معرفی و دانلود کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس

عکس جلد کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس

کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس به قلم سلما لاگرلوف، داستان پسری 14 ساله به نام نیلس را به تصویر می‌کشد که بسیار تنبل و بی‌اعتنا به اطرافیانش است و از آزار دادن حیوانات مزرعه‌شان لذت می‌برد.

یک روز زمانی که خانواده او به کلیسا رفته بودند و او در خانه تنها بود تا قسمت‌هایی از انجیل را حفظ کند توسط تور یک تومته را گرفت. تومته از نیلس خواهش کرد تا او آزاد کند و در قبالش یک سکه بزرگ طلا بگیرد اما نیلس این پیشنهاد را نپذیرفت. تومته نیز او را تبدیل به یک تومته کرد که باعث شد نیلز کوچک شود و بتواند با حیوانات صحبت کند.

حیواناتی که نیلس آن‌ها را آزار داده بود، از دستش عصبانی بودند و از اینکه او اندازهٔ آن‌ها شده خوشحال بودند. آن‌ها خود را آماده کرده بودند تا انتقام روزهایی که نیلس آزارشان می‌داد را بگیرند.

زمانی که این اتفاق‌ها پیش آمده بود، گروهی از غازهای وحشی برای کوچ‌ کردن در حال پرواز بر آسمان مزرعه خانوادهٔ نیلز بودند که در همین لحظه یکی از غازهای مزرعه که مورتن نام داشت، سعی می‌کرد به غازهای وحشی ملحق شود.

نیلس از این موضوع استفاده کرد و بلافاصله تصمیم گرفت با دوست جدیدش که همستری به نام کاروت بود، پشت مورتن بپرد و از این طریق از مزرعه فرار کند و به گروه غازهای وحشی که برای تابستان در حال کوچ به سمت لپلند بودند، بپیوندد.

غازهای وحشی از اینکه یک پسر و یک غاز اهلی با آن‌ها همسفر شوند خوشحال نبودند اما در نهایت آن‌ها را پذیرفتند. نیلس در این سفر با حوادث بسیار و شخصیت‌های گوناگونی مواجه شد و آموخت که موظف است به دیگران کمک کند و خودبین نباشد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

سلما لاگرلوف (Selma Lagerlöf) کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس (The Wonderful Adventures of Nils) را برای تمام کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

موضوع کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس چیست؟

نویسنده در این کتاب در تلاش است تا به کودکان یاد دهد که خودبینی و خودخواهی و همچنین آزار دادن موجودات دیگر رفتار پسندیده‌ای نیست لذا با روایت داستان نیلس نتیجه‌ی این رفتار را به آن‌ها نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس می‌خوانیم:

آن روز تنها دفعه‌ای بود که پسرک کلامی دوستانه شنیده بود. او آنقدر خوشحال بود که می‌خواست دست بر گردن غازی بیاندازد اما خودداری کرد؛ و برای هدیه تشکر کرد. در ابتدا او گمان کرد که خوردن ماهی خام ممکن است و سپس تصمیم به امتحان آن گرفت.

او به دنبال این بود که ببیند چاقوی غلاف دارش با او است یا نه، و مطمئنا در پاچه پشت شلوارش آویزان بود ولی چاقو آنقدر کوچک شده بود که به اندازه یک چوب کبریت هم نمی‌شد. در هر صورت برای جدا کردن فلس‌های ماهی و تمیز کردنش بکار آمد و طولی نکشید که ماهی خورده شده بود.

وقتی گرسنگی پسرک رفع شده بود، او کمی احساس شرم کرد زیرا یک ماهی خام حورده است. او با خودش فکر کرد: " مشخصه که من دیگه انسان نیستم بلکه یک اِلف واقعی هستم".

در حالیکه پسرک در حال خوردن بود غازی نر ساکت کنار او ایستاده بود. اما وقتی که پسرک آخرین لقمه را قورت داد، غازی با صدای آرامی گفت: "حقیقت اینه که ما با دسته‌ای از غاز‌های مغرور و خود شیفته‌ای برخوردیم که از تمام حیوانات اهلی متنفرند".

پسرک گفت: "آره، متوجه شدم".

"چه موفقیتی می‌شه اگه من تا سرزمین لاپلاند دنبال اونا برم و به اونا ثابت کنم که حتی یک غاز اهلی هم می‌تونه چنین کاری انجام بده."

پسرک گفت: "آرررره" و کلمه را کشید زیرا او باور نداشت که غازی نر بتواند این کار راانجام بدهد، اما هنوز دوست نداشت که سخن او را انکار کند. غازی گفت: "بنظرم نمی‌تونم تنهایی از پس این سفر بربیام. می‌خواهم از تو بپرسم اگر نمی‌اومدی و کمکم نمی‌کردی چی می‌شد!؟" البته پسرک هیچ انتظاری نداشت جز اینکه هر چه سریع‌تر به خانه‌اش برگردد و آنقدر متعجب شده بود که نمی‌دانست چه پاسخی دهد.

