نقد، بررسی و نظرات کتاب پایان افسانه کالری‌ها: دیگر زمین صاف نیست - عانگع اصلانیان

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
spring bahare
۱۳۹۹/۱۱/۱۴
وای واقعا بد بود این کتاب، درکل فقط سوال مطرح کرده بدون جواب انگار ذهن و سردرگم میکنه! همش میگه کالری بده این بده اون بده اوکی من خودم شخصی هستم ک بیست ساله رژیمای مختلف گرفتم چندبارم در حد چهل کیلو یاکمتر وزن کم کردم اکثرشم تاحدی برگشت داشته پس تااینجارو موافقم ک از رژیما کاری ساخته نیس اما ایشون راهکارشون چیه!؟ کل کتاب مثال زدن ک ثابت کنن رژیما غلطه ولی اخرش میگن رژیم غلطه و من درست میگم بیاین پیش من ویزیت شین بهتون رژیم پرچربی و کم کرب بدم! همون کتوژنیک خودمون. ایشون با ترفند تااخر انگار یه تبلیغ طولانی میکنن برااینکه بقیه کتاباشونو وفایلاشونو بخونیم و مدرسه فیتنس ثبتنام کنیم و دست اخر مراجعه بهشون یه فریب بزرگ برای درآمد میلیونی از هر نفر ک واقعا از چاقی عاجز شده. خداروخوش نمیاد از درماندگیه مردمه بیچاره سواستفاده نکنین توو این اوضاع بد. امیدوارم پیامم پاک نشه از کتابراه. ممنون
Amir Irani
۱۳۹۷/۲/۲۷
نخوردن کربوهیدرات و قند و به جای آن استفاده از چربی و پروتئین که ظاهرا در این کتاب پیشنهاد شده، رژیم ابداعی دکتر اتکینز هست که در کتاب "آشپزی رژیمی دکتر اتکینز" به طور کامل شرح داده شده و دستورات کاملی برای گرفتن رژیم و حتی طرز تهیه غذاهای متناسب با دوره‌های مختلف رژیم در آن هست. من خودم با استفاده از روش دکتر اتکینز 15 کیلو وزن کم کردم اما باید بگم که پزشکها معتقدند که برای بدن بسیار مضر هست. در ضمن پس از یک دوره استراحت پس از اینکه دوباره خواستم با این رژیم وزن کم کنم حتی موفق نشدم یک کیلو هم کم کنم. پس از سوال از پزشکم متوجه شدم که این رژیم برای اکثر افراد فقط بار اول جواب میده و بعد از اون بدن عادت میکنه و به این روش جواب نمیده. بنابراین اونایی که با توجه به مضرات این رژیم باز هم تصمیم دارن ازش استفاده کنند بهتره که هر چقدر میخوان وزن کم کنند همون بار اول و به طور پیوسته انقدر ادامه بدن تا به وزن ایده آل خودشون برسند. ببخشید طولانی شد اما چون تجربه عملی داشتم گفتم شاید بیانش برای دوستان کمک باشه.
مهوش مولودی
۱۴۰۰/۱/۲۶
کتاب خوبیه همون طور که نویسنده گفته مطالبی رو روشن میکنه که خیلی تفاوت داره با افکار عمومی ولی من انتظاربیشتری داشتم بسیار کلیه عمدی مطالبو روشن نکرده برای لاغری فقط یه توضیح‌های خیلی کوچیکو ویه اشاره بسیار ریز تیتر وار کرده برای کسایی که میخان لاغربشن وهزینه شرکت در دوره مهندسی تغذیه رو ندارن باید بیشتر توضیح میداد ازاین نظر راضی نبودم درکل بدک نبود. اگر نویسنده نظرها رو میخونه لطفا یه راهنمایی بکنه یکی دوتا کتاب خوب دراین باب معرفی کنه که دردسترس باشه وقابل فهم که بیشتر سردربیارموحداقل چند کیلویی کاهش وزن داشته باشیم. من با استفاده ازمطالب کتاب که مصرف چربی حیوانیو... دارم جلو میرم ولی فقط حس میکنم بدنم بسیار راحت تر شده اون فشار ازروم برداشته شده انگار گرسنگی ندارم ولی هیچ وزنی کم نکردم. بنابراین کتاب اصلا اونجور که باید نبود برای من ولی به هر حال ممنون. صرفا اون عقاید اشتباه رو رد میکنه
پ ش
۱۴۰۱/۳/۱۵
نقاط مثبت:
1- بیان روان و ساده
2- مثال‌های جالب
3- استناد به منابع و شواهد مختلف
4- روال منطقی تر نسبت به سایر کتب مشابه که سعی در حذف قند و آرد دارند.
نقاط منفی:
1- غلطهای نگارشی و ویراستاری
2- تبلیغ دائمی ویدئوهای مربوطه از نویسنده
3- نویسنده، در پایان، هیچ راهکار منطقی برای افرادی که به هر دلیل سطح انسولین خونشان بالا مانده و بقول خود نویسنده سلولهایشان دچار مقاومت شده‌اند ارائه نمی‌دهدو این را "عملاً" نوعی حساسیت اکتسابی/ژنتیکی به قند معرفی کرده که حساس شدن اینهمه آدم، منطقی نیست و اگر هم باشد، حذف کامل قند و آرد و حتی محصولات میوه‌ای و همه‌ی قندها را به چشم سم دیدن، میسر نبوده و بنظر درست هم نمی‌آید.
