نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984 - جورج اورول

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
رضا ورمقانی
۱۳۹۹/۵/۱
جورج اورول در دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 از یک نوع مسیر داستان استاده میکند. داستانی که خواننده را همراه خود میکند و یک حس همزاد پنداری در خواننده به وجود می‌آورد اما با وجود داستان خوب من هیچگاه پایان کتاب را دوس نداشتم. یک حس ناامیدی به خواننده دست میدهد و او را از تلاش کردن در مقابل ریشه کن کردن ظلم باز میدارد و این فکر را در ذهن خواننده ایجاد میکند که کاری است که شده و هر حکومتی هم تشکیل شود همین است انسان برده میشود. من این پایان را دوست ندارم در واقع به نظر من دنیا جایی است که باید همیشه در آن جنگید نمیدانم که به آن آرمان شهر خواهیم رسید یا نه اما همیشه باید مبارزه کرد تا به آن آرمان شهر رسید. مگر میشود که دست روی دست گذاشت و کاری نکرد اگر امروز کشورهایی در دنیا هستند که از نظر عدالت اجتماعی و توسعه نسبت به کشورهای دیگر بهتر هستند نتیجه این است که ناامید از مبارزه نشده‌اند و همواره در تلاش برای آزادی انسان بوده‌اند نمیگویم به تمام خواسته هایشان رسیده‌اند اما به نسبتی آن را به دست آورده‌اند. بنابراین جورج اورول در دو کتاب قلعه حیوانات و 1984 به دنبال ناامید کردن جامعه است به نظر من پایان این کتاب میتواند نوشته یک طرفدار دیکتاتوری و ضد انسانی باشد گرچه در اول حرفهای دل تو را میگوید و با خواننده همراه است.
Ali Akbari
۱۴۰۱/۵/۲۶
کل این کتاب در مورد این هست که چجوری براحتی تاریخ رو دستکاری میکنن و هرچی جلوتر میره این قضیه مطرح میشه که روح و روان و سلیقه و ایده‌های شمارو هم درحال تغییر و‌دستکاریش هستن، تقریبا سه تا مسئله رو مطرح میکنه که بنظرم شرح درستی ازشون میده و زیباست ولی علتشون رو تلخ و بد میدونه که من مخالفم، مثلا اولین مسئله اینه که از قصد میذارن طبقات اجتماعی وجود داشته باشن چون بنفعشونه، در طول تاریخ بارها و بارهت دیدیم که خواستن طبقات اجتماعی رو حذف کنن ولی ناچار به وجودش هستیم، مسئله‌ای نیست که از قصد بوجود اومده باشه، مسئله ایه که وجود داشته و ما هیچ‌تغییری نمیتونیم توش بدیم، مسئله جنگ رو مطرح میکنه که اونم میگه قصدی دلیل اصلیشم اینه که اگر جنگ‌ها واقعی بود یا باید شکست توش میداشت یا برد ولی چون نتیجه نداره پس الکی، با اینم مخالفم شما هخامنشیان رو هم ببینی نتونستن یونان رو بگیرن، اسکند مقدونی هم نتونست اسیا رو بگیره، هیتلر با اون ابهت نتونست کاری کنه، جنگ چیزی نیست که نخواسم بکنیم، در اسرع وقت میکنیم اگر فرصتش باشه منتهی تجربه به همه نشون داده کاری از پیش برده نمیشه وقتی اهداف دور از دسترس باشن. در مورد بردگی و ازادی هم کلا باهاش موافق نیستم، مسائل خوبی مطرح میکنه و علتهاشونو غلط و‌تغییرناپذیر میدونه و‌خب در نهایت پس چه کنیم افسردگی بگیریم بمیریم، ولی اخر کتاب ظاهرا پیروز شدن و خب اون فرد مثلا زنده مونده که این کتاب نوشته شده از طرز تفکرش که یهو تو یه تیکه اخر رخ داد و چجوریش مشخص نشد و این خودش نقض داستان کتاب، ولی بهرحاا بنظر من اینا منشا‌هایی کاملا طبیعی دارن و مسائلی انقدر منفی که کتاب بهش نگاه میکنه نیستن و مخاطب رو خیلی غمگین و افسرده میکنه...
