معرفی و دانلود کتاب صوتی خواندن در توالت

عکس جلد کتاب صوتی خواندن در توالت
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواندن در توالت

هنری میلر در کتاب صوتی خواندن در توالت، با بیانی طنزگونه و رویکردی جدی، عقیدۀ خود درباره‌ی مطالعه و کتاب‌هایی که در طول زندگی خود خوانده است را شرح می‌دهد.

هنری میلر (Henry Miller) درباره‌ی اینکه چرا خواندن در توالت (Reading at the Cabinets) را برای عنوان کتاب خود انتخاب کرده، بیان می‌کند: «فکر می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم تصویر جامعه را به همین شکل امروزی حفظ کنیم. ما بیشتر عمرمان را صرف دست و پنجه نرم کردن با انواع و اقسام سازگاری‌ها می‌کنیم؛ هیچ چیز درست کار نمی‌کند، از بدن انسان بگیر تا جامعه. من با این فرض که بدن انسان و اجتماع، در مقام لازم و ملزوم، منظم و هموار کار می‌کنند، می‌پرسم: با وقتمان چه می‌کردیم؟»

میلر در اولین داستان این کتاب به نام آن‌ها زنده بودند و با من حرف‌می‌زدند، کتاب‌ها را به واسطه‌ی همان ستاره‌هایی که به نشانه‌ی ضاله بودن‌شان بر جلدها حک شده، کتاب‌هایی توصیف می‌کند که مخاطب را به سوی خودشان می‌کشانند. او در این اثر از کتاب‌های دلخواهش صحبت می‌کند، از کتاب‌های تحمیلی یا آن‌‍ دسته که هرگز خودش به عنوان مخاطب آن‌ها را انتخاب نکرده است و یا کتاب‌هایی که به کتاب‌های کلاسیک مشهورند. اگر دوست دارید بدانید هنری میلر چطور مخاطبی بوده یا عاشق چه نویسنده‌ها و چه آثاری بوده است، این کتاب را بشنوید. او حسابی از خودش و علاقه‌اش حرف زده است. او توضیح داده که چطور تحت تاثیر کتاب‌ها قرار گرفته و چگونه شیفته‌ی آن‌ها مانده است.

میلر در داستان دوم این کتاب به نام خواندن در توالت که نام اثر حاضر نیز از آن برگفته شده، از عادت‌های کتابخوانیِ خودش می‌گوید. اینکه بیشتر کتاب‌های زندگی‌اش را در دوران کارمندی، تا زمان 33 سالگی خوانده است. فکر کنید! مچش را وقتی گرفتند که به جای تنظیم فهرست سفارش‌های پستی داشته فردریش ویلهلم نیچه می‌خوانده. دلیل قانع کننده‌ای هم داشته: «آیا نیچه در زندگی من بسیار مهم‌تر از دانش حرفه‌ی سفارشات پستی نبود؟» میلر در مسیرهای رفت و آمد کاری، ایستاده کتاب می‌خوانده. در مسافرت‌های هوایی هم عشق کتاب خواندن بوده، حتی برای این موقعیت‌ها ممکن بود کتاب‌های سخت‌خوان انتخاب کند. می‌گوید همیشه دوست داشته در کنار خوردن ناهارش کتاب بخواند، و اینکه هر طور فکر می‌کند می‌بیند همواره موقعیت‌های نامناسبی برای مطالعه انتخاب کرده است. اما توالت!: «تصور می‌شود کاری که آدم در توالت می‌کند مسئله‌ای است شخصی. اما این‌طور نیست. به کل جهان مربوط است. اگر موجوداتی از سیاره‌های دیگر وجود داشته باشند که ما را زیر نظر بگیرند، مطمئن باشید در محرمانه‌ترین کارهای ما فضولی می‌کنند. اگر قادر باشند وارد جو زمین شوند، چه چیزی جلوشان را می‌گیرد تا وارد درهای بسته‌ی‌ توالت‌هایمان نشوند؟ وقتی موضوع بهتری برای فکر کردن نداشتید به این مسئله فکر کنید، توی توالت.»

اصولا در دستشویی‌ها چه نوع کتاب‌ها یا متن‌هایی خوانده می‌شود؟ اصلا چرا مردم در دستشویی کتاب می‌خوانند؟ میلر متعاقب همین رویکرد با وسواس بسیار کلمات هم معنا و مترادف «توالت» را انتخاب می‌کند. روایت میلر از خواندن کتاب در توالت سیری عجیب دارد، از فلسفه و متون فلسفی و منطقی گرفته تا مجلات مصور و داستان‌های دنباله‌دار. پدیدارشناسی ذهن هگل، یا چاشنی کردن نام ویتگنشتاین، زمانی که هنری میلر آشکارا قلم به نوشتن ترهات و اراجیف بسته است شوخ طبعی و طنازی میلر در این نوشته را، بیشتر و بیشتر به چشم می‌آورد.

