نقد، بررسی و نظرات کتاب جهانی شدن و پیامدهای آن برای ایران - بهرام نوازنی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محدثه موسوی
۱۳۹۴/۱۰/۲۷
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد گرامی
کتاب جهانی شدن دربردارندۀ جریان سرمایه,انسانها,اطلاعات عقاید, اندیشه‌ها و خطرات بین مرزهای ملیست که با ظهور شبکه‌های اجتماعی و نهادهای سیاسی که دولت -ملت را محدود میکند,تؤام شده است. بر همین اساس در عرصۀ روابط بین الملل و مواجهه با قدرتهای جهانی انتظار شرایطی برابر , رویایی بیش نیست و این قدرت ملی و قابلیت‌های بین المللی است که تعیین کنندۀ سهم کشورها در بازی قدرتها و قواعد جهانی شدن است. با تشکر.
زهره محمدی
۱۳۹۴/۹/۳۰
با سلام و خسته نباشید
این کتاب می‌تواند منبع بسیار خوبی برای دروس دانجویان در دوره کارشناسی باشد، چرا که زبان آن بسیار روان و گیرا می‌باشد. نکته دیگر هم این می‌باشد که این کتاب از جداول برای توضیح مطالب خود سود جسته است واگر این جداول به روز باشند بسیار عالی می‌باشند برای توضیح مسائل کتاب. و همجنین استفاده از عنوان جهانی شدن به تنهایی برای این کتاب به نظر می‌رسد کافی بوده است. با تشکر فراوان از زحمات شما استاد گرامی در تدوین این کتاب عالی.
کاربر ک
۱۳۹۴/۹/۴
با سلام
در فصل سوم کتاب (پیامدهای جهانی سازی برای ایران) نکته جالبی وجود داشت و این بود که نویسنده با مقایسه رتبه کشورهای مختلف همچون آمریکا، روسیه و چین در بخش‌های مختلف جهانی شدن آورده بود:
"دولت ایران برای صعود یا سقوط در این جدول، فرصت تفکر و تأمل بیشتری دارد و از موقعیت حیاتی خود در این باره می‌تواند استفاده مطلوب تر کند"
در مجموع این نگاه نویسنده در رابطه با عدم تصمیم گیری عجولانه در پرداختن به یک مسئله، بسیار مناسب و خوب می‌باشد.
عاطفه حسین وند
۱۳۹۵/۱۰/۳
باعرض سلام خدمت استاد محترم. کتاب حاضر با بهره گیری از نظر دانشمندان ونویسندگان مختلف دربردارنده‌ی موضوعات انسانی مالی وعقاید واطلاعاتی میان ملتهاست که با گسترش شبکه‌ها ونهادهای اجتماعی مفهوم مرزهای دولت را محدود میکند. دربررسی جهانی شدن در دوره نوین تنها ایدئولوژی نهادینه کددن سازمانهای بین المللی وگشترش جبرگونه نهادهای مالی وحقوقی ونظامی در کل جهان به سرکردگی امریکا ودرنهایت گسترش جریان لیبرال دمکراسی است
سعیده حسین پور
۱۳۹۳/۹/۲۵
با عرض سلام
این کتاب برای من بسیار عالی و مفید بود زیرا حجم کم و مطالب خلاصه و مفید آن باعث شد که من رغبت و تمایل زیادی به خواندن مطالب روز داشته باشم. زیراکه حجم زیاد کتاب‌ها و به طیع تکرار بعضی مطالب در قسمت‌های مختلف کتاب باعث دل زدگی از خواندن آن و گاهی اوقات محرومیت از مطالب مهم و روز می‌شود. اما نکته منفی این است که کتاب دارای اشتباهات نگارشی بود که امیدوارم اصلاح شده و این کتاب از هر لحاظ بی‌عیب و مفید باشد.
حسین مجتبایی
۱۳۹۳/۱۰/۲۰
با سلام
کتاب جهانی شدن از نظر نکات ارجاعی کتاب خوب و در سطح عالی است. به زبان ساده و همچنین استفاده از آیات قرآنی بسیار زیبا می‌باشد.