علی عجم
۱۴۰۲/۹/۷
به یقین تمام حکومت‌ها دنبال قدرت هستند قدرتی نامیرا قدرتی لایزال حتی دموکراسی‌ترین حکومتها هم برای بقا همیشگی می‌جنگند. جورج اورول در این کتاب میخواهد همین را بگوید البته نوع سیاهش را. نویسنده با مهارت کتاب را به طرزی نوشته که هر انسانی در هر گوشه‌ای از دنیا آن را بخواند با مطالبی از آن همزادپنداری میکند حالا در مناطقی کمتر ودر مناطقی شدیدتر. و این ماهیت حکومت‌ها است. نویسنده در بخش سوم از زبان حزب میگوید انسان هیچ است انسان تهی است اگر هم آن انسان دوباره بلند شود به یاری حزب است به این صورت میخواهد بگوید انسان تا زمانی که دربند حکومت و حزب باشد انسان نیست و آزادی مُهمل است فقط زمانی آزاد است که در بند انسان باشد وبرای انسان بجنگد وبرای انسان زندگی کند و تا زمانی که این درک نشود فرقی نمی‌کند چه سالی از تقویم است به حتم 1984 است.
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۳
فوق العاده بود چقدر مفید و چه پیام قدرتمندی به بشریت داده.
۱۹۸۴” با ارائه تصویری تاریک و ترسناک از آینده‌ای که ممکن است در جامعه‌ای کنترل‌شده بی‌اندازه رخ دهد، به بررسی مفهوم نظریه‌های پلیسی و انحصارطلبی می‌پردازد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که در مورد معنای آزادی و حقیقت در دنیای مدرن تأمل کنند. این کتاب به دلیل تأثیرگذاری عمیقش بر فرهنگ و ادبیات، همچنان مورد توجه و مطالعه قرار می‌گیرد و اصطلاحاتی مانند “برادر بزرگ” از آن به واژه‌های روزمره تبدیل شده‌اند.
اورول در این اثر، مفاهیمی چون “بزه فکری”، “گفتارنو” و “پندار دوگانه” را مطرح می‌کند و به بررسی چگونگی کنترل جامعه توسط پروپاگاندا و نظارت می‌پردازد.
سبا حلیمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
اولین کتابی بود که به طرز باورنکردنی تا اعماق وجودم رخنه کرد...
اوایل کتاب که میخوندم آرزو میکردم کاش همه این کتاب مطالعه کنند...
در اواسط متوجه شدم فقط خوندن کتاب کافی نیست درک کردن این مفاهیم واقعا با‌ی بار خوندن کافی نیست کاش به جای کتاب‌های بی سروته این کتابا رو برامون تدریس میکردن....
جورج اورول واقعاا معرکه هست باورم نمیشه ما هردو انسانیم و حتی ایشون قرن قبل ما زیستن....
هر چند یکبار که سنم میره بالا این کتاب تکرار خواهم کرد مطمعنم که همیشه حرف تازه‌ای برای درک داره...
آروز میکنم همه این کتاب بخونن و فک کنن
امیدی اگر باشد در رنج کشان هست.....
فوآد شبانی
۱۴۰۱/۱۰/۴
تمثال یک پادآرمانشهر اگر قرار بود وجود داشته باشد صدالبته مبتنی بر امکاناتی که در زمانه نوشتن این کتاب توسط نویسنده که این روزها حتی انسانهای عادی هم هر یک در جیبهایشان یکی از هم تله اسکرین‌ها را دارند! (گوشی هوشمند)
این روزها ناظر کبیر محدود به مرزها و ملیتها نیست!
او از بامدادان تا شامگاهان بیدار است و شما آگاهانه و خاضعانه و خودخواسته توسطش پاییده میشوید.
می پرسید چرا؟ چون انتخاب کردید که به شبکه جهانی وب متصل باشید و این تاوان همان اتصال مداوم است.
محمد رضائی
۱۳۹۷/۲/۱۳
عالی و بجا
واقعا حیف بود چنین اثر ارزشمندی کتاب صوتی نداشته باشه
Fariba Karami
۱۳۹۷/۳/۲۸
این کتاب واقعا عالیه.. از اون دسته کتابهایی که ارزش چند بار خوندن رو داره. آدم رو عمیقا به فکر وادار میکنه که ببینیم داریم چکار میکنیم واقعا!
