معرفی و دانلود کتاب صوتی یک شب فاصله

عکس جلد کتاب صوتی یک شب فاصله
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک شب فاصله

کتاب صوتی یک شب فاصله نوشته جنیفر ای. نیلسن، داستانی جذاب و گیرا و پر از تعلیق از زمان ساخت دیوار برلین و تقسیم آلمان به نیمه‌ی غربی و شرقی است که از دید یک دختر نوجوان روایت می‌شود. این اثر توانسته در مدت زمان کوتاهی جوایز متعددی را از آن خود کند.

کتاب صوتی یک شب فاصله (A night divided) به بیان نتایج مخرب جنگ سرد بر ارتباط افراد و از هم پاشیدگی کانون خانواده‌ها پرداخته است. در ابتدای رمان، گرتا، دختر آلمانی، چندان در جریان مسائل سیاسی آلمان نیست. پدرش مخفیانه فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داد و هیچ‌کسی از این موضوع باخبر نبود. اما همه چیز با پایان یافتن جنگ جهانی دوم تغییر کرد، مادر گرتا چیزی جز آسایش خانواده‌اش نمی‌خواست و فقط دنبال این بود که همه‌ی اعضا را در کنار هم نگه دارد.

شرایط آرام بود تا اینکه با بالا رفتن دیوار برلین و تقسیم شدن شهر به دو منطقه‌ی شرقی و غربی، خانواده‌ی گرتا وارد مسیر سختی شدند. پدر گرتا برای یافتن کار به برلین غربی می‌رود ولی پس از ساخته شدن دیوار راه برگشتی برایش باقی نماند. برادر گرتا دومینیک هم به همراه پدر به آلمان غربی رفته بود که او هم خانواده‌اش را از دست داد. گرتا، مادرش و برادر کوچک‌ترش فریتز مورد ظلم کمونیست‌ها قرار گرفتند. هیچ ارتباطی نمی‌توانستند با پدر یا دومینیک برقرار کنند و مجبور بودند مسیر زندگی خود را بخاطر ضربه‌ای که یک دیوار یا بهتر است بگوییم سیاست به آن‌ها زده، تغییر دهند.

گرتا و فریتز هیچکدام‌شان طبق آن چیزی که مردم انجام می‌دادند و عوام دوست داشتند، عمل نمی‌کردند، مثلا فریتز عاشق آلبوم‌های گروه بیتلز و نوشابه‌ی کوکاکولا بود. در صورتی که آن چیزها در آلمان شرقی کاملا ممنوع بود. گرتا هم توانایی چندانی در پنهان کردن تنفرش از افرادی که سعی در شست و شو دادن مغز همکلاسی‌هایش داشتند، نداشت. اما چیزی که آن‌ها را امیدوار می‌کرد، دیدن اعضای خانواده‌شان بود. اول گرتا، دومینیک را در آن‌طرف دیوار یعنی برلین غربی دید. البته به صورت کاملا گذرا چون ممکن بود سربازان مرزی مشکوک شوند.

بعد از گذشت چند روز گرتا پدرش را دید، او شروع به رقصیدن و خواندن آهنگی برای گرتا کرد. دختر فهمید که پدرش با انجام آن حرکات می‌خواهد چیزی را به او بفهماند و مهم‌ترین پیام آن کلمه‌ی "کندن" است.

با دنبال کردن نقشه‌ای که دوستش آنا به او داده بود، ساختمانی را پیدا کرد که با تونل زدن زیر آن می‌تواند به همراه فریتز به آن طرف دیوار یعنی برلین غربی بروند. تونل زدن و کندن چندان راحت نبود و آن‌ها را دچار مشکلاتی کرد. همسایه‌های کنجکاو و سربازانی که اطراف آن منطقه بودند، برادر و خواهر را مجبور به صحنه‌سازی و کار در یک مزرعه کرد در صورتی که آن‌ها به دنبال کندن یک تونل بودند. وقتی برادر بزرگترِ آنا، پیتر، به علت فرار به سمت برلین غربی کشته شد، دولت، آنا را مجبور کرد تا یک جاسوس شود و دختر هم پذیرفت. او نیز فعالیت‌هایی برای ایجاد وقفه در کار گرتا و فریتز انجام داد.

بعد از گذراندن موانع بی‌شمار مثل مشمول شدن فریتز برای خدمت سربازی و انجام کارهایی از روی اجبار، مانند دزدی از همسایه‌ها توسط مادر، در نهایت با ورود و شکل گیری ارتباط با چند نفر، اعضای خانواده به هم رسیدند. در اواخر رمان گرتا به یک گروه تازه تاسیس که در زمینه‌ی آزادی کلام فعالیت می‌کرد پیوست و در تلاش بود که معنی واقعی مفاهیم ارزشمندی چون شجاعت، شهامت، آزادی، ‌ مبارزه با بی‌ عدالتی و وفاداری در جهان را به همه بفهماند.

