معرفی و دانلود کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

عکس جلد کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها
قیمت:
۳۳۰۰۰ 23100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها اثر اسپنسر جانسون، در قالب داستان به تحلیل مفهوم دره‌های زندگی و قله‌های موفقیت می‌پردازد که بسیار راه‌گشا و آموزنده است. قله‌ها و دره‌ها در واقع همان فرازها و فرودهای زندگی‌ و کار همه‌ی انسان‌هاست.

کتاب صوتی قله‌‌ها و دره‌ها (Peaks and valleys) از سری کتاب‌های رواشناسی و خودیاری‌ست که در آن کشف خواهید کرد: زودتر از دره بیرون بیایید و مدتی طولانی‌تری قدم بزنید و قله‌هایی زیاد و دره‌هایی کم داشته باشید.

عنوان فصل‌های این کتاب عبارت‌اند از: «احساس افسردگی داشتن در دره»، «یافتن پاسخ‌ها»، «از یاد بردن»، «آرمیدن»، «آموختن»، «دریافتن»، «سهیم بودن»، «به کار گرفتن شیوه‌ی قله‌ها و دره‌ها» و «لذت‌بردن از قله».

قله‌ها و دره‌ها به شما می‌آموزد که چگونه اشتباهاتی که در موقعیت‌های خوب زندگی انجام می‌دهید، فردای بد زندگی‌تان را می‌سازد. همینطور از اقدامات عاقلانه در وضعیت‌های بد می‌گوید که می‌تواند لحظه‌های خوبی را در آینده برایتان رقم بزند.

داستان کتاب حاضر درباره مرد جوانی است که در دره‌ای روزگار می‌گذراند و از زندگی خود راضی نیست، تا اینکه با پیرمردی روبرو می‌شود که بر فراز قله‌ای زندگی می‌کند. این آشنایی شرایط زندگی و کار جوان را برای همیشه تغییر می‌دهد. سرانجام، او درمی‌یابد که چگونه با بکارگیری اصول ارزشمند پیرمرد و ابزارهای عملی، در دوران‌های خوب و بد به آرامش و موفقیت بیشتری دست یابد. کتاب قله‌ها و دره‌ها ابتدا اشاره می‌کند که او هنگامی که جوان‌تر بود، در آن دره احساس خوشحالی می‌کرد. در چمنزارهایش به بازی مشغول می‌شد و در رودخانه‌اش شنا می‌کرد. آن دره تنها جایی بود که او می‌شناخت و چنین می‌اندیشید که همه زندگی‌اش را در آن‌جا خواهد گذراند.

اما پس از آن جوان دلتنگ می‌شود و نویسنده سعی می‌کند که علل این کسالت جوان را روشن نماید، او همچنان که بزرگ‌تر می‌شد بیشتر درمی‌یافت که بسیاری از چیزهایی که فکر می‌کرد درست است اکنون نادرست به نظر می‌رسند. او از اینکه پیش از این متوجه این همه چیزهای نادرست در دره نشده بود دچار حیرت و شگفتی می‌شود.

بخش اعظمی از رویدادها و پدیده‌هایی که در زندگی ما وجود دارند، بیرون از اراده و کنترل ما هستند و بر زندگی ما تاثیر می‌گذارند، اما واکنش به آن‌ها در اراده و کنترل ماست. بنابراین، می‌توان گفت که راز بزرگ موفقیت و شکست، شادی و ناشادی، توسعه و عقب‌ماندگی، نیک‌فرجامی و بدفرجامی ما انسان‌ها در چگونگی برخورد ما با عوامل بیرونی نهفته است. از سوی دیگر، مجموعه رفتارها و عملکرد ما در کار و زندگی، از باورهایمان نشات می‌گیرند. اگر با ارزیابی مداوم باورهایمان بتوانیم آن‌ها را آگاهانه شناسایی کنیم و در راستای بهتر زندگی کردن، تغییر دهیم.