علی عاملی
۱۳۹۹/۵/۲۴
سلام دوستان
این کتاب رو میشه از چند نظر تحلیل و قضاوت کرد
اول اینکه فضای کتاب فوق العاده تاریک هست
دوم هر پاراگراف این کتاب سرشار از معنا و تفکر
کتاب از نظر من فوق العاده هست
ولی به دوستانی که علاقه به خوندن رمان‌های معمول رو دارن پیشنهاد نمیکنم
چون کتابی سنگین و شاید از حوصله خیلی از دوستان خارج باشه
و در اخر صدا و حس گوینده عالی
مهدی حسینی
۱۳۹۸/۱۱/۷
جرج اورول از قرن خودش جلوتر بود. یه نویسنده‌ای فوق العاده خلاق، باسواد و توانا که ادمو با اتمسفر زندگی تو کشور‌های با حاکمیت‌های توتالیتری آشنا میکنه. به همین دلیل ماها با کتابای اورول زیاد همزادپنداری میکنیم. در آخر اینکه 1984 نیاز به تعریف نداره و از مفاخر این نویسنده‌ی فاخره.
Farhad Farhadi
۱۳۹۹/۸/۲۰
این کتاب فوقالعاده بود، نوشته‌های جرج اورول مو به تن ادم سیخ میکنه، مخصوصا وقتی میفهمی این کتاب رو ۱۹۵۰ نوشته، گوینده کتاب هم فوقالعاده بود واقعا صدای آقای سلطان زاده فوقالعادست و به شدت به کتاب مسلط هستن، به همه توصیه میکنم یا این کتاب رو بخونن یا از صدای اقای سلطان زاده لذت ببرن
داریوش
۱۳۹۹/۷/۷
داستانی تخیلی و سیاه در دنیایی شگفت انگیز و ترسناک موضوع در راستای تخریب فرهنگ، تاریخ و بی هویت کردن یک ملت در حکومت‌های دیکتاتوری، کمونیسمی و ساختن ساختاری جدید در راستای اهداف حکومتی. در مجموع مطالعه این داستان به شدت جذاب رو با اجرایی عالی از آقای آرمان سلطان زاده پیشنهاد می‌کنم.
ali asghar
۱۳۹۸/۱۱/۶
درود خدمت دوستان
و اما کتاب 1984
درباره صدا و گویندگی در حدی نیستم که بخوام چیزی بگم فقط میتونم بگم درجه 1 و عالی و شنیدنی
و اما محتوای کتاب بی‌نظیر و زیبا و پر از روشنگری برای ما
چند بخش اول شاید زیاد جذاب نباشه ولی توصیه میکنم حتما گوش کنید یا بخونید.
بسیار عالی پر از فراز و نشیب و پر از درس برای.......
user1970 user1970
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
من بیش از 50 بار متن اصلی این کتاب را به زبان انگلیسی گوش داده ام. و فیلم آن را با کیفیت HD باز هم به زبان اصلی تما شا کرده ام. هر دفعه که این کتاب را دوباره گوش می‌دهید مصداق حرف‌های آن را بیشتر متوجه می‌شوید که قبلا متوجه نشده بودید. خواندن این کتاب را به همه توصیه می‌کنم مخصوصا مردم ایران.
رضا شکاری
۱۳۹۷/۸/۳۰
کتاب خوب و گوینده ۲برابر خوبتر (به زبان جدید سوسی انگل) است. گرچه بشخصه از نثر قجری با واژگان منسوخ لذت می‌برم و درک می‌کنم ولی تصور می‌کنم که اگر نثر به شیوه ساده‌تر و امروزی‌تر نوشته بشه، مخاطب بیشتری خواهد داشت.
النا . ف
۱۴۰۱/۳/۱۰
عالی عالی عالی برخی بر این باورند که موجب ناامیدی میکند اما به نکته اصلی و طلایی که تاکید شده دقت نکردند
و آن نکته این است که تنها راه نجات و رهایی از چنگال ظلم حاکمیت، دیکتاتوری،
فقط و فقط اتحاد ملت است اتحاد
مطالعه این کتاب واجب است بر تمام ملل
پیشنهاد میکنم به اهل تفکر و دانش که از دست ندهند این کتاب را
محمود اژدری
۱۴۰۰/۱۲/۷
با سلام و احترام به همه
یکی از بهترین کتاب‌های جورج اورول که خواندن آن به همه توصیه میشه نه فقط برای مطالب آن که برای فکری که در آن نهفته است. چیزی که اگر دنیا به اون توجه نکنه دچار آسیبی میشه که واقعا شاید راهی برای فرار از اون نباشه. صدای صالح حسینی هم واقعا برای متن خوب بود فکر کنم هر کسی از آن لذت خواهد برد.
