معرفی و دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه

عکس جلد کتاب صوتی مردی به نام اوه
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردی به نام اوه

کتاب صوتی مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن به ساده‌ترین و در عین حال شیواترین شکل ممکن،‌ مرزهای کمدی و تراژدی را به هم نزدیک کرده و داستان زندگی مردی پنجاه و نه ساله را روایت می‌کند که در مواجه با جهان امروز دچار تضادهای گوناگون است.

مردی به نام اُوِه (A man called Ove) داستان روزگار پیرمردی ۵۹ ساله و عبوس است که به علت داشتن سن زیاد، از سر کار هم اخراج شده است. به همین خاطر چندان با دنیای بیرون هم ارتباط برقرار نمی‌کند و مدام اوقات تلخی دارد.

وی اعتقاد دارد همه چیز باید سر جای خودش باشد و فقط احمق‌ها به کامپیوتر اعتماد می‌کنند. او سال‌ها با قوانین سفت و سختش و همسرش که عاشقانه دوستش داشت زیسته و حالا پس از مرگ همسرش انگار به آخر خط رسیده است. او به دنبال این است که زودتر این دنیا را ترک کند و زودتر پیش همسرش برود. همسری که عاشقانه او را دوست دارد. سرانجام اوه احساس می‌کند کاری برای انجام دادن ندارد، پس تصمیم می‌گیرد خودکشی کند. اما هر بار که تصمیم به خودکشی می‌گیرد فردی یا اتفاقی به طور ناخواسته مانع او می‌شود و…

بکمن در این رمان به خوبی مواجه شدن نسل گذشته با نسل جدید را روایت کرده و عشقی ناب و بی‌حاشیه را به نمایش می‌گذارد. دنیای اوه، دنیایی پر از تنهایی و غمِ از دست دادن عشقی تکرار نشدنی است، اوه که میان جهان امروز سرگردان به نظر می‌رسد در ملاقات با یک خانواده ایرانی مهاجر، وجوه تازه‌ای از زندگی را کشف می‌کند. وجوهی که شنونده این کتاب صوتی را به وجد و تحسین وا می‌دارد.

فردریک بَکمن (Fredrik Backman)، متولد استکهلم، نویسنده و وبلاگ نویس سوئدی است. پیشترها شهرت وی در سوئد به خاطر وبلاگ‌نویسی بود، ولی بعدها حین مقاله‌نویسی برای مجله‌ی «مترو» موفق به نگارش کتاب «مردی به‌نام اُوِه» شد که در همان سال بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفت.

این کتاب در حال حاضر به بیش از ۳۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده، رتبه اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرده و فیلمی برگرفته از آن با همین نام در سال ۲۰۱۶ در سینماهای جهان اکران شده است. از دیگر آثار پرفروش او می‌توان به «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است» و «بریت ماری اینجا بود» اشاره کرد.

(کتاب حاضر مجددا با گویندۀ جدید ضبط و منتشر شده است.)

در قسمتی از کتاب صوتی مردی به نام اوه می‌شنویم:

