معرفی و دانلود کتاب هنر جنگ

عکس جلد کتاب هنر جنگ
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر جنگ

سون تزو در کتاب هنر جنگ استراتژی‌هایی فوق‌العاده برای رسیدن به موفقیت در اختیار شما قرار داده، تا بتوانید هر زمان چیزی در زندگی‌تان ارزش جنگیدن داشت از آن استفاده نمایید.

کتاب هنر جنگ (The Art of War) قبل از میلاد مسیح در چین به رشته‌ی تحریر درآمد؛ اثری که بی‌گمان یکی از کهن‌ترین رساله‌های شناخته شده تاریخ جهان در پیرامون جنگ است. اصولى که سون تزو (Sun Tzu) در این کتاب مورد بحث قرار داده اندرزهایی است که از 2400 سال پیش تا به امروز همچنان تازگی دارد و اکنون به عنوان یک منبع کلاسیک و ماندگار در دانشگاه‌های بازاریابی و تبلیغات درس داده می‌شود.

لازم به ذکر است که در در سال 2000 میلادی فیلمی به نام هنر جنگ ساخته شد، که اشاره به همین کتاب دارد. شخصیت اصلی این فیلم یکی از ماموران سازمان ملل است و از تکنیک‌ها و شگرد‌های خودش برای ایجاد و حفظ صلح و امنیت استفاده می‌کند.

موضوع کتاب هنر جنگ چیست؟

تزو بیش از آن که بخواهد در مورد جنگ شما را راهنمایی کند، با استفاده از مجموعه‌ تکنیک‌های کاربردی که ارائه می‌دهد خواهان حل مشکلات است. در حقیقت هنر جنگ فرا‌تر از استعاره‌ی واژه‌ی «جنگ» است. این کلمه تنها نشان از هرگونه مشکلی‌ست که انسان در زندگی با آن مواجه می‌شود. زیرا همه‌ی ما در زندگی پیوسته برای دستیابی به چیزی در پی نبردیم، پس چه بهتر که با مطالعه این کتاب از پیش استراتژی بازی با آن را یاد بگیریم.

یکی از بنیادی‌ترین مباحثی که تزو در کتابش به آن می‌پردازد این است که: «اگر شما خودتان و دشمنان را بشناسید، نگران نتیجه‌ی جنگ نیستید، ولی اگر صرفا خودتان را بشناسید و از دشمنتان شناخت درستی نداشته باشید در ازای کسب هر پیروزی رنج شکست را هم باید متحمل شوید. همچنین باید توجه داشت که بنابر تعالیم سون تزو، سرلشکری پیروز نبرد خواهد بود، که پیش از شروع جنگ، محاسبات بسیاری انجام می‌دهد، و سرلشکری بازنده است، که قبل از شروع جنگ، محاسبات کمی انجام می‌دهد. بنابراین، هرچه محاسبات بیشتر، بهتر!

سون تزو را بیشتر بشناسیم:

سون تزو، فرمانده‌ای چینی است که در دوران پادشاهی وو، پانصد سال قبل از میلاد مسیح زندگی می‌کرده، او با توجه به اهمیت هنر رزم در میان کلیه کشورها، معتقد بود، بالاترین سطح هنر در جنگ این است که دشمن را بدون مبارزه شکست داد.

در بخشی از کتاب هنر جنگ می‌خوانیم:

سنت‌هاى ژاپنى بر این جارى است که «فصول سیزده‌گانه» سون تزو، براى نخستین بار به وسیله کى‌بى نو ماکى بى که دو بار (از 716 تا 735 و بعد از 752 تا 754 بعد از میلاد) در چین زیسته است و پس از 19 سال غیبت با مقادیرى از متون کلاسیک چینى به کشور خود بازگشته است، وارد ژاپن شده است. شوکو نى‌هونگى Shoku Nihongi (ضمیمه سالنامه‌هاى ژاپن) محتوى نقل قول‌هایى از اسناد سیاسى و تاریخى چینى است که در میان آن‌ها چندین گزیده از «هنر جنگ» سون تزو وجود دارد. براساس این منبع، کى‌بى نو ماکى‌بى، سون تزو را به مثابه خودآموز دستى آموزش جنگجویان ژاپنى پیش از سال 760 بعد از میلاد، مورد استفاده قرار مى‌داده است.

