نقد، بررسی و نظرات کتاب نیازها و حجاب دختران و زنان - محسن ماجراجو

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
امیر شیری
۱۴۰۱/۷/۲۵
اثر مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است؛ در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‌های بی ‌بند و بار میان زن و مرد، هیجان‌ها و التهاب‌های جنسی را فزونی می‌بخشد.
غریزه‌ی جنسی، غریزه ‌ای نیرومند، عمیق و دریا صفت است که هرچه بیش‌تر اطاعت شود بیش‌تر سرکش می‌گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‌ ورتر می‌گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‌حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ی جنسی بیش‌تر شده.
این مطلب پاسخ روشن و قاطع به افرادی است که قایل‌اند همه‌ی گرفتاری‌هایی که در کشورهای اسلامی و شرقی بر سر غریزه‌ی جنسی وجود دارد، ناشی از محدودیت‌هاست؛ و اگر به کلی هرگونه محدودیتی برداشته شود و روابط جنسی آزاد شود، این حرص و ولعی که وجود دارد، از بین می‌رود. یکی از فواید مهم حجاب در بُعد خانوادگی، اختصاص یافتن التذاذهای جنسی، به محیط خانواده و در کادر ازدواج مشروع است. اختصاص مذکور، باعث پیوند و اتصال قوی‌تر زن و شوهر، و در نتیجه استحکام بیش‌تر کانون خانواده می‌گردد؛ و برعکس، فقدان حجاب باعث انهدام نهاد خانواده است. یکی از نویسندگان، تأثیر برهنگی را در اضمحلال و خشکیدن درخت تنومند خانواده، این گونه بیان کرده است:
در جامعه‌ای که برهنگی بر آن حاکم است، هر زن و مردی، همواره در حال مقایسه است؛ مقایسه‌ی آنچه دارد با آنچه ندارد؛ و آنچه ریشه‌ی خانوده را می‌سوزاند این است که این مقایسه آتش هوس را در زن و شوهر و مخصوصاً در وجود شوهر دامن می‌زند.
آیدا قادری
۱۴۰۰/۱۱/۵
این کتاب چندین ایراد بزرگ عقلی و علمی دارد برای همین به خوانندگان گرامی توصیه میکنم بعد از خواندن کتاب به نکات زیر توجه کنند:
در این کتاب وقایع تاریخی با تغییرات عمدی بیان شده‌اند برای مثال کاری که زینب پاشا انجام داد اصلا مربود به حجاب نبود و این زن خودش در آن زمان بر خلاف سایر بانوان نقاب نمیزد و تاریخ این سخن ۴۰ تا ۵۰ سال قبل کشف حجاب است.
آوردن سخنان متناقض یکی دیگر از ایرادات این کتاب است برای مثال جایی از مجاز بودن ورود زنان به اجتماع و جایی از ممنوعیت آن میگوید
.....
از خواننده‌ی محترم این کتاب خواهش مندم پس از مطالعه، کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته‌ی امیر ترکاشوند را نیز مطالعه کنند.
Hani_asad
۱۴۰۲/۱۱/۲
عالیه خیلی خوبه من کل تحقیقم رو از این کتاب بر داشتم مطالب خیلی مفیدی داره و برای حتی کسانی که به حجاب اعتقاد ندارند مفیده انقدر خوبه که من این کتاب رو به دوستانم هم معرفی کردم و انها هم واقعا پسندیدند خیلی مطالب جدیدی داره و به تفکر بهتر راجع به حجاب کمک میکنه من که خیلی دوستش دارم عالیه
راضیه حیدری
۱۳۹۵/۱۰/۲۷
با سلام و تشکر اگر این امکان وجود داشته باشد که سازندگان این برنامه مفید کتاب‌ها را به صورت رایگان در اختیار افراد بگذارند خیلی خوب میشود و افراد تشویق به مطالعه کتاب میشوند
فاطمه قابل
۱۴۰۱/۶/۲۷
کتاب خیلی خوبی در زمینه حجاب هست که به این مسیله پرداخته و می‌تونه خیلی بهتون کمک بکنه. من که دوسش داشتم. پیشنهاد میکنم شما‌ام بخونید 🌟💝💛
shayan khorshidy
۱۳۹۴/۴/۱۸
بسیار آموزنده وعالی سپاسگذار از همه شما عزیزانی که این گنجینه را در اختیار مومنین خدا قرار دادید شایان خورشیدی
فاطمه سعیدی
۱۳۹۹/۶/۱۰
کتاب خوبی بود و از خوندنش لذت بردم اما اگه کتابهای بیشتری در همچین موضوعی والبته صوتی هم رایگان بزارید خیلی عالی میشه
میترا sh
۱۳۹۴/۵/۱۰
خوب بود. نویسنده زحمت خودشو کشیده بود.... ممنون و خسته نباشید.
Sobhan Dehghan
۱۳۹۸/۹/۲۲
امیدوارم از قبیل این دسته از کتاب‌ها بیشتر رایج بشه🌷
samaneh fd
۱۳۹۴/۴/۱۸
کتاب فوق العاده زیبایی بود. عالی عالی عالی
سارا قویدل
۱۳۹۴/۹/۹
خیلی کتاب خوبی هست امیدوارم بی‌حجاب و بد حجابا با خوندنش به خودشون بیان
Hina ahmadpour
۱۴۰۰/۶/۵
کتابی جامع و کامل با مدارک و نقل قول‌های کامل و درست
مرتضی خالدی
۱۴۰۰/۵/۴
کتابی که میشه بهترین هدیه برای دختران و خواهران خود باشد🌹
مهدیه بهزاد
۱۳۹۹/۷/۸
به نظرم من که بسیار‌عالی بود
سیده سارا موسوی
۱۳۹۶/۵/۱۴
کتاب مفیدی هست ممنون ازشما
ریحانه شفیعی
۱۴۰۰/۴/۸
به نظر من چیز معمولی‌ای بود.
Fateme👒 Mirzaee
۱۴۰۰/۳/۹
دوست داشتم🤤😀😀😀😀😁😁😁
نرگس پرویزی
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
توی این کتاب به جز تحقیر زنان چیز دیگه ننوشته بود! متاسفم..
علی رضا
۱۳۹۶/۵/۳
کتاب خوبی درزمینه حجاب است
erfan mohammadi
۱۳۹۴/۷/۱۱
عالی و آموزنده