هماهنگی مطالب و همچنین دسته بندی موضوعات و همچنین استفاده از اصطلاحات انگلیسی بسیار جالب و می‌توان از آن به عنوان کتاب مرجع استفاده کرد.

همچنین می‌شود مبحث ایران را در فصول جداگانه‌ای به طور اجمالی گنجاند.
از نظر خلاصه و اجماع مطالب بسیار عالی می‌باشد.
حامد فیاضی
۱۳۹۳/۹/۵
حامدفیاضی.. هرکتابی یک سری مزایاومعایبی دارد.. جداازمزایای کتاب، دررفرنس‌هایی که استادارجاع داده بودیدنام اون هادرفهرست منابع ذکرنشده بودیاشایدم به صورت نقل قول مستقیم آورده باشیدومی توانستیددربحث‌های اول کتاب به صورت عینی تربحث هاروپیش ببریدتااگرفردی که به رشته‌ی علوم سیاسی آشنایی کافی نداردباجذابیت بیشتری مطالب کتاب ومطالعه کندولی درکل کتاب پرمحتوایی بودواطلاعات جامعی دراختیارپژوهشگرعلوم سیاسی می‌گذارد.
کبری گلباز
۱۳۹۶/۹/۲۳
با سلام و خسته نباشید جناب اقای دکتر بهرام نوازنی
با توجه به مطالعه کتاب جهانی شدن کتاب دارای لحن شیوا و بسیار رسا برای دانشجویان می‌باشد. با خواندن این کتاب از اندیشه‌های دانشمندان و تلفیق عقیده و آزادی بیان آنهاو همچنین بهره گیری آن‌ها از ادیان و مذاهب مختلف و تاریخ ادوار گذشته که توانسته است جهانی شدن رابه معنای امروزه توضیح می‌دهد و متن را برای خواننده صریح و روشن می‌کند.
امید طاهری
۱۳۹۵/۳/۱۲
سلام و درود، با توجه به بحث‌های که در فصل اول کتاب مطرح شده است، مخاطب به آسانی میتواند از پیشنه و روند جهانی شدن آگاهی یابد و جنبه‌های تاریخی و سیاسی که این اثر به آن توجه بیشتری داشته به مخاطب کمک میکند تا به این مهم دست یابد. و بیشتر با الفاظ و معانی جهانی شدن در فرهنگ‌های متفاوت آشنا گردد. درکل کتاب مفید است برای دانشجویان و پژوهشگران علوم سیاسی و روابط بین الملل. موفق باشید.
حکیم رحیم اف
۱۳۹۴/۷/۲۲
حکیم رحیم اف.. با سلام و خسته نباشید خدمت استاد محترم!کتاب بسیار هم خوبی است!بیشتری از اطلاعات برای من جدید و جذاب بود، در موضوع رویکرد بعد از شوروی صفحه 58 استفاده‌ی واژاه‌ی دخالت بشردوستانه از طرف آمریکا و کشورهای غربی برای اعمال فشار بر روی سایر کشور‌ها در جهت گسترش و توسعه نظان لیبرال دموکرات از طریق سازمان‌های بین المللی تحولات دو دهه‌ی آخررا برایم فهماترو روشنتر ساخت. با تشکر!
حسین کشتکارذوالقدر
۱۳۹۳/۹/۱۵
حسین کشتکار ذوالقدر
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت نویسنده کتاب آقای دکتر نوازنی
در یک نگاه کلی می‌شود گفت این کتاب به پنج بخش تقسیم شده است:
1) معنی و مفهوم (صص 1 تا 16)
2) زمینه‌ها و رویکردهای غالب (صص 17 تا 65)
3) حوزه‌های نفوذ (صص 67 تا 114)
4) پیامدهای جهانی سازی برای ایران (صص 115 تا 127)
5) نتیجه (صص 129 تا 135)
که بیشتر مباحث در بخش دوم و سوم متمرکز می‌باشد با تشکر
لیلا پایون
۱۳۹۸/۹/۲۶
با عرض سلام خدمت استاد محترم بنده تمام کتاب شمارو مطالعه کرده‌ام که در حین مطالعه چیزی نظر من رو به خودش جلب کرده من کتاب جهانی شدن مالکوم واترز مترجماسماعیل مردانی گیوی رو مطالعه کردم که واژه جهانی شدن رو برای اولین بار که وارد ادبیات سیاست شده رو سال۱۹۶۱زده اما کتاب شما ان راسال۱۹۶۰زده است اما در کل واقعا کتاب عالی و با قابلیت فهم زیادی بود خیلی ممنون لیلا پایون
سیداکبر سجادی
۱۳۹۵/۱۰/۶
دراینکه این کتاب به صورت روان وقابل فهم برای مخاطبین است جای شکی در ان نسیت. مولف با ذکرنظریه‌های مختلف که پیرامون جهانی شدن مطرح شده، طبقه بندی جدیدی درموضوع جهانی شدن اراء می‌دهد قابل ستایش است. والبته به نظر می‌رسد طبقه بندی مصنف با رویکرد تاریخی است.
