معرفی و دانلود کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی

عکس جلد کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی

کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی نوشته‌ی فاطمه سلیمانی ازندریانی، روایتی داستان گونه از زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری است که هنگام جنگ با دشمنان در سال 1394 در حلب سوریه به فیض شهادت نائل شد.

درباره کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی:

در چندین سال گذشته زندگی‌نامه‌های زیادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم منتشر شده که هر کدام طرفداران خاص خود را نیز دارند. با این حال کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی که زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری است، زاویه و لحن متفاوت‌تری نسبت به دیگر آثار دارد و فاطمه سلیمانی ازندریانی با کمک خانواده، دوستان و همرزمان این شهید بزرگوار توانسته اثری خلاقانه و جذاب بنویسد.

کتاب یک روز بعد از حیرانی از زمان کودکی شهید دهقان امیری آغاز می‌شود و بعد از شرح دوران مدرسه، دانشگاه و خصوصیات اخلاقی‌اش به شهادت او ختم می‌شود.

این شهید والامقام که تنها 20 سال داشت در سال 1394 به عنوان بسیجی تکاور در ماه محرم به سوریه اعزام شد تا از حرم اهل‌بیت در برابر داعش و دشمنان دفاع کند و سرانجام در آبان ماه همان سال در حومه حلب به شهادت رسید.

شهید محمدرضا دهقان امیری به عنوان یک جوان دهه هفتادی، زندگی جالبی داشته و ماجراهای ساده، شیرین و تاثیرگذاری را از سر گذرانده است. او در دوران نوجوانی در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام صادق (ع) درس خواند و پس از آن برای ادامه تحصیل رشته فقه و حقوق اسلامی را انتخاب کرد. هم اکنون مزار این شهید براساس وصیت خودش، در امامزاده علی اکبر چیذر قرار دارد.

فاطمه سلیمانی ازندریانی را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان جوان سال‌های اخیر که توانسته با قلم قدرتمند و زیبای خود کتاب‌های مختلفی در حوزه ادبیات دینی بنویسد، فاطمه سلیمانی ازندریانی است. او در سال 1362 متولد شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته اقلیم شناسی کسب کرد اما به خاطر علاقه زیاد به داستان نویسی، به حوزه نویسندگی وارد شد.

فاطمه سلیمانی تاکنون کتاب‌هایی همچون «خاکستری یک کابوس، به سپیدی یک رویا، یک خوشه انگور سرخ و طلوع روز چهارم» را نوشته و آثارش برگزیده همایش‌های‌ سوختگان وصل، جلوه سوگ و گنج پنهان بوده است. همچنین این نویسنده جوان یک بار به عنوان داور جشنواره نسیم کلمات انتخاب شد و توانست نامزد جایزه ادبی پروین اعتصامی شود.

کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر به کتاب‌های زندگی نامه به خصوص سرگذشت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم علاقه مند باشید، این اثر برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی می‌شنویم:

قبل از اعزام باید فرم تعاون رو پر می‌کردید. بخشی که مربوط به امور بعد از رزمه؛ جانبازی، اسارت، مفقود الاثر بودن یا شهادت. تعادن آدم رو یاد شرکت‌های تعاونی می‌اندازه و من ربطش رو به شهادت و اسارت و مفقود الاثر شدن نمی‌دونم. پر کردن فرم تعاون هم دل بزرگی می‌خواد؛ مثلا خیال کن که یه فرم دستت بدن و یکی از سوالاتش این باشه: محل دفن. به همین راحتی؛ البته واسه یکی مثل تو که سخت نبوده، تو رو چه باک از مرگ! عین خیالت هم نبود حتما.

تو محل دفنت رو خیلی قبل‌تر انتخاب کرده بودی. همون موقع که مامان فاطمه رو از میون جمعیت بیرون کشیده بودی و گفته بودی من رو اینجا دفن کنید. اون لحظه هم شک ندارم که بدون تامل و حتی یک لحظه‌ای ترس از مرگ جلوی قسمت مربوطه نوشتی، چیذر.

