نقد، بررسی و نظرات کتاب نخستین امثال‌نامه ایران: 2500 مثل ناب و شیرین فارسی - سید مهدی سیدقطبی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۲/۸
خیلی قشنگ و زیبا بود. به واقع 2500 ضرب المثل درجه یک و خوشمزه در این اثر وجود دارد که هر یک از دیگری بهتر و خواندنی تر است. از ویژگی‌های کتاب نخستین امثال نامه ایران، ضرب المثل‌های پاکیزه و خانوادگی است که آن را در به هر فردی از کودک، نوجوان، جوان و پیرمرد می‌توان توصیه نمود و خاطر جمع بود که کلمه‌ای زشت یا رکیک در آن وجود ندارد. به هر حال اگر به دنبال کتابی خواندنی، ارزان قیمت و مناسب برای تمام افراد هستید در انتخاب این کتاب اقدام بفرمایید.
Mohammad Mahdi
۱۴۰۱/۲/۴
حقیقتاً دست مریزاد، کتاب کتاب خیلی خوبی هست و با خوندن صفحه به صفحه‌اش دنیا دنیا خاطره‌های تلخ و شیرین منطبق با مثال‌های کتاب از جلوی چشمات عبور می‌کنن و این همه‌ی ماجرا نیست و حتی کار از این هم فراتر میره و حتی کار به حفظ یک سری از مثال‌ها می‌رسه تو ذهنت که ازشون در موقعیت‌های مختلف استفاده‌های بهینه و مفید داشته باشی.
iam hossein
۱۴۰۱/۸/۱۳
من فکر کردم که ضرب المثل‌ها رو به صورت داستان در اوردن اما اینطور نبود و بعد از خرید متوجه شدم که فقط ضرب المثل‌ها رو نوشتن و داستانی ندارند
محمد افخمی
۱۳۹۷/۴/۱۶
ضرب المثل‌های این کتاب از زیباترین و بهترین امثال فارسی هستند باید آفرین گفت به گردآورنده کتاب، که ضرب المثل‌های جذاب و خوبی را یافته است.
مهدی تبریزی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
بهترین کتاب برای یادگیری ضرب المثل البته کاش توضیح هم داشت، با تشکر فراوان
Sajjad Mdt
۱۳۹۸/۹/۴
بسیار کاربردی و مفید
علی قربانی
۱۴۰۰/۵/۲۳
برای هر مثال کاش توضیح هم داشت
احمد باغشی
۱۳۹۹/۲/۹
من که لذت بردم پیشنهاد میکنم