معرفی و دانلود کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید

عکس جلد کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید

کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید اثر پل انگون، دیدگاه شما را درباره‌ی چگونگی رسیدن به موفقیت تغییر می‌دهد و از مواردی که موجب شکست در زندگی می‌شود، آگاهتان می‌کند. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه آوا تولید شده است.

اگر شما جزو افرادی هستید که از شکست خوردن، ناامید شدن یا هر دو به شدت واهمه دارید، یا اینکه مشتاقانه در پی توصیه‌هایی هستید تا به کمک آن‌ها از مرحله‌ی مشکلات عبور کنید، کتاب 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید (101questions you need to ask in your twenties) را بشنوید و در بهترین و تاثیرگذارترین دهه زندگی‌تان بدرخشید.

انسان‌ها قبل‌ از رسیدن به 20 سالگی هدف‌ها و آرزوهای بسیار بزرگی دارند که مطمئن هستند به آن‌ها می‌رسند. در تمام طول زندگی به آن‌ها بال‌وپر می‌دهد، پرورششان می‌دهد و به آن‌ها عشق می‌ورزد. اما بعد‌از فارغ‌التحصیلی و ترک دانشگاه وارد بزرگسالی می‌شود و کل اهدافش یک‌ شبه نابود می‌شود. در حین رشد، بخش بزرگی از عمرتان را جهت ارتقا از مرحله‌ای به مرحله‌ی دیگر صرف کنید. راهنمایی، دبیرستان، وارد‌ شدن به یک دانشگاه خوب، انتخاب بهترین رشته، گرفتن نمرات عالی و همین‌طور به بالا‌ رفتن از این پله‌ها ادامه می‌دهید. سریع‌تر! بالاتر! به پشت سرت نگاه نکن! سؤال نپرس! فقط به بالا‌ رفتن ادامه بده تا بتوانی به اهدافت جامه عمل بپوشانی.

پل انگون (Paul Angone) نویسنده‌ی درخشان این کتاب توصیه می‌کند که بدون وقفه‌ی طولانی این اثر را بشنوید و برای پاسخ به پرسش‌ها زمان زیادی نگذارید. ابتدا باید قبل از غرق ‌شدن در کتاب و تلاش برای پاسخ به پرسش‌ها، ارتباط این کتاب، سؤالات، داستان‌ها و بصیرتش را با‌ هم درک کنید. شاید بهتر باشد از یکسری نکات یادداشت بردارید، اما در همان‌ حین به شنیدن ادامه دهید. اگر جواب‌ دادن به پرسشی برایتان سخت بود روی آن متوقف نشوید و از ادامه‌ی کتاب غافل نمانید.

برای لحظه‌هایی که مطمئن نیستید چه‌ اتفاقی افتاده، لحظه‌هایی که سعی می‌کنید برای اتفاقی غیر معقول دلیل پیدا کنید، لحظه‌هایی که سعی می‌کنید تا ابهامات را رفع کنید و مسیرتان را پیدا کنید، فقط یک جواب وجود دارد و آن هم پرسیدن سؤالات مناسب از خودتان و دیگران است.

در بخشی از کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید می‌شنویم:

ساعت 5:30 صبح بود که با همسرم در صحرای آریزونا رانندگی می‌کردیم و سعی داشتیم قبل از آنکه بچه‌هایمان در صندلی عقب از خواب بیدار شوند بیشترِ مسیر را طی کنیم. آسمان صورتی و زرد بود و آماده بود تا تپه‌ها و صخره‌های اطراف بزرگراه را روشن کند، درحالی‌که ماهِ کامل پیش از‌ آنکه صبح طومار خداحافظی‌اش را بپیچد به او ادای احترام می‌کرد. از آن لحظات زیبا و خوش‌منظره‌ای بود که می‌دانی هرگز در قاب یک عکس جا نمی‌شود.

داشتم به آسمان صبحِ کویر نگاه می‌کردم که همسرم نایومی به نکته‌ای اشاره کرد که مثل سنگی پرت شده توی شیشۀ جلوی ماشین مرا تحت تأثیر قرار داد. «می‌دونی، لحظه‌ای که شاهد موفقیت کسی هستیم درست مثل نگاه کردن به ماهی می‌مونه که همین الان روشنایی یک سمتش رو می‌بینی، ولی نمی‌تونی اون سمت دیگه‌ش رو که تاریکه ببینی.»

با وجود آنکه تازه از خواب بیدار شده بودم اما این حرفش تأثیری عمیق رویم گذاشت، حتی بعد‌ از بیست ساعت رانندگی در جاده با سه بچه و توقف برای خوردن قهوه در پمپ بنزین. بنابراین می‌دانستم حقایق بیشتری در این حرفش نهفته است.