ازاده جوان
۱۳۹۹/۲/۲۰
وقتی یه حکومتی روی کار میاد یه سری حقایق که در گذشته وجود داشتن رو انکار و نابود میکنه و یه سختگیریهایی رو برای فراموشی افکار عمومی بکار میبره که گاهی لازمه و گاهی اصلا و این کتاب بصورت ماهرانه‌ای خفقان سیاسی رو به نمایش گذاشته اگر سیاست خسته اتون نمیکنه گوش بدین ادبیات خیلی خوبی داره
علی هوشیار
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب کامل کننده مزرعه حیوانات هست.
ینی اگر قبل از این مطالعه این کتاب مزرعه حیوانات رو مطالعه کرده باشید مطالب قابل درک تر خواهند بود.
اشاره مستقیم به انقلاب بلشویک و در نهایت کمونیست‌ها داره.
و جالب‌ترین پیش بینی این کتاب دستگاهی هست که بطور همزمان هم گیرنده هست و هم فرستنده..
رضا استرکی
۱۳۹۸/۵/۲۸
کتاب خوبی است در دوره خفقان که در دوره‌های متمادی به اشکال مختلف تکرار میشود بدون تغییر ماهییت خفقان و..
آقای سلطان زاده راوی خوبی است ولی برای صدای خانمها کمی تامل باید داشت عجله در تن صدای خانم مشهود است و همچنین وینسنت به عنوان کارکتر اصلی به نظرم انسان بیش از حد ترسان را تداعی می‌کند
Asghar Ahmadi
۱۳۹۸/۲/۱۹
بهترین تجربه کتاب صوتی که تا به حال داشتم، این کتاب یکی ار تاپ تن‌های زندگیمه و خیلی خوشحالم که نسخه صوتی‌اش اینقدر خوبه. راوی فوق العاده و صدا سازی به شدت هماهنگ با حال و هوای کتاب. استفاده از موزیک فیلم اینتراستلار هم بسیار هوشمندانه بود، (البته اگه حدس‌ام درست بوده باشه)
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۷/۶/۴
شاید بتوان گفت این کتاب ادامه و عاقبت و نهایت قلعه حیوانات است، به این معنا که قدرت در ید انسان ابزارى است نابودگر براى انسانیت. گویى تمام ایسم هاى جهان در مواجهه با قدرت به یک شکل تجلى یافته و براى نگاه داشتنش فاتحه همان ایسم‌ها را میخوانند.
عالى
کیمیا دو
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
چه قدر احساس کردم با این کتاب دارم زندکی میکنم و خودم رو تو ان زمان و مکان حس کردم داستان رو راحت فهمیدم و درک کردم خیلی جالب بود ارزش داره برایش بیشتر از حتی یک بار وقت گذاشته بشه خودم رو در حد نقد کتاب نمیدونم ولی از بین بسیار کتاب هایی که خوندم و گوش کردم این کتاب جزو بهترین ها است برایم
Maryamomidi Omidi
۱۴۰۰/۳/۹
فوق‌العاده و بسیار تأثیرگذار من از این کتاب به این نتیجه رسیدم که کنترل ذهن آدمها اصلا کار راحتی نیست و انجام این کار در افراد یک جامعه تقریبا غیر ممکنه چرا که همینطور که در داستان دیدیم آدمها از درون به راحتی عوض نمیشن کاری بسیار دشوار و پر هزینه ست، ممنون از آقای سلطان زاده
سید حجت موسوی
۱۴۰۰/۱/۳
بسیار مشتاق خواندن این کتاب بودم اما با خواندن این کتاب کمی سرخورده شدم، از نویسنده مزرعه حیوانات انتظار بیش از این داشتم، قلعه حیوانات بسیار بهتر و کوتاه تر از این کتاب همان مطلب را رسانده است. اما برای افراد متعصب به یک گروه این کتاب بسیار خوب است
rasoul torkzadeh
۱۳۹۶/۱۲/۷
توصیفات نویسنده داستان بی‌نظیر بود. صدای گوینده حس داستان را به شنونده منتقل می‌کرد به خوبی. به همه توصیه می‌کنم کتاب را بخوانند.
بهنام زرندی
۱۴۰۲/۱/۲۳
دیدگاه سیاسی جورج اورول هم در مزرعه حیوانات و هم در این کتاب برای ما رنگ و بوی آشنایی داره. این کتاب برای علاقه مندان به تحلیل پشت پرده‌های سیاسی و خصوصا حکومت‌های دیکتاتوری و طبقات اجتماعی و سمت دهی افکار آن‌ها در این سیاست‌ها میتونه جذاب باشه.