عشق از دست رفته هنوز عشق است، فقط شکلش عوض می‌شود. نمی‌توانی لبخند او را ببینی یا برایش غذا بیاوری یا مویش را نوازش کنی یا او را دور زمین رقص بگردانی. ولی وقتی آن حس‌ها ضعیف می‌شود، حس دیگری قوی می‌شود. خاطره. خاطره شریک تو می‌شود. آن را می‌پرورانی. آن را می‌گیری و با آن می‌رقصی. زندگی باید تمام شود، عشق نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مردی به نام کامپیوتری می‌خرد که کامپیوتر نیست
22 دقیقه
سه هفته پیش‌تر، مردی به نام محله را بازرسی می‌کند
22 دقیقه
مردی به نام اوه با تریلر دنده عقب پارک می‌کند
25 دقیقه
مردی به نام اوه سه کرون اضافی را پرداخت نمی‌کند
23 دقیقه
جوانی به نام اوه
18 دقیقه
مردی به نام اوه و یک دوچرخه که باید در جای مخصوص خودش باشد
30 دقیقه
مردی به نام اوه یک قلاب وصل می‌کند
19 دقیقه
مردی به نام اوه و ردپاهای پدر
12 دقیقه
مردی به نام اوه رادیاتورها را هواگیری می‌کند
22 دقیقه
مردی به نام اوه و خانه‌ای که ساخته بود
10 دقیقه
مردی به نام اوه و یک مغر فندقی که نمی‌تواند پنجره را باز کند بدون اینکه از روی نردبان بیفتد
16 دقیقه
مردی به نام اوه و روزی که دیگر کاسه صبرش لبریز شد
20 دقیقه
مردی به نام اوه و دلقکی به نام دیو
19 دقیقه
مردی به نام اوه و یک زن جوان در قطار
24 دقیقه
مردی به نام اوه و قطاری که تاخیر دارد
15 دقیقه
مردی به نام اوه و کامیونی در جنگل
18 دقیقه
مردی به نام اوه و یک گربه توی یک کوپه برف
8 دقیقه
مردی به نام اوه و گربه‌ای به نام ارنست
12 دقیقه
مردی به نام اوه و یک گربه مجروح
20 دقیقه
مردی به نام اوه و یک آدم مزاحم
7 دقیقه
مردی به نام اوه و کشورهایی که توی رستوران‌هایشان آهنگ خارجی می‌نوازد
16 دقیقه
مردی به نام اوه و یک نفر توی گاراژ
14 دقیقه
مردی به نام اوه و اتوبوسی که هرگز به مقصد نرسید
14 دقیقه
مردی به نام اوه و دخترکی که با مدادشمعی نقاشی می‌کند
21 دقیقه
مردی به نام اوه و یک تکه ایرانیت فلزی
14 دقیقه
مردی به نام اوه و جامعه‌ای که در آن هیچکس نمی‌تواند یک دوچرخه تعمیر کند
15 دقیقه
مردی به نام اوه و یک جلسه تمرین رانندگی
2 دقیقه
مردی به نام اوه و مردی به نام روله
22 دقیقه
مردی به نام اوه و جوانی که مثل بچه مزلف‌هاس
14 دقیقه
مردی به نام اوه و جامعه‌ای بدون اوه
18 دقیقه
مردی به نام اوه با تریلر دنده عقب پارک می‌کند یک بار دیگر
14 دقیقه
مردی به نام اوه خیال ندارد یک هتل لعنتی باز کند
13 دقیقه
مردی به نام اوه و وارسی روزانه‌ای که مثل همیشه نیست
16 دقیقه
مردی به نام اوه و جوان همسایه
15 دقیقه
مردی به نام اوه و ناتوانی اجتماعی
12 دقیقه
مردی به نام اوه و یک لیوان نوشیدنی
13 دقیقه
مردی به نام اوه و کلی مزاحم که خودش را نخود آش می‌کنند
15 دقیقه
مردی به نام اوه و پایان یک ماجرا
14 دقیقه
مردی به نام اوه و مرگ
13 دقیقه
مردی به نام اوه و پایان کتاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردی به نام اوه
نویسنده
مترجمالناز فرحناکیان
راویسمانه شیرخانی
ناشر صوتینشر نون
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردی به نام اوه

