دانلود کتاب آمادگی جسمانی و استعدادیابی در ورزش ویژه مربیان و ورزشکاران

آمادگی جسمانی و استعدادیابی در ورزش ویژه مربیان و ورزشکاران
بزرگنمایی
راهنمای مطالعه کتاب‌ها
برای مطالعه کتاب‌ها، لازم است اپلیکیشن کتابراه را در موبایل، تبلت یا رایانه خود نصب کنید.
جزییات کتاب

معرفی کتاب آمادگی جسمانی و استعدادیابی در ورزش ویژه مربیان و ورزشکاران

چهارصد سال پیش از میلاد مسیح، بقراط عقیده داشت که تغذیه به تنهایی نمی‌تواند باعث تندرستی انسان شود، بلکه تحرک و ورزش نیز برای دستیابی به تندرستی ضروری هستند. او باور داشت که ورزش و غذا، اگر چه کیفیت‌های متضادی دارند، اما برای ایجاد تندرستی، با هم عمل می‌کنند. حکیم ابوعلی سینا در کتاب معروف خود "شفا" می‌گوید: تندرستی بر سه اصل استوار است، تغذیه، خواب و ورزش، که اهم آن ورزش است. این موضوع شناخت اهمیت فعالیت بدنی و نقش آن در تندرستی را از دیرباز تاکنون گوشزد می‌کند. در همین زمان، عوامل خطرآفرین برای سلامتی شناسایی و چندین مطالعه نشان داد که افراد فعال با خطر کمتر بیماری قلبی مواجه هستند. بر پایه همین مطالعات، حتی افرادی که فعالیت کمی هم دارند، نسبت به افراد بی تحرک، کمتر در معرض بیماری‌های قلبی و دیگر مشکلات تندرستی هستند. بر این اساس احتمال ابتلای افرادی که زندگی نسبتاً بی تحرکی دارند، به بیماری سرخرگ کرونری نسبت به افراد فعال بیشتر است. در مطالعات دیگر، نشان داده شد که حتی سطح متوسط آمادگی جسمانی، که برای بیشتر افراد دست یافتنی است، از بروز مرگ زودرس پیشگیری می‌کند. فعالیت بدنی با کاهش دادن میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون، ممکن است مانع ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری شود و یا از وخامت آن بکاهد. فعالیت بدنی همچنین میزان لیپوپروتئین کلسترول سنگین(HDL) را که نوع خوب کلسترول نامیده می‌شود، افزایش می‌دهد. کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند، توانایی بیشتری برای کنترل وزن بدن و به طور دقیق‌تر، درصد چربی بدن دارند. در افرادی که چربی اضافی دارند، اغلب میزان لیپوپروتئین کلسترول سبک (LDL) که کلسترول بد نامیده می‌شود، بالاست. فعالیت بدنی همچنین خطر ابتلا به بیماری فشار خون را، احتمالاً به علت حفظ خاصیت ارتجاعی دیواره‌های سرخرگی کاهش می‌دهد و بنابراین روند آرترواسکلوز(سخت شدن سرخرگ‌ها) کاهش می‌یابد. ورزش همچنین اندازه مجاری خونی، کارایی قلب و کارایی توزیع خون محیطی و برگشت آن را به قلب افزایش می‌دهد. سرانجام فعالیت بدنی می‌تواند آثار مخرب فشار روانی را کاهش دهد. ساز و کار کاهش فشار روانی بر اثر ورزش به خوبی شناخته نشده است، اما به طور قطع انجام فعالیت‌های منظم ورزشی می‌تواند فشارهای روانی ناشی از فعالیت‌های روزمره را کاهش دهد.

آمادگی جسمانی یک مفهوم عام برای تعیین توانایی انجام کارهای مختلف توسط عامه مردم است. بنابراین تمامی افراد خواه در یک رشته ورزشی فعالیت بکنند یا خیر، برای حفظ  سلامتی، حفظ توانایی تا سنین بالا و لذت بردن از جنبه‌های مختلف زندگی نیاز دارند تا این کیفیت را کسب نمایند. آمادگی جسمانی به 2 دسته تقسیم بندی می‌شود. اول آمادگی جسمانی در ارتباط با سلامت، یعنی کیفیتی که به لحاظ توانایی‌های بدنی عامه مردم در جهت حفظ سلامتی باید دارای آن باشند و دومی آمادگی جسمانی در ارتباط با مهارت که ویژه ورزشکاران و قهرمانان می‌شود و بنا به هر رشته ورزشی دارای برنامه‌های اختصاصی مربوطه می‌شود. مطلبی که در این قسمت ارائه می‌شود و از عنوان آن نیز مشخص است تعریف آمادگی جسمانی در ارتباط با سلامت و تمرین‌های مناسب برای کسب این کیفیت می‌باشد.