فهرست مطالب کتاب

پسرک
غازهای وحشی
پارچهِ بزرگ چهارخانه
آکا از کبنه کایزه
شب
نقش غاز
سفر شگفت انگیز نیلس
ویتسکوول
در پارک اووید کلویستر
قلعه گلیمینج
لک لک
افسونگرِ موش‌های صحرایی
رقص بزرگ در ناها در کُلابرگ
درهوای بارانی
پلکانی با سه پله
در کنار رودخانه رونِبی
کارلسکرونه
سفر به اولاند
نقطه جنوبی اولاند
بزرگ
جزیره کوچک کارل
گوسفندان
حفره‌یِ جهنم
دو شهر
شهر زنده
افسانه اسملاند
کلاغ‌ها
دزدیده شده توسط کلاغ‌ها
کلبه
پیرزن روستایی
‌از تابرگ تا هوسکوارنا
پرنده بزرگ دریاچه
مرغابی طعمه
کاهش سطح آب دریاچه
بانو یول واسا
پارچه دستبافت
داستان کْار و خاکستری
پرواز خاکستری
درمانده، مارآبی
شاپرکهای راهبه
جنگ بزرگ شاپرک‌ها
مجازات
جادوگر باد
بازار شب عید
شکسته شدن یخ‌ها
تومبیتوت و خرس‌ها
سیل
سگ نگهبان جدید
دانفین
خواهرها
استکهُلْم
جرجو عقابه
در اسارت
بر فراز گَستریکلاند
روز جنگل
یک روز در هلسینگلند
شب سال نوی حیوانات
در مدلپاد
صبحی در انگرمانلاند
آتش سوزی در جنگل
وست باتم و لاپلند
منظره متحرک
دیدار
اوسا، دخترغازچران، و متس کوچولو
با بومی‌های لاپلند
صبح روز بعد
سفر بسوی خانه
اسطوره‌های هریدالن
ورملاند و دالسلاند
مزرعه‌ایی کوچک
گنج در جزیره
هدیه‌ی غازهای وحشی
سفر به ومینگئوک
سرانجام در خانه
جدایی از غازهای وحشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس
نویسنده
مترجممجید گلی فرمی
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات562
زبانفارسی
شابک978-622-6419-10-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس

زهره چگنی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خانم سلما لاگِرلوف، معلم و نویسنده سوئدی است که در سال 1858 در ملکی به نام مُرباکا به دنیا آمد. او اولین رمان خود را در با نام «حماسه یوستا برلینگ» و در سن 33 سالگی به رشته تحریر درآورد. او اولین نویسنده زنی بود که در سال 1909 به کسب جایزه نوبل در رشته ادبیات نائل شد. او همچنین اولین بانوی سوئد بود که در سال 1914 به عضویت انجمن سوئد درآمد.
در سال 1902، هیئت انجمن مربیان ملّی سوئد در این صدد بود تا کتاب جغرافیا را برای مدارس عمومی به نگارش درآورد. لذا از لاگرلوف خواستند که این مهم را برعهده بگیرد. وی سه سال از زندگی خود را وقف مطالعه بر روی طبیعت و آشنایی با زندگی حیوانات و پرندگان کرده است. او در همه جا در جستجوی کتاب-های فولکلور و اسطوره¬ای شهرستان¬های مختلف کشور بود. و این داستان¬های اساطیری و فولکلور را با نبوغ خود در ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس گنجاند. این کتاب در دو نسخه چاپ شد. نسخه اول با نام «ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس» در سال 1906 چاپ شد، و نسخه دوم کتاب به نام «سفر پرخاطره نیلس هولگرسون» در سال 1907 به چاپ رسید. معمولاً این دو نسخه را در یک کتاب و با عنوان «ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس» منتشر می¬کنند.
بر روی اسکناس ۲۰ کرونی سوئد تصویر سِلما لاگرلوف و بر پشت اسکناس تصویری از داستان ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس چاپ شده‌است. وی در سال 1940 و در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.
sheykh eshragh
۱۳۹۹/۶/۱۳
یکی از بدترین ترجمه‌هایی که تا حالا دیدم. به نظر می‌رسد مترجم از گوگل ترنسلیت استفاده کرده و حتی برای یک بار هم متن ترجمه شده را بازخوانی نکرده. باعث تاسف است که مترجم ارزش کتاب را درک نکرده است.
. .
۱۳۹۹/۱/۷
عالی بود از کارتونش بهتر بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس

برای دریافت کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.