معرفی و دانلود کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند

عکس جلد کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند

کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند، نوشته اریک امرسون اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل، درباره‌ی اینکه شرکت گوگل چگونه شکل گرفت و رشد کرد و شیوه‌های مدیریت و رهبری در گوگل سخن می‌گویند. هم‌چنین شما را با ایده‌های بزرگ و خلاقانه و مدل‌های ذهنی افراد موفق آشنا می‌کند.

کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند (how google works) به عامل اصلی بزرگ‌ترین دست‌آوردهای شرکت گوگل و البته بعضی از شکست‌های آن اشاره می‌کند، که در واقع شروع از اصول پایه همان چیزی بود که گوگل را به حرکت درآورد. همه ما احساس می‌کنیم با هر انتخاب، تا حد زیادی استقلال خواهیم داشت و آزاد خواهیم بود که از ابتدا به اصول و قوانین دنیای واقعی فکر کنیم تا این که مجبور باشیم خرد متداول را بپذیریم. 

همان‌طور که اریک و جاناتان در کتاب صوتی «گوگل چگونه کار می‌کند» توضیح می‌دهند، سعی کارکنان بر این بوده تا این استقلال فکری را تقریباً در تمام کارهایی که در شرکت گوگل انجام می‌دهند، داشته باشند. وقتی اندی روبین، ده سال پیش‌تر، اندروید را راه‌اندازی کرد، بیشتر مردم فکر می‌کردند هم‌سو کردن صنعت موبایل حول یک سیستم عامل متن‌باز، کار چندان خردمندانه‌ای نیست. 

با گذشت زمان یاد گرفتیم وادار کردن گروه‌ها برای اینکه تفکر بسیار بلند پروازانه‌ای داشته باشند، کار فوق‌العاده سختی است. این نشان می‌دهد بیشتر مردم برای داشتن تفکری که در آن به پرتاب سفینه به کره‌ی ماه فکر کنند، آموزش ندیده‌اند. آن‌ها به‌ جای اینکه از دنیای واقعی شروع کنند و به این فکر کنند که عملاً چه کارهایی امکان‌پذیر است، دوست دارند فرض کنند که انجام کارها غیرممکن است. اگر شما افراد مناسب را استخدام کنید و رویاهایی به اندازه‌ی کافی بزرگ داشته باشید، معمولاً به نقطه‌ی مورد‌نظر خواهید رسید. حتی اگر شکست هم بخورید، احتمالاً درس مهمی فرا خواهید گرفت. 

بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند همان کارهای همیشگی‌ خود را انجام دهند و در نهایت، تغییرات محدود و تدریجی داشته باشند. چنین شیوه‌ای برای ترقی، به ویژه در حوزه‌ی فن‌آوری، با گذشت زمان به نوعی بی‌ارتباطی می‌انجامد؛ زیرا تغییر، یک روند انقلابی است نه تکاملی. پس باید خود را وادار کنید تا قمارهای بزرگی روی آینده داشته باشید. به‌ همین دلیل است که ما در زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که احتمالاً بسیار سوداگرانه به نظر می‌رسند؛ مواردی مانند اتومبیل‌های بدون راننده، یا اینترنتی که با قدرت بالن کار می‌کند. تصورش در حال حاضر کار سختی است.

لاری پیچ، مدیرعامل گوگل، در مقدمه‌ این کتاب نوشته است که سعی آن‌ها در گوگل بر این بوده تا استقلال فکری داشته باشند، عامل اصلی بزرگ‌ترین دستاوردها و البته بعضی از شکست‌های بسیار بزرگ‌شان. او در بخشی از مقدمه نوشته است: «بیشتر مردم به جای اینکه از دنیای واقعی شروع کنند و به این فکر کنند که چه کارهایی امکان‌پذیر است دوست دارند فرض را بر این بگیرند که انجام کارها غیرممکن است. به همین دلیل است که برای به خدمت گرفتن اندیشمندان مستقل برای گوگل و داشتن هدف‌های بسیار بزرگ، انرژی بسیار زیادی صرف می‌کنیم. چرا که اگر شما افراد مناسب را استخدام کنید و رویاهایی به اندازه کافی بزرگ داشته باشید، معمولا به نقطه مورد نظر خواهید رسید. حتی اگر شکست هم بخورید، احتمالا درس مهمی فرا خواهید گرفت.»

