معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره

کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره، از طریق روشی هوشمندانه و جدید به حل مسائلی می‌پردازد که به طور معمول نیازمند تخصص‌های گوناگون انسانی است.

به سیستم‌هایی هوش مصنوعی می‌گویند که قادر به نشان دادن عکس العمل‌هایی همانند رفتارهای هوشمند انسانی مثل شبیه‌سازی فرآیندهای تفکری، درک شرایط پیچیده، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل کردن مسائل باشند. در واقع یک عامل هوشمند، می‌تواند از طریق آشنایی با محیط اطراف خود عملکرد و موفقیتش را بهبود بخشد.

عامل‌ها قادر به شناسایی الگوها و تصمیم‌گیری بر اساس قوانین مشخص هستند. قوانین و چگونگی فکر کردن هر عامل به گونه‌ای تعیین می‌شود که بتواند به هدف و وظیفه‌ی خود دست یابد. این سیستم‌ها بر اساس قوانین خاص خود فکر می‌کنند و کار خود را انجام می‌دهند. سیستم‌های خبره زمینه‌ای پرکاربرد در هوش مصنوعی محسوب می‌شود که هدفش پیدا کردن راه حلی مناسب و تصمیمی سریع و بی‌درنگ است تا در مواردی که دانش پیچیده‌ای نیاز می‌شود بتواند در زمانی کوتاه پاسخگوی شما باشد.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره می‌خوانیم:

افراد امدادرسان می‌توانند با کمک هوش مصنوعی قربانیان را قبل اینکه تلف شوند، شناسایی کنند. در حال حاضر افراد امداد رسان برای شناسایی قربانیان و نجات آن‌ها از تصاویر هوایی مناطق آسیب‌زده استفاده می‌کنند؛ اما بررسی دقیق تصاویر هوایی گرفته شده توسط پهپادها، زمان زیادی می‌طلبد و احتمال تلف شدن افراد قبل از نجات آن‌ها بسیار زیاد است.

هوش مصنوعی این امکان را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کند تا با نوشتن الگوریتم‌های پایه، تعداد زیادی از تصاویر را در مدت کوتاهی بررسی کنند و به این صورت قربانیان در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت شناسایی می‌شوند. هوش مصنوعی حتی می‌تواند انبوهی از الوارهای روی هم انباشته شده را در مناطق سیل زده که ممکن است قربانیان زیادی در بین آن‌ها حبس شده باشند، پیدا کند. علاوه بر این هوش مصنوعی می‌تواند شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر را برای اطلاع یافتن از مناطق آسیب دیده توسط بلایای طبیعی و قربانیان گرفتار در این مناطق، بررسی کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات هوش مصنوعی
فصل دوم: عامل‌های هوشمند
فصل سوم: حل مسئله با جستجوی ناآگاهانه (کورکورانه)
فصل چهارم: حل مسئله با جستجو و اکتشاف آگاهانه
فصل پنجم: الگوریتم ژنتیک
فصل ششم: جستجوی خصمانه (بازی‌ها)
فصل هفتم: مسائل ارضای محدودیت و منطق مرتبه اول
فصل هشتم: شبکه‌های باور بیزین و شبکه‌های عصبی
فصل نهم: سیستم‌های خبره و منطق فازی
فصل دهم: داده کاوی
فصل یازدهم: درخت تصمیم
فصل دوازدهم: یادگیری ماشین
فصل سیزدهم: بینایی ماشین و پردازش زبان طبیعی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-6411-29-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره

مصطفی بهیادی
۱۴۰۱/۹/۲۰
کتاب مفیدی هست مخصوصا اگر کسی بخواد از این کتاب استناد علمی داشته باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.