هنری میلر در سال 1891 در نیویورک به دنیا آمد. پدر او خیاط بود. او پس از اتمام دوره متوسطه برای مدت کوتاهی به دانشگاه رفت و بعد از آن در شغل‌های متعددی مشغول به کار شد. اولین کتابش را در سال 1917 با عنوان «کندن بال‌ها» نوشت که هیچ وقت چاپ نشد. وی بعد از نگارش کتاب «کندن بال‌ها» و سپری کردن دوره ناامیدی کتاب «مدار رأس‌السرطان» را نگاشت. پس از آن یک مجموعه داستان از او منتشر شد و دو رمان با عنوان‌های بهار سیاه و مدار رأس‌الجدی که به دلیل برخی موارد موجود در آن در ایالت متحده ممنوع شد ولی به صورت مخفیانه دست به دست می‌چرخید تا عنوان نویسنده‌ای آوانگارد را برای صاحب خود به ارمغان بیاورد. میلر در سال 1980 در گذشت.

در بخشی از کتاب صوتی خواندن در توالت می‌شنویم

چه چیزی باعث می‌شود کتاب زنده باشد؟ خیلی اوقات این سؤال به ذهن می‌رسد! به نظرم پاسخش ساده است. کتاب با توصیه‌ی پرشور یک خواننده به خوانندهای دیگر زندگی می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند این انگیزه‌ی اساسی را در انسان خفه کند. با وجود نظرهای افراد بدبین و مردم‌گریز، من اعتقاد دارم انسان‌ها همیشه می‌کوشند عمیق‌ترین تجربیاتشان را با هم به اشتراک بگذارند.

کتاب یکی از معدود چیزهایی است که انسان‌ها از ته دل برایش احترام قائل‌اند و آن انسان هرچه نیک‌تر باشد، راحت‌تر می‌تواند از محترم‌ترین دارایی‌های خود دل بکند. کتابی که بیهوده توی قفسه گذاشته شده، مهماتی هدر رفته است. کتاب‌ها هم مثل پول باید مدام در جریان باشند. تا بالاترین درجه قرض داده و قرض گرفته شوند هم کتاب‌ها هم پول! اما به ویژه کتاب‌ها، چون بسیار بیشتر از پول بیانگر مسائل‌اند. کتاب نه تنها دوست آدم است، بلکه برایتان دوست هم پیدا می‌کند. وقتی با دل و جان کتابی در اختیار داشته باشید، پربارید. اما وقتی آن را دست کسی بدهید پرباریتان سه برابر خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
20 دقیقه
فصل اول: آن‌ها زنده بودند و با من حرف می‌زدند - بخش اول
17 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
20 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
27 دقیقه
فصل دوم: خواندن در توالت - بخش اول
27 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
15 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواندن در توالت
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
راویمجتبی مسافری نژاد
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواندن در توالت

radin Asadlou
۱۳۹۸/۲/۲۳
خیلی بامزه و جالب بود. خواندن در توالت در خلوتگاه 😂 راستش تا حالا اصلا بهش فکر نکرده بودم. ماها که فقط اونجا عمل اجابت مزاج رو انجام میدیم و دیگه خیلی باکلاس ادرار 😂 خواندن کتاب!!! ولی از شوخی گذشته کتاب جالبیه. بیشتر شبیه یه گفتگوی خودمانی بین نویسنده و خواننده در مورد اینکه تو توالت هم میشه کتاب خوند و... من صدای راوی رو خیلی دوست داشتم. ❤ و همین شنیدن کتاب رو برام لذت بخش کرد.
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۲/۳/۱۰
برام جالب نبود اتفاقا خیلی کتاب خوانی در توالت موضوع کتاب نبود ولی چون کتاب کوتاهی بود از خریدش پشیمون نیستم اگه نخونید چیزی از دست نمیدهید
زینب زمانی
۱۳۹۹/۶/۳
کلی اسم کتابهایی که نخونده بودم از توش پیدا کردم😉
مهدی دهقانی
۱۳۹۸/۱۲/۳
واقعیتش من توی توالت خیلی کتابها رو خوندم.
آیا بازم توصیه به خوندن این کتاب می‌کنید؟
شهرام هژبر
۱۳۹۸/۲/۲۷
کتاب بسیار جالب و خوبی بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواندن در توالت

برای دریافت کتاب صوتی خواندن در توالت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.