دانلود کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک

کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک نوشته‌ی پاتریشیا آ. بریل، با ارائه‌ی تمرینات کاربردی و موثر به سالمندان کمک می‌کند تا توانایی‌های از دست رفته خود را بازیابی کنند و با روحیه و اعتماد به نفس بالا از شرکت در مهمانی‌ها، بازی کردن با نوه‌هایشان و ... لذت کافی را ببرند.

کتاب ورزش برای سالمندان (Functional fitness for older adults) از سه بخش تشکیل شده که در بخش اول راهکارهایى جهت بهبود توانایى سالمندان، چگونگى انتخاب برنامه تمرینى مناسب، نکات لازم ایمنى و همچنین مواردى جهت تشویق و ترغیب سالمندان به ورزش ارائه شده است.

بخش دوم شامل سه برنامه تمرینى قدرتى پایه‌اى (بالا بردن، فشردن، قدرتى) و پنج برنامه تخصصى (تعادل، بالا رفتن از پله (استپ)، خوددارى، جابه‌جایى و یادآورى) براى سالمندان داراى نیازهاى متنوع یا ناتوان و همچنین برنامه پیاده‌روى براى بهبود استقامت افراد مى‌باشد.

بخش سوم دستورالعمل و تمرینات برنامه‌هاى ارائه ‌شده در فصل دوم را مورد بررسی قرار می‌دهد. جهت انجام صحیح تمرینات بهتر است از مطالب این فصل استفاده کنید. برخى تمرینات را مى‌توانید با استفاده از دمبل و یا وزنه‌هاى مچ پا انجام دهید.

به‌ طور کلی مطالب ارائه‌ شده در این کتاب ایمن و مؤثر بوده و در راستاى حفظ و بهبود سلامتى و توانایى افراد و همچنین ارتقاى کیفیت زندگى سالمندان سودمند است.

پاتریشیا آ. بریل را بیشتر بشناسیم:

او مؤسس شرکت مشاوره بهبود توانایى عملکردى است؛ در این مؤسسه، برنامه‌هایى جهت حفظ و بهبود توانایى و سلامتى بزرگسالان ارائه مى‌شود.

پاتریشیا آ. بریل (Patricia A. Brill) به خاطر تلاش‌هایش در زمینه بهبود سلامتى سالمندان جوایزى را در سال‌هاى 1997، 1998، 2001 دریافت کرده و از او بیش از 25 مقاله تحقیقى مرورى منتشر شده است.

در بخشی از کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک می‌خوانیم:

مدت و شدت تمرینات را به آهستگى و به‌تدریج افزایش دهید. بیشتر افراد براى پیشرفت قدرت از سطح پایین به سطحى متعادل یا سطح قابل قبول، نیازمند مدت‌زمان چهار تا شش هفته‌اى هستند؛ ولى این مدت‌زمان براى برخى از افراد، هشت تا دوازده هفته طول مى‌کشد.

تغییر در سلامتى افراد و سازگارى آن‌ها با تمرینات معمولا منجر به پیشرفت مناسب آن‌ها در تمرینات مى‌شود. زمانى که شرکت‌کننده در انجام تمرینات به سطحى قابل قبول رسید، باید براى افزایش اثر بخشى تمرینات، رژیم غذایى او را تغییر دهید. بیشتر افراد، بر میزان لذت و دسترسى به اهداف جلسات تمرین تأکید دارند.

براى افزایش قدرت، شرکت‌کنندگان مى‌توانند از تمرینات بالا بردن شروع کرده و با تمرینات فشارى و سپس قدرتى ادامه دهند.

شرکت‌کنندگان ناتوان نیز مى‌توانند از تمرینات حرکتى شروع کرده و با تمرینات بالا بردن ادامه دهند. در برنامه‌هاى قدرتى، مى‌توان تمرینات را بدون هیچ وسیله‌اى شروع کرد، سپس به ترتیب از توپ و وزنه‌هاى خیلى سبک استفاده کرد. اگر وزنه‌هاى سبک کافى نبود، تدریجاً مى‌توان از وزنه‌هاى سنگین‌تر استفاده کرد. در صورتی‌ که فردى به سطحى رسید که دیگر نتوانست پیشرفتی کند، او را به‌ عنوان دستیار خود منصوب کنید تا همچنان در کلاس حضورى فعال داشته باشد.

