معرفی و دانلود کتاب قمارباز

عکس جلد کتاب قمارباز
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قمارباز

فئودور داستایوفسکی در کتاب قمارباز که یکی از شاخص‌ترین آثارش است، داستان زندگی اشخاص قماربازی را روایت‌ می‌کند که همه چیز خود را بر اساس شانس می‌گذارند. این اثر، اقتباسی از تجربه‌ی ناخوشایند زندگی خود داستایوفسکی نیز است.

کتاب قمارباز (The Gambler) با روایت‌گری آلکسی ایوانویچ، آموزگار سرخانه‌ی فرزندان تیمساری متمکن است. او قصه را از جایی آغاز می‌کند که پس از چندی تیمسار اموال خود را از دست داده و اعضای این خانواده تنها به امید ارثی هستند که قرار است بعد از فوت پیرزنی به آن‌ها برسد. از سویی دیگر تیمسار نیز خود قصد دارد با این ثروت دل زنی فرانسوی به نام مادام بلانش را به دست آورد.

آلکسی ایوانویچ، این آموزگاز راز آلود در طول کتاب، قصه را در شرایطی بازگو می‌کند که یا از قمارخانه بازگشته و یا در راه قمارخانه است. او که به شانس خود در قمار باوری سفت و سخت دارد، مدام در فکر و خیال قمار است و آن را تنها راه محقق شدن اهدافش می‌داند. در این بین زنی بوالهوس به ایوانویچ اندکی پول نسیه داده و او را بیشتر به قمار ترغیب می‌کند. برد‌های نخستین، آلکسی را خوشحال می‌کند ولی کمی بعد، باخت‌ها و تلخ‌کامی‌ها فرا می‌رسند.

قطعاً خلاقیت شگفت‌انگیز فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) در نگارش این رمان است که توانسته سبب شود تا او در یک زمان اندک چنین اثر ماندگاری خلق کند. در این کتاب زندگی از دید فئودور مثل یک بازی قمار به نمایش درمی‌آید که انسان در آن فقط باید انتخاب کند. اما اینکه این انتخاب موفقیت در بردارد یا نه؟ چیزی فرای قدرت بشریت به شمار می‌آید.

او در این کتاب به جنون سیری‌ناپذیر انسان برای رسیدن به منافع مادی زندگی می‌پردازد و همانند اکثر آثارش با هنرمندی تمام شخصیت‌های چند بعدی قصه‌اش را از دید روان‌شناختی تفسیر می‌کند. می‌توان بدون اغراق بیان کرد که مهم‌ترین بخش‎های این کتاب پای میز قمار می‎گذرد. داستایوفسکی به طوری اثرگذار احساسات پر نوسان یک قمارباز را در لحظات برد و باخت به تصویر کشیده است.

جنایت و مکافات، ابله و برادران کارامازوف از رمان‌های بلند و تاثیرگذاری هستند که غالباً با شنیدن نام داستایوفسکی به ذهن خواهند آمد، اما قدرت نگارش این نویسنده‌ی برجسته‌ را نباید فقط در رمان‌هایش جست‌وجو کرد. منصفانه نیست اگر داستان‌های کوتاهی چون یادداشت‌های زیرزمینی، همیشه شوهر و قمارباز را که داستایوفسکی توان شخصیت‌پردازی و روایت داستانش را در آن‌ها به رخ کشیده است را از یاد برد. همین خصوصیات است که کتاب قمارباز را به یک قصه‌ای روان و خواندنی خواندنی مبدل می‌کند. داستانی که به نوعی روایت زندگی خود فئودور است.

کتاب حاضر از روى ترجمه‌ى فرانسوى آثار کامل داستایوفسکی از انتشارات N.R.F چاپ سال 1931، ترجمه شده که می‌توان گفت دقیق‌ترین ترجمه‌هاى این اثر به زبان فرانسه است.

در بخشی از کتاب قمارباز می‌خوانیم:

راستى این براى من ناخوشایند بود. در عین حال که تصمیم گرفته بودم بروم قمار بکنم، فکر نمى‌کردم به حساب دیگرى بتوانم بازى کنم. این مطلب حتى مرا اندکى مشوش مى‌کرد و من با حالت روحى بسیار بدى وارد سالن قمار شدم. همه چیز در همان نظر اول در چشم من ناخوشایند بود. من هیچ وقت نمى‌توانستم فرومایگى این ورق‌بازهاى سایر ممالک را تحمل کنم، چه رسد به ورق بازهاى روس، که با فرا رسیدن بهار، با رقابت هم فقط دو چیز را مورد ستایش قرار مى‌دهند: اول درخشندگى و تجمل سالن‌هاى قمار را در شهرهاى کنار رود رن؛ و بعد قطعات سکه‌هاى طلا را که در خیال آنان میز را مى‌پوشاند. براى این توصیف‌هایى که از یک نوع خدمتگزارى بى‌شایبه الهام مى‌گیرد کسى به‌آنان چیزى نمى‌پردازد، در حقیقت این تالارهاى غم‌انگیز، از درخشندگى و جلال خالى هستند و راجع به سکه‌هاى طلا نیز باید گفت که تا روى میز را نپوشانند به چشم نمى‌آیند.

