایانی عمر خود دچار بیماری فراموشی شد و در نهایت در 17 آوریل 2014 در مکزیکو سیتی دار فانی را وداع گفت.

مارکز در سخنرانی قبل از دریافت جایزه ادبی نوبل چنین می‌گوید:

«من به جرأت فکر می‌کنم واقعیت خارج از اندازه‌ی این کتاب نه فقط بیان ادبی آن است که سزاوار توجه آکادمی ادبی نوبل شده است. واقعیتی که نه تنها روی کاغذ؛ بلکه در بین ما زندگی می‌کند و مسئول مرگ و میر تعداد بی‌شماری از ماست. این یک منبع تغذیه کننده‌ی خلاقیت است؛ پر از غم و اندوه و زیبایی، برای غم و نوستالژی یک کلمبیایی، و یک رمزنگاری بیشتر از یک ثروت خاص. همه‌ی ما باید بپرسیم، اما اندکی از تخیل برای مشکل حیاتی ما؛ می‌تواند زندگی را به معنای متعارف باورپذیر کند. این معمای تنهایی ماست! دوستان!»

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی صد سال تنهایی:

- زمان نمی‌گذرد. بلکه فقط تکرار می‌شود.
- برای عشق مبارزه کن ولی هرگز گدایی نکن.
- مرگ از پیری نمی‌آید، بلکه با فراموشی می‌آید!
- هیچ آرمانی در زندگی ارزش این همه سرافکندگی و خفت را ندارد.
- هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند، نگذران.
- اینکه چند سالت است، سن نیست؛ چند سال را احساس می‌کنی، سنت است.
- برای من فقط کافی است مطمئن باشم که تو و من در این لحظه وجود داریم. همین.
- دوستت دارم، نه بخاطر شخصیت تو، بلکه بخاطر شخصیتی که من هنگام با تو بودن پیدا می‌کنم.
- انسان تنها زمانی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین بنگرد که ناگزیر است او را یاری رساند تا روی پای خود بایستد.
- در زندگی‌مان از یک جایی به بعد به همه‌چیز و همه‌کس بی‌اعتنا می‌شویم دیگر نه از کسی می‌رنجیم و نه به عشق کسی دل می‌بندیم!
- دقایقی در زندگی هست که دلت برای کسی آن قدر تنگ می‌شود، که می‌خواهی او را از رویاهایت بیرون بکشی و در دنیای واقعی بغلش کنی.

در بخشی از کتاب صوتی صد سال تنهایی می‌شنویم:

«زمانی که رئیس دادگاه نظامی آخرین خطابه‌اش را می‌خواند آرکادیو متوجه شد که از شروع محاکمه دو ساعت گذشته است. رئیس می‌گفت: «اگر چه برای اتهامات وارده بر محکوم مدارک کافی در دست نیست، ولی اقدامات جنایتکارانه و بی‌مسئولیتی متهم نسبت به زیردستانش که منجر به مرگ بیهوده‌ی آن‌ها شد، دلایل کافی‌ای برای محکوم کردن متهم به مرگ می‌باشد و برای متهم حکم اعدام در نظر گرفته می‌شود.» در این مدرسه نیمه ویران، همان جایی که برای نخستین بار احساس کرده بود قدرتمند است و در چند قدمی اتاقی که برای نخستین بار در آن‌جا عاشق شده بود، این حکم اعدام به نظر آرکادیو مسخره می‌آمد؛ در حقیقت آن‌چه اکنون برایش مهم بود زندگی بود نه مرگ و به همین جهت زمانی که حکم اعدام را به او اعلام کردند تنها احساس دلتنگی کرد نه ترس.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
30 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
26 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
33 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
41 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
27 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
33 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
32 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
31 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
30 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت سوم
24 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت سوم
37 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
37 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت سوم
38 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت اول
33 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
39 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت اول
28 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت اول
35 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل بیستم - قسمت اول
35 دقیقه
فصل بیستم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صد سال تنهایی
نویسنده
مترجممحمدرضا سحابی
راویعلی دنیوی ساروی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
142000 ت - 14.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صد سال تنهایی

