معرفی و دانلود کتاب صوتی واقعیت

عکس جلد کتاب صوتی واقعیت
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی واقعیت

کتاب صوتی واقعیت اثر هانس روسلینگ، اولا روسلینگ و آنا روسلینگ رونلاند یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون، در مورد واقعیت‌هایی است که به ما ثابت می‌کند درباره جهان اشتباه فکر می‌کنیم و اتفاقات جهان از آنچه به نظر می‌رسند، بهترند.

کتاب صوتی واقعیت (Factfulness) راهنمایی ضروری برای تفکر روشن نسبت به جهان است که شیوه جهان‌بینی شما را تغییر خواهد داد و شما را برای بحران‌ها و فرصت‌های آینده آماده می‌کند.

کتاب حاضر برای مبارزه با ناآگاهی مخرب جهانی نوشته شده است. هانس روسلینگ تمام انرژی، کنجکاوی و یک عمر تجربه‌اش به عنوان یک پزشک، یک محقق و سخنران حوزه سلامت در این کتاب گردآورده است. این اثر در ارتباط با جهان و فهم ما از جهان است. نویسندگان این کتاب در ابتدا سوالاتی درباره جهان مطرح کرده و از شما می‌خواهند به آن‌ها پاسخ دهید و عملکرد خود را بسنجید. سوالاتی درباره فقر و ثروت، رشد جمعیت، تولد، مرگ، تحصیلات، سلامت، جنسیت، خشونت، انرژی و محیط زیست و... سپس وارد مباحث اصلی کتاب می‌شوند و ابزارهای تفکر راحت را با شما قسمت می‌کنند. این ابزارها به شما کمک خواهند کرد که تصویر بزرگ و درستی از جهان داشته باشید و همچنین حس و دیدتان از چگونگی کارکرد جهان بهبود خواهد یافت؛ بدون آن که نیاز داشته باشید تا تمام جزئیات را یاد بگیرید.

آن‌ها در این کتاب به شما می‌گویند که دست از تفکر بیش از حد دراماتیک خود درباره دنیا بردارید و جهان‌بینی استرس‌زا و مغلطه‌آمیز را کنار بگذارید. کمی خوشبینانه‌تر به جهان بنگرید و سعی کنید واقعیت‌ها را دریابید.

نویسندگان در این کتاب جهان‌بینی بدبینانه و دراماتیک را محصول چند شیوه مختلف کارکرد مغز انسان می‌دانند و کمتر انگشت اتهام را به سمت رسانه‌ها، تبلیغات و اخبار جعلی می‌گیرند. آن‌ها از ده غریزه در این کتاب حرف می‌زنند؛ غریزه منفی‌گرا، غریزه کلی‌گرا، غریزه سرزنش و چندین غریزه دیگر عاملان اصلی تفکر دراماتیک هستند که در این کتاب با آن‌ها آشنا می‌شوید و سازوکارشان را درمی‌یابید تا در نهایت بتوانید در تفسیر خود از جهان و وقایع آن محتاطانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر عمل کنید و صرفا نگران همه‌چیز نباشید.

مشخصا، جهان با وجود تمام نقص‌هایش در حالت بسیار بهتری از چیزی که ما ممکن است تصور کنیم، قرار دارد. این بدین معنی نیست که نگرانی‌های واقعی وجود ندارند، اما وقتی که همواره در مورد همه مسائل، به جای پذیرش یک جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت، صرفا نگران هستیم، توانایی‌مان را در تمرکز بر مسائل مهم‌تر و واقعی‌تر از دست می‌دهیم.

هانس رزلینگ (Hans Rosling) پزشک، پرفسور سلامت جهانی، مربی عمومی مشهور و مشاور سازمان سلامت جهانی و یونیسف بود. او در تاسیس پزشکان بدون مرز در سوئد و بنیاد گپ مایندر نیز همکاری داشت. سخنرانی‌هایش در کنفرانس جهانی تِد بالای 35 میلیون بار دیده و در مجله تایمز به عنوان یکی از صد فرد تاثیرگذار جهان معرفی شد. اولا رزلینگ (Ola Rosling) و آنا رزلینگ رونلاند (Anna Rosling Ronnlund) نیز، پسر و عروس هانس و موسسان بنیاد گپ مایندر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی واقعیت می‌شنویم:

به جهان فکر کنید. جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، بلایای ناشی از دخالت انسانی، فساد. به نظر بد می‌رسد و حسی از بدتر شدن مسائل به انسان می‌دهد، درست است؟ ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و فقرا فقیرتر، و تعداد افراد فقیر در حال افزایش است؛ به زودی ما با اتمام منابع روبرو می‌شویم، مگر آن که برایش کاری جدی انجام دهیم. حداقل این تصویری است که اکثر غربی‌ها در رسانه‌هایشان می‌بینند و در ذهن‌شان جای دارد. من این را جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک می‌نامم. این جهان‌بینی استرس‌زا و مغلطه‌آمیز است.

