معرفی و دانلود کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای

عکس جلد کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای
قیمت:
24500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای

ارسلان نایبی در کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای به شما یاد می‌دهد که چطور بسیاری از نواقص و اشتباهات گفتاری خود را برطرف کنید و به واسطه صحبت کردن، در همان ابتدا دیگران را تحت تاثیر قرار دهید.

درباره کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای:

آیا در بحث کردن و متقاعدسازی دیگران دچار مشکل هستید؟ آیا تا به حال تجربه‌ی این را داشته‌اید که در تمام مدتی که شما صحبت می‌کنید شنونده‌ی مورد نظرتان نگاهش به گوشی یا کار دیگری باشد؟ در این شرایط چه حسی به شما دست می‌دهد؟

امروزه یکی از مهارت‌های مهمی که مردم در تمام دنیا ملزم به یادگیری آن هستند درست صحبت کردن است، چرا که شما در هر زمانی که در حال تعامل با دیگران هستید، سخن می‌گویید، نظر می‌دهید، بحث می‌کنید و روی دیگران تاثیر می‌گذارید، در حال انجام یک سخنرانی هستید.

این کتاب به صورت تمرین محور برای 30 روز آینده شما برنامه‌ریزی شده است تا بتوانید مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا بخشید. از زمان شروع مطالعه‌ی کتاب، شما موظف هستید هر روز یک درس‌نامه از کتاب را مطالعه کرده و تمرین‌های مشخص ‌شده در انتهای آن را در بازه‌ی زمانی 24 ساعت انجام دهید.

موفقیت در زندگی حاصل پافشاری شما برای انجام کارهای مثبت است. پس اگر طی مدت سی روز، با اتفاقاتی مواجه شدید که بخواهند شما را از مطالعه‌ی کتاب باز دارند، با قدرت زیاد مقابل آن‌ها ایستاده و با خود عهد ببندید تا مسیری را که شروع به پیمودن آن کرده‌اید، بدون هیچ وقفه‌ای ادامه دهید.

ترتیب درس‌نامه‌های موجود در این کتاب مهم هستند؛ بنابراین از همان ابتدا، هر روز با کتاب همراه شوید و مطالب را با همین ترتیبی که مشخص شده است مطالعه کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که همه‌ی گوینده‌ها، سخنران‌های متخصص و افراد سرشناس در زمینه‌ی سخنوری، این تمرین‌ها را در خلوت خود انجام می‌دهند، پس در انجام آن‌ها شک نکنید.

کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای مناسب چه کسانی است:

اگر دوست دارید به یک سخنران ماهر تبدیل شوید، این کتاب را از دست ندهید.

با ارسلان نایبی بیشتر آشنا شویم:

او از سخنرانان و مربیان معروف کشورمان در حوزه ارتباطات محسوب می‌شود و به عنوان استاد مورد تایید 16 آکادمی بین‌المللی در سطح اروپا، امریکا و آسیا فعالیت دارد. ارسلان نایبی موسس مجموعه آموزشی برگ برنده نیز است.

در بخشی از کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای می‌خوانیم:

بعضی از سخنران‌های غیرحرفه‌ای بر این تصور هستند که اگر هدف اصلی صحبت‌هایشان را خیلی صریح بیان کنند، شنونده‌ها در پاسخ به این صراحت بازخورد بهتری نشان خواهند داد، اما بهتر است بدانید که این کار یک اشتباه بزرگ است. هدف باید پنهان باشد و حتی اگر مخاطب متوجه مقصود ما بشود، هرگز نباید آن را به زبان بیاوریم.

تصور کنید نامزد شورای شهر، برای جمع کردن رأی در انتخابات، یک سخنرانی ترتیب داده باشد. هدف او، نشان دادن دلایل و مستندات است تا به مردم اعلام کند که او بهترین انتخاب است و روحیه مردم را برای رأی دادن به خود تحریک کند، اما برخلاف نکته‌ای که امروز یاد گرفتیم هدفش را به این شکل به زبان بیاورد:

«حضار عزیز و محترم من قصد دارم با آوردن دلایل و مستنداتی به شما بگویم که افراد دیگر به‌اندازه‌ی من شایسته نیستند و می‌خواهم شما را مجاب کنم که به من رأی دهید و...»

