نقد، بررسی و نظرات کتاب سر‌سختی - آنجلا داکورث

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
علی مردانی
۱۳۹۶/۶/۶
میشه گفت این کتاب بیشتر از همه به درد ما ایرانی‌ها میخوره... چرا که سال‌هاست با تفکر مخرب نابغه بودن و اتکا به پیشینه تاریخی که چیزی ازش نمونده دست از تلاش کشیدیم و فقط اسم فرهنگ برامون باقی مونده.. درسته ما ایرانی‌ها واقعا استعدادهای عالی داریم اما در دوسه قرن اخیر ک زندگی ما به جای تلاش و پشتکار به تقدیر گره زده شده میبینیم که چقد عقب موندیم... این کتاب به نوعی الهام از کتاب اثر مرکب هستش که خوندن اون رو هم به همه دوستان توصیه میکنم... استعداد وقتی ارزشمنده که با مداومت و تمرین تبدیل به مهارت بشه.
مص طفی
۱۳۹۶/۶/۶
کتاب سرسختی، برگردان فارسی کتاب «Grit» است که نتیجه چندین سال تحقیق و پژوهش نویسنده آن، دکتر آنجلا داکورث است. داکورث در طی این تحقیقات، یافته‌هایی جالب و ارزشمند داشت و چند جایزه معتبر جهانی رو بخاطرش دریافت کرد.
کتاب با وجودی که علمی است، ولی به سبکی داستان گونه و روایی بیان شده و گیرایی زیادی داره. این کتاب که در سال 2016 منتشر شد، به عنوان بهترین کتاب کسب و کار سال 2016 انتخاب شد، پس فقط جنبه روانشناسی نداره و کاملا کاربردیه.
خوندن این کتاب، خصوصا برای مدیران (که افرادی رو مدیریت می‌کنن) و والدین
(که افرادی رو تربیت می‌کنن)، مفید و کاربردیه. برای افرادی هم که به دنبال موفقیت هستن ولی در مسیر اون، استواری کافی ندارن، می‌تونه بهترین همراه و کمک باشه
Ella M
۱۳۹۸/۳/۱۳
همه به من میگفتن تو باهوشی ولی من همچین حسی نداشتم چون هیچ چیز رو با یه بار خوندن یاد نمیگرفتم‌. این باعث شده بود هیچ پیشرفتی در نتیجه هیچ اعتماد بنفسی برام نمونه. تا اینکه این توی یکی از سخنرانی‌های تد با نویسنده این کتاب و ایده حیرت انگیزش برای خودم مواجه شدم. سریع کتاب رو خریدم و خوندم. نقطه عطف زندگی من این کتاب بود. از اونروز دست از تلاش و پشتکار برای رسیدن به اهدافم برنداشتم.
پیشنهاد من به همه خوندن این کتاب بهمراه کتاب طرز فکر نوشته کارول دوک هست. که خوشبختانه کتابراه هر دو کتاب رو با بهترین ترجمه‌اش موجود داره.
حسین جمشیدی
۱۴۰۰/۱/۵
بسیار بسیار کتاب بی نظیر مخصوصا برای افرادی که فکر میکنن رسیدن به موفقیت راه میانبر داره یا برداشتن قدم‌های بزرگ در اینده میتونه اونا رو به اهداف برسونه.
کم کتابی به خوبی کتاب سرسختی انجلا داکورت پیدا میشه که در مورد موفقیت همه جوانب رو بررسی کرده باشه، در کنار همه مزایایی که کتاب داره خود داکورت اشاره میکنه که هنوز کلی تحقیقات وجود داره که میشه در خصوص سرسختی انجام داد.
فاطمه صفری
۱۴۰۲/۷/۱۴
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که تا به حال مطالعه کردم. پایه کتاب بر اساس تجربه‌ها و تحقیقات محققان بزرگ در زمینه مقایسه سرسختی و استعداد هستش. بسیار محرکه و اثر مطلوب و سازنده‌ای داره. نظر من رو درباره بسیاری از موضوعات عوض کرد و دیدگاه تازه‌ای بهم داد. این کتاب رو به همه کسانی که قصد شروع یک مسیر تازه رو دارن مخصوصا نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم.
