معرفی و دانلود کتاب کیمیاگر

عکس جلد کتاب کیمیاگر
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار پائولو کوئیلو و با فروش بیش از 65 میلیون نسخه در جهان، رمانی جذاب همراه با مفاهیمی عمیق و در خور تفکر محسوب می‌شود. این کتاب روایت روح سرگردانی را به تصویر می‌کشد که در پی رفتن و رسیدن است.

اثر مشهور کیمیاگر (The alchemist) همان طور که در دنیا به شهرتی چشمگیر رسید در ایران نیز محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دارد و ترجمه‌های مختلفی از آن روانه بازار شده است.

موضوع اصلی کتاب کیمیاگر چیست:

این رمان داستان سرگذشت جوانی به نام سانتیاگو است. چوپانی که همه‌ی دنیایش در سفر کردن به همراه گوسفندانش خلاصه می‌شود. او تا 16 سالگی در صومعه‌ آموزش دید زیرا والدینش علاقه زیادی داشتند تا او یک کشیش شود؛ اما سانتیاگو از کودکی آرزوی دیدن دنیا را در سر پرورانده است. او آرزوی کشف کائنات و در آخر آرزوی شناخت خدا را دارد. برای همین کشیش شدن را رها کرده و با خریدن چند گوسفند به همه جای دنیا سفر می‌کند.

پسر جوان از زندگی‌اش خشنود بود تا اینکه گرفتار خواب عجیبی شد. خوابی که دو بار پشت سر هم تکرار می‌شود و ذهن او را به شدت به خودش مشغول می‌سازد. او در خواب می‌بیند که گنجی در پای اهرام مصر پنهان است. به همین خاطر به دنبال آن گنج راه می‌افتد. آغاز سفر سانتیاگو شروع روایتی جذاب و پرکشش است.

اما باید دانست که نکته‌ی جالب توجه رمان کیمیاگر این است که سانتیاگو در طول داستان برای رسیدن به پای اهرام و کشف گنج، با آدم‌های مختلفی رو به رو می‌شود؛ افرادی که همگی به نوعی هدایت‌گر او در مسیر جست و جویش هستند.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این کتاب قصد دارد تا به نقد زندگی کنونی بشر پرداخته و همه چیز را با تخیل آغاز کند، اما در انتها آنچه برای شما روشن خواهد شد، تحقق رویا و آرزویی است که در تمام طول قصه محال به نظر می‌رسید. شاید سانتیاگو نمادی از همه‌ی افرادی است که می‌خواهند برای دستیابی به اهداف خود تلاش کنند، هر چند بقیه آن را حتی در تخیل خود نشدنی بدانند.

پائولو کوئیلو را بیشتر بشناسیم:

پائولو کوئیلو در حیطه کاری‌اش فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشت، ولی با اراده‌ای قوی نویسندگی را به عنوان یک شغلی تمام وقت برای خود انتخاب کرد. از دیگر آثار او می‌توان ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، یازده دقیقه، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، شیطان و دوشیزه پریم، کوه پنجم و ... را نام برد.

برخی نظرات درباره‌ی کتاب کیمیاگر:

- پائولو کوئلیو به شما الهام می‌دهد تا با دیدن جهان از طریق چشمان خود، رؤیاهای خود را دنبال کنید و نه شخص دیگری. (لین اندروز)
- تا زمانی که شما چیزی را با تمام قلبتان آرزو می‌کنید؛ هیچ چیز غیر ممکن نیست، این پیام کوئیلو است. در هیچ کتاب دیگری چنین امیدی وجود ندارد؛ جای شگفتی نیست که مؤلف آن در میان همه‌ی کسانی که در جستجوی معنای زندگی هستند، استاد شد. (فوکوس)
- کیمیاگر کتابی واقعاً شاعرانه است. (ولت‌ام سانتگ)
- در طول این داستان برجسته، یک سبک شاعرانه اشراقی، استعاره‌ و بینش‌ عمیق وجود دارد که تخیل ما را به حرکت درآورده و خواننده را به یک سفر خارق‌العاده‌ی روحی هدایت می‌کند. (یومیوری شیمبون)
- کیمیاگر شازده کوچولوی سنت اگزوپری و پیامبر خلیل جبران را به ذهن می‌آورد و همچنین مثل کتاب مقدس است. (گازتا ویبولزا)
- کیمیاگر داستانی زیبا و دل‌چسب با طعم عجیب‌ و غریب است... شما ممکن است با فلسفه‌ی پائولو کوئلیو موافق باشید یا نباشید، اما با این ‌وجود داستانی است که قلب‌های ما را به‌ اندازه‌ی روح ما تسکین می‌دهد. (برگن ساویسن)