به نظر شما بعد از شنیدن این صحبت‌ها، احتمال رأی آوردن این نامزد انتخاباتی چقدر است؟ به احتمال زیاد، بیشتر افراد بعد از شنیدن این صحبت‌ها با خود خواهند گفت که ما زرنگیم و گول این بازی‌ها را نمی‌خوریم و شایستگی‌ات را برای خودت نگه دار!

در نهایت، سخنرانی هرچقدر هم پربار باشد به دلیل بیان هدف، با شکست مواجه می‌شود. پس تکرار می‌کنم که هدف باید به طور کامل پنهان باشد و هرگز نباید آن را بیان کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
روند مطالعه ی کتاب
درس روز اول؛ اضافه های کلامی
جای خالی پرکن‌های کلامی
حذف اضافه‌های کلامی
گام اول: اضافه‌های کلامی خاص خودتان را شناسایی کنید.
گام دوم: متداول‌ترین و پرتکرارترین اضافه کلامی خود را انتخاب کنید.
گام سوم: مجازاتِ کِش
درس روز دوم؛ انرژی کلامی
تعریف انرژی کلامی
اندام‌های کلامی
تکون بده! همشو تکون بده
درس روز سوم؛ بُرد صدا
رسایی و بلندی صدا
جیغ نزنیم!
اول ایمنی بعد کار
درس روز چهارم؛ حجم صدا
پیرمرد خسته یا دختر جیغ‌جیغو!
درس روز پنجم؛ بستر ارتباطی
ارتباط چشمی
تله‌ی نگاه
آداب نگاه کردن به جنس مخالف
درس روز ششم؛ اعتمادبه نفس
اعتمادبه‌نفس یا اعتماد به سقف
اجزای اعتمادبه‌نفس
درس روز هفتم؛ استرس در سخنرانی
تِرَن ترسناک شهربازی
کمربند ایمنی سخنرانی
درس روز هشتم؛ کلام آهنگین
دوگانه‌ی آهنگین کردن صدا
درس روز نهم؛ هوش کلامی
هوش‌های هشت‌گانه
تقویت هوش کلامی
شما واژه بلد هستید
نحوه‌ی انجام تمرین تندگویی
درس روز دهم؛ انتخاب موضوع
انتخاب موضوع
علامه‌ی دهر یا شاگرد کلاس اول؟
بهترین موضوع دنیا
درس روز یازدهم؛ هدف/ پیام
هدف
بیان صریح هدف
پیام
درس روز دوازدهم؛ امضای سخنرانی
پایانی بدون ترمز ABS
هواپیمای سخنرانی
امضای سخنرانی
درس روز سیزدهم؛ واژگان
راه‌های افزایش دایره‌ی واژگان شخصی
دفترچه واژگان
درس روز چهاردهم؛ اثر هاله ای
قانون 7 ثانیه!
قانون‌های مهم اثرگذاری هاله‌ای
درس روز پانزدهم؛ شناخت مخاطب
فضولی ممنوع نیست!
از کجا اطلاعات بیاوریم؟
درس روز شانزدهم؛ جلب توجه مخاطب
1- مرحله کنجکاوی
2- مرحله عادی شدن
3- مرحله نتیجه‌گیری اخلاقی
شکستن ریتم عادی
درس روز هفدهم؛ شروع سخنرانی
1- تعریف داستان شخصی
2- پرسیدن سؤال
3- تضمین یا قول
4- آمار شگفت‌انگیز
5- نقل‌قول یا شعر
درس روز هجدهم؛ میانه ی سخنرانی
فعالیت گروهی
جذابیت دیداری، شنیداری و حسی
تعریف داستان شخصی
پرسیدن سؤال
درس روز نوزدهم؛ پایان سخنرانی
جَد سخنرانی
درس روز بیستم؛ زبان بدن
دو چهره‌ی زبان بدن
تهیه‌ی فایل ویدیویی
درس روز بیست و یکم؛ فراموشی مطلب
روش‌های یادآوری مطالب
درس روز بیست و دوم؛ بداهه گویی با آمادگی کم
چگونگی بداهه گویی با آمادگی کم
تکنیک 50 سؤال
درس روز بیست و سوم؛ بداهه گویی بدون آمادگی
تکنیک کلمه – جمله
تکنیک PREP
زنجیره‌ی کلام
#چالش7روزه
درس روز بیست و چهارم؛ مهره ی مار
شخصیت کاریزما
درس روز بیست و پنجم؛ شبکه سازی
جادوی شبکه‌سازی
کمک کنید و کمک بگیرید
راه‌های گسترش شبکه‌ی انسانی
شروع ارتباط
ارتباط با جنس مخالف
درس روز بیست و ششم؛ تپق زدن
چرا تپق می‌زنیم؟
اجتناب قطعی از تپق زدن غیرممکن است!
انواع تپق در سخنرانی
درس روز بیست و هفتم؛ مدیریت لهجه
مدیریت لهجه
مراحل مدیریت لهجه
درس روز بیست و هشتم؛ هیپنوتیزم کلامی
چهار راز ضمیر ناخودآگاه
درس روز بیست و نهم؛ داشتن برند شخصی در سخنرانی
درس روز سی‌ام؛ فرصت ساز باشید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پیک مشاور
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-6568-15-9
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
24500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای

امیر صادقی
۱۴۰۱/۱/۲۶
عالی عالی عالی و تمرین عای فوق العاده! ارژش این مجم. عه به نظر من چندین میلیون تومان هستش! من حرفه‌ای هستم توی موضوعات مورد بحث و آموزش این کتاب اما حسرت خوردم که چرا چند سال پیش آشنا نشدم با این کتاب و قطعا خیلی زودتر به این سطح امروز می‌رسیدم! امیدوارم شما به موقع بخونید و به راحتی حرفه‌ای بشید
مجید رضایی زرین قبایی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
سلام و خداقوت
من دارم تمارین کتاب رو انجام میدم، الان هم روز دهمم، به نظر من این کتاب محشره و جزو کتاب‌های انگشت شماره تو زمینه فن بیانه. دم نویسنده ش گرم و دم کتابراه هم گرم که اینجور کتابهایی رو واسه فروش گذاشته. اگه تو فن بیان ضعیف هستین حتما توصیه میکنم بخونین و تمریناش رو عمل کنین.
M
۱۴۰۲/۷/۱۶
بسیار بسیار عالی کامل و. جامع، به هرکسی که میخواد فن بیانش قوی بشه پیشنهاد میکنم، به نظر میاد فن بیان بیشتر به درد سخنران‌ها میخوره اما اصلا اینطور نیست و با اینکه خیلی از نکات کتاب درباره سخنرانی هست اما هرکسی باید این نکات رو بدونه و میتونه جور دیگه‌ای مطالب رو تعبیر و ازشون استفاده کنه
لیلا عابدی
۱۴۰۰/۳/۱۰
درود برشما. این کتاب فوق العاده عالی و کاربردی و تحول برانگیز از یک استاد بی همتای بین المللی با علم و اخلاق کامل است. در تهیه آن شک نکنید. من دانشجوی ایشان هستم و بهتون اطمینان خاطر میدم، با خیال راحت تهیه کرده، مطالعه و عمل کنید. خیلی ممنونم.
محمد مهدوی الوار
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب مطالب بسیار خوبی در مورد فن بیان وسخن وری دارد واقعا از نویسنده کتاب نهایت تقدیر و تشکر را دارم و کسانی که به دنبال کسب مهارت فن بیان وسخن وری هستند این کتاب عالی است وخواهشمندم در مورد فن بیان وسخن وری کتاب و مطالب بیشتری در کتاب راه استفاده شود. محمد مهدوی الوار
محمدحسین عابدی
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
با سلام و خسته نباشید واقعا عالی بود و لذت بردم از مطالعه این کتاب با انجام دقیق و روز به روز تمرینات میشه تاثیر زیادی رو خودت احساس کنی واقعا از مطالعه و پیگیری تمرینات پشیمون نمیشه آدم.‌ای کاش فایل صوتی هم موجود بود پیشنهاد میکنم حتما حتما از این کتاب رو نشید
فاطمه کریمخانی
۱۴۰۲/۱/۲۹
به جرات میتونم بگم محتوای کتاب و ترتیب آموزش‌ها و تمرین‌های کاربردی هرفصل بینظیر و منحصر به فرد هستن. من کتاب‌های آموزشی زیادی در حیطه‌ی مهارت فن بیان و سخنوری خوندم ولی آموزش هاس استاد ارسال نایبی رو دست بقیه‌ی آموزش‌های اساتید دیگه هست. مانا باسید⚘🌼❤🙏
