دانلود کتاب کاهش استرس در چند دقیقه


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب کاهش استرس در چند دقیقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب کاهش استرس در چند دقیقه

کتاب کاهش استرس در چند دقیقه اثر جاسمین کرک براید، به شما کمک خواهد کرد تا جلوی ترس و هیجان خود را گرفته و به کامل‌ترین و بهترین شکل ممکن زندگی کنید.

آیا اگر به شما بگویند خونسرد باش و نگرانی‌ها را کنار بگذار، دلتان می‌خواهد به آ‌ن‌ها بگویید دهنتان را ببندید، اگر کار راحتی بود خودتان انجام می‌دادید؟ بی شک شما تنها نیستید، برای حل فشارهای روحی و عصبی راه و روش‌های گوناگونی وجود دارد. کتاب کاهش استرس در چند دقیقه (Stress less: how to stop freaking out and live life to the full) مجموعه‌ای است از راهنمایی‌ها، پیشنهاد‌ها و نقل قول‌ها که در آن جاسمین کرک براید (Jasmin Kirkbride) به شما کمک خواهد کرد برای چیره شدن بر نگرانی‌ها، محکم و نیرومند باشید و هر روز کمی بهتر زندگی کنید.

هرگاه روزگار با شما نمی‌سازد و خلق شما را تنگ می‌کند، روی هر قدمی که به جلو برمی‌دارید، تمرکز کنید و پیش بروید. گامی که به جلو بر می‌دارید کوچک هم که باشد، مسیر درستی است. در هر موفقیت و دستاوردی به خود تبریک بگویید. زندگی کنید و بر ترس‌هایتان چیره شوید. با نگرانی‌ها و دل‌شوره‌هایتان رو در رو شوید و اطمینان داشته باشید از بین خواهند رفت. فشار روحی و عصبی را از پای در آورید و پوزه‌اش را بر خاک بمالید.

زمان می‌برد تا شخص جسور جرئت کند با چیزهایی که از آن‌ها می‌ترسد رو به‌ رو شود، اما شما این شهامت را دارید. آرامش خود را حفظ کنید، مثبت‌‌اندیش باشید و برای زندگی بهتر و آزادتر عادت‌های تازه‌ای را شکل دهید. در این‌ صورت است که می‌توانید بزرگ‌ترین، درخشان‌ترین و خوشبخت‌ترین خویشتنِ خویش باشید.

از سر گذراندن زندگی بدون احساس فشار روحی، نگرانی یا ترس برای هیچ‌کس امری عادی نیست. اگر اوضاع ‌و احوال و شرایط شما را به ستوه آوردند، ممکن است فرسودگی و تنش شما را از پا درآورد و ذهن شما را تیره‌ و تار کند.

تصمیم به رویارویی با نگرانی‌ها می‌تواند هولناک باشد، اما مراقبت از سلامتی و بهداشت روانی نباید هولناک باشد. راه‌های ساده‌ی زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از فشار روحی و نگرانی پیش‌گیری و آن را مهار کنید. راهنمایی‌ها و توصیه‌های کتاب حاضر ممکن است باعث نشود یک‌ شبه احساس بهتری پیدا کنید، اما به شما کمک خواهند کرد که فشار روحی را از خود دور کنید و به بهترین شکل زندگی کنید.

جملات برگزیده کتاب کاهش استرس در چند دقیقه:

- من همان هستم که بوده‌ام، و همین مرا یگانه می‌کند.
- نگران بودن درباره‌ی یک مشکل آن را بزرگ‌تر از آنى که هست، نشان مى‌دهد.
- نگرانى عبارت است از به ‌کارگیری تصورتان براى خلق چیزى که نمی‌خواهید.
- ذهن من دستگاه قشنگى است. اگر بخواهد از جریان بیفتد، از نو آن را سیم‌کشی مى‌کنم.
- کاملاً آزادم آدمی باشم که باید باشم.
- من از توفان نمی‌ترسم چون می‌دانم قایقم راچگونه هدایت کنم.