ادامه
فهرست مطالب

فصل اول:فعالیت بدنی و تندرستی
هرم فعالیت جسمانی
کمیت و کیفیت برنامه تمرینات بدنی
روش‌های تعیین شدت تمرین
دفعات و شدت تمرین
نحوه اندازه‌گیری ضربان قلب
مدت و شکل تمرین
تنفس صحیح هنگام تمرینات ورزشی
روش صحیح تنفس
نحوه تنفس صحیح حین انجام تمرینات کشش
انواع تمرینات
رکورد زدن
ساعت بدن
نکات مثبت ورزش صبحگاهی
نکات منفی ورزش صبحگاهی
ورزش اول صبح
خلق عادت ورزش کردن
ده واقعیت درباره ورزش
فصل دوم:آشنایی با مفاهیم مربوط به آمادگی جسمانی و تندرستی
تندرستی
خوشی
فعالیت بدنی
فعالیت ورزشی
آمادگی جسمانی
اهمیت آمادگی جسمانی برای دانشجویان
ترکیبات آمادگی جسمانی
آمادگی قلبی- تنفسی
شدت در فعالیت‌های هوازی
مدت تمرین هوازی
تکرار فعالیت هوازی در هفته
فعالیت‌های ورزشی هوازی
ارزیابی آمادگی قلبی- تنفسی
قدرت و استقامت عضلانی
مفاهیم مرتبط با قدرت و استقامت عضلانی
روش‌های انجام تمرینات مقاومتی
طراحی تمرینات مقاومتی
انعطاف پذیری
حرکات کششی: اصول و ضروریات
تکنیک‌های کششی
تعداد، مدت، شدت و تکرار مطلوب حرکات کششی
تعریف پلایومتریک
تاریخچه تمرینات پلایومتریک
پلایومتریک نوین
راهنمایی‌های مهم در تمرینات پلی متریک
فصل سوم: اثرات فیزیولوژیکی ورزش بر دستگاه‌های مختلف بدن
 فعالیت‌های ورزشی و تأثیر آن بر روی عضلات
فراخوانی تارهای عضلانی
انواع انقباض عضلانی
کوفتگی تأخیری عضلانی
پیشگیری از کوفتگی تأخیری(DOMS)
دستگاه تولید انرژی
دستگاه گردش خون
کسر اکسیژن- وام اکسیژن
مشکلات تنفسی هنگام فعالیت‌های ورزشی
فعالیت‌های ورزشی و استرس
فصل چهارم:ترکیب بدنی و کنترل وزن
چاقی
وزن مطلوب
ترکیب بدنی
چربی بدن
ارزیابی ترکیب بدنی
انرژی و تغذیه
ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب
برآورد انرژی دریافتی
روش‌های کاهش وزن
طراحی برنامه‌ی منطقی برای کاهش وزن
روش‌های افزایش وزن
قوانین دهگانه‌ی کنترل وزن
فصل پنجم: استعدادیابی در ورزش
استعداد یابی
استعدادیابی ورزشی
فرایند استعدادیابی
تاریخچه‌ی استعدادیابی در کشورهای مختلف
استعدادیابی در آلمان شرقی
استعدادیابی در روسیه
استعدادیابی در استرالیا
استعدادیابی در چین
استعدادیابی در امریکا
استعدادیابی در انگلیس (در ورزش سه گانه)
نحوه گزینش افراد مستعد برای ورزش سه گانه
برنامه رشد استعدادها
استعدادیابی در مالزی
استعدادیابی در رومانی
استعدادیابی در ایران
الگوی پیشنهادی پایگاه ورزش قهرمانی 1379
فصل ششم:مهارت های حرکتی، آمادگی و تندرستی گام به گام برای افراد جوان
ایده جدید
ایمنی
تغذیه و رژیم غذایی
تمرین هوازی
تمرینات مقاومتی
انعطاف پذیری
گرم کردن و سرد کردن
مهارتهای حرکتی

ادامه
کاربر مهمان

کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید یا وارد شوید.

سهیل شریفی
۱۳۹۶/۲/۴
عالی
sasan b
۱۳۹۵/۷/۳۰
حرف نداره خیلی عالیه
بهمن دل افروز
۱۳۹۵/۷/۲۰
خوب و قابل تقدیر
علی سجودی فریمانی
۱۳۹۵/۷/۱۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیران بابت کتابهای ارزشمندی که در نرم افزار کتابراه قرار میدهید ممنون اگه میشه کتاب عضله شناسی رو در فهرست کتابها قرار بدید با تشکر
هزاران کتاب، رمان و مجله همیشه همراه شما
نصب رایگان کتابراه