نکته قوت دیگراین کتاب این است که برای روشن شدن موضوع مورد تحقیق شواهد ومصادیقی کافی را بیان می‌دارد.
مرتضی جعفری
۱۳۹۵/۹/۲۰
با سلام خدمت استاد محترم و گرامی ممنون کتابی شما به خوبی نکته‌ها و موارد و پژوهشگران و موضوعات را به خوبی تبیین کرده و اما یه نکته که رابرتون گفته که مذهب جزیی از فرهنگ ملل است و در اسلام همه چیز و فرهنگ نیز جزء مذهب قرار میگیرد انتقادی که وارد است داره با دیدگاه یک جانبه گرایی و تک بعدی در این مورد اشاره میکند. انشالله که همیشه موفق و سرزنده باشید.
احسان محمدی
۱۳۹۳/۱۰/۲۹
امیر پورمند
به نظر بنده کتاب حاضر بزرگترین عیبی که دارد این است که نکات کلیدی ندارد و باید جزو منابع امتحانی و حتی منبع برای کارشناسی ارشد میشد تا دانشجویان به مطالعه بخش نظام جهانی کتاب دکتر مشیر زاده این کتاب را بخوانند بنده توصیه میکنم دانشجویان به جای مطالعه چندین کتاب در مورد نظام جهانی یا جهانی شدن کتاب جهانی شدن دکتر نوازنی را چندین بار بخوانند!!! با تشکر
احسان محمدی
۱۳۹۳/۱۰/۲۹
احسان محمدی
با سلام این کتاب به نظر بنده علاوه بر دارا بودن حجم کم محتوای خوبی دارد و به نظر بنده این کتاب نظریه نظام جهانی والرشتاین را نیز زیر سایه خود در آورده است و به نظر بنده والرشتاین در نزد استاد نوازنی باید تلمذ بفرماید با سپاس فراوان از دکتر نوازنی با کتاب کم حجم و با کیفیتش که عقلانیت مورد نظر سریع القلم را در کتاب خود پیاده کرده است' تشکر
علی ولی
۱۳۹۳/۹/۱۷
با عرض سلام خدمت استاد عزیز
1. به عقیده من برخلاف بیانیات کتاب جهان هنوز به طور کامل از حالت دو قطبی خارج نشده است و ما این را در اختلافات سیاسی و اقتصادی دو قطب که سرکرده‌ها ن پیروان آن مشخص است را شاهدیم.
2. با توجه به نحوه بیانیات حضرت عیسی در صفحات 35و36 کتاب تحریف شدن انجیل مشخص است چون این گونه سخن‌ها ازحضرت عیسی به عنوان پیامبرالهی ممکن نیست.
