دانلود کتاب رسیدن به حال خوب


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب رسیدن به حال خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب رسیدن به حال خوب

میکروکتاب رسیدن به حال خوب نوشته‌ی دیوید برنز، یکی از آثار پرفروش آمازون به شمار می‌رود که به شما کمک می‌کند تا بر ترس‌های درونی خود غلبه کنید و مشکلات روحی - روانی که از آن‌ها رنج می‌برید را درمان کنید.

درباره‌ی میکروکتاب رسیدن به حال خوب:

بدون شک تمامی انسان‌ها در زمان‌هایی از زندگی خود دچار مشکلات گوناگونی می‌شوند که فشارهای روحی ناشی از آن‌ها باعث ایجاد دلهره و اضطراب درونی خواهند شد. دیوید برنز در میکروکتاب صوتی رسیدن به حال خوب (The feeling good Handbook) به شما کمک می‌کند تا اختلالات روحی - روانی خود را درمان کنید و یک زندگی شاد و لذت‌بخش داشته باشید.

نویسنده کتاب رسیدن به حال خوب به معرفی روش‌های درمانی «روانشناسی شناختی» یک درمان پیشگیرانه و بدون دارو برای مبارزه با افسردگی می‌پردازد که با انجام تمرین‌های آن می‌توانید قدم به قدم به حال خوب نزدیک‌تر شوید. بنابراین با خواندن این میکروکتاب یاد می‌گیرید که چگونه روابط خود را با دیگران تنظیم نمایید و نسبت به افرادی که به آن‌ها علاقه دارید، احساس خوشایندتری داشته باشید.

نکوداشت‌های میکروکتاب رسیدن به حال خوب:

- کتابی مقدس برای حوزه رفتار درمانی شناختی! (روزنامه The Observer)
- راهنمایی بی‌بدیل برای مقابله با ترس، اضطراب و مشکلات ارتباطی. (USA Today)
- یک دستاورد شگفت انگیز! بهترین در حوزه خود. (آنتونی بیتس، روانشناس بالینی)
- اگر به دنبال توصیه‌های صحیح و عملی هستید تا زندگی‌تان را کم یا زیاد تغییر دهید، این کتاب مخصوص شماست. (رابرت لی مدیر مرکز شناخت درمانی نیویورک)

میکروکتاب رسیدن به حال خوب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این اثر به افرادی که به مباحث انگیزشی و روانشناسی علاقه دارند و می‌خواهند برای بهتر شدن حال روحی خود قدمی بردارند، مناسب است.

دیوید برنز را بیشتر بشناسیم:

یکی از اساتید برجسته حوزه روانپزشکی، دیوید برنز (David D. Burns) نام دارد که با نوشتن کتاب‌های پرفروش Feeling Good در دهه 1980 به شهرت فراوانی رسید و موفق شد که رفتار درمانی شناختی دکتر آرون تمکین بک (CBT) را در میان مردم گسترش دهد. برنز هم اکنون استادیار گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است.

او در سال 1970 توانست دکترای خود را از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد دریافت کند و دوره دستیاری خودش را در رشته روانپزشکی در سال 1947 در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا به پایان برساند و در سال 1976 نیز هیئت روانپزشکی و مغز و اعصاب آمریکا دانش علمی او را تایید کرد.

دیوید برنز علاوه بر نوشتن کتاب و مقالات علمی، سالانه سخنرانی‌های مختلفی انجام می‌دهد و کارگاه‌های آموزشی روان درمانی برای متخصصان بهداشت روان در سراسر ایالات متحده و کانادا برگزار می‌کند. این روانپزشک آمریکایی برای تحقیقات و تدریس خود جوایز بسیاری را به دست آورده و تاکنون دانش آموختگان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا سه بار او را به عنوان معلم سال انتخاب کرده‌اند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

میکروکتاب‌های سبکتو در حقیقت چکیده‌ای مهم از کتاب‌ها هستند که شما بتوانید آن‌ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان‌های پرت زیادی داریم که می‌توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب‌ها شامل بخش‌های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می‌کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

در بخشی از میکروکتاب رسیدن به حال خوب می‌خوانیم:

متاسفانه یکی از بدترین عادت‌هایی که مردم دارند، این است که همه چیز را به عوامل بیرونی نسبت می‌دهند و اگر روحیه بدی دارند، مطمئن هستند که یک عامل خارجی در این موضوع نقش دارد. مثلا می‌گویند: «من شغل خوبی ندارم به همین دلیل ناراحتم، ناراحتی من به خاطر این است که ژنتیکی مشکل روانی داریم، اوضاع اقتصادی جهان نامناسب است و من حال خوبی ندارم»...

همه این‌ها درست است و می‌تواند روی احساسات ما تاثیر بگذارد. اما وقتی می‌گوییم که کنترل احساسات خود را نداریم، در یک باور اشتباه هستیم؛ چرا که احساسات می‌توانند تغییر کنند و به شکل دیگری درآیند.