فاطمه رئوف
وحید خان
۱۳۹۷/۱۰/۲۱
کتاب خوبیه به ثبات و ادامه دادن مسیر و روشن کردن مسیر موفقیت افراد موفق میپردازه، ترجمش یکم روان تر بود بهتر میشد. در مورد تربیت فرزند هم نکاتی توش هست برای اونا که بچه دارن میتونه موثر باشه.
در کل چکیده کتاب میشه گفت که به ضرب المثل نابرده رنج گنج اشاره میکنه و اونو براتون روشن و تشریح میکنه بامثال‌های مختلف و بیوگرافی.
خوندنش پیشنهاد میشه.
FMmusicco
۱۴۰۰/۲/۲۸
کتاب خیلی خوبی هست، مخصوصا برای افرادی که به دنبال موفقیت هستند و افرادی که با مقایسه خودشون با دیگران از شروع یک کار ناامید میشن.
حتما کتاب رو بخونید و لذت ببرید. با مثال‌های متفاوت و زیادی که نویسنده بیان کرده مطالب رو کامل درک میکنیم و اگر در کتاب عمیق بشیم ما هم واقعا انسان‌های سرسختی خواهیم بود.
Amin Pourashraf
۱۴۰۱/۲/۹
دوستانی که گفتن کتاب باید توی هفتاد صفحه تموم میشد و نویسنده زیادی طولانی‌اش کرده! بدون شک کتاب را نخوندن چون در در بخش دومی کتاب موضوعات بسیار تاثیرگذاری بیان شده!
من این کتاب را پیشنهاد میکنم؛ موضوع کتاب بطور خیلی کلی در مورد اینه که (افراد موفق چطور با ابزار شوق و پشتکار به اهدافشان رسیدند؟)
حسین گرمابی
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خیلی بیش از حد مثال داشت ک به نظرم نویسنده دنبال این بوده حجم کتابش رو ببره بالا اما تعریف کامل و جامعی از سرسختی میگه یعنی سرمایه گذاری روز‌ها هفته‌ها و سال‌ها تمرین چالشی برای رسیدن به هدفی بزرگ یعنی قدرت اشتیاق یعنی بدونی هیچ تمرینی خالی از کاستی نیس و باید دل به دریا بزنی و شروع کنی و ادامه بدی
میرجواد علوی
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
استعداد برای ما یک معنی اسطوره‌ای پیدا کرده و نداشتنش به معنی موفق نشدن است در حالی این سخت کوشی و تلاش است همه معادله‌ها را برهم میزند به همه پیش نهاد میکنم این کتاب ویا حداقل سخنرانی خانم داکورث را در سایت تد مشهاده مشاهده کندتا دیدگاهشان درباره استعداد و موفقیت عوض شود.
mis ghanavati
۱۳۹۶/۶/۱۶
باسلام ازکتابراه من واقعا ازمفهوم کتاب لذت بردم هنوز تمامش نکردم ولی بنده مترجم هستم وقتی متن رو میخونم کلی اشکال دستوری داره برگردانها اصلا استاندارد نیست وگویی کار مترجمی مبتدی میباشد درمورد سایر کتب الکترونیکی نیز همین نظر رادارم لطفا رسیدگی بفرمایید باتشکر ازکتابراه
محمد
۱۴۰۲/۶/۲۴
در زندگی باید سرسخت باشی تا به ورژن جدید زندگیت برسی من همچنان در حال جنگیدن با زندگی و راه حل‌هایی برای دور زدن زندگی هستم آنقدر سرسخت تلاش میکنم تا نتیجه درست بگیرم من باور دارم به این حرفم امیدوارم شما هم در زندگی موفق باشید.. عاشق کتاب..
