نقد، بررسی و نظرات کتاب آسمان مال من بود، خاطرات سرهنگ خلبان صمد علی بالازاده - ساسان ناطق

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نوید خطیب زاده
۱۳۹۷/۵/۱۰
سلام. برای تهیهء مستندی از نقش پایگاه دوم شکاری در سه ماههء ابتدای جنگ چند روزی به آن جا رفته و قرار بود جناب بالازاده هم بعنوان یکی از خلبانانی که از اولین روز تا آخرین روز جنگ، همواره داوطلب پروازهای پرخطر و با ریسک بالا بودند؛ به پایگاه آمده و خاطراتشان را در فضای پایگاه شکاری تبریز به تصویر بکشیم. این شروع آشنایی من با این ابرمرد بود. چون خیلی از خاطراتی که در کتاب آمده ایشان شخصا برایمان تعریف کرده بودند، لذت خواندن این کتاب برایم چند برابر شد. جدای از همه رشادتها و از جان گذشتنهای این قهرمان جنگ، هر کس ساعتی با این حافظ سرزمین ایران همصحبت شود، شیفتهء شخصیت کمنظیر و دوست داشتنی ایشان خواهد شد. من مطالعهء این کتاب را نه تنها برای دوستداران تاریخ جنگ ایران و عراق و علاقمندان به نیروی هوایی در جنگ توصیه میکنم؛ بلکه بعنوان یک ایرانی درخواستم از هموطنانم اینست که برای اطلاع از چگونگی حفظ این سرزمین توسط آرش‌ها و آریوبرزن‌ها و رستم‌های معاصر، زمانی را هزینه کرده و کتاب آسمان مال من بود را مطالعه کنند.
برقرار باشید / نوید خطیب زاده
پیام یزدانمنش
۱۳۹۹/۱/۲۴
به عنوان یک ایرانی به داشتن عزیزانی مثل جناب بالازاده افتخار میکنم و به نوبه خودم از تمام زحماتش تشکر میکنم. اما در این کتاب از سایر همرزمانش در پایگاه‌هایی که با هم همکار بوده‌اند نامی برده نمیشود و فقط نام ایشان است و نقش خود را پر رنگتر از بقیه نشان میدهد (البته به نظر من). مثلا به نقش امیر عبدالحمید نجفی خلبان f5 که بعد از شهید اردستانی دارای بیشترین پرواز جنگی است (132پروازکتاب غرش رعد) اشاره‌ای نمیشود به حمایت و پشتیبانی هوایی تامکتها از پروازهای برون مرزی بمب افکنها اشاره ایی نمیشود. امیدوارم جناب بالازاده همیشه سالم و سربلند باشند و با خواندن این کتاب بیشتر عاشق اخلاق و قاطعیت ایشان شدم.
حمید رضا هادی
۱۴۰۰/۱/۲۴
بسیار عالی
الحق که خلبانان نیروی هوایی در 8 سال جنگ تحمیلی جان بر کف از این آب و خاک دفاع کردند ولی اونجور که در خور باشه ازشون تجلیل نمیشه
روح مرحوم صمد بالازاده قرین رحمت الهی و یادش گرامی باد..
صادق مکاوی
۱۳۹۹/۶/۹
بسیار کتاب زیبایی بود. روایتی صادقانه داشت. متاسفانه زمانی خواندن این کتاب را تمام کردم که خلبان قهرمان ایران زمین به آسمانها پر کشیده بود. روحش شاد و یادش گرامی.
روح الله عرفانی
۱۴۰۲/۳/۲۷
مرحوم جناب بالا زاده بی‌ریا وشجاع و گمنام... مثل خیلی از شیر مردانی که هرگز به نسل‌های بعدمعرفی نشدند... کتاب ارزشمندوقابل تاملی بود
هادی حسن ابادی
۱۳۹۸/۷/۲۳
خوب بود فقط به نظر می‌اید اخر کتاب راوی دنبال جنع کردن سریع و اتمام ان بوده و خاطرات بیشتر کلی شده است. به هر حال ولی قشنگ و جذاب بود.
شاهپور پورغلام محمدی
۱۴۰۱/۳/۲۷
عالی هست
مرحوم بالازاده، استاد من بودند و خاطراتشون رو پوست و خون درک میکنم
قلم نویسنده هم شیواست و رسا
محمد رودی
۱۴۰۰/۱/۳
شخصیتش رو دوست داشتم و خوشحالم این کتاب رو خوندم. داستان یک قهرمان را خوندن لذت بخش هست.
Nasser Shahram
۱۳۹۶/۷/۱۷
عالی بود کتاب. هم خاطرات جناب بالازاده خیلی جذاب هست و هم نحوه نگارش آن.
مهرداد بختیاری
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
کتاب واقعا عالی بود منطبق با مستندی که از تلویزیون از ایشان دیدم
رضا پوری زاده
۱۴۰۰/۵/۱۴
دمت گرم خلبان عزیز
شما خلبان‌ها با ده هزار سرباز جنگی برابری می‌کنین.
محمد قرایی خضری
۱۴۰۱/۸/۷
دمت گرم‌ای مرد شجاع همه ما به شما مدیونیم
حمید حیدری
۱۴۰۰/۴/۱۶
خوب، مطالعه رشادت‌های دلیر مردان ارتش ایران همیشه خوبه
محسن بهزادمنش
۱۴۰۰/۲/۱۲
درود به شرف تمام مردان تکرار نشدنی ایران زمین
امیر بهروزیان
۱۳۹۹/۳/۱۲
عالی بود. جناب بالازاده اطلاعات بسیار مفیدی داده اند
یزدان کبیری نژاد
۱۳۹۷/۷/۱۹
عالی ایشان از بزرگان جنگ تحمیلی هستند
علی مجیدزاده
۱۴۰۱/۵/۲۵
یک کتاب فوق العاده