معرفی و دانلود کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی

عکس جلد کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی

کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی به قلم دیوید بروکس که در گروه پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد، ابتدا به شما نشان می‌دهد که باید هدفی بزرگ‌تر از خودتان داشته باشید تا به زندگی شادتر برسید و سپس گام به گام شما را در این راه یاری می‌کند.

دیوید بروکس (David Brooks) در این کتاب کوه اول را به عنوان اهداف متعارفی معرفی می‌کند که فرهنگ جامعه تأییدشان می‌کند؛ رسیدن به موفقیت، برخورداری از شهرت مناسب، دعوت شدن به حلقه‌های اجتماعی مناسب و تجربۀ کامیابی شخصی. تماماً چیزهای معمولی؛ خانۀ خوب، خانوادۀ خوب، تعطیلات خوب، غذای خوب، دوستان خوب و غیره.

گروهی از آدم‌ها به قلۀ این کوه اول می‌رسند، طعم موفقیت را می‌چشند ولی آن را راضی کننده نمی‌یابند. «همه‌اش همین بود؟» آن‌ها در شگفت می‌مانند. احساس می‌کنند باید چیزی به مانند سفری عمیق‌تر وجود داشته باشد که بتوانند در راه آن گام بردارند. لذا باید قدم در راه کوه دوم بردارند.

دیوید بروکس در بخش اول کتاب کوه دوم (The Second Mountain: The Quest for a Moral Life) قصد دارد به ‌طور کامل شرح دهد که چگونه زندگی در قالب این دو کوه نمود می‌یابد. او خواننده را از شیب کوه اول به بالا می‌کشد، سپس از دیگرسو او را رو به پایین و به ته دره‌ای که پس از کوه اول وجود دارد راهنمایی می‌کند و سپس به سوی قلۀ کوه دوم هدایت می‌کند.

نویسنده در نیمۀ دوم کتاب، توضیح خواهد داد که چگونه برخی از آدم‌ها با ذهنیت کوه دوم زندگی می‌کنند. افرادی که در کوه اول زندگی می‌کنند، زندگی‌هایی پر جنب و جوش‌تر دارند و به‌ ندرت به چیزی وابسته می‌شوند. مردم کوه دوم عمیقاً ریشه می‌دوانند و متعهد می‌مانند.

زندگی کوه دوم، زندگی‌ای از سر تعهد است. وقتی که زندگی آدم‌های کوه دوم توضیح داده می‌شود، آن‌چه واقعاً توصیف می‌شود این است که چگونه این افراد تعهدات حداکثری را نسبت به دیگران از خود نشان می‌دهند و چگونه این تعهدات را در مسیری سرشار از شور و وقف همه جانبۀ خویش به جان می‌خرند.

این افراد همیشه گزینه‌های متعددی را برای خود در دسترس نگاه نمی‌دارند. آن‌ها همانند یک گیاه یا یک درخت در یک محل کاشته می‌شوند و ریشه می‌دوانند.

برخی از افرادی که دیوید بروکس در این کتاب معرفی خواهد کرد زندگی خود را در سطحی بسیار بالا تجربه کرده‌اند. با یک نگاه واقع‌بینانه، شما هرگز نمی‌توانید زندگی فداکارانه‌ای که آن‌ها داشته‌اند را تجربه کنید. در بسیاری از مواقع کم می‌آورید زیرا شما انسان‌های عادی هستید و هنوز بیش‌تر از آن‌چه می‌خواهید خودمحورید. اما باز هم مهم است که یک استاندارد بالا را برای زندگی خود تنظیم کنید.

هنوز هم مهم است که از نمونه‌های دیگر الهام بگیرید و به خاطر داشته باشید که یک زندگی با تعهدات عمیق، ممکن است. وقتی که کم می‌آورید، به دلیل محدودیت‌های خود شماست، نه به این دلیل که آرمان‌های نابسنده و ناقصی داشته‌اید.

در بخشی از کتاب کوه دوم می‌خوانیم:

اگر یک گروه از جوانان با ورود به بزرگسالی به‌ عنوان یک تجربۀ زیبایی‌شناسانه مواجه شوند، گروه دیگر سعی می‌کنند تا حد امکان تلاش می‌کنند بزرگسالی را مانند ادامه‌ای بر دوران تحصیل و مدرسه ببینند. این دانشجویان معمولاً به دانشکده‌هایی که به شدت بر سر آن‌ها رقابت در جریان است رفته‌اند و معمولاً از طبقات بالای جامعه می‌آیند.

آن‌ها در دستیابی به جایگاهی ممتاز توان‌مند بوده‌اند، بنابراین متقاضی ورود به شرکت‌هایی می‌شوند که مراحل استخدام به‌ شدت رقابتی دارند. به‌ عنوان دانش‌آموز یا دانشجو، آن‌ها از اعتباری که به واسطۀ تحصیل در کالج‌های سطح بالا وام گرفته‌اند بهره برده‌اند، بنابراین به‌ عنوان بزرگ‌سال از اعتباری که به واسطۀ شاغل بودن در سازمان‌های خدماتی و شرکت‌های دارای جایگاه کسب می‌کنند، برخوردارند.