با این همه، از آن جا که ژاپنى‌ها، از زمان‌هایى خیلى دور، آشنایى بسیار گسترده‌اى با ادبیات کلاسیک چینى داشته‌اند، ما مى‌توانیم تصور کنیم که با آثار مربوط به هنر نظامى‌گرى در چین نیز از همان دوران‌ها آگاهى داشته‌اند. کتاب هفدهم نى‌هونگى که به شرح سلطنت امپراتور کى‌تایى Keitai پرداخته است، از یک فرزانه چینى که «کلاسیک‌هاى پنج گانه» را مى‌شناخته است، و از طریق کره در سال 516 بعد از میلاد وارد ژاپن شده است، گفت‌وگو مى‌کند. از همین تاریخ، میان ژاپن و پادشاهى پاچکه Pachke در کره، که به کلى «چینى شده» بوده است، روابط فرهنگى منظم برقرار بوده است. در واقع، سانسوم Sansom توضیح مى‌دهد که ارتباط با چین «در دوران اولین قرن بعد از میلاد» یعنى در عصر هانهاى متأخر، «کاملاً برقرار بوده است»؛ و چندین هیأت سیاسى از ژاپن به سوى نایب‌السلطنه چینى کره در فاصله سال‌هاى 238 و 247 بعد از میلاد اعزام شده‌اند. هدف مشترک تمام این هیأت‌ها این بوده است که با تمدن و فنون چینى آشنایى حاصل کنند. ژاپنى‌ها در آن زمان نیز مانند امروز، مردانى کنجکاو بوده‌اند؛ و بنابراین، نخستین مسافران ژاپنى، در بازگشت به سرزمین خود، نه تنها نسخ خطى گوناگون، بلکه اشیاء باارزش و مفید هنرى نیز همراه داشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

یک نکته
پیشگفتار
مقدمه
سپاسگزارى‌ها
ورود به موضوع
1: نویسنده
2: متن
3: امیرنشین‌هاى جنگجو
4: جنگ در عصر سون تزو
5: جنگ در نظرگاه سون تزو
6: سون تزو و مائوتسه تونگ
7: ترجمه
فصول سیزده‌گانه
1: تقریب‌ها
2: هدایت و رهبرى جنگ
3: استراتژى تهاجمى
4: تمهیدات
5: نیرومندى
6: نقطه‌هاى ضعف و نقطه‌هاى قوّت
7: مانوور
8: متغیرهاى نه گانه
9: راه‌پیمایى‌ها
10: سرزمین
11: انواع نه گانه سرزمین
12: حمله با آتش
13: استفاده از مأموران مخفى
ضمیمه‌ها
ضمیمه 1: یادداشت درباره ووچى Wu Chi
ضمیمه 2: نفوذ سون تزو بر تفکر نظامى ژاپن
ضمیمه 3: سون تزو در زبان‌هاى دنیاى غرب
ضمیمه 4: شرح حال مختصر مفسران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر جنگ
نویسنده
مترجممهدی سمسار
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-176-155-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر جنگ

