نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای - درا زیگارمی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ناصر معدلی
۱۳۹۷/۳/۱۷
این کتاب را دو بار خواندم. چند نکته قابل ذکر است:
1. در ترجمه کتاب مشکلاتی دیده می‌شود که کیفیت کار را مقداری پایین آورده است اما در درک اساس مفاهیم مشکلی بوجود نمی‌آورد.
2. سبک روایی کتاب در برخی فصل‌ها بسیار به فهم مطالب کمک کرده است اما در برخی قسمت‌ها شبیه به کتاب‌های کودکانه شده است به طوری که طرف‌های گفتگو مدام در حال تأیید کردن حرف طرف مقابل هستند.
3. در قسمتی از کتاب به موضوع مدیریت عملکرد اشاره شده است اما به موضوعات برنامه ریزی عملکرد و مخصوصاً ارزیابی عملکرد چندان که باید پرداخته نشده است. این قسمت می‌توانست حجم قابل توجهی مطلب را دربر گیرد که بسیار کاربردی هم می‌باشد.
4. سه مهارت رهبری موقعیتی را بسیار مفصل و عمیق توضیح داده و مثال‌های بسیار خوبی برای تعمیق مطالب بکار برده است. از این بابت بسیار بذت بردم.
5. انتهای کتاب شبیه فیلم‌های ایرانی و هندی بود و در حال تصویر سازی از آینده کسی است که از تکنیک رهبری موقعیتی استفاده کرده است. این کار مقداری ناخوشایند بود.
جمع بندی: درست است که نقدهایی به کتاب دارم اما خواندنش می‌تواند تغییرات زیادی در رویکرد مدیریتی شما ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً آن را مطالعه کنید.
محمدجواد نعمتی
۱۳۹۸/۱۰/۲۸
یکی دیگه از کتابهای نویسنده بزرگ، کن بلانچارد، در حوزه مدیریت. مثل کتابهای قبلی مجموعه مدیر یک دقیقه ای، در قالب یک روایت تمثیلی نکات آموزنده‌ای ارائه میشه و روند پیشرفت یک فرد نشون داده میشه.
محمود عادل
۱۳۹۹/۱/۲۳
در این کتاب سعی شده الفبای مدیریت منابع انسانی به صورت ساده و روان که برای همه قابل فهم باشد بیان شده اصلا وارد جزئیات مدیریت نشده
امین شهبازی
۱۳۹۷/۴/۱۱
کتابی مفید با ترجمه سلیس که به شیوه‌ای کاملا ساده و عامیانه مطالب مهمی را به خواننده می‌رساند. با تشکر از کتاب راه
hasan vafaee
۱۳۹۶/۷/۶
یکی از خوبیای این کتاب اینه که گام به گام و با تکرار هر موضوع از زبان چند شخصیت مطلب رو جا میندازه.
امیر علی گلزاری فرد
۱۳۹۶/۷/۲۵
بین روشهای مدیریتی روش توضیحی این کتاب در حد متوسط به بالاست👌👌👌
عباس دیری
۱۳۹۸/۹/۱۲
عالی هست استفاده خوبی کردم
حسین بنا
۱۳۹۶/۵/۱۸
کتاب بسیار مفیدی بود
امیر برزگر
۱۳۹۵/۱۱/۷
بهترین در نوع خودشه