اریک اشمیت (Eric Schmidt) در سال 2001 به گوگل پیوست. حضور او در گوگل که یک شرکت استارت‌آپی در سیلیکون ولی بود، کمک کرد تا این شرکت بتواند در عرصه‌ی فن‌آوری به یک پیشگام جهانی تبدیل شود. او به عنوان رئیس اجرایی شرکت، مسئولیت امور خارجی گوگل را بر عهده دارد. ایجاد همکاری‌ها و روابط گسترده‌تر تجاری، اطلاع‌رسانی دولتی و رهبریِ تفکر فن‌آورانه، به علاوه‌ی مسئولیت مشاوره دادن به مدیران عامل و رهبری ارشد در حوزه‌ی کسب‌وکار و مسائل مدیریتی از مسئولیت‌های او هستند. اریک در سال‌های 2001 تا 2011 به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل مشغول به کار بود.

او پیش از پیوستن به گوگل، رهبر شرکت‌های نووِل و سان میکروسیستمز بود. اریک مدرک کارشناسی مهندسی برق را از دانشگاه پرینستون و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری کامپیوتر را از دانشگاه برکلی در کالیفرنیا دریافت کرد. او یکی از اعضای شورای مشاوران علوم و فنون رئیس جمهور و شورای مشورتی نخست وزیر بریتانیای کبیر و عضو هیأت مدیره‌های اکونومیست گروپ، مایو کلینیک و خان آکادمی است. تلاش‌های نیکوکارانه‌ی او به واسطه‌ی بنیاد خانواده‌ی اشمیت بر تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد که حمایت از مطالعات زیستی دریایی و اقیانوسی، علاوه بر آموزش، به ویژه در زمینه‌ی فن‌آوری و تحقیقات پیشرو در علوم طبیعی و مهندسی را شامل می‌شود.

جاناتان روزنبرگ (Jonathan Rosenberg) اولین‌ بار در سال 2000 با لاری پیج و سرگئی برین دیدار کرد و در نهایت، بیش از دو سال بعد، وقتی که برای بار سوم به او پیشنهاد کار دادند، پذیرفت تا با آن‌ها همکاری کند. او به عنوان معاون اول رئیس گوگل مشغول به کار شد و تا آوریل سال 2011 مدیریت گروه محصول گوگل را بر عهده داشت. جاناتان در این سِمت بر طراحی، توسعه و تکامل محصولات گوگل برای مصرف‌ کنندگان، آگهی‌ دهندگان و شریکان نظارت می‌کرد. او به توسعه‌ی فرآیندهای استخدام شرکت کمک می‌کرد و در تنظیم ارتباطات و امور بازاریابی شرکت تأثیر بسیار زیادی داشت. او در حال حاضر، مشاور مدیر عامل لاری پیج در گوگل است.

پیش از آن که جاناتان به گوگل بپیوندد بخش‌های محصولات و خدمات شرکت اکسایت هوم را مدیریت می‌کرد و مدیر خط تولید ای‌ورلد شرکت اپل کامپیوتر بود. در عین حال، بخش بازاریابی محصولات شرکت خدمات اطلاعاتی نایت ریدر را نیز اداره می‌کرد. جاناتان دارای مدرک MBA از دانشگاه شیکاگو و مدرک کارشناسی با درجه‌ی ممتاز در رشته‌ی اقتصاد از دانشکده‌ی کلارمونت مک‌کنا است که در آن از انجمن افتخاری دانشجویان ممتاز دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

الن ایگل (Ellen Eagle) در سال 2007 به گوگل پیوست و از همان سال سمت مدیریت ارتباطات اجرایی شرکت را بر عهده دارد. او در این سمت، امور مربوط به نگارش سخنرانی‌ها و دیگر فعالیت‌های ارتباطاتی برای بسیاری از مدیران اجرایی گوگل از جمله اریک و جاناتان را هدایت کرده است.