4- گلوکونئوژنز و چرخه‌های "طراحی شده" بدن انسان برای "گلوکز" را نادیده گرفته است.
***
این کتاب، تلاش خوبی در این زمینه هست. بخصوص درباره‌ی عدم ادامه «پروسه "کم غذایی" و "ورزش" درحالیکه وزن کم نمی‌کنید» و این حقیقت که انرژی در آن صورت دارد از ماهیچه و قلب و مغز شما برداشت می‌شود (که این درد وحشتناک را تجربه کرده‌ام و حالا معنایش را میفهمم) بسیار تکان دهنده بود. با این حال، راه حل عقلانی و منطقی‌ای توصیه نکرده.
با احترام، به نویسندگانِ این دست کتاب‌ها که "قند و آرد و حتی فروکتوز میوه ها" را "عامل مسمومیتِ" سیستمِ متابولیسم بدن می‌دانند، پیشنهاد میکنم که کاش تحقیقاتشان را در سطح مدیریتی اثبات کنند، تا روی بسته بندی‌های نان و شیرینی، علامت "خطر مسمومیت" (مثل سیگار) درج شود!! نه اینکه باز هم مخاطبان را درگیر انتخاب و تنظیم و حذف و قلع و قمع مواد غذایی‌ای کنند که سایر مردم از آن‌ها بهره مند هستند و همچنان افرادِ دارای اضافه وزن را در تنظیمِ خوراکشان بی تعادل و بی اراده می‌خوانند!
مرجان نبی
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
با عرض سلام و خداقوت خدمت نویسنده محترم کتاب
بنظرم من که سالهاست ورزش میکنم و حدود 4 سال است بصورت حرفه‌ای بدنسازی کار میکنم و همیشه برای حفظ وزن ایده آل درگیر رژیم و مراقبت از کالری‌های ورودی به بدنم بودم کتاب بسیار خوبی است
البته تعجب می‌کنم از دوستان عزیزی که گفته بودند کتاب خواننده را گیج و گنگ راه کرده؟!!!
کتاب واضح، صریح و دقیق عنوان کرده مواد غذایی مفید و مضر برای تناسب اندام کدام است
ولی یک انتقاد هم به نویسنده داشتم اینکه در فصل‌های اول (تقریبا 7 فصل اول کتاب) شرحی کاملی از کربوهیدرات‌ها و انسولین دادند حتی گاهی زیادی تکراری می‌شود و مثالهای خسته کننده... ولی در فصل آخر بسیار مختصر و گذرا راجع به فیبرها و قندها اشاره شده. بنظرم به این دو موضوع مهم که در لاغری و تناسب اندام تاثیر دارد باید بیشتر پرداخته میشد.
با آرزوی موفقیت و سلامتی برای نویسنده کتاب
Arash
۱۴۰۲/۹/۱۰
ببین، اولش من نظرات رو خوندم نمیدونستم کتاب رو بگیرم یا نه. آخرش گرفتم. نظر منم شد مثل نظر بقیه.
(بگم که می‌ارزه خوندن کتابش)
اما آدم یاد مادربزرگای قدیم میفته. برای یه مطلب، هزار بار دلیل میارن. من توی فصل اول قبول کردم، نیازی به پنجاه و پنج هزار مثال نبود.
آخرش هم شد مثال "آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی"
هزار تا مثال و دلیل که خب کربوهیدرات بده، باشه. اما راه حل چیه؟ چیکار بکنیم حالا؟
من قبلا ۲۰ کیلو وزن کم کردم. حرفهای این کتاب درسته. بهتون میگم.
من رژیم کانادایی گرفتم، سه چهار ماه هر روز رفتم روی تردمیل ۴۰ دقیقه دویدم. توی دو ماه اول ۱۲ کیلو کم کردم، ولی بعدش وزنم استپ شد.
یک ماه دیگه ورزش کردم و رژیم گرفتم، اصلا هیچی دیگه کم نمیشد.
یهو رسیدیم به ماه رمضون، من روزه میگرفتم و ۳ ساعت به افطار میرفتم ۳۰ دقیقه روی تردمیل میدویم، یهو توی یه هفته، ۵ یا ۶ کیلوی دیگه کم کردم.
سر چهار ماه یا ۶ ماه بود که به وزن دلخواه رسیدم.
تا ۴ سال هم وزنم ثابت موند و دو کیلو فقط اضاف شد.
امسال پام شکست، ۳ ماه پام تو گچ بود، رژیم اتکینز رو گرفتم، ۴ کیلو اضافه کردم. بعد دوباره رژیم و ورزش کردم اما بدتر شد و الان دوباره ۱۰ کیلو اضافه دارم.
فکر میکنم همون که توی کتاب گفته راه حل منه. باید کربوهیدرات کم باشه، بدن چند ساعتی غذا بهش نرسه، بعد ورزش هوازی، بعد دو ساعت هیچی نخوری و بعد یه وعده غذای پروتئنی.
کلا فهمیدم ترکیب قند و آرد (کیک و شیرینی و شیربرنج و.. ‌.) خیلی چاق کننده است.
همچنین میوه زیاد، چاق کننده است.
راستی یادم رفت بگم، من اول از همه غلظت خون و کبد چربم رو با اهدای خون و خوردن عرق کاسنی کنترل کردم (البته برای این موضوعات برید پیش دکتر)
بعد از اون بود که زحماتم جواب داد.
