دانلود کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس

کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس نوشته مهناز استکی و احمد خالقی، به شما اطلاعاتی می‌دهد تا بهتر بتوانید از خدمات بهداشت روانی برای فرزند مضطرب خود، بهره بگیرید.

مهناز استکی در طول تقریبا سی سال آموزش و کار به عنوان گفتار درمانگر و بعد به عنوان سخنران روابط انسانی و مطالعات سلامت، در دوره‌ها و کارگاهای متعددی شرکت کرده‌ و کتاب‌های روانشناسی و رشد شخصی زیادی را مطالعه کرده‌ است. بدون شک از اثرات مهمی که این روش داشت، این است که درمان را سازمان دهی کرده‌، اما از دستور العمل‌های "چگونه انجام دادن" استفاده نشده است، بلکه از نوشته‌ها و آموزش‌های افرادی که "چگونه بودن" برایشان از "چگونه انجام دادن" مهم‌تر است، استفاده شده است.

کارل راجرز پایه گذار روش "مراجع محور" از حامیان این رویکرد به شمار می‌رفت. او معتقد بود هر یک از ما تمایل ذاتی برای به دست آوردن بالقوه‌هایمان در زندگی داریم. او عنوان کرد شرایطی وجود دارد که این تمایل را ارتقا دهیم. این‌ها به عنوان "شرایط مرکزی" برای درمان موفقیت آمیز شناخته می‌شوند، اما راجرز موضوع را روشن ساخت. او احساس کرد چنین شرایطی برای تمام روابط انسانی دارای اعتبار است. او معتقد است اگر رابطه طبقه‌بندی شده را که معرف یکپارچگی (اصالت و شفافیت، در این که من احساس واقعی خودم هستم)، توجه مثبت غیر مشروط (پذیرش گرم و ارزش قائل شدن به عنوان یک انسان منحصر به فرد) و همدلی (توانایی دیدن یک فرد از دنیای درونی‌اش) است، حفظ کند، باعث می‌شود افراد در روابط‌شان، خود راهبری و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند تا بتوانند با آرامش بیشتری با مشکلات زندگی مقابله کنند.

بسیاری از ما به لحاظ روابط‌مان اهمیت شرایط مرکزی را تشخیص می‌دهیم، اما در هیاهوی زندگی و نیز تجارب اولیه زندگی‌مان، بیشتر این روش‌ها را که به واقع اصولی را در فرزندان‌مان به اثبات می‌رسانند، فراموش می‌کنیم. بعد از سال‌ها متوجه شدم که دو راهبرد عملی وجود دارد که می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا ارزش و خود راهبری‌شان را تشخیص دهند. مورد اول شامل امور بدیهی است که درک می‌کنیم، ارزش قائلیم و به احساسات احترام می‌گزاریم. مورد دوم شامل صداقت، تمجید خاص و واقعی است که بازتاب دهنده عقایدمان نسبت به قابلیت‌های منحصر به فرد هر کودک است.

در بخشی از کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس می‌خوانید:

"سندرا" ده ساله است. پدرش در منقطه دیگری از شهر، شغل جدیدی پیدا کرده است و در هشت ماه اخیر، آخر هفته‌ها به خانه باز می‌گردد. آن‌ها می‌خواهند نقل مکان کنند تا زمان بیشتری را با هم باشند. والدین "سندرا" همیشه با واژگان مثبت درباره نقل مکان صحبت می‌کنند و برای این که اختلالی در مقطع ابتدایی پیش نیاید جا به جایی را در تعطیلات تابستان انجام خواهند داد.