الن در سمت‌های مدیریت محصول و فروش در استارت‌آپ‌های مستقر در سیلیکون ولی، از جمله تل‌می نت‌ورکس و اُکتل کامیونیکیشنز کار کرده است. او با مدرک کارشناسی کامپیوتر از دانشکده‌ی دارتماوت و مدرک MBA از دانشکده‌ی وارتون فارغ‌التحصیل شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
7 دقیقه
پیشگفتار
12 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
فقط برو با مهندس‌ها
14 دقیقه
طرح فنلاند
12 دقیقه
صورت
15 دقیقه
خلاق باهوش
19 دقیقه
پروژه مفرح
25 دقیقه
فرهنگ
16 دقیقه
پر جمعیت نگهشان...
14 دقیقه
والدین شما اشتباه...
16 دقیقه
قانون هفت
24 دقیقه
شراکت را پیرامون...
25 دقیقه
فرهنگ بله را برقرار...
10 دقیقه
دنبالم بیایید
7 دقیقه
استراتژی
18 دقیقه
روی بینش فنی...
15 دقیقه
عصر نوآوری ترکیبی
20 دقیقه
برای رشد بهینه
17 دقیقه
تخصصی کار کنید
19 دقیقه
پیش فرض برای باز...
14 دقیقه
استعداد
30 دقیقه
اثر گله‌ای
20 دقیقه
بینشی که غیرقابل...
22 دقیقه
هر کس یک فرد عالی را...
10 دقیقه
مصاحبه‌ها را برای 30...
18 دقیقه
دوستان اجازه نمی‌دهند
16 دقیقه
پاداش‌های نامتناسب
16 دقیقه
اگر آن‌ها را دوست دارید
17 دقیقه
حرفه خود را یک موج...
11 دقیقه
مطالعه کنید
27 دقیقه
تصمیم
15 دقیقه
با دیتا تصمیم بگیرید
14 دقیقه
بدانید چه وقت زنگ را...
11 دقیقه
هر روز جلسه داشته باشید
16 دقیقه
هر جلسه‌ای به یک صاحب...
12 دقیقه
هشتاد درصد وقت خود را...
26 دقیقه
ارتباطات
9 دقیقه
برای گفتن واقعیت
22 دقیقه
مکالمه را شروع کنید
19 دقیقه
لندن چطور بود
16 دقیقه
یک تبلت داشته باشید
9 دقیقه
مصاحبه مطبوعاتی
16 دقیقه
نوآوری
11 دقیقه
نوآوری چیست
13 دقیقه
مدیرعامل باید...
13 دقیقه
روی کاربر متمرکز...
20 دقیقه
بلند پرواز باشید
12 دقیقه
هفتاد بیست ده
16 دقیقه
زمان بیست درصد
13 دقیقه
پروژه بیست درصد محبوب
15 دقیقه
ارسال و تکرار
16 دقیقه
عالی شکست بخورید
16 دقیقه
پس‌گفتار
25 دقیقه
پیدایش شبکه
15 دقیقه
نقش دولت
11 دقیقه
آینده بسیار روشن است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند
نویسنده، ،
مترجمفاطمه مشایخی
راویمنوچهر زنده دل
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند

سعید فرزاد
۱۴۰۳/۱/۵
با سلام و تشکر. بنده به عنوان مدرس دانشگاه و تحصیل کرده‌ی علوم کامپیوتر و مترجم باید عرض کنم، دوستانی که فرمودند ترجمه‌ی گوگلی و گنگ بود، یا متون پراکنده؛ یا در حوزه‌ی فناوری و کارآفرینی و کسب و کار و کامپیوتر اطلاعات کمی دارید، یا بی دقت و مغرضانه برخورد کردید. این کتاب بسیار منسجم، مفید و تجربه‌ی مدیران ارشد یکی از بزرگ‌ترین و موثر‌ترین شرکت‌های جهان هست، یقینا که ارزش داره استفاده کنید. صدای دلنشین و بیان کاملا شفاف جناب آقای زنده دل هم که به کیفیت و ارزش این کار اضافه کرده. با تشکر از همگی.
Sadegh Maleki
۱۳۹۸/۴/۲۱
صدای عالی منوچهر زنده دل بدون کوچکترین اشتباهی با مکث‌های به موقع حس نویسنده رو به آدم منتقل میکنه. موسیقی هم به زیبایی انتخاب شده.
نویسندگان کتاب چه صادقانه و چه هنرمندانه اسرار موفقیت گوگل رو در اختیار ما می‌ذارن.
ارام صدر زاده
۱۳۹۸/۷/۱۵
پر از پراکنده گویی بود. اصلا متوجه نشدم چی به چیه. جز اون کتابایی هست که نتونستم تمونش کنم.
گلی کلبادی
۱۴۰۲/۱/۷
برای منی که به مسائل مدیریتی ‌کسب وکار علاقه دارم مفیده و باید بهش گوش میدادم
سید محمد سیدنژاد
۱۳۹۸/۶/۲۹
انگار با گوگل ترنسلیت ترجمه شده اصلا جذاب و قابل فهم نیست.
سید جعفر بادی
۱۳۹۸/۲/۲۳
عالی بود. باعث باز شدن دید نسبت به شرکت‌های فن آوری میشه
B Khani
۱۳۹۷/۸/۲۰
من این کتاب رو قبلا خوندم عالی بود
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۱/۸
چه کسی هست که گوگل را نشناسد؟
ali akbar rasooli
۱۴۰۱/۱/۴
عالی است و برای مدیران کاربردی
مهران خسرویان
۱۳۹۷/۸/۱۹
بی‌نظیر و مفید
Arash Baratian
۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خیلی خیلی عالی بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند

برای دریافت کتاب صوتی گوگل چگونه کار می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.