معرفی و دانلود کتاب طاعون

عکس جلد کتاب طاعون
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طاعون

کتاب طاعون، یکی از آثار ادبی برجسته‌ی جهان و اثری فلسفی از آلبر کامو، رویدادهای عجیبی را گزارش می‌دهد که توصیف جامعه‌ای است بی‌هدف‌ و بیهوده‌، که هیچ تعادلی ندارد. در این کتاب، کامو ما را به سفری در درون بسیاری از شخصیت‌های داستان که در شهر اوران وجود دارند، می‌برد و طاعون همان رویداد عجیب شهر اوران است.

با آنکه بیش از نیم سده از انتشار کتاب طاعون می‌گذرد؛ همچنان اهمیت خود را حفظ کردہ است. ماجرای رمان «طاعون» که راوی آن تقریباً تا پایان کتاب خود را معرفی نمی‌کند، در شهری به نام «اران» اتفاق می‌افتد. این کتاب درباره شهری است که سراسر آن را بیماری طاعون فرا می‌گیرد و نخستین نشانه‌های آن هجوم موش‌ها به شهر است.

کامو در این رمان به بررسی حالات و روحیات افراد در زمان‌های مختلف این دوره پرداخته است. حس همدلی، وحشیگری، عذاب وجدان و.... در یک بلای همگانی. کامو در مورد این رمانش در نامه‌ای به رولان بارت می‌نویسد که در مقایسه با رمان «بیگانه»، «طاعون» بی گفت‌وگو است از سرکشی انفرادی به جهان اجتماعی؛ اجتماعی که باید در مبارزه‌هایش شرکت کرد. اگر از «بیگانه» تا «طاعون» راهی در راستای تحول باشد، این تحول در جهان همبستگی و مشارکت است.

آلبر کامو (Alber Camus) یکی از فلاسفهٔ بزرگ قرن بیستم و از جمله نویسندگان مشهور و خالق کتاب بیگانه است. در سال ۱۹۵۷ به خاطر اینکه با صمیمیت روشن‌بینانه‌اش مسئله‌ی وجدان انسان در عصر حاضر را آشکار ساخته است و ارزش‌آفرینی حائز اهمیتی در ادبیات ایجاد کرده است، جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. او در دانشگاه الجزیره تحصیل کرد و تا پیش از آنکه در سال ۱۹۳۰ گرفتار بیماری سل شود دروازبان تیم فوتبال این دانشگاه بود. آلبر کامو نویسنده، روزنامه‌نگار و فیلسوف مشهور قرن بیستم است که عقایدش منجر به وجود‌آمدن فلسفه‌ی هیچ‌انگاری شده است. او در مقاله انسان طاغی اذعان داشته که تمام عمر خود را صرف مقابله با پوچ‌گرایی کرده است و معتقد به آزادی‌های فردی است.

در کتاب طاعون (Ia peste) می‌خوانیم:

رویدادهای عجیب این کتاب از این قرار بود؛ به نظر عموم مردم، شهر به شکل همیشگی‌اش نیست. کمی ‌از وضع عادی‌ خارج شده، آن‌طور که در نگاه‌اول یک شهر معمولی به‌نظر می‌رسد، اما نه به‌شکلی که پیش از دوره‌ی حاکم‌نشین فرانسوی ساحل الجزیره بود. باید گفت که ظاهر شهر، ظاهری زشت است. ظاهری آرام دارد و همین آرامش، درکِ متمایزبودن این شهر با شهرهای تجاری دیگر را مشکل می‌کند.

اول از همه؛ آب‌و‌هوا. برای مثال این شهر، شهری‌ست بدون کبوتر، جایی‌ست که درآن ما نه پرواز پرنده‌ها را می‌بینیم، و نه ریزش برگ‌های درختان را. می‌توان گفت که این شهر، شهری بدون جاذبه است. تغییر فصل‌ها را در این شهر، در ابری‌بودن یا صاف‌بودن آسمان نمی‌بینی. فقط سبدهای گل را در دست‌های گل‌فروشان کم سن‌و‌سال و دوره‌گرد خیابان می‌بینی. بعد تابستان سوزان این شهر است که مردم را در پناه سایه‌ی اتاق‌ها و در زیر پنجره‌ها زندانی می‌کند. وقتی پاییز می‌رسد، در کوچه‌های شهر، گل و لای آزاردهنده، مردم را حسابی عصبانی می‌کند. در بین فصل‌ها، فقط زمستان این شهر قابل تحمل است. اما مردم این‌جا چه‌طور روزگار می‌گذرانند؟ دوستی‌ها و دشمنی‌های‌شان؟ مرگ و میرشان؟