رفيع
۱۴۰۱/۹/۲۱
رمانی تلخ و سخت که ارزش چندبار خوانده شدن را دارد، به استثنای پایان ناامید کننده آن. توصیه میکنم آخرین بند از بخش سوم کتاب خوانده نشود، چرا که پایان مایوس کننده‌ای دارد و انسان را ناتوان در تغییر سرنوشت خود که توسط حکومت دیکتاتوری ایجاد میشود، می‌داند.
مصطفی
۱۴۰۱/۹/۸
این کتاب نیز مانند باقی اثر‌های جورج اورول بسیار عالی هست و مطالعه آن خصوصا با صدای استاد آرمان سلطان زاده جذابیتش را دو چندان میکند. حکایت انسان و سو استفاده آن از قدرت و در آخر تباه کردن زندگی بشریت در این کتاب به خوبی به نمایش درآمده است.
Azad Rahimi
۱۴۰۱/۷/۱۱
یکی از کتابهایی هست که درک شما رو نسبت به سیاست به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش میده و نوع جهانبینی و دیدگاهتون رو تغییر میده، کتاب در سال ۱۹۴۹ نوشته شده و آینده دنیا رو پیش بینی کرده که کاملا به دنیای کنونی شباهت داره. صدای گوینده و ترجمه عالی
Sadr Deputy
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
شاید خیلی‌ها فکر کنن که این کتاب آیینه تمام قد دنیای امروز ماست، اما از نظر من اورول اومده و از تمام حکومت‌ها و ایدیولوژی‌ها مجموعه‌ای بعضاً متناقض از عیب‌ها و بدهی‌ها رو گلچین کرده و تو حکومت داستان خودش جمع کرده. ترسناکه اما با حقیقت فاصله معناداری داره
F L
۱۳۹۷/۷/۲۱
یکی از بهترین کتابهایی که تا به حال گوش کردم یا خوانده‌ام همین کتاب بود. به هر کسی که این کتاب رو تا بحال نخوانده توصیه میکنم حتما بخوانید یا نسخه صوتی کتاب رو که بهتر حس کتاب رو به آدم منتقل میکنه گوش کنید. صدای گوینده هم فوق العاده بود.
سهیل صفاری
۱۴۰۱/۹/۲۲
خیلی خوب بود موقع گوش دادن کتاب خیلی یاد شرایط فعلی جامعه افتادم... و اونقدری در فصل آخر در گیر وقایع کتاب و غرق داستان بودم که واقعا از اتفاقات عصبی شده بودم به نظرم راوی هم مثل کارای قبلش که گوش داده بودم عالی بود ممنون
علی نعمتی
۱۴۰۱/۹/۵
این کتاب، یکی از بهترین کتاب‌های جورج اورول هستش. مثل کتاب قلعه حیوانات. توی این کتاب در رابطه با مسائل سیاسی داستانی گفته میشود. از نظر من صدای گوینده روی داستان نشسته و هر چی بیشتر جلو میره بیشتر غرق گفته‌ها میشی
شکوفه امیری
۱۴۰۱/۳/۱۶
کتاب جالبی بود بعضی مواقع احساس میکردم درمکان وزمان خودمان است، البته مسخ کردن ذهن وفکر انسانها به روشهای گوناگون الان در اطراف ما هم دیده میشه واگر چه تخیلی واز ذهن نویسنده بود ولی میشد ان رامجسم کرد، صدای گوینده عالی بود.
بابک طالبی
۱۴۰۰/۷/۱۷
اول این که تن صدای خواننده و نوع خوانش، شما رو در عمق داستان فرو می‌بره، و دوم این که کتاب دید مناسبی میده نسبت به جهان پیرامونمون فارغ از مرزبندی‌های مرسوم بخصوص که خواندن یا شنیدنش رو به ایرانیهای اهل کتاب پیشنهاد می‌کنم
khashayar khajehnoori
۱۴۰۰/۳/۳۰
متاسفم اما نمیدونم این کتاب چه طلسمی داره، سه نسخه مختلف چاپی با ترجمه‌های مختلف را نتونستم بیشتر از یک فصل مطالعه کنم و نسخه شنیداری را نیز دیروز هرکار کردم به یک فصل هم نرسیدم. / اما مزرعه حیوانات را باترجمه‌های مختلف خوانده ام...
