معرفی و دانلود کتاب آناتومی مهندسی پزشکی

عکس جلد کتاب آناتومی مهندسی پزشکی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی مهندسی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی مهندسی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی مهندسی پزشکی

کتاب آناتومی مهندسی پزشکی به قلم حسن صالح وند و لیلا مکوندی، با تمرکز بر اساسی‌ترین مباحث آناتومی و اطلس‌ها، مجموعه‌ای کامل و مفید از آناتومی بدن انسان را همراه با تصاویر و توضیحات جامع در اختیار شما قرار می‌دهد.

کالبد‌شناسی یا آناتومی، یکی از قدیمی‌ترین علوم پایه‌ی پزشکی است که مطالعه‌ی رسمی آن، اولین بار 500 سال قبل از میلاد مسیح در کشور مصر آغاز گردید. این علم به مطالعه‌ی ساختمان (Structure)، شکل (Form)، حالت (Disposition) و عمل (Function) اعضاء بدن پرداخته و رابطه‌ی قسمت‌های مختلف بدن را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهد به عبارتی آناتومی را می‌توان علم جغرافیای بدن نامید.

هنگام مطالعه بر روی آناتومی بدن انسان، اگر بررسی‌ها با چشم غیر مسلح انجام شود آن را کالبد‌شناسی درشت بین (Gross anatomy) گفته و اگر توسط میکروسکوپ انجام شود از آن به عنوان کالبد‌شناسی ریزبینی (microanatomy) یا بافت‌شناسی (histology) یاد می‌شود.

کتاب آناتومی مهندسی پزشکی (B.M.E Anatomy) شما را با آناتومی آشنا می‌کند. یکی از نکات مثبت آشنایی با آناتومی، آن است که قادر خواهید بود مشاهدات بالینی‌تان را به طور صحیح تحلیل نمایید. علم آناتومی تنها حفظ کردن و به خاطر سپردن فهرستی از اسامی گوناگون نبوده و بسیار فراتر از آن پیش می‌رود. برای درک آناتومی باید هم نام ساختارهای بدن را به یاد داشته باشید و هم موقعیت و جایگاه هر یک از آن‌ها را در بدن بدانید.

مدل‌سازی و ارائه‌ی روش‌های تشخیصی، درمانی و ساخت ابزارهای پزشکی که در رشته‌ی مهندسی پزشکی مطرح می‌شود، دانشجویان را ملزم می‌کند تا دانش خود را در زمینه‌ی علوم آناتومی بیافزایند.

در بخشی از کتاب آناتومی مهندسی پزشکی می‌خوانیم:

دو ریه در طرفین میان سینه قرار گرفته‌اند و توسط قلب، ‌عروق بزرگ و سایر عناصر مدیاستن (میان سینه) از هم جدا می‌شوند. ریه‌ها عضو اصلی دستگاه تنفس و دارای قوام اسفنجی و به رنگ صورتی تا خاکستری هستند. هر ریه مخروطی شکل است و توسط پرده جنب احشایی پوشیده می‌شود.

این عضو به طور آزاد در حفره جنب آویزان شده و فقط توسط ریشه یا ناف ریه به میان سینه متصل است. هر ریه دارای یک رأس، یک قاعده، ‌دو سطح خارجی و داخلی و سه لبه قدامی، خلفی و تحتانی می‌باشد. رأس ریه مدور است و کمی بالاتر از استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. قاعده ریه مقعر بوده و روی دیافراگم قرار گرفته است.

سطح خارجی یا دنده‌ای محدب است و از شکل جدار قفسه سینه پیروی می‌کند. اثر دنده‌ها بر روی این سطح دیده می‌شود. سطح داخلی مقعر است و اثر قلب و سایر عناصر میان سینه بر روی آن مشخص می‌باشد و تقریباً در وسط این سطح ناف ریه (Hilum) قرار دارد که برونکوس‌ها، ‌ شریان‌های ریوی و اعصاب از طریق آن وارد و ورید‌های ریوی از ریه‌ها خارج شده و ریشه ریه را تشکیل می‌دهند.

لبه‌ی قدامی ریه تیز و نازک است و در ریه چپ یک بریدگی بنام بریدگی قلبی (cardiac Notch) وجود دارد. قسمتی از ریه چپ که در زیر بریدگی قلبی قرار می‌گیرد زبانه (Lingula) نامیده می‌شود لبه‌ی خلفی ضخیم بوده و در مجاورت ستون مهره‌ای است. لبه‌ی تحتانی نیز تیز و نازک بوده سطوح داخلی و خارجی را از قاعده ریه جدا می‌کند. ریه راست اندکی بزرگتر و سنگین تر از ریه چپ است و توسط دو شیار مایل و افقی به سه لوب فوقانی، ‌ میانی و تحتانی تقسیم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مطالعه آناتومی
اصطلاحات آناتومی (ANATOMICAL TERMS)
دستگاه اسکلتی (SKELETAL SYSTEM)
دستگاه عضلانی (MUSCULAR SYSTEM)
دستگاه تنفس (ROSPIRATORY SYSTEM)
سیستم گردش خون (CIRCALATORY SYSTEM)
سیستم گوارش (DIGESTION SYSTEM)
سیستم ادراری تناسلی (UROGENITAL SYSTEM)
حس‌های ویژه (SPECIAL SENSE)
پوست، مو، ناخن (SKIN, HAIR,NAIL)
سیستم عصبی (NERVOUS SYSTEM)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی مهندسی پزشکی
نویسنده،
ناشر چاپینشر رزا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-622-7083-79-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی مهندسی پزشکی

A Kazemi
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
نگارش کتاب پزشکی به‌ویژه آناتومی خیلی سخت است. نویسندگان زحمت کشیدند. کل کتاب را مطالعه کردم و اشتباه املایی بسیار زیاد بود طوری که مجبور شدم در کنار این کتاب کتاب انگلیسی دکتر نیتر و یک کتاب فارسی آناتومی دیگر را هم همزمان مطالعه کنم.
پیشنهاد می‌کنم نویسندگان محترم حتماً پیش از چاپ یک کتاب، نسخه نهایی را مطالعه کنند و بعد کتاب را چاپ کنند.
اگر عکس رنگی استفاده می‌شد خیلی بهتر و گویاتر بود.
نگار رمضانی
۱۴۰۱/۸/۲۱
کتابیه که توضیحات خوبی داره و اگه استادا درست جایی رو تدریس نکردن اینجا میتونین از این کتاب کمک بگیرید خیلی خیلی مفصل نیست اما به اندازه‌ی نیاز و حتی کمی بیشتر از نیاز برای دانشجو‌های مهندسی پزشکیه
Saba Rakhshan
۱۳۹۹/۶/۲۸
عالیه مخصوصا برای کسایی که میخوان پزشکی بخونن😍🙌
امید عبدالوند
۱۴۰۰/۸/۲
واقعا در طی ترم به دردم می‌خوره
Azim Rahimi
۱۳۹۹/۱۲/۹
نمونه را دیدم واقعا عالی بود.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی مهندسی پزشکی

برای دریافت کتاب آناتومی مهندسی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.