دکتر اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) از محبوب‌ترین نویسنده‌های دنیا در حوزه‌ی روانشناسی است. میلیون‌ها نفر از خوانندگان کتاب‌های او توانسته‌اند به سادگی با اعتماد به خود در شغل و زندگی به کامیابی و موفقیت دست پیدا کنند. از آثار بسیار پرفروش او می‌توان به کتاب «مدیر یک دقیقه‌ای» که به همراه دکتر کنت بلانچارد به رشته‌ی تحریر درآورده است اشاره کرد. اسپنسر جانسون در کتاب‌هایش همیشه برای مسائل پیچیده‌ی زندگی راه حل‌های ساده پیشنهاد کرده و همچنین این مسئله باعث شده است که کتاب‌های او به بیش از 26 زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته شود.

در بخشی از کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها می‌شنویم:

لحظه‌ای سکوت کرد و بعد گفت، «بهتر نیست اول بپرسم تو چرا می‌خواهی این داستان را برایت تعریف کنم؟» مایکل با اکراه توضیح داد که در شغلش احساس امنیت نمی‌کند و اوضاع زندگی خانوادگی‌اش هم چندان خوب نیست. لازم نبود بیش‌تر توضیح بدهد. آن ناراحتی او را درک کرد و گفت، «به نظر می‌رسد تو بیش از من به این داستان نیاز داری.» او گفت در صورتی داستان را برای مایکل تعریف می‌کند که اگر به نظرش ارزشمند و مفید بود، آن را برای دیگران نیز تعریف کند. مایکل این شرط را پذیرفت و آماده شد تا داستان را بشنود.

او گفت، «من یاد گرفتم که اگر بخواهی برای سالم عبور کردن از فراز و فرودهای زندگی از این داستان استفاده کنی، باید با تمام وجودت به آن گوش دهی و داستان را با تجربه‌های خودت بسنجی تا ببینی کدام قسمت از آن در مورد تو صدق می‌کند. در این داستان، پیام‌ها اغلب تکرار می‌شود، هرچند در بعضی موارد، کمی تفاوت دارد.» مایکل پرسید، «چرا تکرار می‌شود؟»

او پاسخ داد، «خب، در مورد من، باعث شد آن‌ها را راحت تر به خاطر بسپارم و با یادآوری شان، بیش‌تر از آن‌ها استفاده کنم.» بعد افزود، «من نمی‌خواهم تغییر کنم، بنابراین باید بعضی از نکات را بارها بشنوم تا آن‌ها در ذهن ایرادگیر و بدگمانم باقی بمانند و در عمق وجودم نفوذ کنند. من بعد از فکر کردن و تامل بسیار در مورد این داستان، به این نتیجه رسیدم، ولی تو می‌توانی نحوه‌ی استفاده از این داستان را خودت کشف کنی.»

مایکل پرسید، «آیا تو واقعاً معتقدی که یک داستان می‌تواند چنین تغییرات بزرگی ایجاد کند؟ من که مطمئن نیستم.» او پاسخ داد، «با شنیدن این داستان چه چیزی را از دست می‌دهی؟ تنها چیزی که می‌توانم به تو بگویم، این است که این داستان تاثیر شگفت‌انگیزی بر زندگی من گذاشت.» او در ادامه گفت، «بعضی از آدم‌ها از این داستان چیز زیادی دستگیرشان نمی‌شود، اما برخی دیگر، درس‌های بسیاری از آن می‌آموزند! بنابراین نه خود داستان، بلکه برداشت تو از آن، مهم است. این هم به خودت بستگی دارد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
25 دقیقه
بخش چهارم
14 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها
نویسنده
مترجمندا شادنظر
راویشاهین علایی نژاد
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۳۳۰۰۰ 23100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