Farzane 1990
۱۳۹۸/۵/۳۰
من هنوز کتاب رو تموم نکردم ولی دارم نظرم رو میگم. اول که شروع کردم بخاطر شخصیت خطکش دار اوه خسته شدم پیش خودم گفتم چقدر یه آدم میتونه قانونمند باشه، بعد گذاشتمش کنار، بعد چند ماه بخاطر تبلیغات زیادش گفتم باید بخونم ببینم اخه چیه این شخصیت قشنگه، الان که نزدیک به آخرای کتاب شدم و دیدم یه آدم چقدر که میتونه تاثیرگذار باشه خوبه اوه داره شخصیت واقعی خودش رو نمایان میکنه و به نوعی با افکارش میجنگه و مثل یه پروانه که از کرم متولد میشه، چقدر جذاب و خوبه.
البته من این کتاب رو چاپی دارم میخونم و بنظرم اصل اینکه بتونی یه کتاب رو انتقاد کنی و راجع بهش نظر بدی اینکه خودت بخونی، کتابای صوتی حالت کاتالیزور دارن و اثر رو تاثیرگذارتر میکنن.. کتاب باید خودش به تنهایی اثرگذار باشه. البته نظر شخصیمه
سینا مرادی
۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این رمان با زندگی در شخصیت اوه در هر اتفاقی که برای او میفته خواننده را هم همراه میکند و با زیبا نویسی خارقالعاده نویسنده نویسنده به این قدرت میرسد که احساسات خواننده را در دست خود بگیرد در این رمان میتوانید حضور ایرانی‌ها رو ببینید که در بعضی از صحنه میتوانیم حس کنیم دارد یک ایرانی را به سخره یعنی میگیرد آنقدر روی احساسات ما تاثیر میگذارد که با گفتن هرچه از ایرانی‌ها ما آن را قبول میکنیم. در این رمان تکرار جملات بی‌اهمیت زیاد بوده است و از آن جا که رمان نه سمبلیک است نه سورئال اینکار کمی تاکید حساب میشود و این یکی از بدترین نحوه‌های نشان است اما با زبان آرام و قوی کتاب سخن اشپیگل دور از این کتاب نمیشود:هرچه این رمان را دوست نداشت بهتر است هیچ رمانی نخواهد.
نازنين رضائي فر
۱۳۹۸/۸/۲۹
رمان کاملى بود در زمینه خودش، اینکه ادم هیچوقت نمیتونه جلوى روند زندگى رو بگیره، و یکى از خصوصیات پاى بند بودن به نظم اینه که حتى اگر بخواى بمیرى میدونى کارى براى انجام دادن دارى که حتما قبل مرگ باید انجام بشه و البته این خصوصیات یک فرد عاشق و مسئولیت پذیر هم هستو این رمان به خوبى نشون داد که ما به نسبت اطرافیانمون مسئولیم و هر کسى که مقرراتیه دلیل بر این نیست که قلب مهربونى نداشته باشه و در نهایت اونجایى که فکر میکنیم زندگى تموم شده در واقع شروع شده، و اینکه اوه با سونیا اختلاف زیادى از لحاظ شخصیتى داشت اما عاشق هم بودند و باهم به خوبى زندگى کردن، یعنى به عقاید هم احترام میذاشتن و به نوعى همدیگرو کنترل میکردنعاشقش شدم❤️
Nahid Ghovanloo
۱۳۹۷/۷/۲۰
این داستان فوق العاده است، هرگز فکر نمیکردم بشود یک پیرمرد با خصوصیات اوه را انقدر دوست داشت، همراه داستان مهرورزیدم، خندیدم، گریه کردم و درس گرفتم، اینکه آدمها پشت نقاب چهره هاشان چه قلبی دارند و چه حکایتی و اینکه من هم همیشه فکر میکردم بدون دلیل شخصی دلیلی برای زنده بودن وجود ندارد اما انگار با و میشود آدمها انگیزه‌های دیگران هم زندگی کرد و شاد بود و لذت برد.. قطعا عاشق اوه شدم و حتما از این به بعد با مهر بیشتری به آدمهای شبیه اوه نگاه خواهم کرد.
moradi morteza
۱۴۰۲/۱/۱۰
این کتاب آنقدر دوست داشتن هست، غم انگیز، آنقدر تاثیرگذار و خنده دار است که نمی‌تونم باور کنم اینقدر طول کشیده تا بتونم آن را بخونم من هرگز برای یک کتاب اینقدر ناراحت نشده‌ام و اینقدر نخندیده ام. این داستان تکان دهنده یک مرد بدبخت بدخلق است که نمی‌تواند تکنولوژی مدرن را درک کند و نمی‌خواهد. او با و همه گستاخ است، بی‌تحمل افتضاح، اما کتاب خواننده را به سفری با اوه می‌برد که کم کم به ما نشان می‌دهد او کیست، چرا اینگونه است و چه می‌شود اما این تاثیرگذارترین و دوست داشتنی‌ترین کتابی است که تا به حال خونده‌ام من اونو خیلی دوست دارم
ف ه
۱۳۹۸/۶/۱۰
کتاب خیلی زیباییه؛ روان و قابل فهم... توو فصلای اول شخصیت اوه به نظر خیلی نچسب و سختگیر و نخواستنیه اما با جلو رفتن هرچه بیشتر داستان، آدم متوجه میشه چقدر اوه رو دوست داره! و همه قصه‌ها به زیبایی و سادگی روایت شده. نویسنده اغلب در لحظات پایانی هر فصل یه بازگشت به عقب یا گره گشایی از سوالای ذهن داره مخاطب که خیلی کوتاه بهشون میپردازه اما همون دلیلی میشه برای ترغیب خواننده به ادامه دادن کتاب و با گریز زدنهای پی در پی درمجموع اطلاعاتی که لازم هست رو به مخاطب میده... روی هم رفته کتاب خوبیه و من دوسش داشتم.