به آنچه گفته بود بیشتر فکر کردم. افراد حتی در درخشان‌ترین لحظاتشان هم آن‌روی تاریک ماه را دارند. مهم نیست چقدر موفق به‌نظر برسند، همۀ آدم‌ها یک بخش دردناک در زندگی‌شان دارند که درخشان نیست و از دیدِ دیگران پنهان است.

بالغ بودن سخت است. «هم‌زمان با بزرگ شدن رشد می‌کنی و هر فصلی با خودش اتفاقاتی به همراه دارد که برای فهمیدنش مجبوری مخفیانه از گوگل استفاده کنی.» در آن سوی عکس‌های اینستاگرامِ هر‌کسی، رویِ دیگری وجود دارد که از آن عکس نمی‌گیرند. برای مثال، عکسی که از خانواده‌ام در‌کنار هنگینگ لِیک گرفته‌ام و در اینستاگرام پست کرده‌ام را در نظر بگیرید. یک عکس زیبا از خانواده‌ام در آغوش هم، روبه‌روی آبشاری باشکوه که از روی کوهی بلند درون دریاچه‌ای تمیز و سبز رنگ می‌ریزد. یک گردش فراموش نشدنی بود.

اما دلیل اینکه همه یکدیگر را در آغوش گرفته بودیم این بود که در‌ طول مسیر هوا اکثراً برفی بود! و به این خاطر فراموش نشدنی بود چون گاهی اوقات درطول مسیر فکر می‌کردم که آیا زنده برخواهیم‌ گشت یا نه. خودمان را تصور می‌کردم که به عنوان والدینی بی‌فکر که فرزندانشان را به گردشی خطرناک برده‌اند تیتر اخبار ساعت ده شده‌ایم؛ گردشی که در ابتدای مسیرش نوشته شده «با شما هستم احمق‌ها! این یک گردش دشوار است. کودک و سگ همراهتان نباشد. ما برای نجات شما هلیکوپتر اعزام نمی‌کنیم!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
23 دقیقه
بخش سوم
23 دقیقه
بخش چهارم
23 دقیقه
بخش پنجم
22 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
25 دقیقه
بخش هشتم
24 دقیقه
بخش نهم
20 دقیقه
بخش دهم
21 دقیقه
بخش یازدهم
24 دقیقه
بخش دوازدهم
22 دقیقه
بخش سیزدهم
22 دقیقه
بخش چهاردهم
22 دقیقه
بخش پانزدهم
21 دقیقه
بخش شانزدهم
28 دقیقه
بخش هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید
نویسنده
مترجمهدیه جامعی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید

سهیل قهرمانی
۱۴۰۰/۱۲/۱
لطفا لطفا ۲۰ تا ۳۰ سالگی رو جدی بگیر!
یونگ فرآیند رشد روانی انسان را این‌گونه توصیف می‌کند که در نیمه اول زندگی (که تقریباً تا سی و پنج الی چهل سالگی طول می‌کشد) پرداختن به مسائل دنیای بیرون و ایجاد یک خودآگاه (Ego) توانمند جزو دغدغه‌های اصلی انسان است.
در نیمه دوم زندگی، توجه انسانی که به درک
جامع‌تری از شخصیت خود رسیده است، عمدتاً معطوف به دنیای درون می‌شود و فرد تلاش می‌کند جنبه‌های نزیسته روان خود را زندگی کرده و خویشتن حقیقی خویش را متبلور کند.
در نیمه اول زندگی عمده دغدغه‌های انسان از جنس مسائل روزمره و امرار معاش است در حالی که در نیمه دوم مسائل عمیق‌تری همچون معنای زندگی و هدف از زیستن، ذهن انسان را درگیر خود می‌سازد.
هدف غایی انسان چیزی نیست جز کشف خویشتن حقیقی و تبدیل شدن به همان کسی که واقعاً هست نه آن کسی که خانواده، جامعه، حکومت و … خواستار آن هستند و ممکن است با خویشتن حقیقی آن فرد در تعارض باشد.
به زبان ساده دانه پرتقال قرار است درخت پرتقال شود، نه درخت سیب یا چیزهای دیگر. یونگ این امر را مستلزم طی کردن فرآیندی می‌دانست که آن را تفرد می‌نامید.
در طی فرآیند تفرد، انسان به تدریج این توانایی را پیدا می‌کند که جنبه‌های مختلف و بعضاً متضاد شخصیت خود را بشناسد، آن‌ها را با یکدیگر یکپارچه کند و از طریق به فعلیت در آوردن استعدادها و قابلیت‌های بالقوه درونی خود به #خودشکوفایی (self actualization) برسد.
نکته‌ای که مورد قبول اکثر متخصصین روانشناسان رشد فردی قرار دارد آن است که انسان در هر بازه سنی باید کارهایی را انجام دهد که به طور طبیعی جزو مقتضیات آن بازه سنی است و هر گونه تندروی یا کندروی در طی کردن فرآیند تفرد، ممکن است اثر خود را به شکل یک بحران شخصیتی در زن است.
Morteza Rajabi
۱۳۹۹/۲/۷
سلام من فکر میکنم مثل بقیه نویسنده‌ها همیشه موضوع اینست که همه از نوشته‌های شان متاثر میشوند و همه از نوشته‌های شان الهام میگیرند ولی این یک توهمی است که بعضی از آن‌ها دچارش میشوند در هر حال بغیر از داستان زندگی خودش بقیه تکراری بود اگر به اصل کتاب دقت کنیم کلا چند صفحه بیشتر نیست بقیه‌اش را فقط پر از جمله‌هایی کرد که کتابش شکل کتاب بگیره و شکل جزوه و یا یک مقاله نباشه اگر خلاصه کتاب را بنویسیم و فقط به اصل موضوع توجه کنیم متوجه میشیم ممنونم
mohsen f
۱۴۰۰/۱۲/۸
کتاب خوبی برای مخاطب اصلی (از ۱۸ تا ۲۵) هست و متن روانی داره، نباید انتظار یک کتاب روانشناسی دانشگاهی رو داشته باشید بلکه میخواد نقشه راه و نکاتی رو بگه و به مخاطب کمک کنه تا حسرت و حرصی که معمولا در این سنین هست رو درک و کاهشش بده
mortez khaki
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
یکی از کتابهایی هست که آدم باید قبل از سی سالگی بخونه همینه! حتی به نظرم خیلی از مطالبش رو میشه در مقاطع پایینتر هم ارایه کرد. و در کل کتابی هست که در طول زندگی باید چندبار بهش مراجعه کرد واقعا قشنگ و الهام بخش!
Aynaz A
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
به نظرم‌ کتاب‌ بسیار‌ خوبیه‌ ولی‌ ب شرط اینکه‌ به همراه‌ مرور باشه‌ یعنی فقط‌ با‌ یه‌ بار‌ گوش‌ دادن قرار نیس معجزه‌ بشه‌ حداقل‌ باید‌ دوبار‌ گوش‌ داد‌ ک بشه‌ ازش‌ خوب‌ نتیجه گرفت‌
ali peyman
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
بچه‌ها من نخوندم اینجا گفتن داستان طولانی بنویس تا امتیاز برا بن تخفیف بدیم🙃😂😂😂
پریا پورمند
۱۴۰۱/۱/۱۰
ای کاش زودتر با این کتاب آشنا میشدم به نظرم نوجوونا و جوونا برای شناخت خودشون و هدفشون به راهنمایی و تجربه نیاز دارن و این کتاب بسیار کمک کننده خواهد بود
موریسو SS
۱۳۹۸/۸/۶
کتاب خوبیه اما انتظار یک متن آنچنان خفن نداشته باشید یجور گفت و گوی صمیمی نویسنده با شماست
Aida S
۱۳۹۸/۷/۱۹
کتاب خوبیه به نظر من من تازه تمومش کردم سخت میشه باهاش ارتباط برقرار کنی اولش میخواستم ادامش ندم ولی کم کم جذبت میکنه و اینکه من از نمایشگاه کتاب خریدمش
فاطمه طوسی
۱۴۰۰/۶/۲۷
سوالات بسیار بجا و خوبی بودن. به غیر از سوالات بنظرم خود نویسنده نیز بسیار پخته می‌آمد و نکات خیلی خوبی رو میگفت که دلگرم کننده بود
Arian Nikkhah
۱۳۹۹/۱۲/۳
کتاب نوشته یه نویسنده تازه کار و ناشیه انتظار زیادی ازش نداشته باشید به نظرم فوق فوق فوقش یه بار گوش دادن در صورت بی کار بودن بد نیست
sahar kashany
۱۳۹۹/۲/۲۷
من خودم اول دهه بیست سالگیمم و واقعا این کتاب کمک بزرگی بهم و دوباره پیدا کردن راهم کرد
گوینده بسیار خوبی هم داشت
Mobina Abt
۱۳۹۸/۹/۳
کم کم جذبش میشی. عالی بود
Farzaneh Mal
۱۳۹۹/۸/۲۵
کتابی هست که ارتباط گرفتن باهاش اول سخته ولی کم کم جذبش میشی، در کل کتاب فوق العادس👌👌
علیرضا دهقانی
۱۳۹۹/۵/۲۸
فرا فوق العاده بود صدا عالی موسیقی عالی کتاب عالی لذت بردم پیشنهاد میکنم بخونید و یادداشت کنید
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید

برای دریافت کتاب صوتی 101 سوالی که در دهه بیست سالگی باید از خود بپرسید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.