چه خوش اشتها هم بودی؛ دل قرصی هم داشتی. شک نداشتی که تا ابد همون جا آروم خواهی گرفت. تو منتظر رفتن بودی و جواز رفتن صادر شده بود. بالاخره بر بال آرزوهات سوار شدی و پرواز کردی به سمت حرم ائمه سادات.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
یک روز بعد از حیرانی
30 دقیقه
مادر عون و محمد
20 دقیقه
آتش نینوا
23 دقیقه
تقویم‌های بی‌قرار
17 دقیقه
اسمی که حک شد
17 دقیقه
دل بی‌دلبستگی
10 دقیقه
روزهای قبل از نبودنت
19 دقیقه
یادگار سبز
17 دقیقه
غریب غریب
30 دقیقه
سر سربلند
22 دقیقه
تویی که تکثیر شدی
32 دقیقه
قلب مطمئن
22 دقیقه
قرار بی‌قرار
17 دقیقه
جرم‌های نابخشوده
13 دقیقه
نذر چشمانت
16 دقیقه
قصه‌ی تکراری نبودنت
16 دقیقه
به سرخی آتش
18 دقیقه
راهی که می‌روی
16 دقیقه
دانه‌های اسپند
9 دقیقه
زخم خورده و غریب
7 دقیقه
هزار رنگ یک رنگی
21 دقیقه
خبری که راست بود
21 دقیقه
عشقی که حک شد
18 دقیقه
مجنون حضرت عشق
11 دقیقه
روزی غروب مبارک
17 دقیقه
دل دل بردیدن
17 دقیقه
بالی برای پریدن
14 دقیقه
نور تابنده خورشید
10 دقیقه
پریشان در باد
17 دقیقه
اشکی که می‌چکد
18 دقیقه
به سیاهی کتیبه‌های محرم
13 دقیقه
هیبت یاحیدر
22 دقیقه
سری که نداشتی
23 دقیقه
آنجا که تویی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی
نویسنده
راویاعظم حبیبی
ناشر چاپینشر شهید کاظمی
ناشر صوتی قناری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی

