معرفی و دانلود کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

عکس جلد کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) معروف‌ترین نوشته جورج اورول، قصه حیوانات اهلی داخل یک مزرعه را تعریف می‌کند که از صاحب مزرعه خسته شده‌اند و تصمیم می‌گیرند دست به شورش بزنند. از این رمان تا به امروز دو فیلم و انیمیشن اقتباس شده است.

این حیوانات مالک مزرعه را بیرون می‌کنند. رهبری این شورش را خوک‌ها بر عهده دارند، اما بعد از مدتی این گروه هم با هدایت یک خوک به نان ناپلئون مانند صاحب مزرعه به ظلم و بی‌عدالتی علیه حیوانات دیگر پرداخته و همه مخالفت‌ها را سرکوب می‌کنند.

رمان قلعه حیوانات (Animal Farm) به زبان انگلیسی و در سال 1945 میلادی منتشر شد. جورج اورول (George Orwell) منتقد سرسخت حاکمان شوروی بود و در این کتاب با تشبیه و استعاره و نمادپردازی به شدت به آنان تاخت. او اعتقاد داشت شوروی به دیکتاتوری تبدیل شده است.

در این کتاب، انقلاب حیواناتی که در مزرعه زندگی می‌کردند علیه رهبرانشان، نماد انقلاب کارگری و سرگذشت آن ضد نظام سرمایه‌داری است.

هر یک از شخصیت‌های کتاب مزرعه حیوانات، می‌تواند نماد یک شخصیت معروف سیاسی و اجتماعی دنیا باشد. ناپلئون نماد رهبران مستبد کمونیستی مثل استالین، اسنوبال نماد رهبرانی که قربانی یک انقلاب می‌شوند مثل لئون تروتسکی، میحر پیر نماد نظریه‌پردازان کمونیستی مثل مارکس و لنین و گوسفندان نماد تعداد زیادی از افرادی که بدون هیچ اندیشه‌ای شعارهای رهبران را تکرار می‌کنند.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم:

جورج اورول با نام اصلی اریک آرتور بلر (1950-1903) داستان‌نویس، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی است. او همانند بسیاری از نویسندگان روزگار خود در دهه 1930 به اسپانیا رفت تا به صف مبارزان علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بپیوندد. در این جنگ مجروح شد و همین جراحت منجر به مرگش شد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به 1984، روزهای برمه، دختر کشیش، هوای تازه، درود بر کاتالونیا و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم:

ناپلئون توقف کرد و با اخم به دیگران نگاه کرد. بعد غرشی وحشتناک کرد. با آن صدا سگ‌ها حمله کردند و گوش 4 خوک را به دندان گرفتد و آن‌ها را جلوی پای او به زمین انداختند. بوی خون گوش خوک‌ها باعث وحشی‌تر شدن سگ‌ها شده بود. در میان حیرت همه ناگهان سه سگ به سمت باکسر حمله کردند. باکسر وقتی هجوم آن‌ها را دید، از سم‌های قوی‌اش استفاده کرد و یکی از سگ‌ها را با لگد به زمین انداخت و زیر پای خود گرفت، سگ از درد به خود پیچید و زوزه کشید. دو سگ دیگر با دیدن این وضع فرار کردند، باکسر به ناپلئون نگاه می‌کرد تا بگوید سگ را ول کند یا بکشد. ناپلئون اخم کرد و با تشر به او گفت رهایش کند. همین‌که باکسر پایش را بلند کرد سگ مجروح با درد و زوزه‌کشان فرار کرد.

سر و صداها خوابید. چهار خوک از ترس دچار رعشه شده بودند و در صورتشان آثار خطاکاری دیده می‌شد. ناپلئون به آن‌ها گفت اشتباهاتشان را بیان کنند. آن‌ها همان‌هایی بودند که تعطیلی جلسات یکشنبه را معترض شده بودند. خوک‌ها گفتند که از وقتی سنوبال گریخته پنهانی با او در ارتباط هستند، به او کمک کردند که آسیاب را ویران کند و قرار گذاشته‌اند که مزرعه را به تسلط فردریک درآورند. همچنین افزودند سنوبال در جلسه‌ای محرمانه به آن‌ها گفته از چندین سال قبل جاسوس جونز است. وقتی حرف‌هایشان تمام شد، سگ‌ها گلوی آن‌ها را دریدند، ناپلئون با صدای خوفناکی گفت آیا کسی هست که بخواهد به گناه خود اعتراف کند؟ آن سه مرغ اسپانیایی که مدیر مرغ‌ها در شورش تخم‌مرغ بودند پیش آمدند و گفتند که سنوبال در رؤیای آن‌ها آمده و تشویقشان کرده که به حرف ناپلئون گوش نکنند. آن‌ها هم به قتل رسیدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)
نویسنده
مترجمشهرام فیروزی
ناشر چاپیانتشارات اودیسه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-6180-79-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

