معرفی و دانلود کتاب کیمیاگر

عکس جلد کتاب کیمیاگر
قیمت:
29500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو، داستان روح سرگردانی را روایت می‌کند که در جست‌وجوی مقصود و سلوک خود است.

کیمیاگر (The Alchemist) داستان زندگی چوپانی به نام سانتیاگو است که زندگی‌اش در سفر همراه گوسفندانش خلاصه می‌شود و چون پدر و مادرش خیلی دوست داشتند تا او کشیش شود، تا دوره نوجوانی در یک صومعه‌ تحت آموزش بود. سانتیاگو از زمان کودکی آرزو داشت تا دنیا را ببیند. تمام آمال و آرزوی او کشف کائنات و شناخت خدا بود. تا اینکه یک روز تصمیم می‌گیرد تحصیل در صومعه را رها کند، چند گوسفند تهیه و به تمام دنیا سفر کند.

سانتیاگو به شمال آفریقا سفر می‌کند. او به دنبال کشف یک گنج در دل اهرام مصر است و در این مسیر با یک زن کولی، مردی که ادعای پادشاهی دارد و یک کیمیاگر آشنا و عاشق دختر صحرا، فاطمه می‌شود.

موضوع اصلی رمان کیمیاگر را آزادی از بند تعلقات و وابستگی‌ها و رهایی از هر چه که هست، شکل می‌دهد. این کتاب زندگی روزمره را نقد و تأکید می‌کند که برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید جنگید و از تلاش دست نکشید.

پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این کتاب می‌گوید: اگر هدفی را برای خود مهم شمارید و آن را غیرقابل دسترس ندانید و برایش بجنگید، مطمئناً به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. او ایده اولیه کیمیاگر را از یکی از داستان‌های هزار و یک شب و یکی از داستان‌های خورخه لوئیس بورخس به نام دو رویابین به دست آورده است.

در کتاب کیمیاگر همه‌چیز با تخیل آغاز می‌شود اما در پایان آنچه روشن است تحقق رویا و آرزویی است که به نظر محال می‌آمد. سانتیاگو نمادی است از تمام انسان‌هایی که برای رسیدن به هدف‌های خود تلاش می‌کنند، اما دیگران آن را حتی با قوه تخیل خود غیرممکن می‌دانند.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم:

نخستین کتاب پائولو کوئیلو با نام آرشیوهای جهنم در سال 1982 منتشر شد اما به موفقیت نرسید و با شکست مواجه شد. در سال 1987 یک ناشر برزیلی کتاب کیمیاگر را منتشر کرد با این حال پائولو دیگر نمی‌خواست آن را تجدید چاپ کند! اما این کتاب تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های برزیلی شد و در تمام دنیا 65 میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

کتاب کیمیاگر تا به امروز در بیش از 150 کشور چاپ و به بیش از 70 زبان هم ترجمه شده و نام آن در گینس به عنوان رکورددار در تعداد ترجمه به زبان‌های مختلف ثبت شده است.

از دیگر کتاب‌های او که در ایران به چاپ رسیده، می‌توان به ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، زهیر،خاطرات یک مغ، شیطان و دوشیزه پریم، کوه پنجم، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، یازده دقیقه، والکیری‌ها، ساحره پورتبلو و چون رود جاری باش اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب کیمیاگر:

- راز شادی در دیدن شگفتی‌های دنیاست.
- اینکه زمانی در زندگی می‌رسد که اختیار آنچه برایمان اتفاق می‌افتد را از دست می‌دهیم و بعد از آن زندگی به دست سرنوشت هدایت می‌شود. این بزرگ‌ترین دروغ دنیاست.
- در دنیا هر چیزی بهای خودش را دارد.
- برای پیدا کردن گنج، باید نشانه‌هایی را که پیش می‌آیند دنبال کنی. خداوند برای هر کس راهی آفریده تا دنبال کند. تنها باید در راهت نشانه‌ها را تشخیص بدهی.
- وقتی چیزی را می‌خواهی، تمام کائنات دست به دست هم می‌دهند تا تو به آن برسی.
- همیشه باید بدانی دنبال چه چیزی هستی.
- هرگز دست از رویاهایت برندار و نشانه‌هایی را که در راه پیش می‌آیند دنبال کن.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می‌خوانیم:

به خود گفت: کنار گوسفند‌هایم شاد بودم و بقیه را هم شاد می‌کردم. مردم از آمدن من خوشحال می‌شدند و به من خوشامد می‌گفتند. ولی حالا غمگین و تنها هستم. به خاطر همین یک نفر که سَرم را کلاه ‌گذاشت، با همه بد می‌شوم و دیگر به هیچ کس اطمینان نمی‌کنم. چون نمی‌توانم گنجم را پیدا کنم، از همه‌ی کسانی که گنجشان را پیدا می‌کنند متنفر می‌شوم. من که نمی‌توانم دنیا را تسخیر کنم، پس به همان مقدار کمی که به دست می‌آورم قانع می‌شوم.

او کیفش را باز کرد تا ببیند برایش چه باقی‌مانده است. شاید کمی از ساندویچی که در کشتی خورده بود باقی مانده ‌باشد. ولی نه، تنها چیزی که پیدا کرد کتاب قطورش بود، بالاپوشش و دو قطعه سنگی که پیرمرد به او داده بود.