فریدرضا نقیه
۱۴۰۱/۵/۱۹
زندگینامه شهداء در زمانه‌ای که اینان اسلام را حفظ می‌کنند، مورد توجّه همگان باید قرار بگیرد. این کتاب صوتی یکی از ابزارهای کار آمد در این زمینه است.
انشا الله شیعیان ما در درک ارزشهای شهید و انقلاب و دفاع مقدّس بمانند.
امید دارم آثاری در صور متنوع نظیر این کتاب صوتی در خدمت اسلام و شیعیان و و و
مسلمانان سایرین قرار بگیرد.
اگرچه عمق این ارزشها تنها با تمرکز مطالعاتی قابل دریافت می‌باشد وجود چنین آثاری بسیار برای تحقّق تبلیغ ارزشها و ضرورت و نیاز به آن‌ها برای اهل مطالعه مفید است.
باید گفت همین فعّالآن و دلسوزان ارزشها فرصت و مایه و استعداد آن را یافته‌اند که از نبوغ و استعداد خود در تنوعات دیگر موجود در جامعه اسلامی حضور داشته باشند.
بسیار زیاد ضرورت ایده و طرّاحی برای خلق آثار به این مهمّی شخصاً احساس میکنم.
جوانان با روایات اصیل و انقلابی خود را حفظ میکنند در این دنیای وانفسا.
ممنون.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۸/۳
سبک نگارش کتاب به این صورت است که نویسنده با شهید صحبت می‌کند ودرغالب این صحبت‌ها ویژگی‌های فردی شهیدرا درک می‌کنیم. دوویژگی اصلی شهیدمن‌را‌تحت تاثیر قرار داد، اولین ویژگی بخشنده بودن شهید است ودومین ویژگی که مهم تر از اولی است عمل شهید به حدیث امام علی (ع) است که می‌فرماید: (برای دنیا طوری کار کن که قرار است عمرطولانی داشته باشی وبرای آخرت طوری عمل کن که قرار است به زودی جانت رااز دست بدهی) (البته قریب به مظمون است). نویسنده درجریان زندگی شهید دلایل حضور نظامی ایران رادرسوریه به خوبی بیان می‌کند وازنویسنده به خاطر نوشتن این کتاب وسبک نگارش کتاب تشکر می‌کنم وراوی هم اجرای خوب دارد.
فاطمه شکوهی
۱۴۰۰/۱/۲۵
این کتاب با قلم زیبا و لحن گوینده هرلحظه انسان را مشتاق شنیدن بقیه داستان میکند و من به شخصه حال دلم خوب شده و با این شهید بزرگوار از قبل آشنایی سطحی داشتم و علقه داشتم اما الان قدچندان شده به حدی که از شهید خواسته‌ام پسرم که در سن نوجوانی هست رو مراقب باشه و یه دوست خوب مثل خودشان جلوی راه پسرم را قرار دهند
تا بتوانم این کتاب به بقیه معرفی میکنم چون خودم خیلی لذت برده و با این زندگی نامه ارتباط برقرار کردم
در مسیر رانندگی و تمام کارهای منزل بهش گوش میدهم
خداقوت💪🏻
Z M
۱۴۰۱/۶/۲
کتاب خوبی بود
قلم جالبی داشت، متن کل کتاب به این صورت بود که نویسنده داشت با شهید صحبت میکرد.
گوینده هم با احساس متن رو خوندن، یعنی همونطور که باید.
زندگی نامه این شهیدِ جوانِ ۲۰ساله، باید برای تک تک ما درس زندگی باشه... شجاعت هاش، تفکراتش، رفتارش با خانواده و...
انشالله شهدا دست همه مونو بگیرن
مانا
۱۴۰۱/۹/۱۳
کتاب بسیار زیبایی بود کتابی که ما را با زندگی شهید مدافع و خانواده‌اش اشنا میکند و روایت مظلومیت و شجاعت و انسان و فداکار بودن این عزیزان را روایت میکند و از جان گذشتگی این عزیزان و خانواده هایشان را نشان میدهد. ممنون
حسین اسکیور
۱۴۰۰/۱/۹
بسیار عالی بود آموزنده در عین حال تاثیر گذار که پیشنهاد میکنم مسئولین هم این دست از کتابها رو بخوانند و بدانند در راه این مملکت چه جوانهایی با خون خود چه چیزهایی را ثابت کردند
محمد رسول عباسی
۱۴۰۲/۳/۲۸
خیلی دوست داشتم با شهدای مدافع حرم بیشتر اشنا بشم خدا رحمت کنه شهید عزیز دهقان امیروی رو. بخونین کتابشون رو حتما توصیه میکنم. خدا انشالله ما رو هم به دعای خیر این شهید به فیض شهادت برسونه.
عیسی زاده
۱۴۰۱/۹/۲۲
یک خواهرانه باشکوه...
چه خوب که خانواده آقا محمدرضا به این خوبی دوست عزیزم رو روایت کردند.
نویسنده و راوی هم عالی کار کردند.
انشاءالله دعای مامان فاطمه و بابا علی شامل ما هم بشه.
asra hr hr
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
ببینید خیلی خوب بود و بسیار از شنیدنش خوشحالم ولی باید بگم که برای کسایی که مذهبی نیستند و مثل من قصد دارند برای امتحان گوش کنند شاید مورد پسندشان نباشد مثل وقتی درباره آهنگ حرف میزنند...:)))
شهنام گرجی
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
سلام
با علاقه گوشش دادم دوستش داشتم
اما نویسنده می‌توانست روی نکات مهم تری از شخصیت شهید تکیه کند تا روی شیطنت ایشان
او بزرگوار بود، بخشنده بود، مخلص بود اما اینها در حاشیه بودند
asad zargar
۱۴۰۰/۹/۱۲
سلام خدا قوت. جالب، آموزنده و تاثیر گذار بود، بیان خاطره شهید از زبان خواهرش و با صدای یه یک خواهر دیگر م با چاشنی احساس، تجربه‌ی اولم بود، مفید و شیرین بود. ممنون
م. خ.
۱۴۰۱/۴/۳۱
قشنگ بود صدای گوینده هم خوب بود چقدر خوبه که از سرگذشت قهرمان‌ای کشورم می‌نویسید درس آزادگی یکی از درس‌هایی است که لازمه بیشتر از درسهای دیگر خواند و مرور کرد
پویا گمنام
۱۴۰۰/۱/۶
بسیار عالی و مفید هست.
توصیه میکنم این کتاب را حتما تهیه کنید
بخش صوتی هم که بسیار زیبا و قابل لمس است...
خدا قوت.
Hadith Hadithz
۱۳۹۹/۱۲/۵
خیلی عالی بود مخصوصانوشته نویسنده و خواندن گوینده که عالی. چقدرگریه کردم. خندیدم. ممنون بابت زحمتی ک کشیدین. من بی لیاقت روهم دعاکنیین حضرت برادرگلم
fateme Aghaha
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
عالییییی❤️❤️بعضی جاها واقعا باهاش خندیدم و بعضی جاها گریه کردم💕حاضر چند بار گوش بدم
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی

برای دریافت کتاب صوتی یک روز بعد از حیرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.