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 به دلیل سنگینی کتاب، من نسخه چاپیش رو هم تهیه کردم تا همزمان هنگام گوش دادن، کتاب رو هم داشته باشم! اگه بخوام روراست باشم، دو فصل اول کتاب رو خیلی زحمت کشیدم تا با حوصله بفهمم و خسته نشم! روابط افراد رو مثل شبای امتحان می‌نوشتم و حفظ میکردم! ولی بعد واقعا قلم گابریل اینقدر قوی بود که منو به خودش جذب کرد.
دوستان چه خوب میشه اگه کتابی رو متوجه نمیشیم درموردش بی انصافی نکنیم و نگیم که فقط اسم درکرده و معمولیه. (به قول مثل انگلیسی: تا آتیش نباشه، دودی هم نیست!) حتما دلایلی بوده که این کتاب اینقدر محبوبه! باید بیشتر سعی کنیم بفهمیم کتاب رو! گارسیا معروفترین نویسنده کلمبیایی در ژانر رئالیسم جادویی هستش. یعنی فضای کتاب واقعی و افسانه‌ای هستش و چون گارسیا یک چهره‌ی سیاسی بوده و سالها توسط دولت کلمبیا تحت تعقیب بوده پس درون مایه‌ی سیاسی هم‌ کاملا توی کتاب مشهوده! تنها اسم کتاب و خوف و تاملی که در ما ایجاد میکنه، کافیه که حتما این کتاب رو بخونیم. کتاب زندگی شش نسل رو‌از خاندان آئورلیانو از زبان شخص سومی نقل میکنه. کتاب در زمانی که حتی جاذبه کشف نشده بود، کلی اتفاقات عجیبی مثل: بی خوابی مطلق سکنه‌ی ماکوندو، ملکیادس و نوشته هاش که در آخر کتاب کدگشایی و ترجمه میشه، پاک شدن حافظه افراد، ۴ سال بارش بی وقفه، نامه نگاری با مرده‌ها و پزشکان خیالی، رفت و آمد روح در خانه‌ای که گارسیا آخر کتاب به ‘بهشت آفت زده’ تشبیه‌اش میکنه و … رو به ذهن ما میاره! آیا این واقعا بی نظیر نیست؟!! مطمئنم نسخه اصلی اسپانیایی کتاب شگفت انگیزتره!
ممنون دوست عزیزم کتابراه…☘️
s m
۱۴۰۱/۳/۱۱
سبک این داستان رئالیسم جادویی است. سبک رئالیسم جادویی به داستان‌هایی اطلاق می‌شود که همان روند داستان‌های رئالیسم را طی می‌کند با این تفاوت که نویسنده با نهایت هنرش اتفاقات غیرطبیعی و غیر منطقی را در مسیر داستانش پدید می‌آورد که هیچ خللی در باور خواننده به وجود نمی‌آورد و جالب تر آن است که موجب تر جذاب شدن و هیجان انگیز تر شدن داستان می‌شود.
اگر مدت‌هاست که دلبسته ادبیات داستانی هستید، هر روز چند ساعتی کتاب می‌خوانید و در خرید و مطالعه کتاب تازه‌کار محسوب نمی‌شوید، قطعا از خواندن صدسال تنهایی لذت می‌برید. مارکز در این کتاب با هنرمندی تمام جوری عناصر خیال و واقعیت را در هم می‌تند که ممکن است در هر صحنه ما را با صحنه‌پردازی و واردکردن یک شخصیت متفاوت شگفت‌زده کند. خواندن صد سال تنهایی فراغت و ذهنی آسوده می‌خواهد. از طرفی دهکده خیالی مارکز و وقایع آن می‌تواند ما را برای مدتی از زندگی روزمره و دل‌مشغولی‌های ریز و درشت دور کند و مثل قصه‌های مادربزرگ به دنیای خیالی و پرراز و رمز ببرد. صد سال تنهایی مارکز بهترین نماینده رئالیسم جادویی است. خواندن این اثر به ما کمک می‌کند تا راحت‌تر درک کنیم چطور درهم‌تنیدگی خیال و واقعیت می‌تواند بستری برای موضوعات سیاسی، مفاهیم اصیل انسانی و... باشد.
