معرفی و دانلود کتاب مردی به نام اوه

عکس جلد کتاب مردی به نام اوه
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه نوشته‌ی فردریک بکمن، درباره‌ی زندگی پیرمردِ عبوس و تنهایی است که به تازگی همسر خود را از دست داده است. او با مرگ همسرش کنار نیامده اما همسایه‌‌ی جدیدِ او با ورودش به داستان، نه تنها پیرمرد قصه را از افسردگی نجات می‌دهد بلکه شخصیتش را هم برای همیشه دگرگون می‌سازد.

فردریک بکمن (Fredrik Backman) ماجرای زندگی پیرمرد 59 ساله‌ای به نام اُوِه را روایت می‌کند. اُوِه مردی است که سال‌ها بر اساس قوانین خود زندگی کرده است و همچنان به تمامی آن‌ها پایبند است اما در دنیای امروزه روال دنیا به گونه‌ی دیگری پیش می‌رود و اکنون تکنولوژی حرف اول را می‌زند. همین موضوع باعث می‌شود اُوِه نتواند شغل خود را حفظ کند و به بهانه‌ی سن زیاد او را بازنشسته می‌کنند. اُوِه شغل خود را دوست داشت و پس از مرگ همسرش تنها بهانه‌ی او برای ارتباط با دنیای بیرون بود اما دیگر آن بهانه را هم از دست داده است.

درنهایت، اُوِه تصمیم به خودکشی می‌گیرد اما درست زمانی که می‌خواهد خودکشی کند همسایه‌ی جدید او که پروانه نام دارد وارد داستان می‌شود. پروانه یک زن باردار ایرانی است که دو فرزند دیگر هم دارد. از همان ابتدای داستان میان پروانه و اُوِه دوستی عمیقی شکل می‌گیرد و تمام ماجراهای رمان دوست داشتنیِ مردی به نام اوه (A man called Ove) از همین دوستی آغاز می شود.

چرا باید رمان مردی به نام اُوِه را بخوانیم؟

این کتاب تا به امروز در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده و به 30 زبان ترجمه شده است. استقبال از این کتاب به حدی بوده که به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال سوئد و یکی از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون در سال 2016 انتخاب می‌شود. در ایران نیز این کتاب بارها ترجمه شده است و همین موضوع نشان دهنده‌ی استقبال خوانندگان ایرانی از کتاب داستان زندگی اُوِه است.

اگر راستش را بخواهید مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود شما این کتاب را بخوانید، شخصیت اصلی داستان یعنی همان اُوِه است. اُوِه پیرمردی عبوس و خشن است اما به مرور این خصوصیات اخلاقی در او تغییر می‌کند و او را به یکی از به یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های داستانی تبدیل می‌کند. بکمن با قلم روانی که دارد به خوبی از پس نشان دادن تغییر و تحول شخصیت اُوِه برآمده است.

از طرف دیگر، یکی از شخصیت‌های اصلی داستان، زنی ایرانی است و نشانه‌هایی از فرهنگ خودمان را در کتابی سوئدی می‌بینیم و همین موضوع برای بسیاری از خوانندگان ایرانی جذاب است.

اقتباس سینمایی مردی به نام اوه

فیلم مردی به نام اُوِه در سال 2016 ساخته و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد. نکته‌ی جالب در این است که این فیلم یکی از رقبای فیلم فروشنده‌ی اصغر فرهادی در سال 2016 بود.

فردریک بکمن را بیشتر بشناسیم

او در دوم ژانویه 1981 در استکهلم متولد شد. بکمن در سال 2012 کتاب مردی به نام اوه را نوشت و او را به شهرتی جهانی رساند البته پیش از آن هم به دلیل وبلاگ‌نویسی چهره‌ی شناخته شده‌ای محسوب می‌شد. فردریک بکمن همسری ایرانی به نام ندا دارد و رد پای فرهنگ ایرانی را می‌توان در برخی از آثار او مشاهده کرد.