Mahsa Saeedi
۱۴۰۱/۹/۲
کتاب بسیار عالی و بی نظیری هست به نوشته اسپنسرجانسون و راوی شاهین علایی نژاد که بسیار داستان را دلنشین تر می‌گوید کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها دقیقا دقایق زندگی ما را توصیف می‌کند که باید یاد بگیریم اگر در زندگی با حادثه یا اتفاق بدی روبرو شدیم به دید مثبت نگاه کنیم وبه جای شکست خوردن وعقب نشینی با امیدواری به سمت جلو وپیشرفت قدم برداریم
امید پاینده
۱۳۹۹/۵/۲۰
اوایل کتاب احساس کردم کتاب داستان بچه گانه است، ولی رفته رفته داستان جذاب تر شد و مفاهیمی که میخواست رو منتقل کرد ولی ترجیح میدادم با دو صدا گفته بشه این کتاب، این که یک نفر کتاب رو گفته بود از کیفیت کار کم کرده بود ولی تجربه خوبی برای مقابله با مشکلات به صورت استراتژیک بود
محمد علی نجارزاده
۱۳۹۹/۶/۳۰
بنظر من مثل بقیه‌ی کتابهای انگیزشی فوق العاده بود وانجام دادن اون خیلی راحته اگه ذهن ما با خود ما هم سو باشند به امید موفقیت برای خوانندگان عزیز این کتاب
بهزاد صادقی
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
بهزاد میگه: این کتاب فوق العاده هست و به چند تا از دوستانم معرفی کردم که فورا نسبت به ان اقدام نمودن، 👌😊
عباس مهدوی
۱۳۹۸/۱۲/۸
حتما حتما حتما توصیه میکنم خوانده بشود، از بس از این کتاب خوشم آمد سه ترجمه مختلف از این کتاب را خریدم و خواندم
mim aa
۱۳۹۸/۸/۱۴
خواندن این کتاب رو ب کسانی ک برای بار اول میخواهند چگونگی نگاه به نساعل زندپی رو بیاموزند توصیه میکنم
Omid Azad
۱۳۹۸/۷/۲۷
دیدگاه خیلی عالی در برخورد عملی با مشکلات و موفقیت‌ها در زندگی به ما میده
علی کاظمی
۱۳۹۸/۴/۳
تا اینجایی که گوش دادم کتابی عالی بوده. ترجمه‌ی روان و متن عالی و از همه عالی تر، گویندگی آقای عالی نژاد بود👍
Elnaz Maleki
۱۳۹۸/۲/۲۲
بسیار عالیییی. خوشحالم که حداقل تو اوضاع نابسامانِ نبودِ کتاب تو کشور این فایلای صوتی رو پیدا میکنیم. واقعا ممنون
Belal Muhammadi
۱۴۰۰/۲/۱۳
بە جرٲت میتوان گفت، آن زمان که خالی از انرژی و امید شدەای و تو را هیچ راە نجاتی نیست، این کتاب تو را جانی دوبارە خواهد داد 👌👌
حسین نجفی
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
کتابی عالی توصیه میکنم چند بار انرا گوش کنید این کتاب در دورههای چند ده میلیونی ثروت و موفقیت تدریس میشود از کتابراه ممنونم
hadi gandomkar
۱۳۹۸/۸/۲۳
یکی از اولین کتاب‌هایی هست برای افرادی که می‌خواهند راه موفقیت را طی کنن
مژده کامرانی
۱۳۹۸/۵/۲۱
کتاب فوق العاده ایی بود. من فهمیدم چطور با افکارم موقعیت‌های خوب زندگیم رو به دره تبدیل میکردم.
علی آقایی
۱۳۹۷/۱۲/۲۴
کتابی فوق‌العاده هست مخصوصا با مقدمه‌ای که از دکتر علیرضا آزمندیان دارد.
مهدی نوروزی
۱۴۰۰/۲/۱۴
چند بار گوش دادم و پیشنهادم میکنم حتما این کتاب 2یا 3بار گوش کنید چون با هر گوش دادن انگار نکته تازه‌ای می‌شنویم...
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها

برای دریافت کتاب صوتی قله‌ها و دره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.