یاعلی
کاربر bayram
۱۳۹۸/۶/۱۸
اولا درست نیست از طرف خودتون بیاین کامنت خوب به کتاب اضافه کنین

و در مورد محتوا:
مطالب کتاب تا حدی قابل قبوله ولی این که اصرار دارن بگن روش قبلو کنار باید بذارن بیشتر حس تبلیغاتی بودن به ادم میده تا یه کتاب علمی و صریح!
به نظر میاد ایشون فقط دنبال قانع کردن مخاطب هستن که چیزی که بقیه میگن کاملا غلط و چیزی ک من میگم کاملا درسته و فقط منم ک اینو میگه. طوری که انگار دکترای تغذیه فلج مغزین نمیتونن مقاله بخونن
درکل دید جالبی داشتن به این قضیه و به نظرم ارزش تامل روی مطالبشون رو داشت گرچه با توجه به چیزایی که گفتم نسبت محتوای کتاب به حجم کتاب مقدار قابل توجهی کمتر بود
در کل پیشنهاد نمیکنم ولی خالی از لطف هم نیست!
النا عبدی
۱۳۹۹/۱۲/۲۲
یه‌ موضوع را هزار بار به روش‌های مختلف تکرار میکنه فقط و‌ فقط توضیح الکی و تکرار مکرراته کل فصل ها. واقعا چند بار از همون فصل‌های اول میخواستم دیگه نخونم. نتیجه گیری و‌ جمع بندی در حد دو سه صفحه به زور بود. راهکار و پیشگیری و راه حل هیچی کلا فقط الکی کشش میده یه موضوع رو. حتی بات تلگرام برای ویدیوهای آموزشیشم همینطوریه یه ویدیو میفرسته دو روز آینده مطالب همون ویدیو رو دوباره تکرار میکنه. عادلانه بگم من تمام مطالبش رو قبول کردم و از فصل دوم سوم فقط ادامه دادم به امید راه حل ولی آخرم هیچی به هیچی. توضیحات علمیش هم خیلی خوب و قابل درک بود خیلی راحت متوجه شدم و حتی به بقیه هم توضیح دادم. درکل یکم خلاصه تر بود و یکم نتیجه گیری بهتر میکرد حتما دوباره یا سه باره میخوندم و‌ بقیه هم‌ پیشنهاد میکردم حتما بخونن.
عاطفه رضازاده
۱۳۹۹/۶/۹
سلام. واقعا مهمترین و پرکاربردترین کتابم شده. اول اومده کل باورهای نادرستی ک در مورد چاقی و تغذیه هست برامون شرح داده بعد در قالب جملات کوتاه و کلیدی اومده راه حلشم گفته. هدف از خوندن این کتاب شناخت بدن و کارکردشه که براحتی خودمون بتونیم مدیریتش کنیم. تصور کنید شماخالق یک اختراعی باشید مسلما راحت تر میتونید بکارش ببرید تا کسی که اولین بارشه داره استفاده میکنه. باید یاد بگیریم بدون اینکه دست زور بالای سرمون باشه وزنمون و مشکلاتمون رو کنترل کنیم.
خیلی عالی و جالب توضیح داده. من حین خوندن کتاب حس میکردم دارم کتاب روانشناسی میخوم.
آفرین به خالق این اثر خسته نباشید واقعا. ♧♧♧
فرامرز بهزادی
۱۳۹۵/۲/۲۱
با عرض سلام باید بگم نوشته‌ی شما و دیدگاه جدیدی که عرضه کردید برای من بسیار ارزشمند و عالی هست. بخصوص که با نظرات خود من از هر جهت همخوانی داشت. چرا که من در جوانی بسیار پرخور بودم اما ذره‌ای شکم نداشتم. بعد از یک بیماری و مصرف کورتون وضعیتم عوض شد و شکم آوردم و با وجودیکه خورد و خوراک من به یک سوم قبل رسید حدود 40 کیلو چاق شدم. به نظر خودم تنظیم دستگاه پیچیده بدنم بهم خورده بود اما همه بزرگتری میکردند و هر کدام برام نسخه‌ای میپیچیدند. به هر حال از شما بسیار سپاسگزارم بابت نوشتن این کتاب که میدونم به کمک اون میتونم دوباره تناسبم را بدست بیارم.
حمزه معظمی
۱۴۰۰/۸/۱۹
شاهکار بود. خیلی ممنونم. مهندسی بود. سوال‌هایی رو جواب گرفتم که چندین سال یا نتونستم حل کنم یا فرصت تحقیقاتش رو نداشتم. درست بود تک تک جملات شما. خط به خط کتاب برای من نکته بود. الان بدنم را بهتر میشناسم. حتما در روش تغذیه‌ام تغییراتی خواهم داد. حتما جلد دوم کتاب رو مطالعه میکنم. ۸ ماه بعد: الان دارم نوشتم رو ویرایش میکنم: دوستان گرامی در یک جمله خلاصه کنم، اتفاقات مهمی در زندگی هر فرد رخ میدهد، برای من زندگیم به دو دوره، یکی قبل از مطالعه این کتاب و ثبت نام در مدرسه فیتنس و دیگری بعد از آن خلاصه میشه.