همین ویژگی‌هاست که فرهنگ مردم کوچک ما را به‌همراه آب‌و‌هوای خاص‌اش به‌وجود می‌آورد. آب‌و‌هوایی که در مرگ و زندگی‌شان، و در خلق‌و‌خوی‌شان تأثیر می‌گذارد. بعضی‌ها را تحریک می‌کند و به حرکت وا می‌دارد. بعضی‌ها را هم کسل و لَخت می‌کند، آن‌قدر که حوصله‌ی هیچ ‌کاری را نداشته باشند.

روزها سخت کار می‌کنند و شب‌ها در کافه‌ها جمع می‌شوند و تفریح می‌کنند. البته آدم‌هایی هم هستند که جور دیگری زندگی می‌کنند و تفریح‌شان هم مخصوص خودشان است. هر چه هست در زندگی و رفتارشان تعادلی وجود ندارد. در شهر اوران، مثل باقی شهرها مردم عادت ندارند درباره‌ی زندگی‌شان فکر کنند و یا خودشان را دوست داشته باشند. یکی از عجایب این شهر «مُردن» است. مردن به هر وسیله‌یی که رایج است در این‌جا وجود ندارد.

وقتی بیماری نیست، فکر مرگ هم سراغ آدم نمی‌آید و این احساس یک‌نواختی باعث می‌شود که زیبایی‌ لحظه‌هایی مثل سپیده‌ی صبح و شب و خیلی از دیدنی‌های دیگر در تنبلی و ملال از دست برود. چیزی که کلیت دارد جنبه‌ی بی‌هدف‌بودن و بی‌هوده‌بودن زندگی‌ست. هر کس هم که از جای دیگری به این‌جا بیاید، به زودی با عادت‌های مردم کنار می‌آید و چیزی به نام «هیجان» را به ذهن‌اش راه نمی‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طاعون
نویسنده
مترجمحسین دهخدا
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-374-277-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طاعون