محدثه نجفی
۱۳۹۵/۸/۱۸
باسلام. همانطورکه قبلا هم گفته‌ام کتاب به صورت تخصصی و خوبی به مسائل پیرامون جهانی شدن پرداخته اما نکته‌ای که در اینجا هست این است که بیشتر از منظر اقتصادی به پدیده جهانی شدن پرداخته شده وکمتر از بعد سیاسی و سایر جنبه‌ها صحبت شده همچنین اگربه دلایل مخالفان نظام جهانی مانند کنت والتز هم پرداخته می‌شد مطالب را کامل تر میکرد. با تشکر
رضا کریمی
۱۳۹۴/۱۰/۱۷
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت استاد گرامی... کتاب جهانی شدن و پیامد‌های آن به خوبی مفهوم جهانی شدن را توضیح داده است و با توجه به اینکه محتوای ان بسیار خلاصه بود ولی در عین خلاصه بودن مطالب پرمحتوایی داشت... و یکی از مزیت‌های دیگر این کتاب متن روان آن است و به ایات قرآنی استناد شده است... ولی می‌توانست به موضوع ایران بیشتر پرداخته شود... با تشکر
سعیده حسین پور
۱۳۹۳/۹/۲۵
با عرض سلام
این کتاب برای اینجاب بسیار عالی بود زیرا کم حجم و خلاخه و مفید بود و مرا به خواندن مطالب مفید و مهم راغب کرد درحالی که بسیاری از کتاب‌های دیگر به دلیل حجم زیاد و تکرار دائم بعضی مطالب باعث دل زدگی و محرومیت از مطالب مهم نر می‌شود. نکنه منفی این کتاب اشتباهات نگارشی آن بود که امیدارم با رفع آن به جذابیت این کتاب افزوده شود.
سید علی طاهران
۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کتاب بر اساس نگاه تاریخی به جهانی شدن نوشته شده که محتوای دقیق و روانی دارد و به صورت مفیدی اطلاعات را منتقل می‌نماید. برای بهتر شدن دیدگاه دانشجویان در ارتباط با موضوع جهانی شدن پیشنهاد مطالعه کل کتاب را دارم. انشااله با مطالعه این کتاب و منابع مرتبط دیگر و تجمیع مطالب باعث باز شدن افق دید و جمع آوری اطلاعات کاملتری خواهد شد.
معصومه پاپی
۱۳۹۵/۲/۱۵
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
کتاب جهانی شدن و پیامدهای آن بر ایران کتاب بسیار مفیدی برای دانشجویان علوم سیاسی می‌باشد.
از آن جا که در مباحث جهانی شدن، نقش مسائل اقتصادی بسیار پررنگ تر از سایر مسائل است، به نظر می‌رسد که در این کتاب به مباحث تاریخی و سیاسی بیشتر پرداخته شده است تا مسائل اقتصادی.
مجید مهدی زاده
۱۳۹۴/۱۰/۱۵
(مجید مهدی زاده) باسلام وعرض خسته نباشیدخدمت استاد گرامی. کتاب جهانی شدن باتوجه به این که حجم کمی دارد ولی مطالب آن ساده اما بسیار مفید بیان شده است. نظریه‌ها ودیدگاه‌های مختلف و آیات قرآنی که در این کتاب جهانی شدن بیان شده است باعث آگاهی در این زمینه میشود لذا برای اگاهی در این زمینه بر دانشجویان میتواند مفید واقع شود.
shahla najafi
۱۳۹۴/۱۰/۹
باسلام خدمت استاد گرامی.
کتاب جهانی شدن، کتاب مفید وپرمتحوایی بود ازاین جهت که متن کتاب خوانا وروان بود وهمچنین استفاد از جدول‌ها و نمودارها که این به نظر من به فهم مطالب کمک می‌کندوهمچنین در این کتاب زیاد به مطالب غیرضروری و اضافی اشاره نشده بود.
به نظر بنده می‌تواند منبع درسی خوبی برای دانشجویان باشد. (فاطمه صالحی)
فرامرز نبوی
۱۳۹۳/۱۰/۱۸
با سلام
در این کتاب مطالبی گفته شده است که من شخصا خودم به دانشجویان علوم سیاسی که میخواهند در اینده صاحب نظر باشند توصیه میکنم.
این کتاب شامل مطالبی مفید:
1-ذکر کردن اصطلاحات انگلیسی
2- وارد کردن نظر صاحب نظران این رشته
3-بررسی سیر پدیده جهانی شدن و زمینه‌های و رویکردی ان
با تشکر از نویسنده این کتاب مفید
فرامرز نبوی
hamed hajilou
۱۳۹۳/۱۰/۱۱
حامدحاجیلو
این کتاب از نظر نوشتاری و محتوی مطلوب و با کتاب‌های دیگر این حوزه تفاوت‌هایی در تلفظ انگلیسی (تلفظ انگلیسی کلمات آورده شده است) و غیره داشت.
