معرفی و دانلود کتاب صوتی پستچی

عکس جلد کتاب صوتی پستچی
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پستچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پستچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پستچی

کتاب صوتی پستچی اثر چیستا یثربی، رمانی عاشقانه است که از سوی مخاطبان با استقبال خوبی مواجه شد. این رمان عشق را با نگاهی روان‌شناختی به نمایش می‌کشاند و آرزوها، شکست‌ها و امیدهای یک نسل را بازتاب می‌دهد.

در فضای مجازی، داستان «پستچی» غوغایی به پا کرده است. پستچی، داستان یک دختر به نام چیستا یثربی و یک پسر نامه‌رسان و موطلایی است. چیستا یثربی، نویسنده و کارگردان متولد آلمان، داستان زندگی خودش را در این سری داستان‌ها تعریف کرده است. داستان از اولین روز عاشق شدن چیستا آغاز می‌شود و...

چیستا یثربی می‌گوید: من سنی نداشتم، 14 ساله بودم. خوابیدم و بیدار شدم و دیدم عاشق شده‌ام. خوابیدم و بیدار شدم و دیدم دارم می‌نویسم. دیدم سن ازدواج من و علی رسیده اما ممکن است هرگز به آرزویمان نرسیم، دیدم درگیری و تفاوت فرهنگی خانواده‌هایمان و نگاه جامعه مانع از رسیدن من و علی به همدیگر است. دیدم پدرم در حالی که علی را تحسین می‌کند اما می‌گوید مرد زندگی نیست. خوابیدم و بیدار شدم و دیدم دختر 18 ساله خودم نیز به سنی رسیده که می‌تواند عاشق باشد اما تجربه‌اش نکرده و شاید باید این نوشته می‌شد تا بتواند تجربه‌اش کند.

فریبا متخصص درباره‌ی این کتاب می‌گوید: این کتاب به من حس غریبی داد. فکر می‌کنم اگر یک‌بار دیگر بخوانمش، طور دیگری اجرایش می‌کنم. باوجود اینکه کتاب صوتی را به دو شیوه بدون حس و روایت محض و اجرای توأم با حس و حال می‌شود خواند، در خوانش این کتاب حس می‌کردم که بی‌اختیار نمی‌توانم حس و حالی ویژه نداشته باشم و فقط از متن بخوانم، حتی در جاهایی می‌دیدم که حس من از خودم جلوتر می‌رود.

چیستا یثربی، متولد 1347، نویسنده و کارگردان است. او دکترای روانشناسی‌ تربیتی را از کانادا و هم‌چنین کارشناسی و کارشناسی‌ارشد روانشناسی‌اش را از دانشگاه الزهرا دریافت کرده است. از او بیش از 26 نمایشنامه نوشته و نمایش‌هایی چون «جمعه دم غروب»، «چنگیزخان»، «اتاق تاریک»، «کارناوال با لباس خانه»، «حیاط خلوت»، «مهمان سرزمین خواب»، «زنی که تابستان گذشته رسید»، «سرخ سوزان»، «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» و... را کارگردانی کرده است.

وی تا به حال جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده و بارها در جایگاه داور داخلی یا خارجی تئاتر، سینما و کتاب قرار گرفته و اجراهای مختلفی از نمایش‌هایش در خارج از کشور نیز داشته است.

در قسمتی از کتاب صوتی پستچی می‌شنویم:

چهارده ساله که بودم عاشق پستچی محل شدم. خیلی تصادفی رفتم در را باز کنم و نامه را بگیرم، او پشتش به من بود. وقتی برگشت قلبم مثل یک بستنی آب شد و زمین ریخت! انگار انسان نبود، فرشته بود! قاصد و پیک الهی بود از بس زیبا و معصوم بود! شاید هجده نوزده سالش بود. نامه را داد. با دست لرزان امضا کردم و آنقدر حالم بد بود که به زور خودکارش را از دستم بیرون کشید و رفت.

از آن روز، کارم شد هر روز برای خودم نامه نوشتن و پست سفارشی! تمام خرجی هفتگی‌ام، برای نامه‌های سفارشی می‌رفت. تمام روز گرسنگی می‌کشیدم اما هر روز یک نامه سفارشی برای خودم می فرستادم که او بیاید و زنگ بزند، امضا بخواهد، خودکارش را بدهد و من یک لحظه نگاهش کنم و برود.

