معرفی و دانلود کتاب طاعون

عکس جلد کتاب طاعون
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طاعون

آلبر کامو در کتاب طاعون، اتفاقات شهری را به تصویر می‌کشد که بعد از شیوع بیماری طاعون، تمام راه‌های ارتباطی با آن قطع می‌شود. کامو در رمان طاعون به بررسی حالات و روحیات افراد در زمان‌های مختلف این دوره پرداخته است. حس همدلی، عذاب وجدان و.... در یک بلای همگانی.

رمان طاعون (The Plague)، داستان شیوع یک بیماری مهلک را در اوران، شهری بزرگ در الجزایر، روایت می‌کند. هزاران موش در ماه آوریل، به بیماری مبتلا شده و می‌میرند. وقتی که ترسی نه چندان عمیق، جامعه را فرا می‌گیرد، روزنامه‌ها و جراید شروع به تأکید بر اهمیت یک اقدام فوری می‌کنند و درنهایت، مقامات دولتی دستور به جمع آوری و سوزاندن روزانه‌ی موش‌ها می‌دهند. خیلی زود پس از این اتفاق، میشل که دربان ساختمانی است که دکتر ریو در آن کار می‌کند، پس از ابتلا به تبی عجیب، جان خود را از دست می‌دهد. بعد از به وقوع پیوستن چندین مورد مشابه، یکی از همکاران دکتر ریو به نام کاستل، مطمئن می‌شود که این بیماری، طاعون است. او و دکتر ریو مجبور می‌شوند تا با انکار و بی‌اعتنایی مقامات دولتی و سایر پزشکان در رابطه با اقدامی سریع و سرنوشت ساز برای کنترل بیماری، به مبارزه برخیزند. فقط زمانی که دیگر کار از کار گذشته است و عملا امکان انکار شیوع یک بیماری کشنده در شهر وجود ندارد، مقامات حکومتی دست به اقدامات سخت‌گیرانه‌ی بهداشتی زده و شهر را قرنطینه می‌کنند.

رمان طاعون، برخلاف مخالفت‌های آلبر کامو (Albert Camus)، یک اثر کلاسیک هستی ‌گرایانه در نظر گرفته می‌شود. لحن راوی کتاب، با جملاتی ساده اما چند وجهی و داستانی تمثیلی که بیشتر مواقع، اشاره به ذهن و خودآگاهی بشر دارد، مخاطب را به یاد آثار کافکا، به خصوص رمان محاکمه، می‌اندازد. طاعون داستانى است در عین حال واقعى و افسانه‌اى یا بهتر بگوییم سمبولیک.

در این کتاب بیمارى وحشتناک طاعون مظهر شر است، چه از لحاظ مادى و چه از لحاظ معنوى. همچنین این بیمارى به‌عقیده پیردو بوادفر، نویسنده و منتقد معاصر فرانسوى، به‌طور غیر مستقیم نماینده اشغال کشور فرانسه به‌ وسیله آلمان‌هاست، مظهر زندگى ماشینى قرن بیستم است و احیاناً دورنماى یک جنگ سوم جهانى.

در بخشی از کتاب طاعون می‌خوانیم:

آن‌ها تا به‌ حال شاهد مرگ اطفال بودند، زیرا وحشت از ماه‌ها قبل دیگر طعمه خود را انتخاب نمى‌کرد، ولى تا به‌ حال هرگز آن‌ها را چون امروز صبح، دقیقه به‌ دقیقه زیر نظر نگرفته بودند. مسلما شکنجه‌اى که به‌ این بى‌گناهان وارد مى‌آمد، همواره با اکراه و چون یک رسوایى نگریسته بودند. یعنى آن‌طور که در حقیقت بود، ولى لااقل تا آن موقع به‌ طور تجریدى بر مى‌آشفتند. زیرا هرگز از نزدیک احتضار بى‌گناهى را با همه جزئیات آن نظاره نکرده بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طاعون
نویسنده
مترجماقدس یغمایی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-964-2575-80-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طاعون