سجاد نصوحیان
۱۳۹۷/۸/۱۸
بسیار کتاب ارزشمندی هست که تحقیقات چند ساله خانم داک ورث رو میتونید بخونید... ترجمه گیتی شهیدی ترجمه خوبی بود و روون... پیشنهاد می‌کنم تد تاک خانم داک ورث رو هم ببینید که اتفاقا در داخل کتاب در مورد سختی‌های ارائش توضیح داده بود
مرتضی صولتی
۱۳۹۷/۹/۱۸
کتاب خوبیه. مطالب گفته شده بیشتر بر پایه تحقیق و آماره. برای هر مطلبی که نویسنده میتونست توی دو الی سه صفحه توضیح بده، بیست الی سی صفحه توضیح داده که کمی کسل کننده است. ترجمه خوبی هم نداره. اما من به مطالب کتاب نمره عالی میدم.
امیر علی گلزاری فرد
۱۳۹۶/۹/۱۹
کتاب خوبیه ولی تو ایران مثل خیلی چیزها ترجمه هم انگار درست شدنی نیست این جور کتابها رو باید پروفسورهای روانشناسی ترجمه بکنند نه مترجم ها
Mosi
۱۳۹۶/۶/۱۷
عالیه این کتاب.
جزو بهترین کتابهای کسب و کار ۲۰۱۶ بود و تو پرفروش ترین‌های روانشناسی موفقیت سایت آمازون هست.
در زمینه اینکه چرا پشتکار ارزشمندتر از استعداده
Kiana Raad
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
کتاب خوبی برای اون دسته افراد که با تکیه بر استعداد دست از تلاش کشیدن و در نهایت پوچ میشن و همچنین برای اون دسته افراد که به دلیل باور به بی‌استعدادی خودشون یا تلاش نمیکنن یا موفقیت رو باور ندارن.
kaplan Abbaszadeh
۱۴۰۰/۵/۲۴
کتابی که میتونست در ۷۰ صفحه خلاصه شود تا ۳۰۰ صفحه کش داده از این گونه کتاب‌ها بدم میاد درسته مثال زدن خوبه ولی کل کتاب رو بیای با مثال توضیح دهی خواننده را خسته می‌کنه و در آخر چیز آموزنده‌ای از این کتاب ندیدم
سوسن حاجیان
۱۳۹۹/۱۰/۶
وقتی این مدل کتاب‌ها رو میخونم واقعا چقدددرررر از دنیا عقبیم 🤦🏻‌♀️🤦🏻‌♀️😬😬و اینکا واقعا چی داریم یاد بچه هامون میدیم و چی تو سرشون میکنیم تو مدرسه و دانشگاه 🥺😪
Mostafa N
۱۳۹۸/۳/۱۵
کتابی عالی برای ساختن شخصیتی مصمم با پشتکار بی‌نظیر‌ای کاش از بچگی این چیزارو بهمون میگفتن... البته هنوز هم دیر نیست....
حمید فضل الهی
۱۳۹۶/۱۰/۴
کتاب از نظر موضوع خوبه. اما از نظر ترجمه و روان بودن حرفی برای گفتن نداره. خیلی جملات به هم ریخته و نامفهومی داره. چنان که خواننده مشتاق خوندن نمیشه.
ساناز کامکار
۱۴۰۱/۴/۱۷
این کتاب مادام تلاش میکنه بگه پشتکار مهم تر از استعداده و من فقط دو فصل از این کتاب رو خوندم و دیگه اشتیاقی به ادامه دادن پیدا نکردم
مریم دالایی
۱۳۹۹/۱۲/۱۸
عالی بود. این کتاب رو خیلی دوست دارم. این کتاب به همراه کتاب طرز فکر، خیلی در تغییر نگرش من اثر گذار بودن. خوندنش رو به همه توصیه می‌کنم
زهرا ایزدی
۱۳۹۹/۱۱/۵
کتاب خوبی هست اما ترجمه‌اش افتضاحه، شما اگر فیلم سخنرانی تد این خانم دیده باشین کل مطلب کتاب گفته. چیز جدیدی تو کتاب نیست
sajad b
۱۳۹۸/۲/۶
کتاب خوبیه برای کسانی که فکرمیکنند برای موفقیت باید حتما خیلی با استعداد بود این کتاب مفیده.