این کتاب درخشان در زمینه‌های زیر مورد تقدیر قرار گرفته است:

- بهترین کتاب دختران قدرتمند (Mighty Girl Books) در سال 2015
- راهیابی به مرحله‌ی نهایی جشنواره AML، انجمن ادبیات مورمِن‌ها
- برنده‌ی بهترین رمان جوان و رمان بزرگسال در جشنواره‌ی ویتنی (Whitney Award) در سال 2015
- قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب‌ها در انجمن ادبیات بین الملل
- یکی از کتاب‌ها در لیست 25 کتاب برتر در رده‌ی جوان به بزرگسال
- کتاب برتر مجله‌ی نیویورک تایمز برای نوجوانان و جوانان
- برنده‌ی جایزه‌ی Cyblis
- بهترین کتاب در کتابخانه‌ی عمومی شهر شیکاگو

در قسمتی از کتاب صوتی یک شب فاصله می‌شنویم:

نزدیکی‌های غروب، داشتم یک فرغون دیگر خاک می‌بردم خالی کنم، که یک ترابانت کوبل سبزرنگ با آرم پلیس از راه رسید. دوتا افسر پلیس توی ماشین بودند. من سرجایم خشکم زد. فریتز فوری سرش را بلند کرد، از جایش پرید و ایستاد. نگاهش کردم. یعنی باید درمی رفتیم؟ به کجا؟ فریتز خیلی کوتاه گفت: «کارت رو بکن. وایستا روشون رو که اون ور کردن فرغون رو خالی کن. ولی بذار ملحفه شستنت رو ببینن. وانمود کن همه چی عادیه. ما داریم کشاورزی می‌کنیم. همین.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
4 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل 1
17 دقیقه
فصل 2
8 دقیقه
فصل 3
18 دقیقه
فصل 4
18 دقیقه
فصل 5
11 دقیقه
فصل 6
11 دقیقه
فصل 7
17 دقیقه
فصل 8
13 دقیقه
فصل 9
9 دقیقه
فصل 10
13 دقیقه
فصل 11
10 دقیقه
فصل 12
10 دقیقه
فصل 13
15 دقیقه
فصل 14
12 دقیقه
فصل 15
7 دقیقه
فصل 16
13 دقیقه
فصل 17
10 دقیقه
فصل 18
10 دقیقه
فصل 19
10 دقیقه
فصل 20
8 دقیقه
فصل 21
10 دقیقه
فصل 22
9 دقیقه
فصل 23
13 دقیقه
فصل 24
13 دقیقه
فصل 25
10 دقیقه
فصل 26
19 دقیقه
فصل 27
7 دقیقه
فصل 28
10 دقیقه
فصل 29
12 دقیقه
فصل 30
14 دقیقه
فصل 31
18 دقیقه
فصل 32
13 دقیقه
فصل 33
7 دقیقه
فصل 34
11 دقیقه
فصل 35
11 دقیقه
فصل 36
9 دقیقه
فصل 37
11 دقیقه
فصل 38
12 دقیقه
فصل 39
8 دقیقه
فصل 40
9 دقیقه
فصل 41
17 دقیقه
فصل 42
10 دقیقه
فصل 43
11 دقیقه
فصل 44
20 دقیقه
فصل 45
12 دقیقه
فصل 46
14 دقیقه
فصل 47

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک شب فاصله
نویسنده
مترجمرویا صهبایی
راویمهرانه امروانی
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک شب فاصله

