معرفی و دانلود کتاب کوه مرده

عکس جلد کتاب کوه مرده
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوه مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوه مرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوه مرده

کتاب کوه مرده به قلم جان هریس، حکایت تراژدی فعال شدن آتشفشانی به اسم آماراست که در جزیره کوچکی در ایتالیا، همراه با ملودرامی عاشقانه و همزمان با جریانی سیاسی در حال طغیان است.

کوه مرده (The Sleeping Mountain) نخستین بار در سال 1958 منتشر شد و با توجه به جو سیاسی و اجتماعی آن دوران بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت، ولی ترجمه آن با توجه به شرایط آن روزها به‌ گونه‌ای نبود که بار سیاسی و اجتماعی مدنظر جان گریشام (John Grisham) را منتقل کند.

جان گریشام در این کتاب ماجرای نقاشی به نام تام را شرح می‌دهد که از سوی شهردار محکوم به تحریک مردم شده و پس از اعتراض مردم به وضع موجود، از شهر رانده می‌شود. او قصد دارد تا در این داستان برخوردهای متضادی مثل ترس و مسئولیت پذیری عده‌ای و همین‌طور بی‌مسئولیتی شهردار آناپلی را به تصویر بکشد.

آتشفشانی در حال فوران است، اما پلی، شهردار آنجا، سرگرم انتخابات است و می‌خواهد بر رقیبش پیروز شود. پس به کوه آتشفشان اهمیت نمی‌دهد. ماحصل این روند بلند شدن صدای اعتراض مردم و آمدن کشتی‌هایی برای کمک به آن جا است؛ ولی ناگهان کوه آرام شده و به جای غرش فقط سوت می‌کشد.

در بخشی از کتاب کوه مرده می‌خوانیم:

تام پت یک هنرمند بود، البته هنرمندی که زیاد کار نمی‌کرد، نه اینکه به هنرش بها نمی‌داد نه، مشغله‌های روزمره و گیر و دار زندگی باعث شده بود که زیاد نتونه به هنرش برسه. اون‌روز روی یک صندلی، کنار یکی از میزهای بیرونِ قهوه‌خونه امیلیانو نشسته بود و داشت از نوشیدن چای داغی که توی دستش بود لذت می‌برد. سایر مردم هم هر کدوم مشغول انجام کارهای روزمره خودشون بودن و دهکده‌ی آناپولی دقیقاً مثل بقیه روزها بود.

ناگهان صدای غرش عجیبی در فضا پیچید. صدایی که معلوم بود از فاصله‌ای دور میاد، دقیقاً مثل زمانی که رعدوبرق میزنه و آسمون صدا می‌کنه. توقع داشت بادی بیاد و نم بارونی بزنه؛ اما آسمون صاف بود و هیچ خبری از ابر و بارون نبود.

تا چند روز پیش هوا گرفته بود و باد شدید و بارون سنگینی اومده بود و اون‌روز هوا خوب شده بود و زن‌ها لباس‌های شسته رو روی بوم‌ها و توی حیاط‌هایی که به کوچه و خیابون‌های دهکده مشرف بود، آویزون کرده بودن. ماهیگیرها هم طبق معمول روزهای آفتابی با قایق‌ها به دریا زده بودن و خیابون‌های باریک دهکده پر بود از مردمی که مشغول کارهای روزمره‌شون بودن.

صدای غرش دوباره تکرار شد. انگار از اعماق زمین بود. تام از روی صندلی بلند شد، از بین مردم عبور کرد و رفت سمت اسکله. همه مردم مشغول بودن و انگار هیچ‌کس به اطراف توجه نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
کوه می‌غرّد
کریستوفرو
خانه مامامئوسی
آب‌های جوشان
آسمان خاکستری
منم میتونم بیام؟
عمو دوتو
هیچ مردی در جزیره نیست
مرکز
ماهی‌های پخته شده
دیواری از گِل
خطر
درگیری
سکوت آمارا
عامل تحریک
آمارا در آتش
آناپولی در آتش
اسکله
ویلای فورال
زندگی ادامه دارد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوه مرده
نویسنده
مترجمارسطو خوش حساب
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-622-6676-06-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کوه مرده

سید مسعوn طاهری
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
سلام این کتاب به انسان این دیدگاه را ثابت می‌کنه عقیده سیاسی توده مردم در همه دنیا یکسان است وقتی که راحترند با دستگاه حاکم هر چند دروغگو و جبار باشند کنار می‌آیند و خود را به نفهمی می‌زنند و در هنگام مشکلات همه تقیصرها را از جانب دستگاه حاکم می‌بینند و هیچکس حاضر به اصلاح خویش نیست.
عماد لک
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
در غالب داستان کنایه‌های قشنگی به قشر بی‌تفاوت جامعه مثل بیشتر مردم جامعه امروز خودمون زده و داره نشون میده که به خاطر این بی‌تفاوتی، در آخر تر و خشک باهم دیگه خواهند سوخت.. خیلی لذت بردم.. هم از داستان و هم از ترجمه
hamidreza salimirad
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
داستان تم سیاسی داره و خیلی خوب بیان کرده منظور رو انگار این موضوعات هیچوقت قدیمی نمیشن
ترجمه روان و خوب بود
غلطی توی کتاب ندیدم
ارزش ادبی و محتوایی خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب کوه مرده

برای دریافت کتاب کوه مرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.