عبدالرضا تمیمى
۱۴۰۲/۶/۲۲
چند سالى بود که موضوع رژیم را ول کرده بودم بصورت اتفاقى با کتاب افسانه کالریها آشنا شدم آن را خریدارى و مقدارى از آن را خواندم احساس خوبی در من ایجاد کرد با سرعت بقیه کتاب را خواندم علاقمندیم در باره رژیم مجددا فعال شد در مدت یک ماه نزدیک به شش کتاب دیگر را که تلویحا اسمى از آن‌ها برده شده بود خریده و خواندم جستجوهاى اینترنتىم افزایش یافت دو مرتبه آزمایش خون کامل دادم بدون اینکه بخواهم علاقه‌ام به مواد کربوهیدرات بشدت کاهش یافت در مدت سه هفته نزدیک به چهار کیلو وزن کم کردم در حالى که مستمرا سیر هم بودم اتفاقا برخى مواد غذایی مثل چربیها و پروتیینها که قبلا کم میخوردم یا نمیخوردم را براحتى میخوردم نتیجه اینکه بدنبال دوره مهندسى تغذیه آقاى اصلانیان هستم
نیما آرمانی
۱۳۹۹/۸/۲۴
کتتبی بسیار عاالی و و فوق العاده بود استناد حرف‌های ایشان علاوه بر این که به کتب معتبر بود عقلانی بود و به راحتی می‌شد پذیرفت و مخصوصا اینکه اگر کسی چندین بار رژیم‌های کلاسیک و اشتباه قبلی رو گرفته باشه به خوبی درک می‌کند همه‌ی این حرف‌ها کاملا درست است اما این کتاب برای دادن رژیم با اینکه چه بخوریم نیست و میتوانید با مراجعه به سایت مدرسه فیتنس در دوره مهندسی تغذیه شرکت کنید تا با رژیم ان اشنا شوید این کتاب فقط برای از بین بردن باور‌های غلط غذایی و اشنایی با سلامت بدن است
از نظر من فوق العاده عالی بود
منصور مفیدی
۱۳۹۹/۳/۲۸
سلام به نویسنده محترم. کتاب شما کپی از مطالب چند نویسنده دیگر خارجی بود بازم اطلاعات تغذیه‌ای مختصری درمورد مصرف صحیح کالری‌ها وکارایی بدن درمقابل این کالری‌های خوب وبد رو به مخاطب نشون داد وراهکاری مناسب برای لاغری به من حداقل نداد. چون هر انسانی میدونه باتغذیه با کیفیت مثل گوشت خالص. ماهی وانواع میوه وغذاهای باکیفیت وروغن‌های حیوانی و یاروغن‌های خالص گیاهی مثل کنجد زیتون وغیره که قیمت‌های ان با شرایط اقتصادی هیچیک از مخا طبین چاق شما جور نیست همینطور که در کتاب نوشتین با خوردن غذاهای بی‌کیفیت چاق میشویم چون پول خوردن غذای باکیفیت ندارند شما راهکاری بهتر جلو قشر چاق با فقر مالی بزارین کتاب شما بدرد قشر ثروتمند میخوره نه فقرا.
امیر علی گلزاری فرد
۱۳۹۷/۵/۳۰
این کتاب در مورد رژیم کتوژنیک (در سایه) بحث میکنه ولی با وجود اینکه رژیم کتوژنیک مناسب اما متخصصین بیش از ١٤ روز رو توصیه نمیکنند در ضمن آب زیادی در این رژیم از بدن دفع میشه که اشاره‌ای نشده بحث دیگر در رژیم‌های کتوژنیک میوه رو توصیه نمیکنند درحالیکه همین دکتراووز که تو کتاب اشاره کردن اصلا توصیه به حذف میوه نمیکنند بحث دیگر ارگانیک بودن اقلام رژیم کتوژنیک شما گوشتی که حاصل از گاو دارای چرای طبیعی یا گوجه فرنگی بدون نیترات رو نمیتونید پیدا کنید و بحث بعدی اثرات مضر کتون بادی‌ها روی مغز در بلند مدت اثرات مهلکی دارند کتون بادی‌ها از نویسنده خواهش میکنم پاسخگو باشند
سیروس سرادار
۱۳۹۸/۵/۱۴
هنوز تمامش نکردم ولی خیلی مشتاقم تمومش کنم فقط یه موضوعی و اون اینکه کاش نویسنده کتاب به فعالان تغذیه توهین نمیکرد و اونها رو احمق و رژیمهایی ک میدن رو احمقانه خطاب نمیکرد -ایین با علم و عالمی منافات داره ک یه کسی بقیه رو احمق خطاب کنه -به نظرم یه عنوان یه مترجم و گرداوری کننده یا مولف و نه به عنوان یه دانشمند تغذیه هنوز برای این نویسنده زود بود ک دهان به تووووهین باز کنن چون من فکر نمیکنم ایشون مرز‌های علم تغذیه رو جاب جا کرده باشن!!!،،‌ای خداا چقدر ما ایرانیا بدبختیم ک نویسنده هامونم احترام گذاشتن رو بلد نیستتن
واهیک پوریان
۱۳۹۷/۶/۸
خوب راستش دوست خوبم اصلانیان بابت تهیه این کتاب نهایت تلاش خودش را کرده و اصافا مطالب کاملا صحیح و واقعی را ذکر کرده به عنوان مثال نوشابه‌های گاز دار تا حدود ده سال پیش به هیچ عنوان در سبد خرید مردم نبود به غیر از موارد خواص ولی اکنون تقریبا هر روز این کالا مصرف می‌شود به قولی مشت نمونه خروار دیگه نمی‌گم مرغ هرمونی یا یا.... ولی با تشکر از اصلانیان باید بگم این مطالب را من قبلا در کتابهای دیگر خوانده بودم و اصلا جدید نیست ما اسیر تغذیه اشتباه صنعتی ناشی از شرایط زندگی ماشینی هستیم مرسی
محمد کاظمی
۱۳۹۶/۱۱/۲
به نظرم این کتاب راهکار موثری برای لاغری ارائه نکرده بود وفقط به کلیات وبرخی اشتباهات رایج اشاره کرده بودوخواننده را گنگ رها کرده وهیچ راهکار عملی ارایه نکرد... من‌فکر میکردم بعد ازخواندن این کتاب میتوانم‌خیلی راحتتر وزن کم کنم اما الان کاملا گیج وسر درگمم
Moheb Karimi
۱۳۹۸/۶/۲۶
با توجه به اصول علمی: مقداری چربی که در بدن جمع میشه برآیند کالری ورودی و کالری خروجیه؛ ظرف آب رو در نظر بگیرید که از بالا شیر آبی به درونش بازه و از پایین شیر آبی برای تخلیه داره؛ قطعا مقدار آبی که در این ظرف جمع میشه برآیند مقدار آب ورودی و خروجیه؛ بدن هم همینطوره اگر کالری ورودی (خوراکی) بیشتر از نیاز خروجی (مصرفی) باشه؛ اضافه اون رو بصورت چربی در بدن جمع می‌کنه. منبع: کتاب کاپلان و سوداک ۲۰۱۸ بخش اختلالات خوردن (از منابع معتبر پزشکی) دوستان مابقی ادعاها افسانه‌ای بیش نیست خصوصا ادعاهایی که بدون ذکر منبع مدعی هستن نتایج تحقیقات قبلی بکل غلطن.