🌸Zahra Habibi🌸
۱۴۰۱/۶/۳
از هر نظر عالی، اولش خورد تو ذوقم و فکر کردم خیلی کسل کننده ست ولی کم کم خوشم اومد واقعا میشه بااین کتاب گریه کرد، از ته دل خندید و همزاد پنداری کرد جوری که منم مثل اوه دلتنگ میشدم باهاش حرص میخوردم بهش حق میدادم و براش دل میسوزوندم یه ایرانی هم داخل داستان هست اونم خیلی واسم جالب بود خصوصا اونجایی که میخواست بااوه رانندگی یاد بگیره و آخرش به گریه کردن ختم شد😂یاد پدرم افتادم وقتی میخواست بهم رانندگی یاد بده😅
محمد نجفی
۱۴۰۱/۱/۲
درود بر دوستان عزیز و کتابراه دوست داشتنی.. صدای گرم و شیوای کتاب خوان زیبای کتاب را دو چندان می‌کند. فقط کاش از کلمه پارس برای صدای سگ استفاده نمیشد.. این واژه را کسانی که دشمنی دیرینه با پارس‌ها دارن به چای واق یا عو عو سگ رواج داده‌اند و بر ماست تا نام کهن سرزمین عزیزمان را پاس بداریم... با درخواست پوزش از تهیه کننده عزیز کتاب زیبای مردی به نام اوه.. آرزو مند آرزوهای تان
فرشته آبان
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتاب خیلی خوبیه
ماجراهایی که اتفاق میوفته هر بار مرگ اوه رو به تعویق میندازه و من چقدر ممنونم که نویسنده این شخصیت رو تا انتها کنار نمیذاره تا من بهتر و بهتر بشناسمش
میتونم بگم عقاید اوه، عشق اوه و حتی لجاجتش ستودنیه
فقط اونجایی که با وجود مخالفتهای شورا اوه دست خالی‌ی سطح شیب دار جلوی مدرسه میسازه تا ویلچر سونیا راحت بره و بیاد
واقعا کتاب خوبیه و قلم نویسندش هم
میثم شریعتی
۱۳۹۷/۹/۸
رمان خوبی بود. تا اواسط کتاب خیلی حوصله سر بر بود. ولی میشه گفت بعضی جاهاش جالب بود. ولی...
متاسفم برای افرادی که اینطور دیگران رو مورد قضاوت مسخره خودشون قرار میدن و میگن اگر کسی از ابن رمان خوشش نمیاید بهتر است هیچ کتابی نخواند.
مگر همه‌ی سلیقه‌ها یکسان است.
در کل از این رمان خوشم نیامد.
Mahi i
۱۴۰۰/۳/۸
کتاب که تموم شد به خودم گفتم چرا تا حالا نخونده بودمش؟!! به نظر من کتاب جالبی بود، اصلا باورم‌ نمیشه چطور میشه آدم سختگیری مثل اوه، یا آدم‌ طلبکاری مثل پروانه یا... انقدر دوست داشت!!! من حقیقتا از این کتاب لذت بردم و احساس میکنم بعد خوندش دیدم نسبت به آدمای اطرافم که درکشون نمیکردم متفاوت تر شده، در کل به نظرم ارزش وقت گذاشتن و یک بار خوندن رو داره 😊
سید رضا یوسف بیک
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
کتاب با هیجان خیلی کم شروع میشود بعد به اوج میرسد و در نهایت اشک مخاطب را در می‌آورد. در تمام طول کتاب خواننده عاشق اوه و تقریبا همه افراد شخصیتهای داشتان میشود مخصوصا پروانه. به احتمال زیاد نویسنده خاطرات بسیار خوبی از ایران و ایرانیها داشته.
فاطمه واج خو
۱۳۹۸/۴/۳۰
بسیار کتاب جذاب با متن قوی و ترجمه عالی بود. البته من این کتاب رو صوتی نگرفتم بلکه متنش رو خوندم. بنظرم دوستانی که زیاد متوجه زیبایی ابن داستان نشدن سن و سال کمی دارن یا در اوایل جوانی هستن اگه کمی به میانسالی نزدیک باشید تمام حرفهای اوه در خصوص محیط کار، بیگانگی با تکنولوژی بخصوص موبایل و کامپیوتر.... را بهتر درک میکنید.
damavandiz
۱۳۹۷/۷/۹
بیان عشقی جالب. حکایت پیرمردی که ابتدا منفور ولی در انتها محبوب خواننده میشود. هر بخش شروعی تازه دارد و از نیمه‌های کتاب به هم مرتبط می‌شوند. این کتاب به ما می‌آموزد هر کسی هر چقدر هم گوشت تلخ و نچسب باشد باز هم ممکن است در درونش جذابیتی داشته باشد که هنوز شناخته نشده است. کتاب آموزنده‌ای ست.
سعید همرنگ
۱۴۰۰/۳/۳۰
تعریف این کتاب‌رو خیلی شنیده بودم و نسخه صوتیش رو خریدم. و همونقدر قابل تعریف و فوق‌العاده بود.
و مخصوصا این نسخه باصدای سرکار خانوم مریم محبوب.
ی دیدگاهی از سنین بالا ب آدم میده ک مخاطب تو ذهنش این سوال‌و مطرح میکنه ک یعنی منم اینجوری میشم؟ اینجوری فکر میکنم؟
پیشنهاد میکنم این کتاب‌رو... 👌
مشاهده همه نظرات 194

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردی به نام اوه

برای دریافت کتاب صوتی مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.