ابراهیم اکبری
۱۳۹۹/۵/۲۳
به تمام خوانندگان این اثر رویایی پیشنهاد میکنم بعد از خواندن این کتاب خارق العاده برای اینکه تک تک جملات کتاب با گوشت و پوست و استخوانتون آمیخته بشه فیلمش رو هم دانلودکنید و ببینید تاکید میکنم دیدن فیلم حتما بعد از خواندن کتاب باشه
فاطمه بلندرفتار
۱۳۹۹/۵/۲۲
کتاب خیلی بار معنایی دارد. برای کسانی که قصد سرگرم شدن را دارند توصیه نمیکنم نیمه کتاب خسته کننده و بدون کشش است. ولی بسیار پر نکته. و خیلی از ماها برامون شرایط داستان قابل لمس هستش.
صدای گوینده عالی
مدام صداش توی گوشم است.
فروزان لطفی
۱۳۹۷/۶/۱۲
اول رمان یکم حوصله سر بر بود. ولی وسط هاش، و به خصوص آخر رمان جذاب بود. ولی در کل به نظر من اونقدرها هم رمان خوبی نبود که این همه معروف شده، رمان‌های بهتر و جذاب زیادی هست، اما کمتر معروف شدند. صدای آقای سلطان زاده هم که مثل همیشه عالی بود. ❤️
Matin Azad
۱۳۹۶/۸/۳
هم کتابش عالی و هم صدای گوینده به همه پیشنهاد میکنمش
هلیا ایلخانی
۱۴۰۱/۹/۱۶
خود داستان که حرف نداره، گویندگیش هم عالیه، فقط بند اول داستانو اگر دووم بیارید و حوصلتون سر نره، از بقیه داستان حتما لذت میبرید. خودندن و یا گوش دادن به این کتابو به همه مردم‌ ایران توصیه میکنم مخصوصا در این روز ها
محمد بهمن آبادی
۱۴۰۱/۷/۲۲
واقعا کتاب جالبی بود، صدای آقای سلطان زاده با اون لحن جذاب برای این کتاب بی نظیر بود و به خوبی فضای دارک رو به شنونده منتقل میکنه، داستان کتاب هم درسته که از تخیل نویسنده سر چشمه می‌گیره اما به شدت به واقعیت نزدیک است
Monir Naghikhani
۱۳۹۹/۴/۱۳
باتشکرفراوان از آقای سلطان زاده،، منو به نوعی بیاد سرگذشت ندیمه انداخت، شما را به فکر فرومیبرد مه آیا واقعا درآینده واقعا زندگی انسانها ودنیا چنین غم انگیز میشود، واقعا به کجا میرسیم، همان بهتر که من نیستم.
Saeed.mootabi Alavi
۱۳۹۸/۹/۱۹
کتابی بسیار عالی با ترجمه عالی و گویندگی هزار برابر بهتر این کتاب رو تبدیل به یک کتاب فوق العاده کرد، فقط کاش امکانش بود تا صدای کاراکتر زن رو یک خانوم اجرا میکرد، اثری بینظیر و عالی بود، ممنون از کتاب راه
Nooshin Tanbakooie
۱۳۹۸/۷/۱
به جز زیبایی اثر که همه میدانیم این موارد رو میشه اضافه کرد. ترجمه‌ی حاضر بسیار روان و زیبا و صدای آقای سلطان زاده که بسیار دلنشین و کوش نواز است زیبایی اثر را دو چندان کرده. به شدت توصیه میشود
Milad Rajaee
۱۳۹۶/۱۲/۱۳
صدای گوینده عالی بود و همچنین موزیک به کتاب ساختاری تصویری میداد
وحید
۱۴۰۲/۳/۱
اولین کتاب اورول که خوندم و نشان از ذهنیت باز این نویسنده نسبت به دنیای اطراف مخصوصا جامعه داره برام خیلی لذت بخش بود. تعریف این کتاب رو شنیده بودم و واقعا فهمیدم انچه شنیده شد حقا که همون است
محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۹/۲۸
زندگی کردن در یک کشور جهان سومی همه چیزش بد نیست یکیش اینکه میتونی از یک شاهکار هنری مثل 1984 تمام و کمال لذت ببری و همزادپنداری کنی جوری ک اصلا یک خواننده از کشورهای صنعتی نمیتونه..
علیرضا جمال‌نیا
۱۴۰۱/۵/۱۷
با اینکه قبلا این کتاب را خوانده بودم، مجدد گوش کردم، همیشه تازه و قابل تعمیم به حال، گویش کتاب هم بسیار عالی و بدون ایراد بود. نوشته‌های جورج اورول ارزش چند باره گوش کردن را دارد.
1 2 3 4 5 6 >>