hanieh shafaat
۱۳۹۷/۹/۹
این کتاب خیلی برا من جالب بود و واقعا ذهنم دگرگون شد و بعد شروع کردم به گرفتن رژیم کتوژنیک... و کلا ۵ کیلو اضافه وزن داشتم و حدود ۴ کیلو کم کردم اما بعد که رفتم آزمایش دادم کلسترولم خیلیییی رفته بود بالا و دکتر بهم گفت باید قرص چربی بخورم و خلاصه اینکه دوباره به این نتیجه رسیدم این کتاب هم اصلا فایده‌ای نداره و خوردن حتی چربی‌های مفید هم باعث بالا رفتن کلسترول میشه، میخوام واقعا حقیقت رو بفهمم، آخه چرا؟؟؟ چرا باید تفاوت تا این حد در دیدگاهها باشه، من که تو عمل هم دیگه فهمیدم این نوع تغدیه با اینکه باعث لاغری میشه اما خطرناکه...
Hamid Reza Kakavand
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
دوستانی که از خرید و خوندن این کتاب پشیمان هستین! توجه کنید این کتاب صرفا یک مقدمه و به چالش کشیدن روش‌های روتین کاهش وزن هست نه راه حل! شما بعد از خوندن این کتاب میبایست در دوره مهندسی تغذیه مدرسه فیتنس شرکت کنید تا کاملا متوجه بشید قضیه چیه! خلاصه ش اینه که برای کاهش وزن ماندگار شما قرار نیست کالری کمتری مصرف کنید! چاقی یک مشکل هورمونی هست که باید درمان بشه و بعدش بدن بطور خودکار و هوشمند شروع به توزیع درست انرژی میکنه در نتیجه لاغر میشید و لاغر میمونید!
بیتا فرهادی
۱۳۹۶/۱۱/۵
کتاب خوب و‌مفیدی بود و من شخصا در کاهش وزن بعضی دیدگاههای کتاب رو در مورد بی‌تاثیر بودن تعداد کالریها در کاهش یا افزایش وزن تجربه کرده بودم اما دلیل علمی اونو نمی‌دونستم. و جالبتر اینکه بعضی نکاتی که از زبان مادربزگها و‌پدربزرگها شنیده بودم هم با مطالعه این کتاب مهر تایید خوردن.
با همه اینها قویا معتقدم که بدن هر شخصی یک سیستم منحصر به فرده و نمی‌شه برای همه نسخه یکسان پیچید و به همه یک روش و یک نوع غذا یا یک نوع سبک تغذیه رو پیشنهاد داد.
در مجموع کتاب بسیار جالبیه و من خوندن این کتاب رو به همه کسانی که درگیر اضافه وزن هستن توصیه می‌کنم
ستاره جوانمردی
۱۳۹۹/۴/۲۳
باتشکر از نویسنده کتاب، به نظرم یک کتاب عالی بود وارزش وقت وهزینه ایی راکه صرف کردم داشت. این کتاب برای قشر خاصی نوشته شده است وتنها کسانی که واقعا تصمیم جدی برای کاهش وزن رادارند وسالها با چاقی ومعضلات آن دست به گریبان بوده‌اند میتوانند درک درستی از مطالب داشته باشند وبه دنبال تغییر سبک زندگی خود باشند. این کتاب مقدمه بسیار کامل از یک مقوله گسترده وبه روز میباشد.
saeed shikh
۱۳۹۹/۴/۲
سلام وقت بخیر، من به عنوان یک مربی و کارشناس علوم ورزشی مطالب کتاب رو قبول دارم و واقعا خیلی از مباحث تغذیه و تناسب اندام شبیه افسانه شدن و درست نیستن!