رویا صهبایی
۱۳۹۸/۵/۲۵
سلام و تشکر به خاطر وقت و هزینه‌ای که برای این اثر صرف می‌کنید. اتفاق خیلی مرسومی نیست که نویسنده یا مترجمی برای کار خودش دیدگاه ارسال کنه. اما دریافت بازخوردهای دوستان محترم، حتما بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. این پنج ستاره هم در واقع به خاطر کار بسیار عالی نویسنده‌ی اصلی اثر، خانم نیلسن هست که و رمانی تاریخی رو با قلمی جذاب بدون هیچ حاشیه‌ی زائد و کسل کننده‌ای به رشته‌ی تحریر در آوردند ‌. امیدوارم همون اندازه که من از ترجمه‌ی کتاب لذت بردم، شما هم از شنیدنش لذت ببرید. در پناه حق.
نگار رسول زاده
۱۴۰۰/۱/۲۳
داستان این کتاب، نویسندگی عالیش، ترجمه بسیار گویا و شفافش، گویندگی بدون غلط و پر احساسش، به همراه پرده برداشتن از رازهای تلخ یک دیوار که ما فقط اسمش رو شنیده بودیم، چنان من رو جذب کرد که با تمام وجود مشتاق به دونستنِ ماجراهای لحظه‌ای بعد و لحظه‌ای بعد، ظرف ۱۱ساعت میخکوب شدم و زندگیم رو تعطیل کردم و تا کتاب تموم بشه.
خیلی نگرشم نسبت به مردم آلمان عوض شد چقدر بخاطر سختیهایی که مردم آلمان شرقی بخصوص برلین شرقی کشیدن، ناراحت شدم.
کاش میشد همیشه صلح جهانی برقرار باشه و همه جای دنیا، همه موجودات در امنیت و آرامش زندگی کنند.
بی نهایت سپاسگزارم از کتابراه، نویسنده، مترجم، گوینده و همه دوستانی که با کامنتهاشون باعث شدند تا من این کتاب صوتی رو بخرم.
شاد و برقرار باشید.
sadaf khd
۱۴۰۰/۳/۲۵
خیلی خیلی کتاب قشنگی بود کتابی درباره‌ی آزادی کتابی درباره‌ی تلاش و لذت رسیدن به نتیجه‌ی یک تلاش سخت لذت رسیدن به آزادی درباره فراق و دوری و به سر رسیدنش هر چی بگم کم گفتم داستانی راجع به یک واقعه تاریخی و رنج مردم در یک جامعه کمونیستی
کاش هیچکسی اینجوری در قفس نباشه و انقدر رنج و سختی نکشه برای
رسیدن به آزادی به امید صلح در سر تا سر جهان ‌...
آخر‌های کتاب انقد هیجان داشتم و همش تو دلم دعا میکردم برای شخصیت‌های کتاب که داشتم از هیجان میمردم
مرسی از کتابراه عزیزم به خاطر این کتاب زیبا و تاثیر گذاری که هدیه کرد گاهی نیاز داریم به چنین داستان‌هایی تا به خودمون بیایم و نگرشمون و نوع زندگیمون رو هرچند کم حتی تغییر بدیم..
روژان رازان پور
۱۴۰۰/۱/۶
این کتاب عالی بود! هرچند من تقریبا هرگز از ژانر رئال کتاب نمی‌خونم ولی این کتاب فوقلعاده بود من با این کتاب بغضم گرفت، ولی آخراش واقعا حدود یک ساعت گریه کردم! گریه کردنم گریه‌ی معمولی نبود بلکه چیزی بود بین شادی و غم! و اینکه تا حالا درباره جنگ سرد، دیوار برلین و اشتازی نمی‌دونستم ولی با شنیدن این کتاب خیلی چیزا که برام مبهم بود برام روشن شد و خیلی چیزا در باره‌ی جنگ سرد فهمیدم، از گوینده‌ی این کتاب تشکر میکنم چون خیلی زیبا و روان من رو از مطالب داخل کتاب آگاه کردند و از مترجم کتاب هم به دلیل ترجمه‌ی عالی و روانشون تشکر میکنم. این کتاب واقعا ارزش خریدن و شنیدن یا خوندن رو داره و از خریدش به هر صورتی شک نکنید!
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۴/۲
سلام و دورود بی پایان به دوستان خوب کتاب راه.
کتاب بسیار زیبا بود بدون زیاده گوی و هاشیه که خانم جنیفر‌ای به نگارش در آوردن
و سپاس گزارم از مترجم و گویده که به زیبای این کتاب را به گوش شنونده رساندن.
من هیچ اطلاعاتی درباره دیوار برلین نداشتم و نمیدونستم که چقدر مردم آلمان شرقی بعد از جنگ چه و
سختی‌های کشیدن برای آزادی که حقشان بوده جنگیدن و از جان گذشتی کردن.
به دوستانی که تا کنون موفق به شنیدن این اثر زیبا نشده‌اند
پیش نهاد میکنم حتما گوش جان بسپارند.
با سپاس فراوان
کاربر TB
۱۳۹۸/۱۲/۱۹
کتابی لطیف و زیبا. من شخصا عمق فاجعه دیوار برلین را تا قبل از گوش دادن به این کتاب نمی‌دانستم. ولی نویسنده و راوی صوتی بسیار ملموس و قابل درک تلخی‌ها و پیامدهای آن را بیان کردند. در برخی قسمتها می‌خواستی همراه با دو نوجوان قصه بروی و آن‌ها را در رسیدن بهدهدفشان راهنمایی کنی. یجورایی منودبیاد فیلم رستگاری در شاوشنگ می‌اندازد که رتبه اول منتقدان IMDB را از آن خود کرده است.