در بخشی از کتاب مردی به نام اُوِه می‌خوانیم:

پنج دقیقه به ساعت شش صبح بود که اُوِه و گربه برای اولین بار با هم روبه‌رو شدند. گربه درجا از اوه بدش آمد. اوه هم متقابلاً همین احساس را نسبت به گربه داشت.

اوه مثل همیشه ده دقیقه پیش‌تر بیدار شده بود. هیچوقت آدم‌هایی را که خواب می‌ماندند و بهانه می‌آوردند که «ساعت زنگ نزد» درک نمی‌کرد. اوه هرگز در زندگی‌اش از ساعت زنگ‌دار استفاده نکرده بود. درست یک ربع مانده به ساعت شش، بیدار می‌شد و از رختخواب بیرون می‌زد.

در آن چهار دهه‌ای که در این خانه سکونت داشتند، اوه هر روز صبح قهوه‌جوش را روشن می‌کرد، توی دستگاه قهوه می‌ریخت، دقیقاً همان مقدار قهوه که هر روز توی دستگاه می‌ریخت، بعد همراه همسرش یک فنجان قهوه می‌نوشید. برای هر فنجان یک پیمانه، و یک پیمانۀ اضافی برای قوری، همین و بس، نه کمتر و نه بیشتر. مردم دیگر عرضۀ چنین کاری را ندارند، عرضۀ دم کردن یک قهوۀ درست و درمان. همان‌طور که حالا دیگر کسی از پس نوشتن با خودکار برنمی‌آید، چون حالا همه کامپیوتر و اسپرسوساز دارند. و آخر و عاقبت دنیا چه می‌شود وقتی آدم‌ها نتوانند با خودکار بنویسند یا یک قوری قهوه دم کنند؟

در فاصله‌ای که قهوه‌اش عمل می‌آمد، کت‌وشلوار آبی نفتی‌اش را پوشید، دمپایی‌های چوبی‌اش را پا کرد و، مثل همۀ مردهای میانسالی که می‌دانند دنیا پشیزی نمیارزد دست‌هایش را توی جیب فرو کرد. بعد بازرسی صبحگاهی‌اش را در محله آغاز کرد. درست مثل هر روز صبح. وقتی اوه از در خانه‌اش پا بیرون گذاشت، ردیف خانه‌های اطراف در سکوت و تاریکی به خواب رفته بود و هیچ جنبنده‌ای آن حوالی به چشم نمی‌خورد. اوه با خودش فکر کرد، می‌دانستم. در این خیابان هیچکس به خودش زحمت نمی‌دهد زودتر از معمول از خواب بیدار شود. این روزها، فقط کسانی در این محله زندگی می‌کردند که استخدام جایی نبودند و یا اصولاً آدم‌های درست و حسابی‌ای نبودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی به نام اوه
نویسنده
مترجمالناز فرحناکیان
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-8740-50-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی به نام اوه

