معرفی و دانلود کتاب میم و نون‌های جدا شده از من: مجموعه داستان

عکس جلد کتاب میم و نون‌های جدا شده از من: مجموعه داستان
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب میم و نون‌های جدا شده از من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب میم و نون‌های جدا شده از من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب میم و نون‌های جدا شده از من: مجموعه داستان

کتاب میم و نون‌های جدا شده از من به قلم سمیه کاتبی، 18 داستان تامل برانگیز و کوتاه با محوریت زنان و مشکلات مربوط به آن‌ها را دربردارد.

درباره‌ی کتاب میم و نون‌های جدا شده از من:

سمیه کاتبی با قلمی قدرتمند مجموعه داستان‌هایی را به رشته تحریر درآورده است که همه‌ی آن‌ها با عناوینی خلاقانه و توصیفاتی بدیع و هنرمندانه، روایت‌هایی جذاب را شکل داده‌اند که زوایای مختلف زندگی اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان را به تصویر می‌کشد.

سمیه کاتبی را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1361 در نیشابور متولد شد و تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی گذراند. به واسطه‌ی علاقه‌اش به حوزه‌ی ادبیات و داستان در دوره‌های مختلف استادان شهسواری، خبوشان، جزینی و... شرکت کرد. کاتبی در عرصه‌ی نشریات هم فعالیت داشته و داستان‌هایش در نشریاتی چون همشهری، اعتماد، ایران و داستان نامه منتشر شده است.

کتاب میم و نون‌های جدا شده از من مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فارسی از خواندن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب میم و نون‌های جدا شده از من می‌خوانیم:

اصلاً حالم خوب نیست؛ مثل آن روز مصیبت، مثل پنج سال پیش. احساس بدی سرتاپایم را فراگرفته است، انگار همهٔ جانم دارد خورده می‌شود، دارد جویده می‌شود. هرچند ریشه‌هایم در بیشتر قسمت‌ها هنوز سالم‌اند، اما بینشان فاصلهٔ کمی افتاده است؛ حاشیهٔ این وسط از بین رفته است. خدا کند این آهوی کناری‌ام سالم بماند، از آهوی سمت چپ که چیزی نمانده است. شکارگاه دارد به کویری تبدیل می‌شود و این شکاف دارد گل‌ها و درخت‌ها را از هم جدا می‌کند. خدا کند چیزی از حاشیه‌ام باقی بماند. من هم از سنگینی این خرت‌وپرت‌ها پشتم به درد می‌آید. پشم‌هایی که جویده شده‌اند، مثل پر کاهی می‌ریزند روی این بخت‌برگشته‌ها. گاهی سرفه‌شان می‌گیرد و خودشان را نمی‌توانند کنترل کنند، بعد با صدای گوش‌خراشی می‌افتند روی زمین. این چند تکّه کاسه و بشقاب و قدح بد جایی نشسته‌اند؛ گاهی که می‌افتند روی پشتم، سردی تنشان گل‌های هشت‌پَر را خسته می‌کند.

عزت که عین خیالش نیست؛ از صبح تا شب نشسته پشت صندلی فلزی زهواردررفته‌اش و از جایش تکان هم نمی‌خورد. نمی‌دانم چطور پشت صندلی جا می‌شود، با آن دستهٔ فلزی تیزش! اگر صابر نباشد، به‌گمانم از گشنگی و بی‌حرکتی همان جا پشت صندلی سردش بو بگیرد. کاش می‌شد یک روز صابر نیاید تا از گشنگی و تشنگی روی صندلی‌اش جان بدهد و جماعتی را از شرّ وجودش خلاص کند. تکّه نمد کهنه‌پاره‌ای که پشتش گذاشته، تاروپودهایش از هم درآمده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

میم و نون‌های از هم جدا شده
قلب‌های ریز زیر سوزن
کرم‌های ریز روی تنم
اسباب‌کشی از آشپزخانه تا اتاق‌خواب
چشم‌هایی که با من حرف می‌زند
خانهٔ پَرها
میم و نون‌های جداشده از من
عفت بندی
دوم شخص تنها
حالا همهٔ گوشت‌ها به استخوان رسیده‌اند
روز پختن شیرینی
خاطرهٔ کنج اتاق
ما همیشه به قلب شما احتیاج خواهیم داشت
نذر
دنیای من
راهنمای حل زندگی با جدول
گوری در اتاق‌خواب
نه، من برنمی‌گردم؛ باید با پروانه بروم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب میم و نون‌های جدا شده از من: مجموعه داستان
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-7459-40-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب میم و نون‌های جدا شده از من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب میم و نون‌های جدا شده از من

برای دریافت کتاب میم و نون‌های جدا شده از من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.