Monir Naghikhani
۱۳۹۸/۹/۱۶
کتاب خیلی خوبی بود، هم از ضربالمثلها، وهم از سخنان بزرگان، بخصوص حافظ خودمان، ولی خوب بودن یک کتاب که ترجمه میشود به مترجم مربوط میشود، خواستم یک نشکر ویژه از خانم صهبایی با این ترجمه روان وزیبایشان بکنم، وهم چنین ازخانم امروانی عزیزکه مرا گریاند، خنداندوآدرنالیم را هم بالا برد، وسپاس از همگی شما عزیزان.
مریم کشاورز
۱۳۹۸/۵/۲۶
این کتاب واقعا فوق العاده بود شنونده با تک تک شخصیت‌های داستان همراهی و همدردی میکنه با خوشحالیشون خوشحال با غمشون غمگین و با اضطرابشون مضطرب میشه مخصوصا با صدای خانم امروانی که داستان رو عالی روایت میکنن. ممنون از کتابراه بخاطر تهیه‌ی این کتاب.
Hanie_mhiii
۱۴۰۲/۳/۳۱
خیلی کتاب فوق العاده‌ای بود، واقعا احساساتتونو درگیر میکنه. حس اسارت، اضطراب، ترس، امید، امید، امید....
یه جمله‌ی معروفی هست که میگه آدمی به امید زنده است و امید چقدر میتونه هرچیز غیرممکنی رو ممکن کنه‌. به شخصه خیلی اطلاعاتی از اون دوران و سختیاش نداشتم صرفا شنیده بودم راجبش و چقدر قشنگ این کتاب داستانشو روایت کرده بود
کاملا پیشنهاد میشه 🌱
Reyhaneh golmakaninia
۱۳۹۹/۲/۳۰
من هم کتابش رو دارم، هم کتاب صوتیش رو گوش دادم. واقعا کتابش فوووق العاده اس خیلی عالیه من خودم سه بار کتاب رو خوندم و هنوز سیر نشدم از خوندنش... بهتون پیشنهاد میکنم که حتما بخونید خیلی عالیه باتشکر از نویسنده‌ی عزیز:خانم جنیفر‌ای نلسن واقعا دستشون درد نکنه با این کتاب عالیی که نوشتن حتی این کتاب اشک ادمو در میاره خیلی قشنگه
آریا جمشیدی
۱۳۹۸/۵/۲۰
داستان خوبی داره. من بعضی چیزا رو فهمیدم ولی بسیاری مطالب منو غافلگیر کرد. داستان پیوسته ریسکو زیاد میکنه و کاراکترا رو مجبور به واکنش میکنه‌. جوری که شخصیتها به هم مرتبطند پیچیده است و در خدمت داستان‌اند. در مورد روابط خانوادگیه نه عشق و عاشقی. بسیار اطلاعات تاریخی داره
afsaneh mousavi
۱۴۰۰/۵/۲۵
کتاب خوبی از لحاظ محتواست، شما اطلاعات خوبی درباره‌ی علت تشکیل دیوار برلین و تقسیم آلمان به دو نیمه‌ی شرقی و غربی به دست میارین. در ستایش آزادی از دید یک نوجوان ۱۲ ساله و شجاعت اون برای رسیدن به رهایی خواندنی و قابل باوره.
لحن گوینده رو برای صداسازی شخصیت فریدز و مادر گرتا اصلا نپسندیدم و اوایل خیلی آزارم میداد ولی کم کم بهش عادت کردم
منصور موحد
۱۳۹۸/۵/۲۹
بسیار بسیار جذاب و هیجان انگیز است و اجرای بسیار خوبی دارد. من نمیتوانستم از ادامه شنیدن آن خودداری کنم و چندین فصل را پشت هم وبا شوق گوش می‌کردم. به همه دوستان توصیه کردم و می‌کنم. کتابی است که در خاطرهرکس میماند. سپاس از نویسنده مترجم گوینده محترم وکتابراه عزیز. موفقتر باشید.
نسرین امیری
۱۴۰۱/۹/۳۰
کتاب راویت جالبی از زندگی در آلمان شرقی و تحت دیکتاتوری کومونیست هاست و حال و هوای آن‌روزها را به خوبی تصویر می‌کند. راوی خوب بود ولی ایکاش برای کاراکترهای مختلف صدای خود را عوض نمی‌کرد چون به نظر من آزاردهنده بود که مثلا صدای یک پسر هجده ساله مثل پیرمردها باشد! در کل شنیدن کتاب را پیشنهاد می‌کنم.
Ghazal mohamadi
۱۳۹۸/۸/۲۵
کتاب عمیقی هست و مفاهیم آزادی و استقلال طلبی رو به قشنگی به تصویر میکشه همچنین از نظر تاریخی بسیار بسیار دقیق و درست و واقعی هست، از حق نگذریم که علاوه بر نویسنده‌ی خوب ترجمه و صدا گذاری ماهرانه هم کمک زیادی میکنه به دلنشینی کتاب، در کل توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 103

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک شب فاصله

برای دریافت کتاب صوتی یک شب فاصله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.