اگر برنامه‌هاى پیشنهادى شما براى شرکت‌کننده‌اى به اندازه کافى مناسب نیست، بهتر است او را به مربى ورزشى دیگرى ارجاع دهید.

 ۲۰۸ صفحه، ۲ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-964-206-039-9 

چاپ ۱۳۹۶: ۴۰۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۲۰۰۰۰ ت - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه مترجمان
مقدمه مؤلف
بخش اول: توانایى عملکردى در سالمندان
فصل 1: قابلیت عملکردى و کیفیت زندگى
کیفیت زندگى
اثرات مثبت توانایى عملکردى
عضلات درگیر در فعالیت‌هاى روزمره زندگى
فصل 2: برنامه‌ریزى فعالیت بدنى براى سالمندان
تعیین نیازها
انتخاب برنامه‌هاى مناسب
تضمین اثربخشى و ایمنى تمرینات ورزشى
عضویت در گروه‌هاى ورزشى
ایجاد انگیزه در سالمندان براى ادامه مشارکت در کلاس‌هاى ورزشى
تعیین اهداف و ارزیابى آن‌ها به‌عنوان عوامل انگیزشى
فصل 3: راهنمایى‌هاى ورزشى براى افراد مبتلا به بیمارى‌هاى مزمن
بخش دوم: برنامه‌هایى براى بهبود توانایى عملکرد
فصل 4: برنامه‌هاى کلى براى بالا بردن توانایى عملکرد
برنامه تمرینى بالا بردن
برنامه تمرین فشردن
برنامه تمرینى قدرتى
برنامه تمرین تعادل
برنامه تمرینى پیاده‌روى
فصل 5: تمرینات عملکردى براى افراد ناتوان
برنامه تمرینى بالا رفتن از پله (استپ)
تمرینات عملکردى خوددارى
برنامه تمرینى جابه‌جایى
برنامه تمرینى یادآورى
بخش سوم: دستورالعمل‌ها و راهنماى انجام تمرینات
فصل 6: دستورالعمل‌هاى تمرینات
تمرینات گرم کردن و سرد کردن
تمرینات بالاتنه
تمرینات مربوط به شکم
تمرینات نشسته پایین‌تنه
تمرینات ایستاده پایین‌تنه و روش‌هاى نشسته آسان‌تر
تمرینات ایستاده پایین‌تنه
تمرینات تعادلى انفرادى
ایستادن در یک صف و انجام تمرینات تعادلى گروهى
نشستن دایره‌وار و انجام تمرینات تعادلى گروهى
تمرینات نشسته پا
تمرینات خوددارى
فصل 7: راهنماى برنامه
پیوست 1: تمرینات خوددارى
پیوست 2: جستجوگر برنامه
منابع

راهنمای دانلود کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک

برای دانلود کتاب ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  ورزش برای سالمندان: افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک
آمادگی جسمانی، ورزش درمانی سالمندان، ورزش برای سالمندان، ورزش در سالمندان، ورزش و سالمندان، ورزش های مناسب برای سالمندان، ورزش مخصوص سالمندان، ورزش مناسب سالمندان، ورزش سالمندان چیست، فعالیت بدنی برای سالمندان، فعالیت بدنی در سالمندان، فعالیت بدنی سالمندان، فعالیت بدنی و ورزش سالمندان، سالمندان و فعالیت بدنی، سالمندان و فعالیت های بدنی، فعالیت بدنی سالمند، فواید ورزش برای سالمندان، آمادگی جسمانی سالمندان، ارزیابی آمادگی جسمانی سالمندان، علوم ورزشی، کتاب افزایش توانایی و استقلال سالمندان با انجام تمرینات ورزشی سبک، کتاب آمادگی جسمانی برای سالمندان، کتاب آمادگی جسمانی ویژه سالمندان، کتاب راهنمایی موثر برای سالمندان و مربیان مراکز درمان، تمرینات ورزشی، تمرین ورزشی، انواع تمرین ورزشی، دانلود کتاب ورزشی، سلامت بدن، تمرین های ورزشی، پاترشیا اى بریل، پاتریشیا آ بریل، پاتریشیا ای بریل، پاتریشیا بریل، Patricia A Brill، Functional fitness for older adults