در این کتاب به بخش نخست یعنی جهانی شدن بیشتر پرداخته شده و به بخش دوم کمتر پرداخت شده است.
اگر به موضوع پیامدهای جهانی شدن در ایران بیشتر پرداخته می‌شد بهتر بود.
با تشکر
سعید رحیمی
۱۳۹۶/۱۰/۱۶
با عرض سلام
در این کتاب دیدگاه‌های مختلفی در مورد جهانی شدن مطرح شده و نکات ضعف و قدرت این دیدگاه‌ها بیان شده است که به نظر من بهترین بخش کتاب بود و سوال‌هایی که در آخر بخش معنی و مفهوم هست عالی‌ترین بخش بود چون ذهن هر خواننده‌ای را به چالش کشیده و درگیر میکند. باتشکر از استاد گرامی دکتر نوازنی
امیرحسین پوربهزادی
۱۳۹۶/۹/۲۸
سلام با توجه به این که جهانی شدن پدیده‌ای مهم در عالم سیاست میباشد لذا توجه نگارنده به این موضوع با اهمیت بوده و با قلمی روان و بیان شیوا به این موضوع پرداخته اینجانب به عنوان دانشجوی ارشد روابط بین الملل خواندن این کتاب را به همه دانشجویان این رشته به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی توصیه میکنم.
امید یعقوبی
۱۳۹۶/۷/۲۰
عرض سلام خدمت استاد گرامی...
روان بودن متن باعث درک مناسب تر خواننده شده، چیزی که در خیلی از کتاب‌های حوزه علوم سیاسی واقعا کمیاب هستش..
و همچنین واژگانی چون جهانی شدن رو خیلی از دوستان شنیدن ولی این که موضوع رو با محوریت ایران مطرح کردید برای من نوعی جالب بود...
و قطعا چنین آثاری قابل تقدیر هستند.
زهره عباسی
۱۳۹۴/۹/۱۴
با عرض سلام.... این کتاب ظرفیت تبدیل شدن به منبع درسی را داراست به علت منابع غنی و استناد کامل به منابع 'اما این کتاب قابلیت افزایش محتوا را دارد میتوان به محتوای ان به خصوص در قسمت مطالعه موردی که روی ایران قرار گرفته است اما ایرادی که میشود به این کتاب گرفت تکراری بودن کلیشه‌ای بودن بعضی از مطالب باتشکر ت
خانم ابراهیمی
۱۳۹۳/۱۰/۲۱
هانیه ابراهیمی
با سلام این کتاب علیرغم حجم کم محتوایی آموزشی دارد.
مزیت ها: استفاده از جداول و نمودار‌ها در پایان کتاب.
استناد آیات قرآنی و تفاسیر آن
پرداختن به سیر تحولات تاریخی (ایران. یونان. مقدونیه)
دیدگاه‌های مختلف جهانی شدن.
در کل کتاب کم حجم البته مفید و پر محتوایی بود. با تشکر
حسین کشتکارذوالقدر
۱۳۹۳/۱۰/۲۰
مجتبی رضایی
با عرض سلام خدمت استاد ارجمند
این کتاب به لحاظ محتوایی عالی می‌باشد، بیان بدون مقدمه هر بحث، آوردن تفلظ انگلیسی کلمات، مشکلات املایی و انشائی آن به نسبت دیگر کتاب‌ها در این زمینه کم بود
بهترین ویژگی این کتاب از نظر من خلاصه گویی و به زبان ساده گفتن و نپرداختن به حاشیه گویی است

باتشکر
هدایت الله حمیدی
۱۳۹۳/۹/۲۱
هدایت الله حمیدی
باعرض سلام و خسته نباشید
مطالب کتاب از تسلسل منطقی و قابل قبولی برخوردار میباشد.
از بسیاری جوانب و زوایا به بحث جهانی شدن پرداخته شده است.