نگاه ‌کردن به سنگ‌ها او را تا حدی آرام کرد. برای گرفتن این دو سنگ شش گوسفند داده بود. دو سنگی که پیرمرد از سینه‌پوش طلایش جدا کرده بود. او می‌توانست سنگ‌ها را بفروشد و با پول آن بلیط برگشت بخرد. با خود گفت: «این‌ بار حواسم را جمع می‌کنم» و سنگ‌ها را از کیف درآورد و در جیبش گذاشت. اینجا یک بندر بود و تنها حرف درستی که دوست تازه‌اش به او زده بود این بود که شهر‌های بندری پُر از دزد است.

حالا می‌فهمید چرا صاحب بار آنقدر ناراحت شده ‌بود: «او می‌خواست به من بگوید به آن جوان اعتماد نکنم».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیمیاگر
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-96011-3-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
29500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیمیاگر

مین
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب درباره‌ی پسری به نام سانتیاگو هست که چوپان هست و تنها لذتش توی دنیا از این شهر به اون شهر رفتن و آزاد بودن هست، به خاطر خوابی که میبیند در مسیری میفته که به چیستی دنیا و روح دنیا پی میبره.
در کل کتاب خییلی خوبی هست و ارزش چندین بار خوندن رو داره.
از قشنگ‌ترین جملاتش این بود: هرگاه چیزی رو با تمام وجود بخوای تمام کائنات دست به دست هم میدن تا بهش برسی.
الهه الهی
۱۴۰۱/۴/۲۶
چقدر خوشحالم که با این کتاب آشنا شدم. یه بار خوندم... میخوام دوباره هم بخونم که نت برداری کنم... بعضی جملاتش برای ذخیره کردن عالیه.
از مترجم هم تشکر میکنم که اینقدر روان و ساده نوشتن... بعضی کتاب‌ها رو چند بار باید بخونم تا متوجه منظورش بشم ولی این ترجمه عالییی بود... موفق باشید
Maede Gh1370
۱۳۹۹/۴/۲۸
یه شباهت‌های محو و عمیقی به ملت عشق داره... خیلی عالی بود یه قسمتاییش
رنج از دست دادن ثروت، پول، جان آدمی رو سعی میکنه با یه متن خیلی ساده خیلی آرام و متین به تصویر بکشه که عذاب از دست دادن ثروت یا جان رو کم میکنه
الهام وفادار
۱۴۰۱/۸/۱۹
فوق العاده بود بقدری کنجکاو شدم که دو سه روزه تموم کردم کتاب رو خیلی حس خوبی داشت داستانش و کلی نکته توش بود...... واقعا پسر خودش خالق زندگیش بود و جالب بود که با اشتیاق دنبال سرنوشتش رفت
sa za
۱۴۰۲/۴/۱
قبلن ۱۰ سال قبل خونده بودم ولی این که دوباره خوندم انگار یه کتاب دیگه بود امیدوارم عشق من نخواد گنجشو پیدا کنه و بعد بیاد سراغم و زودتر بیاد 😄صبر هم دعوت نویسنده است
Hedi Hn
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
من به پیشنهاد چندتا از دوستام خوندم این کتابو و خوشم اومد. داستان جذابی داره و درس خوبی هم ازش میشه گرفت و ارتباط خوبی میشه باهاش برقرار کرد👌
a h
۱۴۰۱/۳/۲۲
داستان جالب و شیرینی بود و ادم کنجکاو میشد سریعتر بخونش و ادامه داستان رو بفهمه…نکته‌های قشنگی هم توش وجود داشت در کل ارزش خوندن داره👌🏻
Maryam Babaei
۱۴۰۰/۵/۲۱
خیلی کتاب جالبی بود و جملات مفیدی داشت که میتونید یادداشت‌کنید یا اسکرین شات بگیرید من صبح شروع کردم و بعد از ظهر هم تمومش کردم از بس داستان جالبی داشت 💜
ماهور اصلانی
۱۴۰۱/۴/۹
یکی از بهترین کتابها برای شروع کتابخوانی هست. داستان بسیار پر مفهوم و عمیقی داره.
به همه پیشنهاد میکنم بخونن مخصوصا نوجوانها.
ramz ramin
۱۴۰۱/۱/۱۸
خیلی از جملات معروف از دل این کتاب بیرون اومده
و خیلی از اشعار مرتبط با این کتاب هست
یه طورایی انگار از قوانین بنیادین جهان گفته
فرهاد صادقی
۱۴۰۰/۲/۲
کتابی زیبا پر از نگرش‌های زیبا اما متاسفانه در حین خوندن اون متوجه کلماتی عجیب ککک شدم که هدف اشتباه نوشتاری بوده یا سانسور نمیدونم
عارفه عزیزپور
۱۳۹۹/۷/۲۵
کتاب خیلی خوبی بود پیشنهاد میکنم به کسایی که در راه رسیدن به هدفشون هستند و احساس میکنن دیگه‌نمیتونن ادامه بدن این کتاب رو بخونن
خانوم رحمان پور
۱۴۰۲/۲/۱۱
خیلیییی کتاب خوبی بود
حتما پیشنهاد میشع بخونید
نمیشه توضیحش داد خودتون مطالعه کنید و لذت ببرید
سهیلا علوی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
جمله‌های خیلی قشنگی داره که واقعا بکار آدم میاد من خیلی دوس داشتم این کتابو درسای خوبی ازش گرفتم
ناهید بیلابری
۱۴۰۱/۳/۳
کتاب فوق العاده ایه من کتاب صوتی راگوش دادم وباردیگر خودکتاب راهم خواندم بسیارعالیست.
مشاهده همه نظرات 57

راهنمای مطالعه کتاب کیمیاگر

برای دریافت کتاب کیمیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.