معرفی و دانلود کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر

عکس جلد کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر

کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر به قلم پدرام حکیم زاده، فلسفه دین، هنر و زیبایی‌شناسی را مورد بررسی قرار داده و ارتباط بین آن‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

این کتاب با رجوع به آیات به سوالاتی مانند: چرا خدا انسان را آفرید؟ آیا درصدد نشان دادن هنر و قدرت خلق زیبایی خود بود؟ آیا احتیاجی به نشان دادن آن گنج مخفی وجود داشت؟ آیا اگر جهان خلق نمی‌شد هنر خدا نشان داده نمی‌شد؟ چرا انسان هنر را به وجود می‌آورد؟ آیا هنر به معنای اخص هنر‌های هفت‌گانه، دلیلی برای ابراز وجود انسان است؟ اگر دلیلی برای ابراز وجود انسان است، پس چگونه است که هنرمند مسلمان در طی تاریخ هنر‌های اسلامی از مطرح کردن خویش و نامش اکراه داشته است؟ آیا هنر‌هایی که انسان به وجود می‌آورد، مستقل از خداوند است؟ آیا انسان مستقلاً آفریننده است یا هر چه از اوست به سوی او باز می‌گردد؟ پاسخ می‌دهد.

در بخشی از کتاب نور شرقی می‌خوانیم:

یکی از خصوصیات انسان، اضطراب او از عدم تجانس با طبیعت و دغدغه از درد مجهول ماندن است. غربت یعنی چه؟ چرا انسان از غربت رنج می‌برد؟ به خاطر اینکه در غربت مجهول است، کسی او را نمی‌شناسد، با تمام آدم‌ها منظره‌ها و رنگ‌ها عدم تجانس دارد. بنابراین ترس از غربت و احساس بیگانگی معلول پدیده‌ی روحی دیگری به نلم "ترس از مجهول ماندن" و عشق به شناخته شدن است.

این عمیق‌ترین نیاز انسان است. در اسلام می‌گویند: خدا انسان را آفرید تا گنج او را استخراج کند و او را بشناسد. بنابراین محسوس شدن، احساس شدن، شناخته شدن نیاز بزرگ انسان است. این نیاز به میزانی که انسان اندوخته بیشتری دارد و غنی تر است، به همان میزان بیشتر است و درد مجهول ماندن دردناک تر و نیاز به شناخته شدن در وی شدیدتر. چرا انسان بچه‌ی خودش را دوست دارد؟

درست است که غریزه‌ای طبیعی است اما همه غرایز طبیعی یک تحلیل روانی منطقی دارند. برای آنکه در چهره‌ی همه‌ی آدم‌ها، بیگانگی با خود را می‌یابد اما در چهره و حرکات و خطوط صورت و نگاه بچه‌اش خودش را می‌بیند و بچه‌اش کمک به شناخته شدن خودش می‌کند.

نیاز به شناخته شدن یک نیاز دو بعدی است. انسان نه تنها نیاز به این دارد که طبیعت، دنیا، محیط، آدم‌ها و... او را بشناسند، بلکه نیاز به این هم دارد که خودش خودش را بشناسد و مجهول ماندن در برابر خود هم درد بزرگی است. این است که هر عملی که انسان را در برابر خودش قرار بدهد، نیاز او را براورده می‌کند. هنرمند آثار هنری‌اش را دوست دارد به خاطر اینکه تکه‌ای از خودش است که هیچ وقت نمی‌توانسته آن را ببیند و این اثر هنری کمک کرده است به شناخته شدن انسان پیش خودش و هم به شناخته شدن انسان نزد دیگران، به خاطر اینکه اگر این اثر که در درون من به صورت مجرد پنهان بود، به صورت عینی تجسم خارجی پیدا نمی‌کرد، دیگران نمی‌توانستند مرا ببینند و زوایا و استعداد‌های پنهانی را در من بشناسند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-622-6250-21-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر

فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۷
انسان همواره در پی شناخته شدن است و از مجهول بودن و در غربت بسر بردن رنج می‌برد شاید بهمین دلیل باشد که آدمی فرزند خود را دوست دارد چون خود را در وجود او پیدا می‌کند و می‌شناسد. خداوند انسان را به بهترین شکل ممکن خلق کرد و به خود آفرین گفت لذا در سرشت انسان‌ها نیز نوعی آفرینش و هنر نهفته است. تمامی اختراعات و اکتشافات علاوه بر آنکه نیازهای بشر را مرتفع می‌کند نشان دهنده خلاقیت هنر و قدرت آفرینش انسان است که از طرف خدا به او داده شده است.
Mina Tabar
۱۳۹۹/۷/۱۰
کتاب خوبی نبود به این دلیل که نویسنده صرفا جملات، ایات و غیره رو از کتاب‌های مختلف نوشته کنار هم و بعد از خواندن هر کدام کلی ابهام درست میشه چون سر و ته نداره و نویسنده اصلا به خودش زحمت نداده حداقل با استناد به این منابع به زبان خودش و روان تر قابل فهم این موضوع رو شرح بده، خوندنش رو پیشنهاد نمیکنم چون با سوال و ابهامی که در ذهن شکل میگیره خسته کننده هست.
مجید Tav
۱۳۹۹/۷/۴
بنظرم کتابی که به این موضوعات می‌پردازد فارغ از اینکه مورد تأیید اندیشه و فکر دیگران باشد یا نباشد، ارزشمند است و باعث تعالی فکر و اندیشه خواهد شد، صفحه‌ی اول کتاب به زیبایی وارد موضوع میشود و.... سپاسگزارم...
ملیکا صدر
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
بیشتر شبیه به ارائه‌ی یک تحقیق بود تا کتاب در کل محتویات جالبی داشت ولی با بیان بسیار بد و غیر منسجم
Sheyda8848 Izadii
۱۳۹۹/۷/۲۰
اعصاب خورد کن اصلا حوصله‌ام نکشید که تا ته بخونم حیف وقت
اسکندر اسکندری
۱۳۹۹/۷/۸
این چی بود. کاری برای گرفتن امتیاز عقیدتی دانشگاه!؟
مهدی راد
۱۳۹۹/۷/۳
بسیار بد و پر از مطالب غیر علمی
مهدی جنتی
۱۴۰۰/۱/۶
با سلام چقدر راحت میشود با خدا ارتباط برقرار کرد امتحان کنید
اکبر سبوئی
۱۳۹۹/۷/۳
ببین من خدا خیلی بچه لاته فکر میکنن خدا برای بچه خوباس
نازنین رازیان
۱۴۰۰/۶/۲۲
اصلا خوشم نیومد شایدم کتاب تخصصی برای هنر دوستان باشه
فرناز فقیه
۱۳۹۹/۷/۴
ممنونم کتاب قابل تاملیه
بهرام طاهری
۱۴۰۰/۱/۱
کتآب بدی نیست ارزش مطالعه رادارد
Ka Hosseini
۱۳۹۹/۷/۴
خیلی عالی بود فقط کاش یه کم روانتر بیان میشد
مهسا مناعی
۱۳۹۹/۷/۳
واقعا به نویسنده توانای این اثر باید تبریک گفت
فرزانه حسن زاده
۱۳۹۹/۷/۳
ممنونم به خاطر این کتاب
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر

برای دریافت کتاب نور شرقی: بحثی درباره ارتباط خدا، انسان و هنر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.