به‌ عنوان دانشجو آن‌ها در کسب ستاره‌های طلایی توان‌مند بودند و به همین دلیل هنگام ورود به بازار کار، روش زندگی برندگان ستاره‌های طلایی را در پیش می‌گیرند و والدین آن‌ها هم بابت این موضوع فخر می‌فروشند که فرزندشان در گوگل یا ویلیامز و کانلی کار می‌کند یا این‌که در دانشکدۀ کسب‌وکار هاروارد درس خوانده‌اند.

این گروه در هنگام ورود به بزرگ‌سالی عمل‌گرا و مصلحت‌اندیش هستند. آن‌ها در حل مشکلات توانا هستند. مشکلی که در برابر دانشجویان تازه‌ وارد و یا سال آخری قرار دارد ابهامی است که انتظار آن‌ها را می‌کشد. فارغ‌التحصیلی نزدیک شده است و شما نمی‌دانید که چه اتفاقی قرار است پس از آن بیفتد. مصلحت‌اندیش‌ها این مشکل را با مراجعه به شرکت‌ها و مواردی از این دست حل می‌کنند که می‌توانند به آن‌ها بگویند که دست‌ کم برای چند سال آینده چه کاری را قرار است انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: دو کوه
1: زیست اخلاقی
2: زندگی اینستاگرامی
3: فراموفق نامطمئن
4: دره
5: برهوت
6: قلب و روح
7: زندگی متعهدانه
8: کوه دوم
بخش دوم؛ چهار نوع تعهد
تعهد اول؛ تعهد به حرفه یا رسالت
9: رسالت چگونه است؟
10: لحظۀ بشارت
11: آن‌چه مربی‌ها انجام می‌دهند
12: مسئلۀ خون آشام
13: چیره‌دستی
چهار نوع تعهد: تعهد دوم؛ تعهد به همسر و خانواده
14: ازدواج عالی
15: مراحل صمیمیت؛ بخش اول
16: مراحل صمیمیت؛ بخش دوم
17: تصمیم ازدواج
18: ازدواج؛ مدرسه‌ای که با هم می‌سازید
چهار نوع تعهد: تعهد سوم؛ تعهد به فلسفه یا ایمان
19: تعهد فکری
20: تعهد مذهبی
21: غیر منتظره‌ترینِ رخدادها
22: شیبراهها و دیوارها
چهار نوع تعهد: تعهد چهارم؛ تعهد به جامعه
23: مراحل ساختن جامعه؛ بخش اول
24: مراحل ساختن جامعه؛ بخش دوم
25: نتیجه‌گیری؛ بیانیۀ رابطه‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی
نویسنده
مترجمامید کریم پور
ناشر چاپیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-600-8067-76-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی

yasaman R
۱۴۰۰/۱۲/۲
خواندن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم. کتاب درواقع فرهنگ فردگرا و مشکلات حاصل از اون رو به چالش میکشه. چیزی که ما همه تحت تاثیر آن هستیم و از آن بی خبریم. در واقع خیلی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی وفردی، حتی مشکلاتی مثل افسردگی‌های شایع ناشی از زندگی در جامعه‌ی فردگرا و منزوی امروزی است. برخلاف از و بسیاری کتابهای موفقیت خودشناسی که خودخواهی، کمال گرایی و موفقیت طلبی را تقویت و تبلیغ میکنند این کتاب دیدگاه کاملا متفاوتی را ارائه میدهد. اما باید این را نیز در نظر داشت که تمام نظرات نویسنده نمیتوانند به طور حتم صحیح باشد و این را مخاطب با توجه به تفکرات و تحربیات خود تشخیص دهد. اما بطور کلی اگر به موضوعات اجتماعی و ارتقا زندگی فردی علاقه دارید این کتاب ترکیب بسیار خوبی از هررو ارائه میکند.
S H
۱۳۹۹/۱/۱۱
هر موقع کتاب رایگانی می‌بینم، دلم می‌گیره!!!شما که غریبه نیستید، با دیدن کتاب‌های رایگان و خوشحالی خوانندگان و دوستان کتابخون با خودم میگم، چرا ما واسه‌ی زندگی هامون مثل آخرین مدل گوشی گرفته تا انواع لوازم مارک اونهمه هزینه می‌کنیم ولی دلمون کتاب رایگان می‌خواد!!!با این حال مرسی کتابراه🌹
Mozafar H.Zadeh
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
باید مثل کتاب اوش فوق‌العاده باشه
کتاب «جاده شخصیت» عالی بود... من‌و به اندازه‌ی ده‌ها سال بزرگ کرد... دارم خوندن این کتاب رو هم شروع می‌کنم... مشتاقانه و بی‌قرار!
ترجمه آقای کریم‌پور هم جای تحسین و دستمریزاد داره!!!
ممنون واسه تخفیف!
ALI REZAEI
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
نقد کتاب: بنظرم کتاب، از اون کتاباست که حال ادم رو خوب میکنه و میشه مثل یک رفیق...
در نقد این کتاب باید بگم که محتوای ارزشمندی داشت و همچنین قلم حرفه‌ای نویسنده هراز گاهی چشمک میزد و میشد با کتاب انس گرفت... اصطلاحات رایج این کتاب رو از سایرین جدا کرده و به خوبی با عواطف بازی میکنه
فقط یک چیز و
که فصل‌های اولش شاید زیاد جالب نباشه اما از اواسطش دیگه میره تو حالت حرفه‌ای جذابیت
از نظر قیمت هم بنظرم خوبه و ارزش خرید داره
luck
۱۳۹۹/۱/۱۱
هدیه ارزشمندیه تشکر میکنم ازتون. تو پادکست بی‌پلاس خلاصشو شنیدم و توی لیست کتابام بود. چاپ ۲۰۱۹ و با امتیاز بالا تو امازون. چقدر خوبه که به لطف تکنولوژی حداقل دسترسی به منابع بروز داریم. امیدوارم ترجمش خوب باشه. از همه کسایی که زحمت کشیدن تشکر میکنم
علیرضا یگانه‌پرست
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
این کتاب من رو به هیچ وجه جذب نکرد که تا انتها ادامه بدم. دقیقا تا نصف کتاب رو خوندم. دلیل جذب نشدن من. خلاصه برداری و مثال‌های بسیار زیاد از زندگی افراد مختلف که بعضی از اونها رو حتی نمیشناسم بود. پیوستگی و ارتباط بین فصول و بخش‌ها به هیچ وجه در من کشش ایجاد نکرد که تا انتها بخونمش. نویسنده به دنبال بیان موضوعی هست که به‌نظر من از عهده‌اش برنیومده.
Hadi Kh
۱۴۰۱/۶/۱۹
واقعا ادم‌هایی که تو این زندگی معرفی شده واقعا شرافت و انسانیت رو فدای هر چیزی کردن
کسایی که زندگی و جانشون رو اهدا کردن و از خودشون گذشتن
کسایی که هیچی از زندگی نمیخواستن
دیوید بروکس نشون میده چطور زندگی اخلاقی میتونه به ما معنای تازه‌ای بده و چقدر احساس رضایت به ارمغان میاره.
Setare Ataei
۱۳۹۹/۱/۲۳
کتاب عالیست، همانطور که خود نویسنده اشاره کرد: کتاب باید مثل یک سیلی انسان رو از خواب جهالت بیدار کند... هر بار که کتابی فوق العاده میخونم بیشتر به جهل خودم پی میبرم. مرسی از کتابراه برای در اختیار گذاشتن چنین گنج باارزشی🙌💙
الهام علیپور
۱۳۹۹/۱/۱۱
سلام به همه عزیزانی که عضو کتابراه هستند، من تازه به این مجموعه آمدم، میخوام اولین کتاب رو با نظر شما عزیزان انتخاب کنم، چونکه شما در کتابخوانی پیشکسوتید. می‌شه‌ی کتاب فوق العاده و با صدای فوق‌العاده بهم معرفی کنید. از شما عزیزان سپاسگزارم.
Hamid Ali
۱۴۰۱/۸/۲۱
کتاب از تعهد، از ارتباط، از مسولیت اجتماعی صحبت می‌کند. از کوه اول (فردگرایی) به کوه دوم (داستان اجتماعی) صحبت میکند. شما باید (فردگرایی و جسم) خود را از بین ببرین تا به روح و اثرگذاری برسین.
akbar zare
۱۴۰۱/۴/۲۱
نقد کتاب: متاسفانه کتاب بسیار جزئی گویی کرده و داستان‌هایی که گاه و بی گاه در متن کتاب اشاره شده بعضا خارج از حوصله می‌باشد. بنظرم کتاب میتونست کمی خلاصه تر و متمرکز بر موضوعات اصلی باشد.
kaplan Abbaszadeh
۱۳۹۹/۱/۲۵
سلام کتاب خوبی بود با ایده جالب فرد گرایی و رابطه گرایی و تحسین برانگیز بود فقط خیلی موضوع رو شاخ و برگ داده بود و خسته کننده شده بود و مطالب تکرای را به شکل‌های مختلف بیان میکرد
sina azarli
۱۳۹۹/۱/۱۱
عالی تر از این هم مگه میشه هرکی موافقه لایکو بکوبه بجای بزنه😀😀😀😀
فاطمه کوشکی
۱۳۹۹/۶/۲
ممنون از کتابراه بابت معرفی این کتاب. خیلی خوشحالم که خوندمش. یه کتاب جامع و کامل است. به همه ابعاد زندگی انسانی پرداخته و برای عینیت بخشی به مفاهیم نمونه‌های فراوانی آورده است.
شینا یوسفی
۱۳۹۹/۱/۳۱
همین که چند سطر اول پیشگفتار رو خوندم خیلی خوشحال شدم که همون موضوعیه که مدتهاست ذهنمو مشغول کرده مطمئنم با اتمام کتاب به بینش خیلی روشنتری می‌رسم
مشاهده همه نظرات 96

راهنمای مطالعه کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی

برای دریافت کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.