معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2

عکس جلد کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2

کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2 از میان بیش از یکصد مقاله دریافتی، بر اساس معیارهای علمی، در مورد اندیشه سیاسی و اندیشه اجتماعی امام خمینی (ره) عرضه می‌شود.

اگر ابعاد وجودی امام خمینی (ره) را مورد تعمیق قرار دهیم، بی‌شک یکی از بارزترین ابعاد آن، اندیشه سیاست است. نظریه‌پردازی نظام جمهوری اسلامی، معماری و عملیاتی کردن اندیشه سیاسی اسلام در چارچوب الزامات زمان، گرچه بسیار دشوار و گاهی از منظر اکثر صاحب‌نظران ناممکن به‌ نظر می‌رسید، ولی از منظر امام ضرورتی عاجل برای درمان بحران‌های جامعه اسلامی بود. بدین لحاظ تدوین و تحلیل آرای سیاسی معمار کبیر انقلاب اسلامی، راهگشای فهم اسلام ناب محمدی و پاسخ‌گوی نیازهای انقلابی نسل جوان و تشنه معرفت سیاسی امام خمینی (ره) است.

در شرایطی که یأس و ناامیدی قرن‌ها بر مسلمانان سایه افکنده بود و هویت اسلامی و شیعی با اندیشه‌های وارداتی لیبرالی و مارکسیستی مورد تهدید جدی قرار گرفته بود و نسل جدید و جوان مسلمانان را راجع به تاریخ خویش دچار شک و گاهی تنفر کرده بود، خورشیدی از میان سنت‌های اصیل شیعی درخشید و بارقه امید بازگشت به تمدن اسلامی را باعث شد.

در صحنه سیاست داخلی و روابط بین‌الملل، معادلات سیاسی جهان را بر هم زد. روابط ناعادلانه سیاسی را نفی کرد. طرحی نو انداخت و معادلات الهی را جایگزین معیارها و ارزش‌های نظام کهن پادشاهی کرد. بنابراین، امام خمینی (ره) با گذر از راهی که با تأمل فقیهان سلف شیعه هموار شده بود، به حوزه‌ها و سرزمین‌های نامکشوف سنت اسلامی دست یافت و بر آن طرحی متناسب با نیازهای قرن جدید ارائه کرد.

این حرکت شیعی با رویکرد مجدد به اصالت اسلامی، راه دوره جدید که همان تکوین تمدن اسلامی است را فرا روی عالمان و متفکران مسلمان قرن حاضر قرار داد. در این میان، مهم این است که اصول و مبانی نظام سیاسی اسلام متناسب با آرای سیاسی امام خمینی (ره) مورد کاوش کارشناسانه قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

اقتراح؛ نوآوری‌های امام خمینی (ره)  در عرصه اندیشه سیاسی اسلام
ملت‌گرایی و امت‌گرایی از منظر امام خمینی (ره)
ولایت فقیه از نگاه امام خمینی (ره)
امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و نظریه مسیحیت ‌صهیونیستی
استراتژی وحدت از منظر امام خمینی (ره)
آسیب‌شناسی روابط بین‌الملل از دیدگاه امام خمینی (ره)
زن در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)
آزادی سیاسی از منظر امام خمینی (ره)
متن کامل نامه تاریخی امام خمینی (ره)  به گورباچف
بررسی روایت مقبوله عمر بن حنظله در اثبات ولایت فقیه از منظر امام خمینی (ره)
نقش نهادها در تأمین و حفظ آزادی، از دیدگاه امام خمینی (ره)
اخلاق و سیاست از دیدگاه امام خمینی (ره)
«مصلحت» در ساختار حقوقی حکومت و‌ اندیشه امام خمینی (ره)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2
ناشر چاپی مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-964-195-161-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات نخستین همایش اندیشه سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.