کاربر89
۱۴۰۲/۴/۱۱
کتاب فوق العاده ارزشمند است و قابل فهم و روان برای همگی و تاثیر گذار است و پیشنهاد می‌کنم بخوانید. ممنون
ساناز معینی
۱۴۰۱/۷/۲۴
هنوز کامل نخوندمش.. اما تاجاییکه خوندم میگه اگه واقعا تلاش کنی و اهل پشتکار باشی و جا نزنی‌ صددرصد موفق میشی
اسماعیل موسی پور
۱۳۹۶/۹/۹
کتاب بی‌نظیر ترجمه افتضاح حتی متن درست تایپ نشده بود جملات پس و پیش بود
مینا امینی
۱۳۹۶/۶/۲۷
عالی کمه برای این کتاب: )
majidranjbari
۱۴۰۲/۸/۱۵
مخصوص شرایط حال حاضر افرادی که دنبال یک شبه به اوج رسیدن رو میخوان واقعیته پیشرفت استمرار
سعید افشار
۱۳۹۷/۸/۱۱
واقعا میتوان گفت کتابش هم عنوان زیبایی دارد هم محتوایی منحصر به فردی دارد
محمد جان آبادی
۱۳۹۶/۶/۱۴
سختکوشی یعنی موفقیت پایدارباچاشنی صبرامیدوارم لذت ببرید
وحیده رسولی
۱۴۰۱/۹/۲۴
کتاب خوبیه. و برای دانشجویان روان هم مناسبه چون توضیحات آکادمیک خوبی داره
صادق احمدی
۱۴۰۱/۳/۲۱
شاید باهوش‌ترین فرد جمع نباشم اما همه تلاشم را میکنم تا سرسخت‌ترین عضو باشم
بهنام رئیسی
۱۴۰۰/۱۱/۲
کتاب بسیار زیبا که داستان‌های قشنگی داشت و خیلی هم انگیزشی بود
فراز قلائی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
واقعیتهای علمیِ علمِ موفقیت بر پایه تحقیق نه صرفا تجربه شخصی.
Sam Irani
۱۴۰۰/۲/۱۲
اگر داری فرزند هستید، خواندن این کتاب اولویت‌ زندگیتان باشد.
farhad mansouri
۱۳۹۸/۳/۲۷
مفید بود.‌ای کاش این کتاب رو ۲۰ سال قبل میخوندم
Narsis Ghe
۱۳۹۶/۱۱/۲۲
کتاب خیلی خوبی بود ولی ترجمه‌اش جالب نیست به خصوص آخر‌های کتاب.
احسان شهبازی
۱۳۹۶/۹/۲۲
ترجمه‌اش نابوده اصلا آدم سر در نمی‌آره چی از چیه گول نخورید...
بهار فرزدامهر
۱۳۹۶/۶/۲۲
ممنون میشم از کتابراه بابت کتابهای خوبشون.
فاضل شجاعی
۱۳۹۶/۶/۱۶
یکی از کتاب‌های خوبی که خواندنش مفید هست.
افسانه بهمن زیاری
۱۴۰۲/۸/۹
برای سنین کم پیشنهاد میدم که تلاش بیشتری باید بکنند
حسین ابراهیمی
۱۴۰۲/۵/۲۵
از بعد علمی ضعیف هست و چیز جدیدی هم برای ارائه نداره.
سینا رحیمی پور
۱۴۰۲/۲/۱۷
واقعا تاثیر گذار و عملی. خوندنش تو این شرایط واجبه
Rouzbeh Lashkari Zadeh
۱۴۰۰/۳/۲۲
اولش حوصله‌تو سر میبره، مفاهیم هی تکرار میشن
فائزه امینی
۱۳۹۹/۵/۱۳
خیلی کتاب خوبیه حتما پیشنهادش میکنم
سعید مسیبی
۱۳۹۸/۷/۲۶
هیچ شیوه ایی برای بهبود نداشت به نظر من اصلا خوب نبود
ندا ایرانپور
۱۳۹۸/۶/۲۲
موضوع و محتوای کتاب خوب و آموزنده ست ولی‌ای وای از ترجمه...
abbas nasiri
۱۳۹۸/۲/۱۸
رمز موفقیت همینه، سرسختی، عالی سپاس از عوامل کتابراه
1 2 >>