با وجود حمایت و نگرش مثبت والدین، "سندرا" نشانه‌هایی از افزایش اضطراب بروز می‌دهد. موانع کوچک برای او مشکل بزرگ به نظر می‌رسد. خواب خوبی ندارد و هر شب دو یا سه بار از خواب می‌پرد. به نظر می‌رسد در مدرسه خسته و بی‌حوصله است و به بعضی از رفتارهای دوران کودکی‌اش رجوع کرده، از جمله می‌خواهد لامپ اتاق خوابش تمام شب روشن باشد. اصرار دارد هر روز به پدرش تلفن بزند، در حالی که پدرش سرکار است، او می‌ترسد پدرش در مسیر برگشت آخر هفته، تصادف کند. او می‌ترسد مادرش فراموش کند که او را به مدرسه ببرد، برادر کوچکش در فروشگاه گم شود، نتواند تکالیف‌اش را در مدرسه جدید به درستی انجام دهد و هیچ دوستی پیدا نکند. این بخشی از نگرانی‌های هر روز اوست. "سندرا" می‌تواند ذاتا نسبت به تغییر، حساس و مستعد اضطراب نشان می‌دهد. سیستم روانی از پیش برنامه ریزی شده او وقتی تحت فشار است، تشدید می‌شود و ذاتا خودش را در شرایط تهدید یا در معرض خطر می‌بیند. این فرا تغییر به لحاظ جسمی و عاطفی خسته کننده است و هر شخصی در این مرحله، به طور طبیعی می‌خواهد تا حس هنجار بودن و خویشتن داری را در زندگی‌اش بازسازی کند. متأسفانه، راه‌هایی که برای انجام این کار انتخاب می‌کنیم، چه آگاهانه، چه ناخودآگاه، اغلب می‌تواند برای به زیستی، زیان آور باشد.

رشد سریع و نسبتا جدید در زمینه علوم عصب، بینش مهمی در رابطه با رشد جسمی، تجارب اولیه زندگی، اتفاقات زندگی و تحت فشار بودن، ارائه می‌دهد. این علم به ما کمک می‌کند تا بهترین مکانیسم را در یاری رساندن به بچه‌ها در مواجهه با رشد و تغییر، درک کنیم و به آن‌ها کمک کنیم تا راهبردهایی را به کار گیرند که برای مراحل زندگی مناسب و سازگار باشد. در ساختار این کتاب، مهم‌ترین بخش‌هایی که مد نظر هستند عبارت‌اند از: نظم بخشی هیجانی، واکنش استرس و ارتباط بین فکر، احساس و رفتار.

فهرست مطالب

بخش اول: اینجا بودن: تعامل ذهن آگاهانه
فصل اول: حمایت از به زیستی هیجانی
فصل دوم: درک کارهایی که انجام می‌دهیم
فصل سوم: تشویق راه‌حل‌های تصویرپردازانه
بخش دوم: مهارت‌های زندگی
فصل چهارم: خود آگاهی
فصل پنجم: تصویر پردازی
فصل ششم: احساسات
بخش سوم: مقابله با تغییرات
فصل هفتم: تفکر درباره تغییرات
فصل هشتم: آمادگی برای تغییر
فصل نهم: تغییرسازی
بخش چهارم: مقابله با استرس
فصل دهم: استرس چیست؟
فصل یازدهم: تغییری که احساس می‌کنیم
بخش پنجم: مقابله با اضطراب
فصل دوازدهم: فکر کردن، احساس کردن، انجام دادن
فصل سیزدهم: با نگرانی‌ها چه کار می‌کنید؟
بخش ششم: به حرکت خود ادامه دهید
فصل چهاردهم: هدف گذاری و جشن گرفتن

 ۱۴۴ صفحه، ۵ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-289-877-7 

چاپ ۱۳۹۶: ۱۱۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۳۳۰۰ ت - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس

برای دانلود کتاب کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  کمک به بچه‌ها در مقابله با استرس
Fateme Khodabande
۱۳۹۸/۴/۷
کتاب مفید و کاربردی و عالی هست.
هاشمی هاشمی
۱۳۹۸/۱/۱۷
کتاب ترجمه ی بدی داره، هر خط رو باید چندبار بخونی تا متوجه بشی.
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۲)