ولی دوستان عزیز شما انتظار داشتین بعد از خوندن این کتاب به تناسب اندام برسین? کاملا در اشتباهین. برنامه ورزشی و غذایی شما باید توسط یک فرد با دانش تنطیم بشه و شما اون رو اجرا کنین. هرکس که نمیتونع برای خودش رژیم بنویسه و اجرا کنه!
mahmoud ghorazadeh
۱۳۹۶/۵/۱۹
مدتی بود که مدام اضافه وزن پیدا می‌کردم و با کم کردن کالری و پیاده روی آنرا کنترل می‌کردم
تو ماه رمضان تا آن جا که تونستم وزن کم کردم ولی بده از حدود ۵۰ روز از وزن قبلی که هم داشتم و زنم بیشتر شده بود. از رژیم‌ها و فعالیت‌های ورزشی خسته شده بودم مونده بودم چیکار کنم
از خدا خواستم کمکم کنه بعد از آن مشغول جستجو در اینترنت شدم شاید باورش سخت باشه ولی خیلی اتفاقی به این کتاب رسیدم ۲ فصل رایگان را دانلود کردم و
فریبرز همایونی
۱۳۹۹/۹/۱۵
این کتاب مثل آگهی تبلیغاتی هستش نه چیزی که آگاهی رو بالا ببره، چرا؟
از اول کتاب مدام این جمله به شیوه‌های متفاوت تکرار میشه: "کمتر خوردن و بیشتر فعالیت کردن مثل نظریه زمین صاف هستش غلطه.
مدام پیش میری که ببینی خب اگه اون غلطه درستش چیه و کتاب تموم میشه هیچی به هیچی.
با خودت میگی خب پس روش درست لاغری چی شد؟ باید بری پیش نویسنده ویزیت حضوری بشی تا بهت بگه!!!
مهدی نجفی
۱۳۹۹/۶/۱۲
اخرش متوجه نشدیم چی را چه موقع بخوریم.. من زیاد کتاب میخونم.. این کتاب گیج کننده است... حداقل پایان کتاب برنامه غذایی میداد هم خوب بود... مثل فیلم‌های ایرانی که میگه آخرش را خودتون حدس بزنید😂🤣
دوستان جهت بدست آوردن سلامتی و تناسب اندام واقعی کتاب قابلمه را فراموش کن... نویسنده: هلموت واندمیکر
کتاب فوق العاده‌ای هست... اگر کسی درخانواده یا نزدیکان سرطان دارن این کتاب قابلمه را فراموش کن را بهش توصیه کنید
در کتابراه هم موجود هست
زهرا عرب نژاد
۱۳۹۹/۴/۱۴
دیدگاه من رو تا حدودی عوض کرد. چون خیلیاش رو تجربه کردم مثلا ساعتها پیاده روی کردم، ورزش کردم، کم خوردم، به چند دکتر تغذیه مراجعه‌ کردم و روشهای مختلف رو برای کاهش وزن امتحان کردم، وزن کم کردم اما دوباره برگشتم به وضعیت قبل. در تمام مدت مطالعه کتاب هم امیدوار بودم که راهی برای کاهش وزن بهم بده یا لااقل چند نوع غذا رو معرفی کنه اما نا امید شدم به نظرم باید آخر کتاب یه جدول غذاهای با ارزش غذایی و با کیفیت رو معرفی میکردید
علی اکبر عسکری
۱۳۹۷/۲/۲
با سلام و عرض ادب و احترام
تشکر از کتاب جالب و راهگشای شما لطفاً در خصوص غذا‌های جایگزین و به تعبیر خودتان با کیفیت بیشتر راهنمائی بفرمائید مثلاً برای نان جایگزینی معرفی بفرمائید و یا برای قند و شکر مصرفی چه چیز‌هایی رو پیشنهاد می‌کنید منشاء تامین امگا 3 چیست؟ کدام نوع روغن حیوانی را مفید تر میدانید در خصوص پروتئین‌ها ترجیح ما باید گوشت کدام نوع دام یا پرنده باشد
مسلم جودکی
۱۳۹۶/۸/۱۶
با کمال احترام برای نویسنده محترم
طرز نگارش کتاب‌های ایشون فقط جوریه که ذهن خواننده مرتب به دنبال یک رژیم در لابلای مطالعه میگرده ولی چیزی پیدا نمیشه. شیوه نگارش بیشتر شبیه اخاذیه تا نویسندگی!کتاب‌های بسیار بهتر و جامع تری هست که پیشنهاد میکنم از اونا استفاده بشه
سیده زهرا طباطبایی
۱۳۹۹/۱/۶
بسیار عالی بود دو مورد بدنم خیلی اگاهیم بالا رفت و من اینقدر در مورد سیستم بدم منیدونستم چون من خودم‌ی ورزشکار بودم و دقیقا صحبتهای اقای دکتر مثل این بود که بدم داره صحبت میکنه وخیلی راضی هستم من خودم خیلی اضافه وزن دارم و میخوام با این کتاب با اطلاعاتم ببینم میشه همچی کاری برای کم کردن وزن تلاش کنم ان، شالله که موفق میشم و به اون تناسب اندام برای همیشگی میرسم
فهیمه باعثی
۱۳۹۷/۷/۲۴
کتاب خوبیه، دانسته‌های قبل منو تکمیل تر کرد. از خریدش راضیم و به دوستامم توصیه کردم بخرن تا زندگیه سالم تری داشته باشن.
دوستانی که انتظار بی‌جا دارن و میخوان که این کتاب یک برنامه غذایی و راه و روش مستقیم و بدون زحمت بهشون بده کاملا در اشتباهن، با خوندن کتاب دانش شما بالاتر میره و با یکم تحقیق بیشتر به راحتی میتونید مواد غذایی مضر و مفید رو بشناسین و تو برنامه غذاییتون بکار بگیرید.