Ghazal Mansuori
۱۴۰۱/۲/۱۴
عالی، توصیه میکنم بخونید
داستان یه جورایی درهم برهم هست من حس کردم درون اون دارم زندگی میکنم و اون آشفتگی‌های ذهنی که داره رو میتونم درک کنم
شاید اگه قصه رو مرتب با همون ترتیبی که اتفاق افتاده بود مینوشتن، اینقدر مطلب خوب درک نمیشد مردی که از دنیا بریده میخواد خودشو بکشه یه فرد خودخواه که تحمل با
برهم خوردن معادلات زندگیشو نداره اما یه مردی مهربان که دیگه دلیلی برای ارتباط با دنیا پیدا نمیکرد مواجه شدم. گاهی متوجه نیستیم اما میتونیم یه زندگی رو نجات بدیم و گاهی بی مقصود زندگی افراد رو به دلیلی که حتی خودمونم نمیدونیم سرنوشت کسی رو خراب میکنیم.
اوه بعد کلی کلنجار رفتن به طور درستی مرد.
مرسی فردریک بکمن و کتابراه.
رنجبر رنجبر
۱۳۹۹/۲/۹
رمانی به شدت تاثیر گذار، سبکی بسیار نادر و دوست داشتنی، رمان زیاد خوانده بودم، ولی تاثیری که این رمان روی من گذاشت، با همه آن‌ها متفاوت بود، شخصیت اوه نازنین را بسیار دوست داشتم و از همه شخصیت‌های رمان بخصوص سونیا، پروانه، جیمی، بسیار لذت بردم، این رمان زیبا، زندگی را به طرز شگفت انگیزی در نظرم و و زیبا دوست داشتنی جلوه داد. از نویسنده محترم، آقای فردریک بکمن، مترجم بسیار دقیق رمان، سرکار خانم الناز فرحناکیان بسیار سپاسگزارم.
مهدیه مطهری
۱۳۹۹/۱/۷
من به طور تصادفی با این کتاب در کتابخانه مواجه شدم... وقتی جمله‌ی بالای جلد کتاب رو خوندم، پیش خودم گفتم؛ عجب جمله‌ی جسورانه ای...! و اتفاقا با یک حالت کاملا منتقدانه ترغیب شدم کتابو خونم تا در نهایت ثابت کنم اون جمله کاملا اشتباهه...! اما هر چی جلوتر میرفتم بیشتر و بیشتر با شخصیت اوه ارتباط برقرار میکردم و شیفته‌ی شخصیتش میشدم... و نمیتونستم کتابو زمین بذارم... و در نهایت وقتی کتابو تموم کردم، گفتم کاش تموم نمیشد...
ملیحه بهارلو
۱۴۰۱/۸/۶
کتاب بسیار جذابی هست مخصوصا اگر مخاطب بتونه فیلم رو هم ببینه وبا شخصیت فارسی زبان وایرانی فیلم با دیالوگهای فارسی ارتباط برقرار کنه، تفاوت فرهنگها بخوبی در این کتاب بچشم میاد ودرک غنای فرهنگی وارتباطات ایرانی رو به خوبی نشون میده، در کل کتابی هست که میشه اینو ازش آموخت درگیر حواشی زندگی، رقابتهای غیرضرور و گره زدن حال خوبمون به اشیا وانسانها نشیم۔یاد بگیریم برای خودمون زندگی کنیم ولذت ببریم
Gharibeh !
۱۴۰۰/۱/۱۸
متنی روان، طنزی خوب، بیانی لطیف،
به شخصه خیلی خوشحالم خوندمش، تجربه‌ی قشنگیه که پیشنهاد میکنم ازش نگذرین و حتما بخونیدش.
تهش به پستی و بلندی داشتن زندگی، به اینکه غم و شادی رو با هم داره رسیدم، اینکه همه چیز میگذره و زندگی در گذره، و اگه آدمای خوبی کنارت باشن، طی مسیر برات راحت تره، آدمایی که درکت کنن.
و شخصیت اوه عزیز، کسی که واقعا خاص و متفاوت‌ هستش و بیشتر از صحبت کردن، نشون میده ✨
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۲/۴
این کتاب، از بهترین کتابایی بود که خوندم.
اولش که شروع کردم به خوندنش، زیاد جذبش نشدم و خواستم بی خیالش بشم، اما رفته رفته جالب تر شد و حس خوبی بهم داد؛ شاید به این دلیل که پرروییِ "پروانه" و شخصیتِ سفت و سختِ "اُوِه" که کسیُ به خودش راه نمی‌داد و بُعدِ مهربون شخصیتش، منو کمی یاد خودم انداخت:)