در واقع، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان در جایی در میانه مقیاس درآمدی جهانی زندگی می‌کنند. شاید آن‌ها طبقه متوسطی نباشند که ما فکر می‌کنیم، اما در فقر شدید هم زندگی نمی‌کنند. دختران‌شان به مدرسه می‌روند، فرزندان‌شان واکسینه می‌شوند، در خانواده‌هایی با دو فرزند زندگی می‌کنند، و تمایل دارند برای تعطیلات که به خارج از کشور بروند، نه به عنوان پناهنده. به طور تدریجی نه در هر شاخص اندازه‌گیری و نه هر سال، اما به عنوان یک قاعده، جهان در حال بهتر شدن است. اگر چه جهان با چالش‌های زیادی مواجه است، اما پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. این جهان‌بینی مبتنی بر واقعیت است.

این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک است که افراد را به سمت پاسخ‌های منفی و افراطی سوق می‌دهد. مردم همواره زمانی که فکر و گمان می‌کنند و از جهان یاد می‌گیرند، به جهان‌بینی خود مراجعه می‌کنند. بنابراین اگر جهان‌بینی شما اشتباه است، مرتبا و به طور سیستماتیک، حدس‌های اشتباهی خواهید زد. اما این جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک، به سادگی و تنها بر مبنای اطلاعات قدیمی ایجاد نمی‌شود. حتی افرادی با دسترسی به آخرین اطلاعات، تصور نادرستی از جهان داشتند. و من متقاعد شدم، تقصیر رسانه‌ها، تبلیغات، اخبار جعلی یا حقایق اشتباه نیست.

دهه‌ها تجربه من در سخنرانی، آزمایش و مشاهده راه‌هایی که افراد، حقایق را حتی زمانی که در مقابل‌شان است، اشتباه تفسیر می‌کنند، در نهایت مرا به این نتیجه رساند که جهان‌بینی بیش از حد دراماتیک به سختی تغییر می‌کند زیرا که به شیوه‌های کارکرد مختلف مغز ما، بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
45 دقیقه
مقدمه
67 دقیقه
فصل اول: غریزه شکاف
69 دقیقه
فصل دوم: غریزه منفی‌گرا
67 دقیقه
فصل سوم: غریزه پیروی از خط مستقیم
66 دقیقه
فصل چهارم: غریزه ترس
53 دقیقه
فصل پنجم: غریزه اندازه
50 دقیقه
فصل ششم: غریزه کلی‌گرا
48 دقیقه
فصل هفتم: غریزه سرنوشت
45 دقیقه
فصل هشتم: غریزه نگرش تک بعدی
49 دقیقه
فصل نهم: غریزه سرزنش
56 دقیقه
فصل دهم: غریزه فوریت
35 دقیقه
فصل یازدهم: واقعیت در عمل
9 دقیقه
داستان نوشتن کتاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی واقعیت
نویسنده، ،
مترجمبهار رحمتی
راویمینا موسوی
ناشر صوتی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی واقعیت

