دانلود کتاب مدیریت استرس


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب مدیریت استرس

کتاب مدیریت استرس با راهکارهایی که ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا استرس خود را مدیریت کنید و بتوانید در محیط کاری و زندگی شخصی‌تان بر استرس غلبه و با کاهش اضطراب خود زندگی تازه‌ای را تجربه کنید.

دربارۀ کتاب مدیریت استرس:

برای کارمندان سراسر دنیا‌، استرس شغلی ‌می‌تواند یک چالش باشد. در حال حاضر سطح خاصی از استرس در زندگی بیرون از کار وجود دارد و شما حتی با استرس بیشتری که به خاطر فشار شغلی ایجاد ‌می‌شود‌، مواجه هستید. در زمان‌های اقتصاد ضعیف‌، این سطوح استرس به سمت بیشتر شدن گرایش دارند. همان‌طور که اخراج شدن بر کارکرد‌، دستمزد یا مزایای افراد تأثیرگذار است، شما همگی استرس مضاعفی را تجربه خواهید کرد. افزایش استرس و چگونگی مدیریت آن ‌می‌تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست در شغل شما را نشان دهد.

هر چند مقداری استرس ‌می‌تواند انگیزه‌بخش باشد‌، اما استرس بیش ‌از حد برای سلامت و عملکرد شغلی‌تان مضر است. وقتی استرس آن‌قدر بالا برود که نتوانید آن را مدیریت کنید، علائم فیزیکی‌، روانی و عاطفی نمایان خواهند شد. بدون مدیریت مؤثر استرس‌، مشکل آن‌قدر افزایش پیدا ‌می‌کند که در نتیجه آن ناتوانی‌، آسیب در کار‌، مهارت‌های ارتباطی ضعیف‌ و روابط ضعیف در محل کار به ارمغان ‌می‌آید. در کتاب مدیریت استرس (Managing stress) به دلایل ایجاد استرس در محل کار‌‌ و آنچه ‌می‌توانید برای کم کردن تأثیر آن بر زندگی و محل کار خود انجام دهید، پرداخته می‌شود.

استرس یک پاسخ طبیعی و فیزیکی به ادراکات شما از یک محرک است. استرس یک هدف تکاملی دارد: نیاز شما برای حمایت از خودتان و جنبه درونی «جنگ یا گریز» سیستم عصبی. وقتی شما برای زنده ماندن به مبارزه ‌می‌پردازید‌، استرس باعث رهاسازی آندرلانین ‌می‌شود و همین آنزیم به شما اجازه مبارزه را ‌می‌دهد؛ بنابراین هر چند اکثر شما مجبور نیستید هر روز صبح در طول مسیر خود به سمت اداره مبارزه کنید، اما پاسخ به محرک‌ها و استرسی که در نتیجه آن به وجود ‌می‌آید، همچنان وجود دارد.

استرس یک هدف تکاملی دارد: نیاز به حمایت از خودتان از طریق جنبه درونی «جنگ یا گریز» سیستم عصبی. آن محرک ‌می‌تواند چیزی فیزیکی‌، مثل بریده شدن انگشت شست‌، یا عاطفی‌، مثل ترس از دست دادن شغل خود یا دست‌پاچه شدن در محل کار‌ باشد، اما همه منابع استرس محرک‌های منفی نیستند. برخی منابع استرس در حقیقت حوادث شاد هستند. برای مثال‌، ترفیع گرفتن در یک موقعیت جدید حادثه‌ای مثبت است‌، اما ‌می‌تواند به دلیل افزایش ساعات کاری یا کیفیت کارتان به فشارها بیافزاید‌ و به استرس بیشتر منجر گردد.

زمانی که نیازهای اساسی‌تان رفع نمی‌شوند، استرس را تجربه می‌کنید. به طور مثال اگر بی‌خانمان شوید، از شما سوءاستفاده شود یا وقتی از سیستم حمایتی برخوردار نیستید، استرس را تجربه می‌کنید. اگر شرکت یا محل کارتان ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشد، کارتان سخت‌تر شود، با رئیس‌تان دچار مشکل شوید و ... مطمئناً دچار استرس خواهید شد. بنابراین در زندگی شخصی، هر نوع تغییر مهم مانند ازدواج، طلاق یا فوت یکی از عزیزان همگی موجب ایجاد استرس می‌شوند.