Fayeq
۱۴۰۲/۴/۹
این کتاب فوق‌العاده است!
راهنمایی استوار بر استراتژی‌های هوشمندانه و رهبری با ارزش در مواجهه با چالش‌های زندگی.
این کتاب یادآوری می‌کند که زندگی همواره مبارزه است و استراتژی‌هایی را برای مواجهه با چالش‌ها و تحدیدهای روزمره‌مان آموزش می‌دهد. مهمترین درسی که از 'هنر جنگ' می‌گیریم، آن است که در هر
موقعیتی باید با هوش و استراتژی عمل کنیم تا به نتیجه‌ای مطلوب برسیم. این کتاب به ما نشان می‌دهد که اهمیت تحلیل موقعیت، برنامه‌ریزی مطلوب و اجرای موفق در هر زمینه‌ای از زندگی بسیار حائز اهمیت است. به وسیلهٔ اصولی که در این کتاب آموخته‌ایم، می‌توانیم بهترین تصمیمات را بگیریم و به برنامه‌هایمان با اعتماد به نفس پیش برویم.
سپاس:)
سید مجید موسوی
۱۴۰۱/۵/۱۰
من واقعا با توجه به اینکه خیلی دوست داشتم که این کتابو بخونم، هنوز نتونستم ارتباط با این کتاب برقرار کنم واقعا باید تمرکز بالایی داشته باشی و به صورت پیوسته به این کتاب پرداخت و از مقدمه این کتاب کمی ساده عبور کرد بخاطر پیچیدگی اشخاص و شخصیتای که تو جمع اوری و تفسیر این کتاب، به نظر کمی سخت میشه به اصل موضوع کتاب دسترسی پیدا کرد
عادل آقاکوچکی
۱۴۰۱/۵/۱۷
کتاب خوبیه... 🌹
کتاب بسیار قوی است...
و ترجمه خیلی روان...
حتما پیشنهاد میکنم که مطالعه کنید...
مطالب کتاب عینا توی زندگی روزمره قابل مشاهده است... جنگ همیشه و همه جا واقعا وجود داره و با این کتاب میشه لمسش کرد... 🌹 🌹🌹 🌹 🌹
ممنون از زحمات دوستان‌ عزیز کتابراه
صالح لک
۱۴۰۱/۱/۱۱
بسیار کتاب مفیدی هستش مقدمه جالبی داشت که توضیح داده خیلی از فرمانده‌های جنگ و بنیانگذاران سلسله‌ها از این کتاب استفاده کردن و واقعا خیلی از جمله هاش کلیدی هستش به کارتون میاد اگر علاقه دارید
من که لذت بردم...
aboalfazl salari
۱۳۹۹/۲/۱۳
سلام به دوستان ممنونم از مترجم که واقعا عالی ترجمه کرده تنها نسخه کاملی است در کتاب‌های الکترونیکی که تونستم پیدا کنم ممنون از کتابراه به خدا میسپارم تون.... . . . .
farzad fakham
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
کتابی ارزشمند ازمترجمی توانمند، کتابی تحسین شده توسط استراتژیستهای نظامی وسرآمدان دنیای کارآفرینی
عمار اهنگر
۱۴۰۱/۷/۴
اصلا خوب نیست.. انتظار داشتم متن خود کتاب را بخوانم نه تفسیر و تحلیل نامناسب از انرا.. بی دلیل بهای انرا پرداخت کردم و توضیحات در ان کتاب مناسب نبود
نجم الدین توماج نیا
۱۴۰۳/۱/۵
این کتاب برای فعالان بازارهای مالی بسیار مناسب است. با خوندن این کتاب فهمیدم برخی از کتاب ها تاریخ انقضا ندارند و جاودانه باقی میمانند
Keyvan
۱۴۰۱/۴/۱۸
هنوزم از این کتاب برای نبرد‌ها استفاده میشه انسان نمی‌تونه از غریزه خودش فرار کنه ولی نمیدونم برای جنگ سایبری به کار میاد یا نه
مهدیه آقاعلی
۱۳۹۹/۹/۱
اپلیکیشنتون عالیه فقط یکم تنوع کتاب‌ها کم هست اگر تنوع رو بالاتر ببرین خیلی خوب میشه 👌
Capt LD
۱۳۹۹/۱/۲۴
اگر کسی دنبال نسخه کامل و با جزئیاتی از کتاب هنر جنگ هست این نسخه بهترین نسخه هست
amirhosein hafezneia
۱۴۰۲/۱۰/۲
با سلام.
ترجمه میتونست ساده تر و روان تر باشه.
پر از کلمات قلمبه سلمبه هست که آدم باید یه دور دوباره برگرده بخونه‌.
Amir rthr
۱۴۰۲/۴/۳
همچین کتابهایی رو حتما زبان انگلیسیم بخونید چون ترجمه با مفهوم متن اصلی بعضی وقتا خیلی فرق میکنه
Amir kh
۱۴۰۱/۸/۳۰
کتاب خیلی خوبیه
با توجه به اینکه تقریبا ۷۰ صفحه توضیح و تحلیل داره راجب کلیت اثر
ehsan roshani
۱۳۹۹/۲/۲۰
کتاب هنر جنگ رو در دانشگاه‌های معتبر بازاریابی و فروش داره تدریس میشه
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب هنر جنگ

برای دریافت کتاب هنر جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.