در بخشی از کتاب کاهش استرس در چند دقیقه می‌خوانیم:

حمله‌هایى که با درد همراهند و دل‌نگرانی ایجاد می‌کنند، یک بار، گاه‌گاهی، یا مرتب اتفاق مى‌افتند. نشانه‌هاى آن گوناگون است، اما بسیارى از مردم می‌گویند دچار سرگیجه می‌شوند، نمی‌توانند نفس بکشند و احساس می‌کنند قلبشان به‌ طور غیرعادی مى‌زند و دست‌ها و پاهاىشان سوزن‌سوزن می‌شود و گِز‌گِز می‌کند. دلیلش این است که حمله‌هایى که باعث دل‌نگرانی و اضطراب می‌شوند، واکنشى شدید ایجاد می‌کنند که شخص نمی‌داند چه کند. گاهى چنان شدید است که بعضى احساس می‌کنند مرگشان فرارسیده و به‌ شدت دچار دل‌شوره و نگرانى می‌شوند. واقعیت این است که نگرانی‌ها هر اندازه هم که شدید باشند، هیچ آسیبى به جسم نمی‌زنند و هیچ‌کس از دل‌شوره و نگرانى نمی‌میرد.

بهترین کارى که مى‌توان موقع دچار شدن به حمله‌هاى توأم با درد انجام داد، این است که آرام نفس بکشیم. هوا را به مدت چهار ثانیه وارد ریه‌ها کنیم، دو ثانیه آن را نگه داریم، به‌ مدت شش ثانیه عمل بازدم را انجام دهیم و دو ثانیه صبر کنیم. این کار را تکرار کنیم و هنگام انجام آن عمل شمارش را هم انجام دهیم. آن‌قدر این کار را تکرار کنیم تا درد از بین برود. اگر ممکن باشد می‌توانید بنشینید و یک لیوان آب بنوشید و چیز کم‌شیرینى بخورید. تا زمانى که حالتان بهتر نشده، به چیزى فکر نکنید و راحت باشید.

فهرست مطالب

پیش‌گفتار
بخش نخست: شناخت ترس، فشار روحى و نگرانى
بخش دوم: دلایل نگرانى و فشار روحى
بخش سوم: سر و سامان دادن به افکار منفى
بخش چهارم: نفس کشیدن
بخش پنجم: مراقبت
بخش ششم: خواب
بخش هفتم: آرامش
بخش هشتم: سلامت
بخش نهم: گفتگو کردن و کمک خواستن
نتیجه‌گیری: فکر کردن به آینده

 ۱۶۸ صفحه، ۳۹۹ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-8593-69-0 

چاپ ۱۳۹۶، قیمت الکترونیکی: ۴۰۰۰ ت - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب کاهش استرس در چند دقیقه

برای دانلود کتاب کاهش استرس در چند دقیقه و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  کاهش استرس در چند دقیقه
Foad Abdollahpour
۱۳۹۸/۷/۱۱
مدیریت استرس و سایر موضوعات مرتبط با استرس مانند مقابله با استرس و روشهای کاهش استرس و عوامل استرس زا از جمله بحث‌هایی هستند که در این کتاب به خوبی به آن پرداخته شده و کتابی قوی و علمی در این رابطه هستش
رضا قهرمانی
۱۳۹۸/۸/۱۹
ما نمیخواهیم بدانیم استرس چیست و علم درباره اش چه نظری داره فقط روش یا روشهای عملی نیاز داریم که باهاش مقابله کنیم همین الان دو تا آمپول ضد استرس بهم تزریق کردن بخاطر تشدید اضطراب ناشی از زلزله اخیر.
فاطمه محمدی
۱۳۹۸/۸/۱۵
وای استرس همیشه عذابم میده...
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۲)