کتاب مدیریت استرس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که در موقعیت‌ها و شرایط فراوانی، دچار استرس می‌شوید و قادر به کنترل آن نیستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب مدیریت استرس می‌خوانیم:

در زمان‌هایی‌، وقتی خطر رفع ‌می‌شود‌، هورمون‌ها دوباره جذب ‌می‌شوند و بدن به حالت نرمال خود بازمی‌گردد. برای برخی از ما‌، این فرآیند بیشتر از دیگران رخ ‌می‌دهد. برای مثال‌، افرادی که در معرض موقعیت‌های استرس‌زا قرار دارند برخی اوقات نسبت به آن‌ها ایمن ‌می‌شوند‌، مثل یک EMT که هر روز با مجروحین تصادفات ماشینی سروکار دارد. آن‌ها قادر هستند بدون نیاز به‌عکس‌العمل «جنگ یا گریزی» که ممکن است فردی که هرگز شاهد چنین تصادفی نبوده از خود نشان دهد‌، پاسخ‌گو باشند.

خبر خوب این است که استرس به‌وسیله موقعیتی که ما در آن قرار داریم ایجاد نمی‌شود‌، بلکه به‌وسیله عکس‌العمل ما به موقعیت نمایان ‌می‌شود. اگر بتوانیم یاد بگیریم که عکس‌العمل‌های خود را به عوامل استرس‌زا کنترل کرده یا تعدیل کنیم‌، ‌می‌توانیم از برخی از استرس‌های زندگی خود بکاهیم یا حتی آن‌ها را حذف کنیم.

در حقیقت این خبر خوبی است‌، زیرا به ما نشان ‌می‌دهد که استرس به‌وسیله موقعیتی که در آن قرار داریم ایجاد نمی‌شود بلکه به‌وسیله عکس‌العمل ما نسبت به آن موقعیت بروز ‌می‌دهد. اگر بتوانیم بیاموزیم که عکس‌العمل‌های خود را به عوامل استرس‌زا تعدیل کرده یا کنترل نماییم‌، ‌می‌توانیم برخی از استرس‌های زندگی خود را از بین ببریم. دلایل زیادی برای کاهش استرس، هم در محیط کاری و هم به‌عنوان یک فرد، وجود دارد.

 ۸۲ صفحه، ۶۵۵ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-7465-04-4 

چاپ ۱۳۹۹: ۳۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۲۵۰۰ ت - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

1. چرا مردم از استرس رنج می‌برند؟
مقدمه
چرا مردم استرس را تجربه ‌می‌کنند
یادگیری مدیریت استرس در کار
2. انواع دلایل استرس
مقدمه
فرآیند استرس
سلسله‌مراتب نیازهای مازلو
انواع دیگری استرس سازمانی
منابع فردی استرس
3. تأثیر استرس
مقدمه
سطوح استرس
استرس حاد
استرس حاد نامنسجم
استرس مزمن
نشانگان انطباق عمو‌می ‌ (GAS)
علائم هشدار برای استرس فزاینده در کار
معمولاً چگونه با استرس مقابله ‌می‌کنید
4. روش‌های خودمراقبتی برای کاهش استرس
مقدمه
هر ذره کمک ‌می‌کند
ورزش کردن
تغذیه سالم
برای موفقیت برنامه‌ریزی نمایید
شما چگونه ‌می‌خورید
میوه‌ها و سبزیجات
نکات تغذیه‌ای اضافی
به‌اندازه کافی بخوابید
تغییر تمرکز خود
برای آرام‌سازی برنامه‌ریزی کنید
5. کاهش استرس از طریق مدیریت زمان
مقدمه
ایجاد یک زمان‌بندی
مدیریت امور در کار
تفاوت بین فوری و مهم
کارها را اولویت‌بندی کنید
واگذار کردن‌، واگذار کردن‌، واگذار کردن
6. بهبود هوش هیجانی برای کاهش استرس محل کار
مقدمه
هوش هیجانی در کار
شایستگی‌های هوش هیجانی گلمن
افزایش خودآگاهی
خودمدیریتی
آگاهی اجتماعی
مهارت‌های رابطه‌ای
کاهش استرس با استفاده از هوش هیجانی
7. روش‌های دیگر برای کاهش استرس محل کار
مقدمه
نکاتی مضاعف برای کارمندان
نکاتی مضاعف برای کارفرمایان یا سرپرستان

راهنمای دانلود کتاب مدیریت استرس

برای دانلود کتاب مدیریت استرس و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  مدیریت استرس

نظرات کتاب مدیریت استرس

ژاله معمار
۱۳۹۹/۱۲/۶
واقعا عالی بود. به من خیلی کمک کرد. توی این روزگار پر استرس واقعا نیازه که یادبگیری چطوری احساسات منفیت رو کنترل کنی
زهره چگنی
۱۳۹۹/۱۲/۶
این کتاب فوق العاده کمک شایانی در جهت مدیریت احساسات و کمک به رفع فشارها و اضطراب‌های درونی شما می‌کند
mohammad azarpeyvand
۱۳۹۹/۱۲/۶
سلام
من تونستم بااین کتاب قدمهای مفیدی درجهت حذف استرس بردارم
مشاهد همه نظرات (۵)