Kamyar Farhadnia
۱۴۰۱/۶/۲۵
بی شک کتابی با قلم هنرمندی برجسته، که زاویه‌های پنهانی از وجود انسان که جای اشاره نشده را نویسنده دیده و با نهایت ظرافت عنوان کرده، زاویه‌های پنهانی که تنها با قلم‌ی روان و جادوی نوشته میشود، رمان صد سال تنهایی را اگر شروع به خواندن کنی، تا اتمام آن مثل حس گرسنگی یا..... دوباره و دوباره درخواست ادم میکنی، را از آخر به اول و از اول به آخر مثل جادو خواهد برد ومثل شعر ناب و خالص و عالی که هر کس تعبیری خواهد داشت، (مثل شعر حافظ) هر کس تعبیری از این کتاب خواهد داشت، من تا الان چندین بار با ولع و خواندم و گوش دادم و هر بار گوشه‌ای از این جادو را فهمیدم، عالی عالی عالی، گوینده این اثر هم بسیار عالیست، ممنون و سپاسگزارم
Samira Sbn
۱۳۹۹/۷/۱۰
واقعا یه کوه تجربه و هنر رویا پردازی قوی فقط میتونه یه همچین داستانی بنویسه
داستانش بسیار پر هیجان بوده و از دوره‌ای به دوره‌ای دیگر خواننده رو بردن خود هنری بسیار است
ولی احساس میکنم مترجم نتوانسته به زیبایی که نویسنده قصد توصیف مطلب و جذب مخاطب را داشته منظور خود را بیان کند و یا در مورد راوی
داستان لحن چندان به دل نمیشیند و خواننده را خیلی سر شوق نمی‌اورد ولی بدون شک نویسنده‌اش بسیار ماهرانه حوادث چند نسل را بیان کرده و خواندنش انسان را دقیقا به همان دهکده ماکایدو و خانه اورسولا میبرد و از ان همه تلاش در شگرف میماند
حسام دانشور
۱۴۰۰/۱/۱۹
برای دومین بار گوش دادم. درمورد خود کتاب که حرفی برای گفتن نمی‌مونه چون با یک سرچ ساده میتونید ببینین در بین آثار ادبی شاخص دنیا چه جایگاهی داره تنها موردی که ممکنه شما ابهام داشته باشید این نسخه رو تهیه کنید این موضوعه که گوینده و صداگذاری در چه حدیه، در این رابطه باید بگم کاملا صدا منطبق با موضوعه و خیلی عالی ارتباط برقرار میکنید البته برای من که اینطور بود
حسین سلیمی
۱۴۰۲/۵/۱۸
پیشنهادم برای کسایی هست که رمان دوست دارن من این کتاب رو چند ماهیی طول کشید که خوندم سرگذشت یک خانواده را بر سر یک نزاع مهاجرت کرده و در مکانی دیگر سکنا گزیدند و و شهری را تاسیس کردند برداشتهای متفاوتی از این کتاب میشود داشت من با خوندن این کتاب به این نتیجه رسیدم که هر چه تکنولژی به جلو رفت باعث از بین رفتن عواطف انسانی شده قدرت و خود پسندی در شخصیتهای این کتاب کاملا مشهود بود
پوریا پوریا
۱۳۹۹/۱/۲۴
قطعا بی‌جهت نیست که در زمره رمانهای برتر دنیاستولی از نظر من، صدای یکنواخت راوی داستان، یک روخوانی بی‌روح است و همانطور که دوستان دیگه هم اشاره کردند تعداد زیاد کاراکترهای داستان و شنیدن پی در پی اسامی نامأنوس آنها، باعث گیج شدن میشود. شاید چون قلعه حیوانات، و شازده کوچولو رو قبلا گوش کرده بودم، با این اثر ارتباط برقرار نکردم.
K ک.اکبری
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