همچنین استفاده از تمثیل‌هایی برای تقریب به ذهن بیشتر، باعث شده مطالب کتاب هم برای دانشجویان و هم برای افراد دیگر مناسب باشد.
با تشکر.
شیرقاضی مایرام بک اف
۱۳۹۵/۱۰/۲۶
با مطالعه کتاب جهانی شدن و پیامدهای آن برای ایران که یک کتاب جامع است برای شناخت پدیده جهانی شدن و هم چنان واضح و روشن مطالب را بیان نموده است که به موضوعات چون نقش اسلام در سیاست جهان بحث‌های گفتمانی مذاهب و آئین‌های عمده جهانی و موارد ارتباطات فرهنگ و.. بصورت مفصل صحبت نموده است.
مریم میرزایی
۱۳۹۵/۲/۲۹
با عرض سلام.
کتاب جهانی شدن و پیامدهای آن برای ایران، کتای جالبی می‌باشد. به خصوص شواهد تاریخی که در ابتدای کتاب از آن استفاده شده است. این کتاب سعی بر آن دارد که بیان کند، پدیده حهانی شدن، پروسه می‌باشد یا پروژه؟ و باتوجه به نثر روان آن برای دانشجویان علوم سیاسی کتاب مفیدی است.
فیض احمد تیموری
۱۳۹۴/۹/۲۴
با سلام (تیموری). این کتاب در رابطه جهانی شدن توضیحات مفید و پرحتوایی ارایه داده است امانمی توان قبول کرد که توضیحات کامل در همه‌ی ابعادی که ارایه شده توضیحاتی کاملی داده باشد. از همین رو جای دارد که عمیق تر به موضوعات پرواخته شود و شخص محقق با مطالعه‌ی این کتاب به درک کامل برسد.
زینب وطن خواه
۱۳۹۳/۱۰/۲۲
زینب وطن خواه.... باسلام

عدم بررسی مطالب به صورت عینی ازجمله عدم تعاریف مفاهیم به کاررفته مثل جهانی شدن
دربرخی مواردرفرنس‌هایی که درپایان کتاب بایدمشخص می‌شدذکرنشده بود
ولی باتوجه به مواردبالا، کتاب خوبیه واطلاعات مفیدی درموردجهانی شدن ومسایل مربوط به آن دراختیارخواننده می‌گذارد.
سعید ملکی
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
با سلام و خسته نباشید
کتاب جهانی شدن و پیامدهای ان برای ایران کتاب مفیدی برای فهم مفهوم جهانی شدن که بسیار پرمحتوا، ساده و روان توضیح داده و پیامدهای ان را برای ایران تشریح کرده است و وجهه خوب دیگر اینکه از ایات قرانی و تفسیر انها در این باره استفاده کرده است.
ساجده ابراهیمی
۱۳۹۷/۱۰/۹
با عرض سلام خدمت استاد نوازنی بنده این کتاب را مورد مطالعه قرار دادم البته شروع کتاب شروع جذابی نبود ولی از صفحه۱۷ به بعد کتاب برایم جذابیت زیادی داشت و جهانی شدن را از دیدگاهای مختلف مورد بررسی قرار داده بود. من شخصا این کتاب را به اعضای خانواده خود معرفی کردم. تشکر
عبدالمجید صادقی
۱۳۹۴/۱۰/۱۹
با عرض سلام خسته نباشی خدمت استاد محترم.
کتاب جهانی شدن و پیامدهای آن بر ایران کتاب آموزشی بسیار خوبی است
که تاریخ را مورد بحث قرار داده تاریخ ایران، روم.
و مفهوم جهانی شدن را به صورت جامع و با زبانی بسیار روان و قابل درک له رشته تحریر درآمده است.
فرهاد احدپور
۱۳۹۴/۱۰/۱۸
بنده به دلیل مشکل در خوانش از روی صفحه رایانه و تبلت (بخوانید رایانک مالشی) متاسفانه از برکات کتاب فوق مستفیض نشدم و ازآنجایی که باقی دوستان زحمت تعریف و تمجید رو متقبل شدند, شانه‌های خودم رو از بار سنگین این مسئولیت خالی می‌بینم. بنده رو عفو بفرمایید.