تابستان داغی بود. نزدیک یازده صبح که می‌شد می‌دانستم الان زنگ می‌زند! پله‌ها را پرواز می‌کردم و برای اینکه مادرم شک نکند می‌گفتم برای یک مجله می‌نویسم و آن‌ها هم پاسخم را می‌دهند.

حس می‌کردم پسرک کم کم متوجه شده است. آنقدر خودکار در دستم می‌لرزید که خنده‌اش می‌گرفت. هیج وقت جز سلام و خداحافظ حرفی نمی‌زد. فقط یک بار گفت: چقدر نامه دارید، خوش به حالتان! و من تا صبح آن جمله را تکرار می‌کردم و لبخند می‌زدم و به نظرم عاشقانه‌ترین جمله دنیا بود: چقدر نامه دارید! خوش به حالتان! عاشقانه‌تر از این جمله هم بود؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
21 دقیقه
بخش اول
6 دقیقه
بخش دوم
20 دقیقه
بخش سوم
8 دقیقه
بخش چهارم
10 دقیقه
بخش پنجم
11 دقیقه
بخش ششم
5 دقیقه
بخش هفتم
7 دقیقه
بخش هشتم
8 دقیقه
بخش نهم
15 دقیقه
بخش دهم
7 دقیقه
بخش یازدهم
6 دقیقه
بخش دوازدهم
5 دقیقه
بخش سیزدهم
6 دقیقه
بخش چهاردهم
7 دقیقه
بخش پانزدهم
5 دقیقه
بخش شانزدهم
5 دقیقه
بخش هفدهم
5 دقیقه
بخش هجدهم
5 دقیقه
بخش نوزدهم
5 دقیقه
بخش بیستم
5 دقیقه
بخش بیست و یکم
5 دقیقه
بخش بیست و دوم
6 دقیقه
بخش بیست و سوم
4 دقیقه
بخش بیست و چهارم
5 دقیقه
بخش بیست و پنجم
5 دقیقه
بخش بیست و ششم
5 دقیقه
بخش بیست و هفتم
7 دقیقه
بخش بیست و هشتم
5 دقیقه
بخش بیست و نهم
8 دقیقه
بخش سی‌ام
5 دقیقه
نامه اول
4 دقیقه
نامه دوم
6 دقیقه
نامه سوم
6 دقیقه
نامه چهارم
6 دقیقه
نامه پنجم
7 دقیقه
ادامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پستچی
نویسنده
راویفریبا متخصص، امیرمحمد صمصامی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پستچی

