معرفی و دانلود کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا

عکس جلد کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا

کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا به ترجمه‌ی پوریا برزعلی، رهنمودهایی را برای دانشجویانی که قصد ورود به بازار کار دارند ارائه می‌دهد.

این کتاب از 34 سرفصل تشکیل شده و در هر سرفصل به یک نقطه قوت یا استعداد پرداخته شده است. هر سر فصل شامل 5 بخش است: 1-تعریف، 2-در زمان جستجوی کار، 3-در حین مصاحبه، 4-در موقعیت شغلی جدید، 5-جمع‌بندی.

هدف جامع این کتاب، دانشجویان، مشاوران تحصیلی، مشاوران شغلی، مربیان کسب و کار و افرادی است که قصد تغییر شغل خود را دارند یا افرادی که می‌خواهند با شناسایی و تکیه بر نقاط قوتشان در کار خود پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند.

سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین و حیاتی ترین جزء پیش‌ برنده هر کشور می‌باشند، در این بین دانشجویان به دلیل داشتن نیروی جوانی، انگیزه، دانش و خلاقیت در صدر سرمایه‌های انسانی قرار می‌گیرند. لذا کتاب حاضر کوششی است در جهت کشف استعدادها و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی کشور عزیزمان ایران.

کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا ترجمه‌ای است از «کتابچه راهنمای جستجوی شغل دانشگاه مینستوتا بر اساس 34 استعداد و نقطه قوت شخصیتی». 34 نقطه قوت یا استعداد که توسط "دونالد اُ. کلیفتون" و تیمش در سال 1999 تعریف شده، هم اکنون یکی از معتبرترین ابزارهای تشخیص استعداد در افراد است که توسط موسسه تحقیقاتی معتبری همچون "گالوپ" در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابتدا هر 34 استعداد را مطالعه کنید و بعد از مطالعه هر سرفصل سعی کنید به خودتان از یک تا ده نمره دهید. در انتها به ترتیب بیشترین امتیازی که دادید هر 34 مورد را بنویسید. 5 موردی که امتیاز بیشتری کسب کرده، 5 استعداد غالب شما است، سپس دوباره آن 5 سرفصل را مطالعه کنید و بر اساس توصیه‌های هر سرفصل اقدام کنید.

در بخشی از کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا می‌خوانیم:

1- این نقطه قوت به شما کمک می‌کند تا در فرایند جستجوی کار فردی عمل‌گرا باشید. شما متوجه ریسک‌هایی که می‌کنید هستید، در نتیجه قبل از هرگونه اقدام و قبل از اینکه حتی رخ دهد، شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد چگونگی جلوگیری از بروز آن‌ها یا مقابله با آن‌ها می‌کنید.

2- در پی پیشه‌هایی باشید که در آن‌ها برنامه‌ریزی با احتیاط و تفکر قبل از اقدام، ضروری باشد. پیشه‌هایی را بررسی کنید که تحقیق و بررسی یا تجزیه و تحلیل بخشی از مسئولیت آن‌ها باشد.

3- نکات: یک محدوده زمانی برای فرایند جستجوی کار برای خودتان تعیین کنید و مطمئن شوید که حرکتی رو به جلو دارید. قبل از اینکه به دورن جزئیات و اطلاعات وارد شوید، در مورد تعداد منابعی که می‌خواهید به آن‌ها مراجعه کنید تصمیم بگیرید. مطمئن شوید که بالاخره مرحله تفکر و تأمل را ترک می‌کنید و تماماً وارد فاز عمل و اجرا می‌شوید.

در حین مصاحبه:
1- توانایی اینکه شما می‌توانید محتاط و هوشیار و همچنین عمل‌گرا باشید را در حین مصاحبه برجسته کنید. زمانی که شما اقدامی را شروع می‌کنید، در مورد خروجی‌های آن مطمئن هستید، چراکه با دقت در مورد آن برنامه ریزی کرده‌اید.

2- در حین مصاحبه برای پاسخ به سوالات مشکل قبل از اینکه پاسخ دهید سعی می‌کنید زمانی را صرف بررسی دقیق سوال و جواب متناسب با آن کنید. شما به سوالات احتمالی که از سوی مصاحبه کننده ممکن است پرسیده شود فکر می‌کنید و پاسخ‌های احتمالی آن‌ها را نیز پیدا می‌کنید. می‌توانید برای جلوگیری از سوالات پیش‌بینی نشده‌ای که حتی به آن‌ها فکر هم نکرده‌اید، در مصاحبه‌های آزمایشی شرکت کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1-به دست آورنده/Achiever
2-فعال ساز/Activator
3-سازگاری/Adaptability
4-تحلیل‌گر/Analytical
5-منظم کننده/Arranger
6-باور/Belife
7-فرمان/Command
8-معاشرت/Communication
9-رقابت/Competition
10-هم پیوند/Connectedness
11-ثبات قدم/Consistency
12-زمینه نگر/Context
13-تأملی/Deliberative
14-توسعه دهنده/Developer
15-انضباط/Discipline
16-یکدلی/Empathy
17-تمرکز/Focus
18-آینده نگری/Futuristic
19-هماهنگی/Harmony
20-ایده پردازی/Ideation
21-مشارکت طلب/Includer
22-شخص گرا/Individualization
23-وارد کننده/Input
24-اندیشه ورز/Intellection
25-یاد گیرنده/Learner
26-حداکثر ساز/Maximizer
27-مثبت اندیش/Positivity
28-ارتباط دهنده/Relator
29-مسئولیت پذیری/Responsibility
30-دوباره سازنده/Restorative
31-معتمد به نفس/Self-assurance
32-مهم/Significance
33-استراتژیک/Strategic
34-محبوب دیگران/WOO

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا
مترجمپوریا برزعلی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-9530-90-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا

علی فتحی
۱۴۰۰/۷/۱۵
سلام. تو خیلی از کتابها مفاهیم استعداد، شایستگی، مهارت و... نزدیک به هم و گاهی برابر باهم درنظر گرفته شده. این کتاب هم مثل بقیه کتابهای اقای برزعلی مورد خوبی برای الگو برداری هست اما برای پیاده سازی باید بومی و اصلاح بشه.
مهتاب مشاک
۱۴۰۰/۹/۲۵
عالی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا

برای دریافت کتاب 34 استعداد از منظر دانشگاه مینسوتا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.