دانلود کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید

  • از: هایده مطهری
  • ناشر: انتشارات نظری
  • ۲ رای
  • برای دانلود قانونی کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.


خرید نسخه الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

خرید نسخه الکترونیکنسخه نمونه رایگان
 ۲۸۸ صفحه، ۸۸۱ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-600-289-006-1 

چاپ ۱۳۹۱: ۱۰۵۰۰ تومان قیمت الکترونیکی: ۳۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

معرفی کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید

کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید، تالیف هایده مطهری، راهنمایی برای شماست تا به آسانی بتوانید هر روز یک یا چند نوشیدنی را برای خود‌، خانواده یا آشنایان آماده کنید و با نوشیدن آن‌ها همیشه سر زنده‌، پر انرژی و نیرومند بمانید. این کتاب راه‌گشای رسیدن به آنچه که شما برای تندرستی و شادابی نیاز دارید، است.

میوه‌ها و سبزی‌ها گسترده‌ترین گیاهانی هستند که بخش بزرگی از نیازهای خوراکی ما را برآورده می‌سازند. ارزش خوراکی میوه‌ها و سبزی‌ها به اندازه‌ای چشمگیر است که خوردن آن‌ها از نیازهای پایه برای همه گروه‌های سنی به شمار می‌رود. به گونه‌ای که هیچ گروه دیگر‌ی از خوراکی‌ها نمی‌تواند جایگزین میوه‌ها و سبزی‌ها در رژیم خوراکی روزانه گردد. از این رو کنار گذاری برخی از آن‌ها با انگیزه کاهش وزن یا پیشگیری و کنترل بیماری‌ها‌، بدون بررسی‌های پزشک یا کارشناس رژیم درمانی می‌تواند زمینه کمبود ویتامین‌ها‌، مواد معدنی یا دیگر مواد با ارزشی باشد که پیامد آن ناتوانی و سخت‌تر شدن درمان یا دچار شدن به دیگر بیماری‌ها و پیری زودرس است.

در کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید می‌خوانیم که قندها‌، ویتامین‌ها‌، مواد معدنی، رنگدانه‌ها و فیبر‌، به فراوانی در میوه‌ها و سبزی‌های گوناگون یافت می‌شوند. در این میان قند میوه و سبزی بهترین گزینه برای دریافت انرژی روزانه‌، به ویژه در رژیم‌های لاغری‌، بیماری قند و دیگر بیماری‌های متابلیکی است. زیرا میوه‌ها و سبزی‌ها بیشتر دارای قند فروکتوز هستند که از دیگر قندها شیرین‌تر است و در برابر قند‌هایی چون گلوکز‌، ساکارز و نشاسته‌، آسانتر شکسته می‌شود و انرژی آزاد می‌کند. از این رو قند خون و چربی را نیز کمتر افزایش می‌دهد. 

ویتامین‌ها و مواد معدنی هرکدام به گونه ای بر واکنش‌های متابلیکی و آزادسازی انرژی کارسازند، و از سوی دیگر‌، پیوند‌های شیمیایی برای ساخت یا بازسازی بافت‌ها و استخوان‌ها را نیز پایدار می‌کنند. 

رنگدانه‌های گیاهی در میوه‌ها و سبزی‌ها همگی آنتی‌اکسیدان‌های با ارزشی هستند که از واکنش‌های رادیکالی و آسیب زننده به سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری کرده و بدین سان از پیری زودرس، بروز بسیاری از بیماری‌ها و سرطان پیشگیری می‌کنند. فیبر فراوان در میوه‌ها و سبزی‌ها نیز سبب کارکرد بهتر سیستم گوارش می‌شود. 

بنابراین افزایش یا کاهش ناخواسته وزن و هرگونه بیماری مانند: بیماری‌های دهان و دندان‌، پوست‌، قلب ورگ‌ها‌، اعصاب‌، گوارش و نیز نارسایی در کارکرد جگر‌، کلیه و دیگر اندام‌ها‌، هم‌چنین رویش سلول‌های سرطانی می‌تواند با خوردن روزانه میوه و سبزی‌های گوناگون مهار گردد. در این میان توانایی ما بر کنترل وزن و رویارویی با بیماری‌ها بستگی به این دارد که چگونه و تا چه اندازه میوه و سبزی را در برنامه خوراکی روزانه خود گنجانده و آیا به ارزش خوراکی آن‌ها پی‌برده‌ایم؟

با نوشیدن آمیخته‌های آب میوه‌ها و سبزی‌ها نه تنها از دچار شدن به بیماری‌های یاد شده و پیری زودرس پیشگیری می‌کنیم چه بسا این نوشیدنی‌ها نمی‌گذارند خستگی‌، افسردگی و دیگر فشارهای جسمی و روانی ما را از پا در آورند. 

کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید، به راستی گنجینه‌ای از ارزش خوراکی و شیوه آماده‌سازی بیش از 200 آمیخته آب میوه‌ها‌، آب سبزی‌ها و پوره‌های نیروبخش است که در سه بخش جداگانه دسته‌بندی گردیده‌اند. در این میان برای آگاهی بیشتر، چکیده‌ای از ویژگی میوه‌ها و سبزی‌ها‌، گردآوری و به آغاز هر بخش و بندهای کتاب افزوده شده است‌.

در بخشی از کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید می‌خوانیم:

میان اینکه شما خود، آبمیوه دلخواهتان را آماده کنید، یا اینکه یک بسته آبمیوه از بیرون بخرید‌، چه ناهمگونی می‌تواند باشد؟

بالاترین ناهمگونی‌، این است که مواد خوراکی در یک لیوان آبمیوه تازه و خانگی، از همه آبمیوه‌هایی که شما از فروشگاه می‌خرید بیشتر است چرا که آبمیوه‌های غیرخانگی پس از سفت شدن (چگال شدن) و بسته‌بندی کردن، با آب رقیق می‌شوند. در هنگام فرآوری و چگال شدن‌، بسیاری از ارزش خوراکی آبمیوه از میان می‌رود. این آبمیوه‌ها، هم‌چنین، دارای افزودنی‌های گوناگونی مانند نگهدارنده‌ها هستند. در برابر آن‌، آبمیوه‌هایی که شما در خانه از میوه‌های تازه آماده می‌کنید‌، با دلگرمی بیشتری می‌نوشید. 

آبمیوه‌های خانگی نه تنها دارای ارزش خوراکی بالا و مزه بهتری هستند‌، بلکه به آسانی‌، تن می‌تواند مواد خوراکی آ‌ن‌ها را برباید از این رو سردرد کمی که شاید به سبب فرآیند سم‌زدایی دچار شوید‌، برای تن شما مانندیک شوک کوچک است. همچنین هنگامی که شما آغاز به نوشیدن آبمیوه می‌کنید، در می‌یابید که آب بیشتری به تنتان می‌رسد. 

به هر روی هنگامیکه شما با این رژیم خوراکی تازه هماهنگ شوید، پیامد‌های ناگوار کم‌رنگ‌تر شده و شما تن و روان چشمگیری خواهید داشت. پیش از خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها‌، آن‌ها را به خوبی پاکیزه کنید. 

کدام آبمیوه‌گیری؟

اگر شما به تازگی با جهان آبمیوه‌ها آشنا شده‌اید، بهترین کار این است که ابزار و دستگاه‌های گران قیمت نخرید. آبمیوه‌ها را می‌توان به آسانی در یک آبمیوه‌گیری یا همزن نیز آماده کرد. ‌چنانچه بخواهید روزانه آبمیوه خانگی بنوشید‌، رفته رفته درخواهید یافت که بهتر است یک دستگاه آبمیوه‌گیری کاراً بخرید. امروزه آبمیوه‌گیری‌های گوناگونی در بازار هستند و گزینه شما در خرید آبمیوه‌گیری بهتر‌، بستگی به شکیبایی شما برای آماده کردن یک آبمیوه خانگی گوارا دارد‌، در این راستا دو گزینه پایه وجود دارد:

یک گونه آبمیوه‌گیری فشاری است‌، که میوه‌ها را با فشار درون یک سبد سیمی کرده و تا جایی که می‌شود آب آن‌ها را بیرون می‌دهد. گونه دیگر، آبمیوه‌گیری گریز از کانون است که برای جدا کردن خرده‌های میوه از آب‌میوه‌، دارای یک تیغه چرخشی است. این گونه دستگاه‌، آبمیوه کمتری فراهم می‌کند ولی در برابر گونه فشاری ارزان‌تر است.

فهرست مطالب

معرفی نویسنده
پیش گفتار
بخش نخست: آمیخته آب میوه‌ها
پیش گفتار
ویژگی برخی از میوه‌ها
ویژگی‌های پرتقال‌سانان
نوشیدنی‌های پرتقال سانان
ویژگی‌های خانواده توت
نوشیدنی‌های خانواده توت
ویژگی‌های سیب
نوشیدنی‌های سیب
نوشیدنی‌های ویژه
نوشیدنی شیرین
بخش دوم: آمیخته آب سبزی‌ها
پیش گفتار
ارزش خوارکی‌ها
ویژگی برخی از سبزی‌ها
نوشیدنی‌های هویج
ویژگی گوجه‌فرنگی
نوشیدنی‌های گوجه‌فرنگی
ویژگی سبزی‌های برگ سبز
نوشیدنی‌های سبزی
نوشیدنی‌های سبزی ریشه‌ای
نوشیدنی‌های آمیخته از میوه‌ها و سبزی‌ها
بخش سوم: آمیخته‌هاى پورهاى (اسموتى)
پیش گفتار
آمیخنه‌های پوره‌ای موز
آمیخته‌های پوره‌ای با  فرآورده‌های شیری
آمیخته‌های پوره‌ای برای تندرستی
آمیخته‌های پوره‌ای میوه
آمیخته‌های پوره‌ای شیرین

راهنمای دانلود کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید

برای دانلود کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب همیشه تندرست و شاداب باشید