Farnaz Gandomkar
۱۴۰۰/۵/۱۰
یکجورایی با خرید این کتاب به خودم‌ توهین کردم! اگر‌ صدای خانم متخصص عزیز نبود پشیزی ارزش نداره. قلم این نویسنده بسیار ضعیف، نوجوان پسند و بسیار سطحیه. انگاری‌ رمانی را که در دهه ۵۰ نوشته شده توسط یک‌دختر ۱۳ ساله، خوندم‌ و شنیدم. وسطش از شدت ضعف در قلم، قطع کردم! و‌ دیگه تمایل به شنیدن ندارم.
این
سرنوشت واقعی خود خانم یثربی هست، و باورم نمیشه که در طی این سالها متوجه نشده‌اند که این آقا فقط در تلاش پیچوندنشون بودن!! بنظرم بیشتر شبیه عشق یک طرفه بوده و مردی که فقط ازش الکی بت ساخته شده.
اما این رو‌ مطمئنم اگر سرنوشت واقعی نبود، اصلاً فروش نمیرفت. چون کتابخوانان قهار کاملاً ضعف در قلم رو متوجه خواهند شد.
نمره خوانش خانم‌متخصص ۵ از ۵
نمره قلم نویسنده ۱ از ۵
رابعه نظرپور همدانی
۱۴۰۱/۶/۲۹
اسم چیستا یثربی را وقتی ده ساله بودم در تیتراژ سریال فردا دیر است به عنوان نویسنده خواندم که کارگردانش آقای حسن فتحی بود. انقدر اسمشون به نظرم جالب بود که خاطرم مونده. همون موقع اون سریال گام بسیار رو به جلویی بود. بعدها در نقد صندلی داغ دیدمشون و فهمیدم به جز اسم ادبیات جالبی هم دارن و چه تسلط و و اعتماد به نفس ستودنی.
در یک روزنامه با داستان‌های کتاب سلام خانم جنیفر لوپز بیشتر بهشون علاقه مند شدم
و حالا با این رمان به صبر زیباشون غبطه خوردم
آدمها همیشه عاشق آدمهای نامناسب میشن منظورم از نامناسب این هست که خیلی برای وصال رنج میکشن انتظار با طعم تلخی که داره آدم را فرسوده میکنه
لذت بردم چیستای دوست داشتنی و علی آقای مو طلایی و فریبا متخصص نازنین
زنبق م
۱۴۰۰/۶/۲۲
بسم الله،
اول اینکه چقدررر مدیون این بزرگ‌مردان باشیم خوب است؟ آنان که از عشق و زندگی و خانواده‌شان حتی، می‌گذرند تا ما و امثال ما، طعم آرامش و امنیت را آسوده بچشیم...
و اما بعد، به تصویر درآوردن یک دنیای عاشقانه‌ی واقعی و پرفراز و نشیب مخصوصا برای آدمهای احساساتی، می‌تواند بسیار جذاب و لذت‌بخش
باشد اما ای‌کاش در ذهن‌های جوانان و نوجوانانمان این‌ نوع داستان‌های رویایی که البته ممکن است درصد کمی واقعی هم بشوند، یک مدل و فرم فانتزی تلقی نشود که همه بخواهند و بتوانند تجربه‌اش کنند...! چرا که می‌گویند وصال مدفن عشق است، هرچند شاید دقیقاً همیشه هم اینطور نباشد اما به هر حال توجه به این نکته هم در جامعه‌ی ما ضروری به نظر می‌رسد.
Saeid Aminkhaki
۱۳۹۹/۴/۲۳
کتاب پستچی را گوش کردم و تا بخواهی لذت بردم این کتاب آنقدر جالب نوشته شده که هر چه راجع به آن بنویسم و تعریف بکنم فکر نمیکنم بتوانم حق مطلب را ادا کنم ومطمئن هستم که اگر معذوریتهایی مثل اجازه نداشتن از بعضی از افرادی که در شکل دهی داستان سهم داشتند و همچنین احتمالاً سانسورهائی از سوی مقامات ذیربط و و.... اگر نبود دیگر همه چیز کامل بودولذت بیشتری از آن میبردیم وجای تشکر خیلی زیادی از خانم متخصص دارد که با صدای زیبایش آن خیلی هنرمندانه داستان را روایت کرده خلاصه که همه چیز عالی بودو من همسرم لذت بسیاری از شنیدن آن بردیم
سپاس از خانم یثربی و متخصص.
مژگان خلفی
۱۳۹۸/۳/۶
داستان دختری با عشقی معصومانه که رنج و سختی‌های زیادی رو براش در پی داره. اسپویل:ای کاش علی قدر عشقی که نصیبش شده بود رو بیشتر میدونست. اگرچه عشق بینشون خیلی عمیق بود ولی بشکل عجیبی هربار ترک کردن رو انتخاب میکرد. در راستای ارمانهایی که نشون داد براش مهمتر از دختری بودن که تمام زندگیش رو به پاش و ریخت. یجور خودآزاری دیگرآزاری (رنجهایی که به چیستا داد) رو میشد تو رفتارش دید. علی الخصوص دفعه آخری که بعداز مرگ مادرش دوباره برگشت به عملیات
پریا سنچولی
۱۴۰۲/۱/۴