شکوفه نظری
۱۳۹۶/۱۱/۸
سلام من هم این کتاب رو خوندم. کتاب خوبی بود اما بهتر بود راهکارهایی عملی ارائه می‌شد مثلا چند نمونه رژیم غذایی... و یا نمونه‌هایی از چربی‌های مفید و کربوهیدرات‌های مورد قبول معرفی می‌شدند. شاید کسانی که علم بالایی در تغذیه دارند خودشون بتونن بقیه‌ی راه رو برند ولی کسانی که این علم رو ندارند نیاز به طرح نمونه و مثال از خوراک‌های روزمره دارند. از نقاط ضعف این کتاب این بود که یک ایده مرتب تکرار می‌شد و تکرار مکررات توش زیاد بود.
mohsen baseri
۱۳۹۶/۴/۱۷
کتاب خوب و جالبیه فقط اگر منابع یا لینک‌های مرتبط با هر کدوم از تحقیقات یا آزمایشهایی که در کتاب به اونا اشاره شده در پاورقی کتاب یا ارجاعات ذکر بشه هم اعتبار کتاب بالاتر میره و هم خواننده با مراجعه به آن‌ها میتونه ببینه آزمایشات با چه دقت و اعتباری انجام شده
مینا متین
۱۳۹۶/۱/۲۵
اگر دوست دارید دروغ‌هایی که بهتون در مورد رژیم‌های بی‌ثمر گفتن رو بدونید و راه رسیدن به یک زندگی سالم براتون آشکار بشه بهتون توصیه میکنم عمرتون رو دیگه با داستان‌های تخیلی رژیم‌های بی‌ثمر هدر ندید و این کتاب رو مطالعه کنید، قوووول میدم به امتحانش می‌ارزه و قطعا ضرر نمیکنید.
ممنون عانگع عزیز و بی‌نظیر و خاص. 💐
محمدعلی صداقت نژاد
۱۳۹۹/۸/۲۶
از اینکه اطلاعات مفیدی ارائه داده و توانسته سطح نگرش خواننده رو تحت‌تاثیر قرار بده خیلی خوبه اما بسیار آسمون ریسمون میبافه تا برسه به اصل مطلب
درضمن خواننده بعد اتمام کتاب هیچ برنامه یا روشی برای اجرای یه رژیم مفیدی که در طول مطالعه دایم در حال اثباتش بوده نمی‌یابد
این کتاب هنوز جای کار دارد و نقاط ضعفی رو که داره رو باید سریع برطرف کند
در پایان مطالعه کتاب حس کردم به مقصود و مطلوبی که انتظار داشتم نرسیدم
رضا پردیس
۱۳۹۹/۱/۱۶
این کتاب شیطانی است... این کتاب نه یک ایده بکر، بلکه تکرار تهوع رژیم اتکینز است. بعدها معلوم شد شرکتهای لبنیات و سوسیس سازی با او قراردهای کلان بسته بودند و خودش اینک مریض است. می‌نویسد تحقیقاتی درباره ارتباط چربی حیوانی و امراض عروقی نشده، در حالی که تحقیقات درباره سودمندی رژیم اتکینز نشده که هیچ، هزاران مقاله علیه و اخطاریه صادر شده. چربی برای بدن لازمست، اما روغنهای گیاهی مانند زیتون و کتان و نه چربی پوست خوک!
fereshteh movafagh
۱۳۹۷/۷/۲۴
سلام دوستان
کتاب پایان افسانه کالری‌ها رو کامل خوندم به نظرم نویسنده این کتاب سه تا پاراگراف رو با چندین جمله بندی مدام تکرار کرده تا صفحات کتابش پر بشه
بعد از خوندن این کتاب احساس ادمی رو داشتم که یک لقمه رو به ١٠٠ بار جویده😖😖خیلی احساس بدی داشتم از اینکه وقتم رو بابت خوندن این کتاب تلف کردم. کتاب پایان افسانه کالریها اولین کتابی بود که به محض خوندنش با اطمینان انداختمش سطل اشغال
peyman shakiba
۱۳۹۶/۱۰/۲۹
سلام. بنظر من کتاب بسیار جالب بود و به واقعیت نزدیک که چه در خودم و چه در اطرافیانم توانستم بررسی کنم و به یقین رسیدم که تمام مطالب به درستی مطرح شده است.
حالا فقط یه مشکل وجود دارد که من منتظر بودم در انتها درباره انواع کربوهیدرات‌ها توضیح بدید و بنویسید چه مقدار پروتین و از چه نوع بهتر است. ولی خوب مطالب بسیار کلی بود و نتیجه نهایی که همراه راهکار باشد واصل نشد. ممنون از مطالب بسیار اموزنده شما
Arezo Shariati
۱۳۹۶/۲/۱۲
بی نظیرترین کتاب و مطالبی بود که تاحالا خوندم!!! جواب سوالات و تمام زجری که سالها میکشیدم برای لاغری که هیچوقت اثر نکرد بلکه چاقتر وبیمارتر وضعیفترم میکردن رو داد!! ازتون ممنونم🙏.‌ای کاش همه افراد دارای اضافه وزن میخوندن این کتاب رو چون میدونم همشون در درون ناراحتن!