کورش غلامی
۱۳۹۴/۹/۲۹
باعرض سلام خدمت استادخیلی خوبم دکترنوازانی. کتاب جهانی شدن که درسه فصل هست کتاب پرمحتوایی هست وکتاب خوب ومفیده وازنگارش خوبی برخورداره فقط غلط املایی وازنقل قول زیاداستفاده شده.. امادرکل کتاب عالیه حتی برای پژوهشگران. خسته نباشین استادعالی بود. باتشکرکورش غلامی
رویا اسماعیلی
۱۳۹۳/۹/۱۷
با عرض سلام
در این کتاب دیدگاه‌های مختلفی در مورد جهانی شدن مطرح شده و نکات ضعف و قدرت این دیدگاه‌ها بیان شده است که به نظر من بهترین بخش کتاب بود و سوال‌هایی که در آخر بخش معنی و مفهوم هست عالی‌ترین بخش بود چون ذهن هر خواننده‌ای را به چالش کشیده و درگیر میکند.
محمد عبدالرحمن اف
۱۳۹۴/۱۰/۲۰
با سلام خدمت استاد گرامی در صفحه‌ی 40 کتاب گفته شده که اخرین ایدءولوژی لیبرالیسم خواهد بود ولی بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران لیبرالیسم را به چالش کشیده است که خود نشان دهنده‌ی این است که اخرین ایدئولوژی لیبرالیسم نخواهد بود. عبد الرحمن اف محمد
زهرا خالقیار
۱۳۹۴/۱۰/۱۷
با عرض سلام کتاب حاضر علیرغم حجم کم محتوای آموزشی بسیاری دارد مانند؛ استفاده از جدول و نمودار در آخر کتاب. پرداختن به سیر تحولات تاریخی (ایران، یونان، مقدونیه) و همچنین استناد به آیات قرانی وتفاسیر آن از نکات مثبت بارز این کتاب میباشد
فاطمه نوده
۱۳۹۶/۱۰/۱۳
با عرض سلام و خسته نباشید، در این کتاب به خوبی مفهوم جهانی شدن از دیدگاه‌های مختلف در دوره‌های زمانی متفاوت به خوبی طبقه بندی شده و هم چنین از مزایای این اثر بهره گیری از ادیان و مذاهب مختلف است، موفق و پایدار باشید، متشکرم
سیاوش دریکوند
۱۳۹۶/۸/۱۲
درود، کتاب جهانی شدن هنرمندانه مفهوم سیطره یک ایدئولوژی را بر جهان به تصویر کشیده است، و خواننده را در فضای سه بعدی واقعیات به درستی قرار می‌دهد خواندن کتاب جهانی شدن برای دانشجویان رشته علوم سیاسی به طور حتم می‌تواند مفید باشد.
میلاد میرزایی
۱۳۹۴/۱۰/۳۰
باعرض سلام وتشکر بابت نگارش کتاب جهانی شدن کتاب آموزشی و بسیار مفید چون بازبانی ساده و قابل درک نوشته شده ولی بیشتر به بحث سیاسی جهانی شدن و کمی هم تاریخی پرداخته وبه بحث فرهنگی اقتصادی کمتر پرداخته است. با تشکر
شمس الدین رئوب اف
۱۳۹۴/۱۰/۲۹
باعرض سلام وتشکر بابت نگارش کتاب جهانی شدن کتاب آموزشی و بسیار مفید چون بازبانی ساده و قابل درک نوشته شده ولی بیشتر به بهث سیاسی جهانی شدن و کمی هم تاریخی پرداخته به بحث فرهنگی اقتصادی کمتر پرداخته. (میلادی میرزایی)
shahla najafi
۱۳۹۴/۱۰/۹
باسلام خدمت استاد محترم کتاب جهانی شدن باتوجه به تعداد صفحات اندک آن جذابیت بیشتری را برای خواننده ایجاد می‌کنند. ولی اگردر زمینه‌ی حوزه‌های نفوذ، به نفوذ در مسله فنی و اجتماعی نیز اشاره شود بحث کامل ترمی شود. (شهلا نجفی)
<< 1 2 3 >>