این نظر را برای دیگری که بخواند نمی‌نویسم برای خودم مینویسم که یادم باشد روزی که عاشق شدم من چقدر میتوانم برای معشوقم صبوری کنم. مینویسم تا یادم باشد قبل از انکه بمیرم، اول جنگیده باشم، تا یادم باشد که حال دل من اول باید خوب باشد تا بتوانم خوشبختی را به دیگری هم بدم، تا یادم باشد از بعضی جنگیدنها و باید دست کشید، تا یادم باشد دست در دست اهانت‌ها، تهمتها، حرف‌های مردم، نگاه هاو... زندگی کنم اهمیتی ندهم چون حرف بقیه ارزش جنگیدن ندارد انچه که لیاقت جنگیدنم را دارد زندگیم است.
F L
۱۴۰۲/۶/۲۳
بنده بسیار لذت بردم از این کتاب، هم از لحاظ قلم نویسنده که از نویسندگان برجسته کشورمون هستند و این کتاب ایشون هم بسیار عالی بود، هم از لحاظ صدای گوینده، خانم متخصص صداشون واقعا مناسب این کتاب بود و کاملا برای بنده نوع نثر کتاب و صدای گوینده همخوانی داشت.
در اخر هم از کتابراه عزیز تشکر میکنم بابت اپلیکیشن بسیار عالی که در اختیارمون گذاشتن.
سپاس.
مژده خیرالهی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
واقعا عالیه..... این کتاب نوشته چیستا یثربی واقعا شاهکاره..... هم میتونید از فرط خوشحالی قه قهه بزنید..... هم میتونید اینقدر به سرنوشت این دختر گریه کنید که چشم‌های شما پف خواهد کرد..... زندگی نامه خودش بود..... ولی شیرین تر از هر داستان خیالی و واقعی.... از خانم یثربی ممنونم که این کتاب رو چاپ کردید..... انشالاه دخترتون هم موفق باشه..... یا علی
سارا صانعی نیا
۱۴۰۱/۵/۷
رمان بسیار ضعیفی بود. هرچه بود حقارت و ضعف شخصیت اول رمان رو به نمایش میگذاشت و نه قدرتش رو. هزار بار دنبال عشقی رفتن که مال او نبود و یک بار دنبال نشدن!
من از نوشته‌های خانم یثربی زیاد شنیده بودم و این اولین رمانی بود که از ایشون مطالعه می‌کردم. به حدی ضعیف و کلیشه‌ای بود که یقینا دیگر کتابی از این نویسنده به دست نمی‌گیرم
Somi Kia
۱۴۰۱/۵/۴
با سلام به دوستان کتابخوان
اول اینکه کلام و لحن خانوم فریبا متخصص بسیار دلنشین میباشد و داستان کتاب رو جذابتر کرده ولی از نظر بنده اوایل داستان بسیار جذابتر بوده تا میانه‌های داستان هم کتاب جذابیت خودش رو داشت ولی بنده از وسطهای داستان به بعد رو زیاد دوست نداشتم شاید دوستان دیگه مورد پسندشون بوده باشه.
با تشکر از کتابراه
نسترن رضائی
۱۳۹۸/۲/۴
کتاب برای گروه سنی نوجوانان می‌تونه خیلی جذاب باشه به نظر من هم خوب بود ولی در مقایسه با کتاب‌های دیگری که خوندم اصلا نمی‌تونم بگم کتاب عالیی بود. قسمت جذابش برای من این بود که در مورد زندگی شخصی خود خانم یثربی بود. در کل از گوش دادن به این کتاب اصلا پشیمون نیستم
لیدا دشتبان
۱۴۰۰/۳/۱۰
کتاب فوقالعاده‌ای بود مخصوصا با صدای خانم متخصص که جذابیته خاصی برای شنونده ایجاد میکرد من بسیار لذت بردم گاهی مو به تنم سیخ میشد گاهی اشک و گاهی خنده چیستای عاشق نباید زندگیش اینجور میشد.
ممنون از خانم چیستا یثربی و خانم متخصص و کتابراه.
لیدا تهرانی
۱۳۹۸/۴/۱۳
عالی عالی عالی💟
یک عاشقانه‌ی آرام و دوست داشتنی...
از وقتی شروع به خوندنش کردم نتونستم زمین بذارم... البته نسخه‌ی کاغذیش بود
رمان‌های چیستا یثربی عزیز رو به همه پیشنهاد میکنم. پستچی اولین اثری بود که از ایشون خوندم
فرزانه فیروزه
۱۳۹۸/۲/۱۴
بسیار زیبا جذاب توصیه میکنم برای جداشدن از روزمرگی زندگی حتماً گوش کنید من وقتی سره کارم ودارم کارمیکنم چون ایستاده و بسیار کاره سختی انجام میدم گوش میکنم وزمان برام مثل باد میگذره همه چیز مخصوصاً راوی خانوم متخصص عالی هستن
Zahra
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
بنظرم برای طیف نوجوان هست و بزرگسالان براشون خسته کننده باشه، دو بار تصمیم گرفتم این کتاب رو گوش کنم و هر بار با بی حوصلگی کنار گذاشتم، سلیقه‌ها متفاوت هست و طبیعتا یه سری عزیزان می‌پسندند، صدا و خوانش بسیار عالی و گوش نواز
مشاهده همه نظرات 201

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پستچی

برای دریافت کتاب صوتی پستچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.