Saied Solhjoo
۱۳۹۹/۱/۳۰
کتاب خوبیه. نسخه نمونه رو خوندم و کاملش رو خریدم. اگر دنبال یه رمان مهیج و جذاب میگردید دنبالش نرید. اما اگر کتابی آموزنده میخواهید که دراون به خوبی نقاط ضعف جامعه و مسئولین رو دربرابر حوادث و بلاها نشون بده، قطعا کتاب خوبی هست. جالب این هست که دراین بلاها هرچقدر سیستم ناکارآمدتر هست، انکار واقعیت هم بیشتر هست. به قول نویسنده، 《طاعون و جنگ هردو، مردمان و جامعه رو ناغافل می‌یابند. جنگ هم احمقانه است اما پوچی و احمقانه بودنش مانع از ادامه اون نمیشه... 》 (نقل به مضمون) فقط نکات و علایم نگارشی به خوبی رعایت نشده‌اند. که این نقطه ضعف اکثر انتشاراتی‌ها هست و من یک ستاره به خاطر اون کم کردم. علایم نگارشی رو لطفا رعایت کنید. کاملا تفاوت یک انتشارات حرفه‌ای از انتشارات غیرحرفه‌ای رو میتونه نشان بده. بااینکه ترجمه خوب هست، اما علایم نگارشی رعایت نشدن و این میتونه بعضی جاها به دریافت مطلب توسط مخاطب، ضربه بزنه.
مهناز عاصمی
۱۳۹۹/۱/۱۶
نمی دونم چرا بتمام محشر باشه... اما جملات قابل تاملی داشت و از یه بیماری ویروسی عفونی صحبت میکنه که مطابق با وقایع امروز جامعه ماست من با عجله می‌خوندم تا ببینم آخرش ویروس کرونا چطور خاتمه پیدا میکنه
Reza Df
۱۳۹۹/۲/۲۰
من هنوز کامل نخوندمش ولی واقعا تا اینجا یکی از بهترین کتاب‌هایی هست که دارم می‌خونم و حتما به بقیه پیشنهاد می‌کنم بخونن
ملیحه امیری
۱۴۰۲/۲/۲۹
خاطره کرونا رو با سبک دیگه‌ای تجدید میکنه انگار تا اتفاقی برای انسانها نیوفته باور نمیکنن حوادث اطراف رو
علیرضا علیزاده
۱۳۹۹/۱/۳۱
در دوره کنونی با وجود ویروس کرونا خوندنش خیلی جذایه هر چند که نثر ویژه خودش رو داره و ممکنه هر کسی خوشش نیاز
سما رشید
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
محشر بتمام معنا. و بسته به شرایط الان جامعه به همه توصیه میکنم بخونن
امیر هاشمی
۱۳۹۶/۱۲/۲۷
واسه من یه دریچه‌ی دید جدید به دنیا باز کرد
سپهر بختیاری فرقانی
۱۳۹۹/۷/۷
کتاب بسیار جالبی بود مخصوصاً در شرح دادن وقایع طاعون و سرگشتگی‌رمردم
فاطمه سین
۱۳۹۸/۱۲/۲۲
محشره. حتما بخونید جملات قابل تاملی داره.
شهرام خالدیان
۱۳۹۷/۶/۱۴
از نظر من کتاب فوق‌العاده‌ای بود
مریم ا.ب
۱۴۰۱/۶/۲۳
تو دوران پاندمی کرونا خوندمش خیلی جذاب بود
سمیرا گوهریان
۱۴۰۰/۵/۸
واقعا خیلی کتاب جالبی هستش توصیه میکنم بخونید
reza jafari
۱۳۹۹/۶/۵
اصلا مگه کامو کتاب بد هم داره؟ این هم دیگ فوق العادست
زهره علیوردی
۱۳۹۶/۱۱/۲۳
بسیار عالی ممنون از شما
javad Mohammadtaqi Nejad
۱۳۹۹/۱/۸
من خیلی خوشم نیومد از این کتاب🙃
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب طاعون

برای دریافت کتاب طاعون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.