Ilia Moradzade
۱۴۰۱/۱/۸
فن بیان در حقیقت اونقدری چیز پیچیده‌ای نیست و ترسی ک اکثر افراد برای سخنرانی دارند براحتی با چند تکنیک و کمی ممارست و سختکوشی فروریخته میشود
و از اونجایی ک این کتاب اون تکنیک‌ها رو بیان می‌کنه ب آسون‌ترین و بهترین نحو ممکن بنظر من کتاب خوبیه
Salar Sheikhnazari
۱۴۰۰/۴/۲۱
اگه دنبال یک کتاب کاملا کاربردی با تمرین‌های اصولی برای فن بیان و سخنوری هستین، یه هیچ وجه این کتابو از دست ندین. اونقدر خوب هست این کتاب که شمارو از شرکت در هر گونه دوره‌های چند میلیونی و کتاب‌های بی سر و ته بی نیاز کنه!
محمد
۱۴۰۲/۴/۱۸
کتاب بسیار خوبیه؛ مطالب همین کتاب رو در دوره‌های چند میلیونی میفروشن. این کتاب یک‌سری تمرین داره که شما باید توی ۳۰ روز اونها رو انجام بدین تا نتیجه بگیرین وگرنه خوندن این کتاب به تنهایی به شما کمکی نخواهد کرد.
Beygi
۱۴۰۲/۴/۳
این کتاب فوق العاده ساده و پر محتواست و راهکارهای عملی که داده شده عالین 👌👌👌
برای من خیلی ارزش خوندن داشت. فقط‌ای کاش منابعی که برای ویس‌ها اعلام شده بود قال دسترس بود و کیفیت تمرین‌ها رو بیشتر میکرد
کیمیا حق شناس
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب عالی و فوق العاده‌ای هست. تمریناتی که داره واقعا موثره! بهتون پیشنهاد میدهم این کتاب رو بخونید و حتما تمریناتش رو انجام بدید. بدون شک از نتیجه‌ای که می‌گیرید شگفت زده میشید!
Dr . emad Bl
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
مفید بود و نکات ارزشمندی داشت. باید حوصله تمرین کردن داشته باشین وگرنه دچار بی انگیزگی حین خواندن کتاب میشین چون حتما باید تمرین هارو انجام داد تا به نتیجه رسید.
Sina Matin
۱۴۰۰/۳/۱۴
من قبل از این زیاد به نویسنده‌های ایرانی اعتماد نداشتم ولی این کتاب واقعا تمرین‌ها و ترفندهای بسیار خوب و کارسازی داره که تو ۲ هفته‌ی اول تاثیرش رو حس میکنین.
fatemeh hiva
۱۴۰۲/۳/۹
نسبت به کتابهای دیگه‌ای که راجب فن بیان خوندم مطالب به روزتر بود
نکته مثبت کتاب هم این بود که پس از پایان هر درس تمرین داره و طی۳۰روز با انجام این تمرینات نتیجه میگیرین...
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای

برای دریافت کتاب 100 دستورالعمل‮‬‬ فن بیان و سخنوری حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.