امین ادریسی
۱۳۹۵/۸/۲۰
با سلام کتاب حاضر دیدگاه متفاوتی را بیان میکند ولی به نظرمیرسد این کتاب ترجمه کتاب The Calorie Myth که در سال 2013 چاپ شده است با مقدای اضافات از جانب مترجم محترم باشد.‌ای کاش مترجم مانند کتاب‌های دیگر این اثر را نیز ترجمه می‌نامید و نویسنده اصلی کتاب را ذکر می‌کرد.
هنگامه رفیعی
۱۳۹۵/۸/۱۶
به نظر من نویسنده نظرش اینه که هر کس مثل یک بیمار دیابتی رفتار کنه. به طور کل مصرف کربهیدرات را قطع کنه. ولی یه مسله را نادیده گرفتن انسان خودش را از هر چی که منع کنه بیشتر حریصتر میشه. اگه به کسی بگی دیگه نباید تا آخر عمرت شیرینی نخوری تا صبح خواب شیرینی میبنه. روی هم رفته کتاب کاربردی نیست.
پری ناز کشتکاران
۱۳۹۵/۸/۱۵
عالی بود، همیشه ذهنم درگیر این سوال بود که چرا بدن انسان هوشمندانه با چاقی و اضافه وزن مقابله نمیکند، چرا بدن وقتی دچار اضافه وزن میشود اتوماتیک متابولیسم را بالا نمیبرد تا جلوی این بیماری را بگیرد، و حالا جواب سوالاتم را گرفتم و فهمیدم چرا هر بار بعد رژیمهای لاغری و کاهش وزن، چاقتر و چاقتر شده ام
majid Shahbazi
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
به طور خلاصه؛ مهم‌ترین چیز برای کم کردن وزن کمتر بودن کالری دریافتی از خروجیه، اینکه از چه روشی استفاده کنید واسه رسیدن به این کالری منفی بستگی به اولویت‌های شما، فاکتور‌های ورزشی و ژن خودتون داره. شما هر رژیم یا استراتژی انتخاب کنید یه مزیت داره و یه بها. هیچ رژیمی تو دنیا نیست که به همه نتیجه یکسان بده. اینکه بگید کتوژنیک بهترین رژیم دنیاست، نشان از اطلاعات ضعیف نویسنده داره.
تورج مرادی
۱۳۹۷/۴/۲۲
این کتاب به این قیمت نمی‌ارزد. نویسنده بیش از 40 صفحه فقط در خصوص اشتباه بودن طرز فکر انسانها حرف زده خوانندگان شعور دارند. برای این موضوع یک فصل کافی بود
فکر کنم موضوع مطرح شده زیاد نیست که نویسنده این اینقدر به موضوع اشتباه طرز فکر آدمها پرداخته است این کتاب به این مبلغ نمی‌ارزد
سعید تکبیری
۱۳۹۶/۱۱/۸
استاد ممنونم از این اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتین خیلی مثال زدین در ابتدا داشتم کلافه میشدم اما با پیشروی در خواندن کتاب خیلی خوب از مثالها استفاده کردین فقط یک نکته که ارزش غذایی که چی بخوریم و چگونه بخوریم و کی بخوریم هم اگه میفرمودین عالی میشد با توجه به این که باید بیس اصلی از محصولات حیوانی باشه
leyla mozafar
۱۳۹۵/۱۲/۱۶
من احساس میکنم که نصف کتاب رو خوندم یعنی تا بقیه مطالب رو نخونم نمیتونم نظر بدم تا اینجا متوجه شدم که از نظر شما تمام راه حلهای قدیم برای داشتن تناسب اندام اشتباه بوده به صورت مختصر هم اشاره کردید که حذف کربوهیدراتها و شیرینی و اضافه کردن چربی حیوانی و پروتئینها راه حل ارائه شده از طرف شماست. هنوز نمیتونم نظر قطعی راجع به کتابتون بدم.
حمیده امام علیزاده
۱۴۰۰/۱/۱
من قبل از این کتاب، کتاب (روش خوردن هوشمندانه) را هم مطالعه کردم تقریبا هر دو یک وجه مشترک که داشتن حذف آرد وهر چیزی که از آرد درست شده وحذف شکر وهر چیزی که طعم شیرین داره را بیان میکنن. ولی کتاب قبلی خیلی به وزن کردن غذا هاوکالری شماری تاکید داشت. همان طور که درکتاب گفته شد بایدرژیمی بگیریم که به یک آدم دیابتی داده میشه. درکل کتاب خوبی بود.
Amin Poursasan
۱۳۹۷/۱۲/۴
با سلام، همانطور که در آخر کتاب نوشته شده بود با یک بار خواندن این کتاب بعضی مسائل مبهم بجاى میمونه ولی برای من بسیار جذاب و لذتبخش بود مطمئنا بیشتر براى چندینبار خواهم خواند دقیقا بروکس چیزی بود که من فکر میکردم چون بعداز اینکه من رژیمم رو کنار گذاشتم دوباره به همون اضافه وزن برگشتم😞
ناصر مسعودی
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
با سلام من دکتر مسعودی پزشک فوق تخصص جراحی گوارش =کولورکتال هستم کتابتونو خوندم. بهتون تبریک میگم کتاب خوبیه اما بنظرم بهتر بود از اول اشاره میکردین که منظورتون رژیم کتوژنیکه. من چند طرح تحقیقاتی با دانشجویان دستیار تخصصی‌ام در مورد این رژیم دارم. در ضمن در کانال تلگرامم در مورد این رژیم بحث عادی و تخصصی انجام میدم.
1 2 3 4 5 6 >>