البته در طول فصل قمار، گاهى یک آدم برجسته، یک انگلیسى یا یک آسیایى و یا یک تُرک، مثل تابستان امسال، مى‌آید به بازى که پول کلانى ببرد یا ببازد ولى دیگر قماربازان، جز با پول‌هاى کوچک و ناچیزى بازى نمى‌کنند و به طور متوسط هرگز پول زیادى روى مخمل سبز روپوش میزها دیده نمى‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قمارباز
نویسنده
مترجمجلال آل احمد
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-964-7468-12-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قمارباز

elham masumi
۱۴۰۰/۱/۲۱
اول ک میخونین تا ص 84 چیزی متوجه نمیشین. تا اونجا سریع بخونین رد شین. چیزای چندان مهمیم نیس ک حتما یادتون باید بمونه. از 84 ب بعد قشنگ متوجه میشین تا اخر
شخصیت‌های داستان
1الکسی ایوانوویچ: شخصیت اصلی و راوی داستان. معلم 2فرزند ژنرال. ارزشش در حد خدمتکاره
2. پولینا. دختر خوانده ژنرال. معشوقه روس
الکسی
3. ژنرال. مردی تبار مال باخته
4. مادمازل بلانش. زنی فرصت طلب ک ژنرال میخواست باهاش ازدواج کنه
5. دگریو یا مرد فرانسوی: کسی ک ژنرال به او بدهکار است
6. بابوشکا. خاله‌ی ژنرال ک همه میخوان بمیره و ارثش ب همه برسه
7. مسترآستلی. مرد انگلیسی
با این آشنایی کتابو راحت میتونین بخونین
کامران اقبال پور
۱۴۰۰/۱۲/۲
رفتار ادمها و انتخاب‌های انان درست شبیه یک قمار است اینکه زندگی در کل شبیه یک قمار است و شما هرگز نمیدانید چه چیزی در انتظارتان هست از بین گزینه‌های مختلف یکی را انتخاب میکنید چون احساس میکنیم درست است و به موفقیت می‌انجامد
قلم داستایوفسکی رو دوست دارم خیلی خوبه
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۴/۳
شاهکار دیگری از داستایوفسکی!
حدوداً تا صفحه ۹۰_۸۰، داستان یکنواخت پیش میره و بعدش فراز و نشیب‌ها و هیجان‌ها شروع میشه... اونقدر لحظات خوب توصیف شدن که شما هم تو لحظه‌های حساس قمار کردن، استرس می‌گیرین... ترجمه هم که کاملاً روان بود.
زهرا قبادی
۱۳۹۹/۱/۱۳
میتونم بگم این کتاب ۲۷۳صفحه‌ای مهم‌ترین چیزی که یاد میده یک جملس: (یک جنتلمن واقعی کسیه که تو هر شرایطی ظاهرشو حفظ کنه)‌ای جمله قوی بودن و جوگیرنشدن رو توی هرشرایطی گوش زد میکنه.
Hamidreza Dareini
۱۳۹۹/۷/۱۳
چه کتابی! به به. من اعتیاد ب قمار رو با خوندن این کتاب کنار گذاشتم. خارج از لطف نیست یه بار دیگه گوشش نکنم. پیشنهادم میکنم بخونینش
فاطمه میم
۱۳۹۸/۱۰/۴
نوشته‌های داستایفسکی عالی هستن. داستان رمان در مورد اینکه زندگی انسانها هم دقیقا مثل باری قمار هست. همه چیز شانسی پیش میره. همه چیز اتفاق میافته و هیچ چیزی قطعی نیست.
sania najafi
۱۳۹۹/۷/۲۰
خیلی وقت بود کتاب ترجمه شده خوب نخونده بودم و میتونم بگم بهترین رمان خارجی بود که تا الان خوندم بنظر من بخونیدش واقعا ارزش وقتی که براش میگذارید رو داره.
M R
۱۳۹۹/۷/۳
یکی از زیباترین آثار داستایوفسکی که خوندم بخصوص با ترجمه فوق العاده مرحوم آل احمد، از شاهکارهای ادبیات که به هرکتاب دوستی توصیه میکنم، بخونید ولذت ببرید.
javad Mohammadtaqi Nejad
۱۳۹۹/۱/۸
خیلی خوبه این، تنها چیزی که می‌تونم بگم راجع بهش اینه که خنک آن قماربازی که بباخت هرچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر
شهاب الدین
۱۳۹۸/۹/۱۷
داستان محشر داستایوسکی که تصمیم‌های زندگی رو با قمار مقایسه میکنه
ریحانه گلچین
۱۴۰۱/۱/۱۵
می تونست بهتر ترجمه بشه شاید هم خیلی سانسور داشته که من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
کافینا فاطمی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کتاب جالبی بود. و خیلی کشش دار بود و جوری بود که وقتی کتاب رو بخونی دیگه رهاش نمی‌کنی.
فاطمه ترکانی
۱۴۰۰/۴/۲۶
مفهوم جالبی رو مطرح میکنه اما حس میکنم بدون خوندن نقد و بررسی کتاب درک اون سخت باشه
raana sh
۱۳۹۸/۹/۱۳
یکی از بهترین کتابهایی که خوندم واقعا پیشنهادش میکنم به همه
A.R S.N
۱۴۰۰/۱/۹
نویسنده: داستایوفسکی
مترجم: حلال آل احمد
دیگر چه میخواهید
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب قمارباز

برای دریافت کتاب قمارباز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.