گذر روزگار بر خانواده‌ای به نمایش گذاشته شده است که فراز و نشیب‌ها و تلاطم امواج را می‌ماند. میرا بودن زندگانی این دنیا علی رغم طولانی بودن عمر به زیبایی نشان داده شده است. تو گویی انسانی در پس این همه آیند و روند حوادث به تنهایی به نظاره نشسته است. غمها و شادی‌ها، پیروزی و شکست، تنهایی و جمعیت همه گذرا و در پس آن تو گویی هیچ کس این جا نمی‌زیسته است.
atiye eghtesadian
۱۴۰۲/۴/۱۵
کتابی با ابتدایی پیچیده اما اگر یکی دو بخش بگذره بقدری جذاب میشه که نمیتونید ازش دل بکنید چیزی که برای من جذاب بود طول عمر زیاد شخصیت‌های کتاب بود در آخر من یادم میرفت فلان شخصی هم وجود داشته... این داستان با تخیل آمیخته شده و جذابیت خودش رو دوچندان کرده اونقدر زیبا تخیل رو با واقعیت آمیخته که آدم شک میکنه شاید واقعا همچین چیزایی وجود داشته
شمسا موسوی
۱۴۰۱/۴/۱۲
شخصیت هارو درست از، هم جدا نکرده. مجبورشدم نسخه چاپیشو بخونم تا بفهمم چی ب چیه
مثلا فصل شش. منظور درستش نوه‌ی اورسلاس. اما اینجوری ک تو این کتاب میگه پسرشه! بعد ک میره جلوتر میفهمی پسرش نبوده و کلا قاطی میکنی.. به نظرم این ترجمه به درد نمیخوره. کاش برای کتاب صوتیش ترجمه بهتری رو انتخاب میکردن
شکیبا نوروزی
۱۳۹۹/۶/۸
کتابی که تو رو میبره به سالهای خیلی خیلی دور و پیش انسانهایی که بدون هیچ امکانات خاصی با انگیزه زندگی میکردن این کتاب طوری شخصیت‌ها و وقایع رو به تصویر میکشه که فکر میکنی جزو زندگیشونی و داری نگاهشون میکنی کتاب فوق العاده ایه یکی از بهترین رمانایی ک خوندم عالیه
کوثر حیدری
۱۳۹۹/۵/۱۱
کتاب عمیق و پیچیده ایه بخاطر همین من نتونستم نسخه‌ی چاپیش رو بخونم چون واقعا سردرگم میشدم بخاطر کاراکترهای زیاد کتاب و تشابه اسمی خیلی زیادش؛ برا همین نسخه‌ی صوتیش رو گوش دادم ک خیلی قشنگ بود البته از کتابراه نه و از یه جای دیگه.
بنظرم صوتیش بهتر بتونه فضاسازی کنه توی ذهن آدم
زیبا طهماسبی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
بسیار بسیار لذت بردم
علاوه بر داستان پر شاخ و برگ و توصیفات زیبا و آمیختن خیالات و افسانه‌ها به زندگی نامه توسط نویسنده پر توان، خوانش عالی و هنرمندانه راوی و آهنگهای آغازین و پایانی هر قسمت این اثر را به یکی از بهترین آثار کتابخانه صوتی من تبدیل کرد.
Siavash Ghezelbash
۱۳۹۹/۶/۱۴
نمیدونم چرا کتاب‌های بی سر وتهی مثل این کتاب بیخودی مشهور میشن به عقلمون رجوع کنیم و به فهممون اعتماد کنیم تا مجبور نباشیم تعریف بیخود بکنیم از کتابی که خوندنش هیچ چیزی را عوض نمیکنه و چون که فقط پرفروشه و معروفه ما تاییدشش کنیم و ازش بدون دلیل تعریف کنیم
fereshteh Mir
۱۳۹۹/۱/۱۵
من اهل رمان نیستم ولی چون تعریفشو زیاد شنیدم خوندمش و از دید من که جنبه‌های روانشناسی کتاب رو در نظر میگرم انعطاف پذیر بودن و سخت نگرفتن به خودمون رو پیدا کردم ولی از دید یه رمان خنثاس، قطعا از دید عاشقان رمان اثر بی‌نظیریه و دیدگاه‌ها سلیقه ایه
مشاهده همه نظرات 127

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.