نقد، بررسی و نظرات کتاب پیچیدگی - ملانی میچل

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Alireza S
۱۳۹۹/۲/۱۰
مباحث این کتاب جان می‌دهد برای کسانی که علوم و رشته‌های تخصصی کلاسیک با همه ارزش و اهمیتی که دارند، راضی و آرام شان نمی‌کند؛ به دنبال شباهت‌ها و اشتراکات پدیده‌ها در حوزه‌های بسیار گوناگون هستند: «الگوهای» تکرارشونده مشترک؛ «الگوهایی» آنقدر وسیع و فراگیر که درسراسر طیف واقعیت مشاهده می‌شوند: در ابرها، رودها، جنگل ها؛ در سلول‌ها، ارگانیسم‌ها و زیست بوم ها؛ در هنر، معماری، شهرسازی و...! به دنیای پیچیدگی خوش آمدید!
Jalal Nikpeyman
۱۳۹۹/۲/۷
کتاب نسبتا جالبی بود. اما بیشتر از این که در مورد خود پیچیدگی صحبت کند، مصداقهایی را بیان کرده بود و به صورت تخصصی توضیح داده بود. رویکرد بیشتر زیست شناسی، فیزیکی، و ریاضی و کامپیوتری بود. به دوستانی که میخواهند پیچیدگی را در علوم اجتماعی مطالعه کنند، توصیه میکنم به دنبال کتابهای دیگری باشند که با رویکرد جامعه شناسانه به نظریه پیچیدگی و سیستم‌های پیچیده پرداخته باشد. مثلا کتاب مقدمه‌ای بر سیستم‌های پیچیده آقای محمدرضا شعبانعلی.
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۲۳
اگر دنبال نگرش سیستمی به علوم و پژوهش‌های علمی هستید، یا چنانچه علاقمند به نظریاتی مثل نظریه آشوب و ریاضیات فراکتالی هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مجموعه رو مطالعه کنید. در کنارش اگر دنبال دیدگاهی کلیت نگر و پیونده دهنده میان علوم هستید مخصوصا از منظر جامعه شناسی، کتاب اندیشه پیچیده ادگار مورن هم کتاب ارزشمندی هست در این زمینه.
وحید شعبانی
۱۳۹۹/۱/۷
این کتاب در مورد علم پبچیدگی که تلفیق یک سری از علوم مثل فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست شناسی، ژنتیک، ترمو دینامیک، کامپیوتر و... توضیح میده و البته خیلی تخصصی هم نوشته شده با این حال کتاب بسیار مفید و جالبیه
mohsen ebi
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
برام جالب بود که چنین کارهایی به صورت اختصاصی برای فهم مسئله پیچیدگی داره انجام میشه. کتاب واقعا خوبی بود و بی‌غرض هم صحبت کرد. پیشنهاد می‌کنم علم دوستان حتما بخوننش.
عرفان محسن زاده
۱۴۰۲/۷/۱۱
کتابی بود که برای شروع آموختن و مطالعه درباره‌ی پیچیدگی به من معرفی شد و حقیقتا منبع مناسبی هم بود.
ممنونم
kiomars shafee
۱۴۰۰/۱/۶
کتابیست که خواندن آن برای همه افرادی که مطالعات سیستماتیک دارند واجب است.
Mohammad Nazari
۱۳۹۸/۱۲/۱۲
کتاب جالبی بود. از جمله کتب مفید در موضوع پیچیدگی بود.
مهدی بهرامی
۱۴۰۱/۱/۹
جزو کتابهای خوب در زمینه پیچیدگی هست.
m p514
۱۳۹۶/۲/۱۲
فوق العاده است. پیشنهاد میکنم بخونید.