samane
۱۴۰۱/۷/۱۱
این کتاب خیلی خوب وروان محیط یک جامعه رو نشون داد وحتی استفاده از شخصیت‌هایی که دور وبرمون هستند و به یک حیوان ربط داده بودند ومن بیشتر از همه از اون قسمتهای داستان که دستورات خیلی آهسته آهسته تغییر مبکردند و بخواست مستکبر داستان (ناپلیون) تغییر میکرد رو دوست داشتم.
حتما مطالعه کنید. ترجمه هم بسیار روان و زیبا
مهدی سلطانی سیر
۱۴۰۲/۱/۷
کتابی فوق العاده که گویای اینه قدرت بیشتر افراد و فاسد میکنه و افراد به کارهای حیوانی متوسل میکنه تا بتونه قدرت به دست آورده رو حفظ کنه
ولی با این حال افرادی هستن که از قدرتشون برای ساختن زندگی مرفه برای خودشون و دیگران میکوشن ولی افراد فاسد و سودجو جلوی این کار و میگیرن
مرتضی طالبی طاری
۱۳۹۹/۱/۳
با سلام و احترام این داستان رو میشود به هر جامعه‌ای مملو از افراد ساده لوح و باری به هر جهت هست نسبت داد بسیار زیاد در مورد این کتاب شنیده بودم که پس از خواندن آن من هم نوشتار زیبا و حقایق تلخ این کتاب رو تایید میکنم و خواندن این کتاب رو به دیگران توصیه میکنم
مارال الهامی گلزار
۱۳۹۸/۱۰/۲۴
این کتاب به افزایش شعور سیاسی کمک بسیاری می‌کند. شدیدا توصیه می‌کنم که همگان مطالعه کنند. البته این ترجمه نیز عالی، گیرا و روان بود.
Reza Df
۱۳۹۸/۱۲/۲۷
این کتاب بی‌نظیره و من دوبار خوندمش و هر دفعه با همان اشتیاق سابق... حتما پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو هرکس حداقل یک بار باید بخونه
ایمان شیخی
۱۴۰۲/۴/۷
این کتاب واقعا فوق العاده بود، و منظومه‌ی کاملی از تمام انتظارات از یک کتاب خوب درونش جمع شده بود، پیشنهاد میکنم در خوندنش تعلل نکنید.
Haniyeh
۱۴۰۱/۳/۲۸
توصیف زیبایی از اتفاقهای درون جوامع بود خوی جاه طلبی و سلطنت ربطی به نام و جایگاه نداره هرجا که باشند بقیه را به عنوان زیر دست میبیند
r. Karimiyan
۱۴۰۰/۲/۲۶
داستان جالبی بود، ترجمه ساده و روانی هم داشت قبلا فایل صوتی این کتاب را گوش داده بودم ولی این ترجمه خواندنش برای من راحت تر بود.
hamid Rasti
۱۳۹۸/۱۱/۲۷
در قالب داستان و استفاده از شخصیت حیوانات واقعیت‌هایی مطرح میشود عبرت اموز یعنی به مسایل باید واقع بینانه نگاه کرد
شهرام فیروزی
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این کتاب عالیه، خوندنش رو به همه پیشنهاد می‌کنم.
حتماً بخونیدش. فوق العاده محشره.
سمانه خیاط زاده
۱۳۹۹/۵/۱۵
کتاب عالی که خوندش واقعا پیشنهاد میشه، و به نوعی وضعیت فعلی جامعه مارو نشون میده.
arman dehghan
۱۳۹۹/۴/۲۸
کتابش باعث‌ باز شدن دیدگاهتون میشه
مساعلو‌ بهتر درک میکنید
ذهنیت‌ قوی تری اراعه‌ میده
حرف نداره ولی باید درک بشه
عارف طاووسی
۱۳۹۹/۱/۲۹
وقتی این کتاب رو میخونید قشنگ تاریخ معاصر ایران رو میبینید جلوی چشماتون. دقیقا زمان انقلاب و بعد از اون
علی اصغر امیدی
۱۴۰۱/۷/۱۸
این رمان متعلق به همه‌ی عصر هاست و آیینه‌ای تمام نما از نظام‌های فئودال و تقبیح فئودالیسم.
سید احمد رفعت حقیقی
۱۴۰۲/۶/۱
دیگه قلعه حیوانات نیاز به تعریف نداره ولی حتما حتما این کتاب رو بخونید
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

برای دریافت کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.