ستاره
۱۳۹۷/۵/۱۱
عالیه. واقعا خوندنش رو پیشنهاد میکنم.
توی بلایی که به سر شهر اومده نگاه انسانهای مختلف رو بیان میکنه بدون هیچگونه قضاوتی. و اینکه در مقابل یک بلایی که وجود داره هرچه در توان هست باید گذاشت برای مبارزه و اسلیم نشد. اگرچه بلا خیلی بزرگه و میدونیم از پسش بر نمیایم.
طاعون میتونه نماد هر بدی رواج دار در جامعه انسانی باشه.
Ghazal Yousefi
۱۴۰۰/۶/۱۸
سایت‌های مختلف خیلی از این اثر آلبر کامو تعریف کردند و از شاهکارای آلبر کامو یاد شده
این کتاب رو که خوندم واقعا به این نتیجه رسیدم که درمورد این کتاب خیلی اغراق شده و واقعا با توجه به نوع نثر و ادبیات
این کتاب قابل مقایسه نیست با آثار نویسندگان بزرگی مثل فلوبر
به نظرم کتاب واقعا سطح متوسطی و
داره اینکه ازش به عنوان شاهکار بخوایم یادکنیم
واقعا اغراقه
البته ترجمه‌ی بد کتاب هم بی تاثیر نیست
عبدالمناف آق ارکاکلی
۱۳۹۹/۳/۲۹
طاعون شاهکاری از کامو است؛ کتابی که نشان می‌دهد انسان‌ها در شرایط سخت چگونه می‌شوند؛ برخی مذهبی می‌شوند و برخی طاغی؛ برخی اجتماعی می‌شوند و برخی گوشه گیر، برخی از سطور این کتاب بی‌شباهت به ایام قرنطینه اجباری کرونا نیست؛ مردمی که با طاعون انس می‌گیرند اما فراموش می‌کنند برخی‌ها سال‌های سال است که و طاعون گرفته‌اند خبر ندارند.
داستان کتاب جذاب و گیرایی خاصی دارد. جملات ساده و قوی از لحاظ محتوا و نگارش دارد.
Saied Solhjoo
۱۳۹۹/۱/۲۵
نظر دوستان رو خوندم اکثرا گفته‌اند که ترجمه‌اش افتضاحه. نسخه نمونه رو گرفتن و واقعا دیدم همینطور هست. البته ظاهرا این اولین ترجمه ازین کتاب هست و اولین ترجمه اونهم سالها پیش سخت بوده و آقای حسین دهخدا زحمت زیادی کشیدن. درسته که ترجمه روان نیست اما نسبت به ترجمه‌های دیگه به اصل وفادارتر بوده. این رو دراینترنت سرچ کردم و متوجه شدم. درهرصورت خوندن این ترجمه هم خالی از لطف نیست.
Liam
۱۴۰۲/۹/۹
درون مایه داستان واقعا زیبا بود خیلی خوب رفتار مردمی که خوب خوانده می‌شدند را در شرایط بد به تصویر کشیده بود طوری که بدون قضاوت حالات اون‌ها رو بیان میکرد، هوشمندانه است تنها ایرادی که بهش میشه وارد کرد اینه که گاهی بیان جزئیات بیشتر اون چیزی بود که داستان لازم داشت همین کمی خواننده رو خسته میکنه
Shahriyar Sadeghi
۱۳۹۹/۲/۱۲
بسیار زیبا ونثری روان وداستانی جذاب را نویسنده روایت میکند "بخصوص با شباهت‌های فراوان بیماری طاعون با کرونا کوید19"داستان از هیجان بیشتری خواننده رابهره مند میکند "دست مریزاد به همه دست اندرکاران اپ کتابراه "ک این فرصت مناسب را برای علاقه مندان ب کتاب فراهم نموده "Shahriyar
نیلوفر معتبر
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
اگه بخوام بگم ترجمه‌اش اصلا خوب نبود، بی انصافی کردم، فقط یه جاهاییش ترجمه مبهم بود و واقعا اینجوری نبود که خیلی بد باشه...
خود کتاب هم که خیلی خوب بود؛ ماجرای شهری که یکنواختی اونو فرا گرفته، طاعون میاد و... اما وقتی طاعون میره دیگه اون شهر، همون شهر سابق نیست!
هلیا وقار
۱۳۹۹/۲/۲۴
هنوزم باورم نمیشه یه نویسنده بتونه این همه شخصیت متفاوت رو توی داستانش بیاره که طرز فکر و برخورد هرکدومشون فرق میکنه و تمام این روزهایی که درگیر‌کرونا بودم رو به چشم دیدم عین واقعیت این روزام بود👌
Amir Khazaei
۱۳۹۹/۲/۲۲
کتاب، داستان رو‌ جالب توصیف میکند، مهارت نویسنده مشهوده، اما به شدت سخت ترجمه شده بود، و فهم داستان رو سخت تر کرده بود، و همین موضوع کتاب رو تا حدی خسته کننده میکرد، در مجموع برای یک بار خوندن، انتخاب مناسبیه.
Uns Roy
۱۴۰۰/۵/۱۹
سلام عزیزان. آن کسانی که کتاب طاعون را خوانده بودند، می دانستند چگونه کرونا هم همان مسیر را طی نمود... می رسیم به این پند که: ملتی که کتاب نمی‌خواند، کل تاریخ را باید تجربه کند.
ش ف
۱۴۰۰/۴/۲۲
عالی؛ در این شرایط کرونا 'خواندن آن خالی از لطف نیست، بیان گر واقعیت است' از شرایط اجتماعی، فردی افراد در مقابله با ویروسی چون طاعون
... (کروناویروس) و بیان ضعفها وناخردیهاست....
فرشاد صباغچی
۱۴۰۰/۲/۲۹
کتاب خوبیه با اینکه یکم ترجمه ش ضعیفه و بعضی جا‌ها نمیشه فهمید چی گفته ولی من ازش خوشم اومد اون یک امتیازی هم که ندادم بخاطر ترجمعه ضعیف هست
ایدا منظر
۱۳۹۹/۴/۱۴
کتاب بسیار زیبا و پر محتوایی بود مثل بقیه آثار آلبر کامو👌واکنش هر یک از شخصیت‌ها و اشاره به اصل ذات انسان در این کتاب بی‌نظیر بود.
omid shafei
۱۳۹۹/۴/۷
این کتاب بیانگر این بود که فقط عقل و منطق درست همبستگی کارساز است نه تعصبات کورکورانه وخورافه پرستی که به وضوح اشاره کرده بود
Mohsen Kahani
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این کتاب فوق العاده خواندنی است. بنده نسخه چاپی این کتاب رو مطالعه کردم. انصافاً از بهترین آثار کامو به حساب میاد. پیشنهاد میکنم حتماً بخونید.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب طاعون

برای دریافت کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.