در بخشی از کتاب کیمیاگر می‌خوانیم:

نام آن پسر سانتیاگو بود. وقتی پسرک با گله‌ی خود به کلیسای متروک رسید، آفتاب داشت غروب می‌کرد. سقف کلیسا مدت‌ها پیش سقوط کرده بود و یک درخت انجیر مصری تنومندی درست در جایی که قبلاً محل نگه‌داری ظروف مقدسه بود؛ رشد کرده بود.

او تصمیم گرفت شب را در آن جا بگذراند. او تمام گوسفندان را از دروازه‌ی مخروبه وارد کلیسا کرد؛ و سپس چند تخته چوب را به شکلی ‌گذاشت تا گله نتواند در طول شب فرار کند. در آن منطقه گرگی پیدا نمی‌شد، اما یک‌بار گوسفندی در طول شب از گله جا مانده بود و پسرک مجبور شد تمام روز بعد را به جستجوی او مشغول شود.

او با ژاکت خود کف زمین را جارو کرد و دراز کشید و کتابی که تازه خواندن آن را به پایان رسانده بود به‌عنوان بالش استفاده کرد. او با خود گفت: «باید شروع به خواندن کتاب‌های ضخیم‌تر کند: زیرا خواندن آن‌ها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و هنگام شب بالش‌های راحت‌تری بودند.»

وقتی بیدار شد هوا هنوز تاریک بود و با نگاه کردن به بالا، می‌توانست ستارگان را از طریق سقف نیمه ویران شده، ببیند.

با خود فکر کرد: «ای کاش کمی بیشتر می‌خوابیدم.» شب پیش همان رؤیای هفته‌ی قبل را دیده بود و قبل از اینکه ادامه‌ی رؤیای هفته‌ی قبل را ببیند بار دیگر بیدار شده بود.

فهرست مطالب کتاب

تحسین بین‌المللی برای کیمیاگر پائولو کوئلیو
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول
بخش دوم
بخش آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیمیاگر
نویسنده
مترجمآریا فلاحتگر لیش
ناشر چاپیانتشارات آتریسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-8754-18-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیمیاگر

میکائیل ظهیری
۱۴۰۱/۱/۸
دقیقا پنج ستاره. عالی بود. یکی از جالبترین نوشتارهای بیان هیاهوی زندگی
وقتی شروع به خواندن کتاب می‌کنید از همان اول رویارویی یک جوان با بالا و پایین‌های زندگی را تجربه می‌کنید. نیازی نیست یادآور تجربه‌های بد یا خوب زندگی هر کس باشد چون در هر صورت، راه تغییر دادن شرایط به مرحله بهتر را بعنوان و به
ساده‌ترین مشخص‌ترین نشانه‌ها خواننده معرفی می‌کند.
شاید بتوان گفت هر فردی ترس‌ها، وابستگی و یا هر عامل دیگری را در زندگی دارد که فکر بودن آن عامل در زندگی خود را به مانند نان شب واجب می‌داند و یک لحظه هم زندگی بدون آن را تصور نمی‌کند، اما وقتی بصورت اتفاقی یا عمدی آن وابستگی یا ترس از زندگی شخص کنار می‌رود غنی‌ترین حسی را که یک انسان می‌تواند تجربه کند بدست می‌آورد، تجربه زندگی کردن.
این حس به تنهایی با توصیف و ستایش لذت آن قابل آشکار نیست و باید هر شخص در زندگی خود آنرا بدست بیاورد تا بتواند به راز کیمیاگری پی ببرد، دقیقا همانطوری که نویسنده اثر جناب آقای پائولو کوئلیو آنرا به زیبایی بی نهایت با زندگی و نوسانات زندگی هر شخص درآمیخته است.
Mitra sh
۱۳۹۹/۱/۱۷
در رمان کیمیاگر، نویسنده تلاش کرده تا مخاطب را به فکر کردن به زمان حال وادار کند و ذهنش را از غصه و ناراحتی‌های گذشته و ترس اتفاقات پیش نیامده آینده پاک کند و به او بفهماند که برای بهتر زندگی کردن باید دلبستگی‌هایش را کمتر کند تا زندگی بهتری داشته باشد.
علی اسحقی
۱۳۹۹/۳/۱۵
اگه از یکی بخواهید که کتاب به شما معرفی کنه قطعا کیمیاگر رو بارها تو پیشنهاد‌ها میشنوید که نشان میدهد نیاز نیست تعریفش کنیم ولی چیزی که برای من خیلی جالب بود آخر داستان بود که اصلا انتظار این اتفاق رو نداشتم فک میکردم اتفاق‌های تکراری بیشتر داستان‌ها و فیلم‌ها پیش میاد
فرحناز بهرامی
۱۴۰۱/۹/۱
بی نظیر... واقعا بی نظیر‌ترین کتابی که مطالعه کردم برای بیدارشدن واقعی در زندگیم، آنقدر این کتاب کامل هست در حین سادگی بیان آنقدر با معناست که هر چی وقت برای درک و مطالعه این کتاب بگذاریم ارزش دارد...
Harry Tomlinson
۱۳۹۹/۷/۲
رمان خوبی بود موضوع خوبی داشت ولی من خیلی تعریف شنیده بودم و ب نظرم اونقدری ک می‌گویند خوب نیست نمی‌گویم کتاب بدی است بلکه خوب و متفاوت هم بود ولی من انتظاری بیشتری با توجه ب تعریفات داشتم
یاسمن گوهری
۱۴۰۲/۶/۲۵
سلام این کتاب عالی هستش ولی مشکلی که وجود داره من این کتاب رو خریداری کردم ولی الان مطالبش برام بارگزاری نمیشه که کامل بخونمش. لطفا پیگیری کنید
Parsa
۱۴۰۰/۵/۱۵
ترجمه این کتاب اصلا واضح نیست، متن داستان مشخص نیست، شما کتاب ثروتمندترین مرد بابل بخوانید، همه قسمت داستان مشخص اما این نه، ترجمه اصلا خوب نیست
Sara Afjehbash
۱۳۹۹/۲/۱۵
برای کسانی که دل و دماغ زندگی کردن رو ندارن مناسب تره چون واقعا به نوعی انگیزه میده و واردارت میکنه بهش فکر کنی
ملكه آتش و جنگل🍀♨️
۱۳۹۹/۲/۲
من این کتاب رو خودم خیلى وقت پیش خریدم و خوندم، عالى بوده و پیشنهاد مى کنم بخونیدش👍با تشکر از سایت خوبتون🙏🙏
Tony Smith
۱۴۰۲/۶/۱۲
خیلی قشنگ بود واقعا خوشم اومد که یه چوپان ساده چه آرزو‌هایی داره و به چه چیز‌هایی فکر می‌کنه واقعا عالی بود.
مه رخ عادلی
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
از هر نظر عالی بود. هدف داستان از بیان استعاره‌ها در نهایت پیداکردن گنجیه که در درون ماست و ازش بیخبریم
mahya bayrami
۱۳۹۹/۲/۳۱
خیلی رمان زیبا و آموزنده‌ای برام بود... کلی حس خوبی با خوندنش پیدا کردم... حتما دوباره مطالعه خواهم کرد
Atefeh Aghajani
۱۳۹۹/۱/۱۸
بعنی حس خوبی این کتاب داره قابل توصیف نیست، در تمام لحظات خونذنش حس فوقالعاده‌ای داشتم
کوثر حیدری
۱۳۹۹/۱/۱۶
این کتاب باعث میشه افسانه‌ی شخصیتون رو بفهمین و در راه رسیدن بهش کمکتون میکنه... عاشقشم
اکرم خدادوست
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب خیلی خوبیه و خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم، ممنون از شما کتابراهی‌های عزیز
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب کیمیاگر

برای دریافت کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.