معرفی و دانلود کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا)

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا)

کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا) نوشتۀ حسن صراف جوشقانی و حمیدرضا قربان‌زاده کریمی، به بررسی نظام‌های پرداخت حقوق و دستمزد و چگونگی پاداش استحقاقی می‌پردازد.

امروزه مهندسی سیستم‌های پرداخت در سازمان‌های مختلف به عنوان ضرورتی برای ایجاد انگیزه، امرار معاش و مشارکت کارکنان در کارها برای دستیابی به بهره‌وری بیشتر تلقی می‌شود. در این خصوص تجربیات سازمان‌های موفق و یافته‌های پژوهشگران در مورد استفاده از سیستم‌های پرداخت، یکی از راهکارهای اساسی برای نهادینه کردن بهره‌وری و ارتقای آن در بخش‌های صنعت، بازرگانی و خدمات کشور خواهد بود.

در فصل اول این کتاب، مبانی نظری سیستم‌های پرداخت، شامل مفاهیم کلی درباره پرداخت‌ها، ساختار سیستم‌های پرداخت، قوانین و مقررات، نظریه‌ها و سیاست‌های مؤثر در پرداخت‌ها، لزوم جامعیت و همه جانبه‌گرایی در سیستم‌های پرداخت و در فصل دوم، انواع سیستم‌های پرداخت حقوق پایه تشریح و تحلیل شده است.

در فصل سوم به کلیات سیستم‌های پرداخت متغیر در بیان اولویت‌ها و همچنین طبقه‌بندی آن‌ها در قالب سه رویکرد پرداخته شده و در فصل چهارم سیستم‌های پرداخت متغیر فردی ارائه شده است. در فصل پنجم سیستم‌های پرداخت متغیر گروهی با رویکرد اول یعنی تسهیم دستاورد مطرح شده و در فصل ششم سیستم‌های پرداخت متغیر گروهی با رویکرد دوم یعنی تسهیم سود ارائه شده است.

در فصل هفتم به موضوع مزایای شغل و پرداخت‌های جبرانی غیرمستقیم کارکنان اشاره شده که این طرح‌ها موارد مختلفی را شامل می‌شود. در فصل هشتم به تحولات اخیر و نوین‌سازی سیستم‌های پرداخت توجه شده است. در فصل نهم با توجه به اهمیت استقرار سیستم‌های پاداش بیرونی نقدی، به استراتژی پرداخت، روش انتخاب آن‌ها و همچنین مراحل استقرار این سیستم‌ها اشاره شده است.

کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه مطالب این کتاب برای کسانی که در زمینه طراحی و اجرای سیستم‌های پرداخت شامل حقوق، دستمزد و مزایا فعالیت می‌کنند از جمله بخش‌های منابع انسانی، برنامه‌ریزی، مالی و سایر بخش‌های مرتبط در سازمان‌های دولتی و بنگاه‌های خصوصی در زمینه‌های مختلف خدماتی، تولیدی و تجاری و قصد آشنایی بیشتر با مباحث کلیدی در ارتقای بهره‌وری دارند، مفید خواهد بود. دانشجویان رشته‌های مرتبط با موضوع مهندسی سیستم‌های پرداخت مانند رشته‌های مهندسی صنایع، اقتصاد، مدیریت، حسابداری نیز می‌توانند از مباحث ارائه شده استفاده نمایند.

در بخشی از کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت می‌خوانیم:

هر کارگری برای تصدی شغل خود باید دارای مدرک تحصیلی خاصی باشد، حال چنانچه کارگری برای تصدی شغل مورد نظر خود در آن طبقه مربوطه، مدرک تحصیلی لازم برای آن طبقه را نداشته باشد، سابقه خدمت کارگر به ترتیبی که ذکر خواهد شد می‌تواند جایگزین مدرک تحصیلی لازم و مربوطه به آن طبقه از طرح طبقه‌بندی مشاغل شود، با این توضیح که اگر فردی یک سال تجربه لازم برای انجام شغل مربوطه را داشته باشد، این تجربه جایگزین یک سال کمبود مدرک دوره دبیرستان خواهد شد و همچنین چنانچه کارگری دارای یک سال و نیم تجربه باشد این میزان تجربه جایگزین یک سال کمبود مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم و دانشگاهی می‌گردد. پس به طور کلی منظور این است که چنانچه کارگر مدرک تحصیلی لازم را نداشته باشد، ولی دارای سابقه کار و تجربه مرتبط باشد این میزان تجربه از میزان سایر سوابق کارگر کسر می‌گردد و بدین ترتیب کارگر می‌تواند بدون ارائه مدرک تحصیلی مربوط به آن شغل در آن طبقه خاص به کار خود بپردازد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مبانی نظری سیستم‌های پرداخت
فصل دوم: سیستم‌های پرداخت حقوق
فصل سوم: سیستم‌های پرداخت متغیر
فصل چهارم: سیستم‌های پرداخت متغیر فردی
فصل پنجم: سیستم‌های پرداخت متغیر گروهی با رویکرد تسهیم دستاورد
فصل ششم: سیستم‌های پرداخت متغیر گروهی با رویکرد تسهیم سود
فصل هفتم: مزایای شغلی و پرداخت‌‎های جبرانی غیرمستقیم (پاداش‌های مکمل)
فصل هشتم: نوین‌سازی سیستم‌های پرداخت
فصل نهم: استقرار سیستم‌های پرداخت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-964-468-321-3
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۹۶۲۰۰ 48100 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا)

برای دریافت کتاب مهندسی سیستم‌های پرداخت (حقوق، دستمزد و مزایا) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.