Mahdi Zamani
۱۳۹۸/۱/۲۳
کتاب ده نکته‌ای را بیان می‌کند که باعث می‌شود واقعیات را بهتر درک کرد:
1. به جای تقسیم بر دوهای ساده از تقسیم بندی چهار سطحی مالی استفاده کنید
2. هر حالتی دارای یک سطح خوب یا بد است و همزمان دارای جهت به سمت خوب یا بد شدن است
3. مسائل معمولا به صورت خطی کم یا زیاد نمیشوند
4. توجه ما به یک مساله ترس
میتواند را به جای واقعیت در ما نهادینه کند
5. اندازه‌ها را با مقایسه با دیگر مقادیر واقعی کنید
6. کلی گرایی و تعمیمهای جزء به کل را کاهش دهید
7. تغییرات آهسته در درازمدت سبب تغییرات بزرگ است
8. به مشکلات از ابعاد گوناگون نگاه کنید و با یک تخصص همه مسائل را حل نکنید.
9. به دنبال مقصر نگردید و سیستمها را بازبینی کنید
10. غریزه فوریت را کنترل کرده و برای تحلیل مسائل وقت بگذارید.
محمد حسین خانی
۱۴۰۲/۴/۲۳
این کتاب با استفاده از حقایق و مستندات آماری به ما نشون میده که تا چه حد قضاوت‌ها و برداشت‌های ما میتونه اشتباه باشه، بعد از گوش دادن به این کتاب متوجه شدم که به طور جدی باید از دنبال کردن اخبار دوری کنم، چون اخبار فقط و فقط روی اتفاقات منفی تمرکز کردن و باعث میشند نگاهمون به دنیا تیره و تار بشه و با این نوع نگاه خیلی از حقایق زندگی از چشممون دور می‌مونه.
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۴/۲۷
کتاب فوق العاده پربار هست... شاید باید دونست که یه شخصیت جهانی وقتی متوجه میشه که به زودی میمیره همه چیز رو متوقف می‌کنه و این کتاب رو مینویسه... انگار شوق و انگیزه‌های این آدم در کتاب منتشر شده... پیشنهاد میکنم داستان کتاب رو که در آخر اومده اول بشنوید.
هادی بیات
۱۴۰۱/۸/۲۶
خیلی عالی نشون میده چقدر راحت داریم درمورد دنیا اشتباه فکر میکنیم و قضاوت‌های اشتباهی نسبت به اطرافمون داریم.
پیشنهادم مطالعه تکمیلی کتابهای دنیل کانمن هست "تفکر سریع و کند" و "نویز"
پارسین حکیم زاده
۱۴۰۱/۴/۲۷
در کل خلاصه کتاب در پادکست بی پلاس علی بندری را بسیار جذاب تر دیدم به دو دلیل یکی این که بعضی مسائل بیش از حد تکرار میشوند و دو گوینده بسیار بی کیفیت و غیر جاذب کتاب را خوانده است
Samane Ariya
۱۴۰۱/۱۲/۹
اصلا کتاب جذابی نبود بنظرم
و مخصوصا گویندگی زننده‌ای بود
اصلا لذت بخش نبود هیچی هم به مغزم اضافه نشد
بخاطر صدای زننده گوینده نتونستم کامل گوش بدم 👎👎👎👎
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۲۳
کتاب صوتی واقعیت اثر هانس روسلینگ معنای واقعی زندگی را به نمایش میکشد، اینکه واقعیت زندگی و ربط آن با معنویات و.... که به نظر شخص بنده کتاب جذابی هستش.
نجمه هاشمی
۱۴۰۰/۱/۲۱
شنیدنش به آدم کمک می‌کنه بفهمه خیلی اوقات نظر ما در مورد چیزهای مختلف براساس اطلاعات قدیمی است که اکنون خیلی تغییر کرده و بیشتر وقت‌ها بدتر از واقعیت است.
mohama reza
۱۴۰۱/۲/۱۳
کتاب قوی و منطقی هست. ونمیتونید با منطقش مقابله کنید.
به همین دلیل توی ذهن میشینه.
و بعد از مدتی به ذهنیت قبل برنمیگردین.
مروا هستم ✌️
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
من به پیشنهاد یک بلاگر‌ خوندم، هم نسخه الکترونیکی خریدم هم صوتی، باهم تطبیقی گوش بدید بهتره. کلا چیزی نیست که صوتیس رو بگیرید.
نعمتی رامین
۱۳۹۹/۳/۱
خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنم. گاهی زوایای دید ما نسبت به واقعیات باید تغییر نماید
mehdi nikpour
۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کتاب جالبی در زمینه برداشت‌های ما از جامعه می‌باشد. خواندن کتاب را توصیه میکنم
ناصر ثمودی
۱۴۰۱/۱۲/۱۳
موضوع کتاب رو دوست دارم فقط صدای کتابخوان خیلی خوب نیست و اشتباه هم زیاد داره لارو حشره رو لاروو خوند و بارها تکرار کرد
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
من اوایل کتابم دو دل بودم چون کتابخوان بسیار برام مهمه اما چقدر دوست داشتنی و مسلط خونده شده ممنون
علی دلشاد
۱۳۹۹/۶/۲۷
حیف این کتاب فوق‌العاده نیست که یکبار حتی ویرایش نکنید؟ صدای گوینده خوبه‌ ولی ویراستاری و کیفیت ضبط افتضاح
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب صوتی واقعیت

برای دریافت کتاب صوتی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.