مشکل اصلی در طرز تلقی‌های ما از محیط بیرون است. مثلا من این جمله که «به نظرم می‌آید که شما انسان بسیار خوبی هستید» را به افراد مختلف می‌گویم. این جمله یک معنی دارد اما افراد از آن برداشت‌های مختلف می‌کنند. یکی خوشحال می‌شود، دیگری احساس ناراحتی می‌کند و برخی هم خجالت می‌کشند. هر احساسی که از این تعریف به خصوص به شما دست دهد، ناشی از نحوه اندیشیدن شما به موضوع است. این موضوع فقط در مورد اتفاقات و جملات مثبت نیست، نمونه حاد آن را می‌توانیم در موارد منفی هم پیدا کنیم. هر پیامی که به خودتان ارسال می‌کنید، این قدرت را دارد که احساسات شما را دگرگون کند.

 ۲۸۶ صفحه، ۴۲۰ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
چاپ ۱۳۹۹، قیمت الکترونیکی: ۲۸۰۰ ت - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: آشنایی با روحیه
بخش اول: با شناخت روحیه خود می‌توانید احساساتتان را دگرگون کنید
10 خطای شناختی رایج
تمرین خودآگاهی
بخش دوم: چگونه می‌توانیم روحیه خود را اندازه‌گیری کنیم؟
آزمون شدت اضطراب برنز
آزمون اندازه‌گیری شدت افسردگی
بخش سوم: تشخیص روحیه
اضطراب و وحشت‌زدگی
افسردگی و شیدایی
بخش چهارم: آیا لازم است که احساسات خود را تغییر دهیم؟
فصل دوم: رسیدن به احساس خوب
بخش پنجم: چگونه احساس خود را تغییر دهیم؟
بخش ششم: 10 روش برای رسیدن به سالم‌اندیشی
بخش هفتم: چگونه می‌توانم برای خودم نظام ارزشی سالمی بسازم؟
روش پیکان عمودی
بخش هشتم: شناخت درمانی در عمل
مسئله روحی اول: احساس عدم امنیت و حقارت در جمع
مسئله روحی دوم: زود رنج بودن و عزت ‌نفس پایین
مسئله روحی سوم: دلسردی، احساس گناه و فشار روانی در حین کار کردن
بخش نهم: علت‌های تنبلی
بخش دهم: نسخه‌ای برای افراد تنبل
فصل سوم: احساس اطمینان: «غلبه‌بر اضطراب، ترس و فوبیا»
بخش یازدهم: درک اضطراب
بخش دوازدهم: چگونه با ترس‌های خود بجنگیم و پیروز شویم؟
بخش سیزدهم: مسئله ترس از مرگ
مرحله اول مرگ: قبل از بیهوشی
مرحله دوم مرگ: از هوش رفتن
مرحله سوم مرگ: زمان بعد از مرگ
بخش چهاردهم: اضطراب اجتماعی
بخش پانزدهم: ترس از حرف ‌زدن در جمع
بخش شانزدهم: چگونه مصاحبه خوبی ارائه دهیم؟
بخش هفدهم: ترس از امتحان کردن و انجام کار
فصل چهارم: چگونه با ارتباط بهتر، بتوانیم روابط بهتری ایجاد کنیم
بخش هجدهم: ارتباط خوب و بد
بخش نوزدهم: 5 رمز برای داشتن یک ارتباط صمیمانه
رمز اول: خلع سلاح
رمز دوم: برخورد همدلانه
رمز سوم: پرس‌وجو
رمز چهارم: استفاده از عبارت‌های درست
رمز پنجم: نوازش
بخش بیستم: چگونه ارتباط بهتری به وجود آوریم؟
بخش بیست و یکم: چگونه با آدم‌ها مشکل‌دار کنار بیاییم؟
چگونه با افراد سمج ارتباط برقرار کنیم؟
چگونه با افراد انتقادگر برخورد کنیم؟
چگونه با افراد شاکی برخورد کنیم؟
بخش بیست و دوم: چه مشکلی در برقراری ارتباط وجود دارد؟
فصل پنجم: دارو درمانی
بخش بیست و سوم: هر آنچه که باید در مورد داروهای اعصاب و روان بدانید
فصل ششم: ویژگی درمانگران و بیماران کنجکاو چیست؟
بخش بیست و چهارم: موفقیت و شکست برنامه درمان
بخش بیست و پنجم: چگونه با بیماران سخت‌گیر رابطه برقرار کنیم؟
بخش بیست و ششم: تعیین دستور جلسه
بخش بیست و هفتم: برنامه‌های خودیاری
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

راهنمای دانلود کتاب رسیدن به حال خوب

برای دانلود کتاب رسیدن به حال خوب و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  رسیدن به حال خوب

نظرات کتاب رسیدن به حال خوب

لیلا اسداللهی
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
من این‌ کتاب رو سالها پیش وقتی تازه دیپلم گرفته بودم خوندم واقعا کتاب خوبیه و روشهای خوبی برای غلبه بر مشکلات و ناراحتی‌ها ارائه میده، البته به شرط اینکه تمرینات کتاب رو انجام بدید اونوقت اثر اون رو میبینید
مشاهد همه نظرات (۱)