آناهیتا شاهنظری
۱۳۹۹/۱/۱۹
اینقدر پای یک کتاب اشک نریخته بودم که سر این کتاب اشک ریختم. و این اشک بابت غمگین بودن داستان نبود. هر صفحه کتاب اونقدر توصیفات جالبی داشت که ادم مدام بغض میکرد. بهترین و بهترین و عالی‌ترین کتابی که تا الان خوندم
فاطمه میم
۱۳۹۸/۹/۳۰
رمان جالبی بود. این رو میخواست برسونه که چهره اخمو دلیل بر دل سنگی نیست. بلکه برعکس. و اینکه گاهی غریبه‌ها میتونن برات بهتر از خونواده خودت شن به شرطی که هوای همدیگه رو داشته باشیم و محبت کنیم.
سمیرا ...
۱۳۹۹/۱۲/۲۶
مردی به نام اوه یه رمان فوق العاده جذاب و خواندنی بود کلی جملات زیبا و تاثیر گذار توش بود و با هر صفحه‌ای که میخوندی دوست داشتی رمان و ادامه بدی...
اوه یه مرد با قلبی بزرگ بود... فصلهای اخر کتاب دیگه فوق العاده بود ممنونم از این کتاب خوبی که معرفی کردین سپاس
Habibi
۱۳۹۹/۳/۱۴
اول از هم بگم که واقعا فوق العاده بود اوایلش کسل کننده به نظر میرسید ولی از یه جاهایی نمیتونستم بهش فکر نکنم.
اوایل کتاب اوه به نظرم یه شخصیت کسل کننده با قانون‌های سختگیرانه و خومحور بود ولی بعدش به شخصیتش علاقه مند شدم و درانتهای داستان تونست اشک من رو دربیاره.
مهسا محمدی
۱۳۹۹/۱/۱۷
کتابی بی‌نهایت دوستداشتنی. فیلم این کتاب هم ساخته شده و خیلی نزدیک به شخصیتهایی بود برای خودم تصور کرده بودم اما کلی از جزییات زیبای کتاب رو نداشت. ولی کتابش واقعا فوق العاده بود هم داستان زیباست هم ترجمه روانه و هم پر از درس زندگی
Fatemeh Talie
۱۴۰۲/۱/۹
کتاب بسیار عالی است و من واقعا از خوندن اون لذت بردم. نویسنده از سبکی متفاوت برای نوشتن کتاب استفاده کرده بود و بعضی جاها داستان در هم و برهم می‌شد ولی همین مورد باعث متفاوت شدن داستان شده بود و من رو به خوندن و کنار هم چیدن داستان ترغیب می‌کرد.
احسان چینی فروشان
۱۴۰۰/۶/۳
هر داستانش در عین سادگی به نکات قابل توجهی اشاره میکنه. مواردی که هممون در زندگی بهش برمیخوریم و خیلی ساده ازش میگذریم و اصلا درک متقابل از هم رو نداریم ضمنا داستان از اونجایی که همسر یکی از شخصیت‌ها ایرانی بود برام خیلی جذاب تر شد. در کل دلم بر اوه سوخت. 😞
الهه صادقی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کتابی بود که با اطمینان ۵ ستاره دادم، با قلم جالب نویسنده و ترجمه‌ای خوب، درباره مردی که قلب بزرگی داشت. همه کتاب به نوعی تحت تاثیر اوه قرار گرفتم. شخصیت سونیا و پروانه هم خوب بود و اینکه هنوز در دنیای مدرن آدمها بهم اهمیت میدن.
زلیخای زمانه م
۱۴۰۰/۲/۲۲
کسی که از این کتاب خوشش نیاید بهتر است هیچ کتابی را نخواند... من اهل رمان خوندن نبودم اما به خاطر افسردگی که داشتم تو سایت‌ها دنبال راهکار می‌گشتم که با این کتاب آشنا شدم. بعضی جاهای کتاب احساس میکردم افکار اوه شبیه به افکار منه..
مشاهده همه نظرات 98

راهنمای مطالعه کتاب مردی به نام اوه

برای دریافت کتاب مردی به نام اوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.